Trafik.

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,058
4,331
4,220
varsova
Marka
Porsche
hothatch kullanirken geceleri tampona dayanip taciz edenler, kirmizi isikta yarisalim diyenler oluyordu, burada geceleri illegal sokak yarislari oluyor, ama gunduz sehirici trafik cok medeni, korna sesi duyamazsiniz, serit degistirirken herkes sinyal kullanir, sinyal verirseniz yaninizdaki seritteki arac %90 olasilikta size yol verir, trafikte gunduzu ve gecesi iki ayri dunya
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Çamlık Kavşağı- Kavacık istikameti.
Mehmetçik Vakfı- Kocaeli istikameti.

Yan yola girip ileride kaynak yaparlar yola. Dar boğaz oluşma sebebidir bu. Bu vatandaşlar yüzünden trafik oluyor oralarda.

Mesele davranış değil, ahlak problemi var. İlla çıkışına bir polis koyup emniyet şeridi ihlali cezası yerleştireceksin ki kimse girmesin. Fakat çözüm değil, problemi bastırmak ancak.
Buna rağmen polis çok nadir duruyor. Her gün olsa ömrüm 5 sene uzar.
 

MTZ

Mert Bozkurt
Panpa
13 Kas 2016
208
1,232
3,035
26
Istanbul
Marka
MINI
oyle taciz eden olursa hiz limitinde gidiyorum trafigin akisina degil kurallara uyuyorum isterse buyursun carpsin rubicona :)
1581441489813.png Bir rubiconcu daha varmış o_O Ön , arka , yan her yer demir isteyen çarpabilir 😂 Akşam-Gece saatlerinde taşkınlık yapanları da ledlerle göz doktoruna yollayabiliyoruz
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ekli dosyayı görüntüle 23464

Trafikte en sinirlendigim anlarin basinda donel kavsaklar geliyor. Bizim memlekette de buna benzer bir kavsak bulunuyor. Resimde de goruldugu uzere kavsak girislerine ucgen tabela seklinde yol ver uyarisi koyulmus. Bizim sehirde ise tabeladan anlamayan insanimsilar yuzunden acik acik ' kavsak icinde ki araca yol ver ' diye kocaman yazmislar.

Buraya kadar sorun yok. Asil sorun kavsak icinde ki araca yol vermeye kalktigimda sagimda ki insanimsinin yol vermemesi. Hal boyle olunca benim verdigim yolun bir anlami kalmadigi gibi yol verdigim kavsak icinde ki adam onumde kilitlenip kaliyor. Tum trafik iptal. Tabi yol verdigim icin arkadan yedigim kornalarin, kufurlerin haddi hesabi yok.

Bu ulke insanini sevmemek, kil olmak icin cok gecerli sebeplerden biri dahadir bu cahillik, anlayissizlik durumu.

Trafik egitiminin ise iyi niyetli bir caba olmasi yaninda soruna direkt cozum olacagini dusunmuyorum. Bilenlerin de cogu kurala uymuyor. Cunku genel ahlaki bozuk, degil trafik egitimi, temel egitimini bile tamamlayamamis, empati yoksunu insanimsilarla dolu bu ulke.
Bu döner kavşağın en güzel örneklerinden biri İzlanda’nın Reykjavik şehrinde var. Şehrin giriş ve çıkışlarında belki 10 tane döner kavşak var her bir semtin giriş çıkış ve anayol bağlantısı bu şekilde yapılmış. Bu sayede trafik lambası koymamışlar ve gereksiz bekletmiyorlar insanları soğukta. Aynı şekilde lamba bakımı yok, elektrik yok, lambaların, direklerin zamanla eskimesi yok. Maddi manevi bir sürü yükten kurtulmuşlar. Zaten amaç da bu. Harika işlemiş. Bizde adama yol veriyorsun adam döner kavşakta durup sana yol veriyor. Yaya geçidi yine aynı şekilde. Geçen sene bir sürü para harcandı önce yaya yazdılar, bir sürü reklam yaptılar, göstermelik cezalar yazdılar hatta yaya geçitlerinde (zebralarda). Ne değişti? Değişmez çünkü insanlar göstermelik olduğunu biliyor. İhlali yapan herkese kameralarla ceza gelmiyor. Şanssızsan o an ekip otosu oradaysa ancak ceza yiyorsun. Bu durumda kim sallar senin yola yazdığın yazıyı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,771
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu döner kavşağın en güzel örneklerinden biri İzlanda’nın Reykjavik şehrinde var. Şehrin giriş ve çıkışlarında belki 10 tane döner kavşak var her bir semtin giriş çıkış ve anayol bağlantısı bu şekilde yapılmış. Bu sayede trafik lambası koymamışlar ve gereksiz bekletmiyorlar insanları soğukta. Aynı şekilde lamba bakımı yok, elektrik yok, lambaların, direklerin zamanla eskimesi yok. Maddi manevi bir sürü yükten kurtulmuşlar. Zaten amaç da bu. Harika işlemiş. Bizde adama yol veriyorsun adam döner kavşakta durup sana yol veriyor. Yaya geçidi yine aynı şekilde. Geçen sene bir sürü para harcandı önce yaya yazdılar, bir sürü reklam yaptılar, göstermelik cezalar yazdılar hatta yaya geçitlerinde (zebralarda). Ne değişti? Değişmez çünkü insanlar göstermelik olduğunu biliyor. İhlali yapan herkese kameralarla ceza gelmiyor. Şanssızsan o an ekip otosu oradaysa ancak ceza yiyorsun. Bu durumda kim sallar senin yola yazdığın yazıyı.
Her şey birbiriyle bağlantılı olduğu gibi yol ve güzergahların trafiği daha fazla rahatlatacak şekilde dizayn edilmesi mevzusu şehir planlamasıyla, yani bizim illerimizin hemen hemen çoğunda olmayan, olsa da sadece ismen var olan bir iş koluyla doğrudan alakalı. Çarpık yapılaşma, nüfus yaygınlığı gibi konular da tuzu biberi oluyor trafikte hayatın akışını rahatlatıcı tedbirlerin alınıp dizaynın yapılması konusunda.

Benim memlekette yaya geçitlerinin başına dönem dönem polis dikiyorlar. Artık daha fazla araç yayaya yol veriyor görüyorum ama yayalar da birikip toplu halde geçelim mantığından uzak, istedikleri zaman teker teker geçme davranışında. Tam geçti kalkayım artık diyorsun başkası atlıyor. Trafik de resmen felç oluyor ki zaten yayaların büyük kısmı yolun istedikleri yerinden karşıya geçmek gibi bir hakkı kendinde görüyor.

Şimdi bana söyleyin lütfen, şu manzarada yaya + sürücü fark etmez, kime ne diyeceksin, ne tedbir alacaksın ? Dünyanın neresinde karınca sürüsü gibi yayaların arabaların etrafında dolandığı bir trafik vardır ? 2020'de şu manzarayı x2 ile hesaplayabilirsiniz.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Dönem dönem polis dikmek, EDS’nin fotoğraf değil de video çekip başındaki polisin o anki dikkatine kalmak bence devletin olaya bakışının göstergesi. 40 yıldır Avrupa’da kırmızıda geçersen fotoğraf çeken radarlar var. Herkes biliyor ki affı yok. Dolayısıyla ona göre gidiyor. Bizde Loto gibi. Ceza gele de bilir gelmeye de bilir. Emniyet nasıl isterse ya da ne zaman paraya ihtiyaç duyarsa. Hal böyle olunca arabadaki adam en güçlü adam oluyor. Yaya da gücü bulduğu an böyle karınca gibi sarıyor o yolu. Onlar da düzen bilmemeye başlıyor. Şehir planlamasında çok geç kalmış olsak da hala yapabileceğimiz şeyler var. Türkiye çoğunlukla güneşli, havası güzel bir ülke. Kalabalık şehirlerde özellikle yolları daraltmak, park yerlerinin ücretlerini artırmak yani insanları park+ride ya da bisiklete yönlendirmek lazım. Böyle olduğunda sadece ihtiyacı olan şehrin ana caddelerine girer, karbon salınımı azalır, trafik azalır, ses ve görüntü kirliliği azalır. Bunun için de altı üstü iki otobüs seferi fazla koyarsın, biraz bisiklet, elektrikli scooter koyarsın olur biter. Videodaki örnekteki Zonguldak’ta hemen her yere elektrikli scooter ya da bisikletle rahatlıkla gidilir. Saati 5 TL olsa emin olun o araçların yarısı o caddeden geçmiyor olur. Dolayısıyla yaya da sorun olmaktan çıkar, düzen gelir. Bu Avrupa’nın araba icat edilmeden 500 yıl önce kurulmuş şehirlerinde yapılabiliyorsa Türkiye’de şehirlerde hayli hayli yapılır. Ancak bakış asla bu olmuyor. Çünkü o yolun 2 senede bir ihale edilmesi lazım, arabadan ÖTV alınması lazım, yakıttan vergi toplanması lazım, gerektiğinde ceza yazılması lazım. İnsanlar trafikte ömrünü çürütmüş, hava kirlenmiş, ses olmuş kimin umurunda? Üreticiler baskılardan dizel model çıkarmamaya başladı Türkiye’de hala dizel en pahalı mesela. Bu kadar vurdumduymaz ve çevreyle alakası olmayan yasalar var. Halk da bu düzende gücü yeten yetene şeklinde takılıyor. Maalesef halktan gelen hareket olabilecek bir düzey de olmayınca bu şekilde devam ediyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Dönem dönem polis dikmek, EDS’nin fotoğraf değil de video çekip başındaki polisin o anki dikkatine kalmak bence devletin olaya bakışının göstergesi. 40 yıldır Avrupa’da kırmızıda geçersen fotoğraf çeken radarlar var. Herkes biliyor ki affı yok. Dolayısıyla ona göre gidiyor. Bizde Loto gibi. Ceza gele de bilir gelmeye de bilir. Emniyet nasıl isterse ya da ne zaman paraya ihtiyaç duyarsa. Hal böyle olunca arabadaki adam en güçlü adam oluyor. Yaya da gücü bulduğu an böyle karınca gibi sarıyor o yolu. Onlar da düzen bilmemeye başlıyor. Şehir planlamasında çok geç kalmış olsak da hala yapabileceğimiz şeyler var. Türkiye çoğunlukla güneşli, havası güzel bir ülke. Kalabalık şehirlerde özellikle yolları daraltmak, park yerlerinin ücretlerini artırmak yani insanları park+ride ya da bisiklete yönlendirmek lazım. Böyle olduğunda sadece ihtiyacı olan şehrin ana caddelerine girer, karbon salınımı azalır, trafik azalır, ses ve görüntü kirliliği azalır. Bunun için de altı üstü iki otobüs seferi fazla koyarsın, biraz bisiklet, elektrikli scooter koyarsın olur biter. Videodaki örnekteki Zonguldak’ta hemen her yere elektrikli scooter ya da bisikletle rahatlıkla gidilir. Saati 5 TL olsa emin olun o araçların yarısı o caddeden geçmiyor olur. Dolayısıyla yaya da sorun olmaktan çıkar, düzen gelir. Bu Avrupa’nın araba icat edilmeden 500 yıl önce kurulmuş şehirlerinde yapılabiliyorsa Türkiye’de şehirlerde hayli hayli yapılır. Ancak bakış asla bu olmuyor. Çünkü o yolun 2 senede bir ihale edilmesi lazım, arabadan ÖTV alınması lazım, yakıttan vergi toplanması lazım, gerektiğinde ceza yazılması lazım. İnsanlar trafikte ömrünü çürütmüş, hava kirlenmiş, ses olmuş kimin umurunda? Üreticiler baskılardan dizel model çıkarmamaya başladı Türkiye’de hala dizel en pahalı mesela. Bu kadar vurdumduymaz ve çevreyle alakası olmayan yasalar var. Halk da bu düzende gücü yeten yetene şeklinde takılıyor. Maalesef halktan gelen hareket olabilecek bir düzey de olmayınca bu şekilde devam ediyor.
Ya yıllardır bir kesim toplu taşıma, bisiklete yönelenim tarzı konuşmalar yapıyor, yanlış anlamayın ama bu çok saçmalık geliyor bana. Bisiklet sürmeyi severim ama sadece spor amaçlı, çok terliyorum çünkü. Toplu taşıma ayrı dert her bindiğimde sövüyorum ve sürekli ayakta oluyorum.
Mevzu trafiğin yoğunlu değil de insanlar biraz daha yol verse birbirine bireysel düşünmese vs daha iyi olacak başka yolu yok bu işin.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,628
1
5,120
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Dönem dönem polis dikmek, EDS’nin fotoğraf değil de video çekip başındaki polisin o anki dikkatine kalmak bence devletin olaya bakışının göstergesi. 40 yıldır Avrupa’da kırmızıda geçersen fotoğraf çeken radarlar var. Herkes biliyor ki affı yok. Dolayısıyla ona göre gidiyor. Bizde Loto gibi. Ceza gele de bilir gelmeye de bilir. Emniyet nasıl isterse ya da ne zaman paraya ihtiyaç duyarsa. Hal böyle olunca arabadaki adam en güçlü adam oluyor. Yaya da gücü bulduğu an böyle karınca gibi sarıyor o yolu. Onlar da düzen bilmemeye başlıyor. Şehir planlamasında çok geç kalmış olsak da hala yapabileceğimiz şeyler var. Türkiye çoğunlukla güneşli, havası güzel bir ülke. Kalabalık şehirlerde özellikle yolları daraltmak, park yerlerinin ücretlerini artırmak yani insanları park+ride ya da bisiklete yönlendirmek lazım. Böyle olduğunda sadece ihtiyacı olan şehrin ana caddelerine girer, karbon salınımı azalır, trafik azalır, ses ve görüntü kirliliği azalır. Bunun için de altı üstü iki otobüs seferi fazla koyarsın, biraz bisiklet, elektrikli scooter koyarsın olur biter. Videodaki örnekteki Zonguldak’ta hemen her yere elektrikli scooter ya da bisikletle rahatlıkla gidilir. Saati 5 TL olsa emin olun o araçların yarısı o caddeden geçmiyor olur. Dolayısıyla yaya da sorun olmaktan çıkar, düzen gelir. Bu Avrupa’nın araba icat edilmeden 500 yıl önce kurulmuş şehirlerinde yapılabiliyorsa Türkiye’de şehirlerde hayli hayli yapılır. Ancak bakış asla bu olmuyor. Çünkü o yolun 2 senede bir ihale edilmesi lazım, arabadan ÖTV alınması lazım, yakıttan vergi toplanması lazım, gerektiğinde ceza yazılması lazım. İnsanlar trafikte ömrünü çürütmüş, hava kirlenmiş, ses olmuş kimin umurunda? Üreticiler baskılardan dizel model çıkarmamaya başladı Türkiye’de hala dizel en pahalı mesela. Bu kadar vurdumduymaz ve çevreyle alakası olmayan yasalar var. Halk da bu düzende gücü yeten yetene şeklinde takılıyor. Maalesef halktan gelen hareket olabilecek bir düzey de olmayınca bu şekilde devam ediyor.
Bizim insanımız arabayı bir ulaşım aracı olarak görmüyor ki ? Adam Mercedes almış, illa gittiği yerin kapısına çekip şekil yapacak. Sen o adama dersen ki arabayı park et tramvaya bin, bir sonraki seçimde bak bakalım belediye sana kalıyor mu kalmıyor mu ? Demokrasinin, baltayı taşa vurduğu yer burası işte.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ya yıllardır bir kesim toplu taşıma, bisiklete yönelenim tarzı konuşmalar yapıyor, yanlış anlamayın ama bu çok saçmalık geliyor bana. Bisiklet sürmeyi severim ama sadece spor amaçlı, çok terliyorum çünkü. Toplu taşıma ayrı dert her bindiğimde sövüyorum ve sürekli ayakta oluyorum.
Mevzu trafiğin yoğunlu değil de insanlar biraz daha yol verse birbirine bireysel düşünmese vs daha iyi olacak başka yolu yok bu işin.

Estağfurullah yanlış anlamam ama bu bakış açısını son derece yanlış buluyorum. Terliyorsanız elektrikli bisiklet ya da elektrikli scooter kullanabilirsiniz. Ya da kondisyonunuz iyiyse nabzınızı sabit tutmayı bilir ve terlemezsiniz. Ancak alışkan değilseniz, yanlış yerde yanlış tip bisiklet kullanırsanız terlersiniz tabii. Gidip bir ferrariye binin bakın nasıl kanter içinde kalıyorsunuz. Kaldı ki onun motoru var. Çünkü alışkın değilsiniz, yarış kondisyonunuz yok vs. Zaten dediğim gibi sefer sayısının artması lazım ki otobüsler, tramvaylar vs. nispeten boş gidebilsin. Türkiye’de şöyle bir sorun var: Yerleşimler kırsalda da kentlerde de çok sıkışık. Köyde bile otopark sorunu olur mu bir ülkede? Herkes birbirinin dibine yerleşmiş adeta aralar bomboş. Hal böyle olunca en ufak şehirlerde bile toplu taşıma balık istifi. Ancak yollar düzgün olsa emin olun o insanların çoğu bunu çekeceğime gider bir elektrikli bisiklet alır püfür püfür gezerim diyecektir. Bisiklet bir spor değil ulaşım aracıdır. Motorun da arabanın da sporları var ancak asıl amacı ulaşımdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bizim insanımız arabayı bir ulaşım aracı olarak görmüyor ki ? Adam Mercedes almış, illa gittiği yerin kapısına çekip şekil yapacak. Sen o adama dersen ki arabayı park et tramvaya bin, bir sonraki seçimde bak bakalım belediye sana kalıyor mu kalmıyor mu ? Demokrasinin, baltayı taşa vurduğu yer burası işte.

Mercedes’in yıllık satış rakamı 10bin bile değil. Yani Türkiye’nin %0,1’i. Kaldı ki çoğu satış da filo ve A ve B serisi gibi giriş modeller. Onları çıkarsak %0,03 falan ancak var. Tüm premium araçları toplasak %1 etmiyor Türkiye’de. Dolayısıyla oy potansiyeli tahmin ettiğinizden düşük :)

Hava atmak için Mercedes alan kitle ise kimsenin pahalı olduğundan park edemediği bir yere mersosunu çekip daha da göze sokabilir, hava atabilir. Dolayısıyla win-win durumu ;)
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,628
1
5,120
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Mercedes’in yıllık satış rakamı 10bin bile değil. Yani Türkiye’nin %0,1’i. Kaldı ki çoğu satış da filo ve A ve B serisi gibi giriş modeller. Onları çıkarsak %0,03 falan ancak var. Tüm premium araçları toplasak %1 etmiyor Türkiye’de. Dolayısıyla oy potansiyeli tahmin ettiğinizden düşük :)

Hava atmak için Mercedes alan kitle ise kimsenin pahalı olduğundan park edemediği bir yere mersosunu çekip daha da göze sokabilir, hava atabilir. Dolayısıyla win-win durumu ;)
Mercedes burada örnek olarak verilmiştir. Türkiye'de her türlü araç, bu ve bunun gibi durumlara alet edilmeye çalışılabilir. Adam aynısını civic ies'le de yapar, hatta tofaşla bile yapanlar var.

Valla bir anket düzenleyip bunu insanlara açın, yüzde kaçının şiddetle reddettiğini izleyin ondan sonra :)
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Mercedes burada örnek olarak verilmiştir. Türkiye'de her türlü araç, bu ve bunun gibi durumlara alet edilmeye çalışılabilir. Adam aynısını civic ies'le de yapar, hatta tofaşla bile yapanlar var.

Valla bir anket düzenleyip bunu insanlara açın, yüzde kaçının şiddetle reddettiğini izleyin ondan sonra :)

En son Isparta’da olmuştu. Bir tane zaten çarşı caddesi var. Bisiklet yolu yapmışlar. Esnaf imza toplayıp belediyeye başvurmuştu yolu kaldırın arabalarımızı koyamıyoruz diye, belediye de oy korkusuyla kaldırdı :) Ancak böyle her konuda milleti dinlersek EDS kalksın da derler, hız sınırı kalksın da derler. Bunun sonu yok ki. Aynı şey Bozcaada’da çok güzel uygulanıyor mesela. Şehir içine aracını park etmen yasak. Belediye 4-5 tane ücretsiz otopark yapmış, arabanı oraya çekip yürüyorsun şehre. Kimse de mekanın önüne araba çekip hava atamıyor, yayalar güven içinde yürüyor vs. Dolayısıyla patladı gitti Bozcaada. Yani istenince yapılıyor. O kadar otel, bar, meyhane emin olun ne itirazlar etmiştir bu duruma zamanında.

Benim Mercedes örneğini devam ettirmemin sebebi gelir durumu iyi olanlar açısından sorun teşkil etmeyecek olmasını vurgulamaktı. Takdir edersiniz ki Türkiye’de en muktedir kısım da bu. Diğer kesime gelecek olursak sigarada bile bir şey dememiş oy oranları etkilenmemiş kesim bu. Dolayısıyla hiçbir şey olmaz. 3-5 ay itiraz edilir sonra alışılır. Türkiye gelir adaletsizliğinin son derece büyük olduğu bir ülke olduğundan insanlar hava atmak istiyor tabii ama bir yere kadar. Sonuçta hayat kaliten mi hava atmak mı? Yararları görüldüğü an iyi ki olmuş denecektir. Konfora çabuk alışılır. Avrupa’da da bir gün uyanmışlar ve aydınlandık dememişler neticede. Şehirler sanayi devrimi sonrası o kadar kirlenmiş ki böyle çözümlere yönelmişler. Halk inanılmaz itiraz etmiş, gösteriler yapılmış vs. ama yönetimler vazgeçmemiş. Sonuç ortada. Biraz cesaret yeterli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: babayimben

AlperErdem

Profesör
Beta Programı
10 Eyl 2016
508
572
1,770
Estağfurullah yanlış anlamam ama bu bakış açısını son derece yanlış buluyorum. Terliyorsanız elektrikli bisiklet ya da elektrikli scooter kullanabilirsiniz. Ya da kondisyonunuz iyiyse nabzınızı sabit tutmayı bilir ve terlemezsiniz. Ancak alışkan değilseniz, yanlış yerde yanlış tip bisiklet kullanırsanız terlersiniz tabii. Gidip bir ferrariye binin bakın nasıl kanter içinde kalıyorsunuz. Kaldı ki onun motoru var. Çünkü alışkın değilsiniz, yarış kondisyonunuz yok vs. Zaten dediğim gibi sefer sayısının artması lazım ki otobüsler, tramvaylar vs. nispeten boş gidebilsin. Türkiye’de şöyle bir sorun var: Yerleşimler kırsalda da kentlerde de çok sıkışık. Köyde bile otopark sorunu olur mu bir ülkede? Herkes birbirinin dibine yerleşmiş adeta aralar bomboş. Hal böyle olunca en ufak şehirlerde bile toplu taşıma balık istifi. Ancak yollar düzgün olsa emin olun o insanların çoğu bunu çekeceğime gider bir elektrikli bisiklet alır püfür püfür gezerim diyecektir. Bisiklet bir spor değil ulaşım aracıdır. Motorun da arabanın da sporları var ancak asıl amacı ulaşımdır.
Trabzonda bisikleti ulaşım olarak kullanan sayılı insanlardanım. Hem spor hem de sevdiğim için kullanıyorum. Böyle yerlerde nabız kontrolüyle terlememek diye bir şey yok. Eğim çok fazla. Siz yurtdışında kalıyordunuz sanırım. Yaşadığınız şehir düzse böyle düşünmeniz normal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Trabzonda bisikleti ulaşım olarak kullanan sayılı insanlardanım. Hem spor hem de sevdiğim için kullanıyorum. Böyle yerlerde nabız kontrolüyle terlememek diye bir şey yok. Eğim çok fazla. Siz yurtdışında kalıyordunuz sanırım. Yaşadığınız şehir düzse böyle düşünmeniz normal.

Nabzı sabit tutmayı yaşanılan yer düzlük ise söylemiştim. Benim olduğum yer de eğimi yüksek bir bölge. Bu nedenle herkes elektrikli bisikleti ulaşım için, yol bisikletini spor için kullanıyor. Doğru yerde doğru bisiklet kullanımı ve doğru kıyafet ile bu sorunlar aşılmayacak sorunlar değil. Hatta öyle ki şirketler duş bile yapıyor bisikletle gelen çalışanlar için. Çünkü devlet desteği üst düzeyde. Bu derece konfor sunulunca insanlar da bisiklete yöneliyor elbette. Aynı şekilde büyük şehirlere gittiğinizde ortalık kiralık elektrikli scooter ve bisikletten geçilmiyor. Bu sayede trafik bir sorun olmaktan çıkıyor, daha temiz ve daha gürültüsüz bir havaya erişiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5 ve Toprak

AlperErdem

Profesör
Beta Programı
10 Eyl 2016
508
572
1,770
Nabzı sabit tutmayı yaşanılan yer düzlük ise söylemiştim. Benim olduğum yer de eğimi yüksek bir bölge. Bu nedenle herkes elektrikli bisikleti ulaşım için, yol bisikletini spor için kullanıyor. Doğru yerde doğru bisiklet kullanımı ve doğru kıyafet ile bu sorunlar aşılmayacak sorunlar değil. Hatta öyle ki şirketler duş bile yapıyor bisikletle gelen çalışanlar için. Çünkü devlet desteği üst düzeyde. Bu derece konfor sunulunca insanlar da bisiklete yöneliyor elbette. Aynı şekilde büyük şehirlere gittiğinizde ortalık kiralık elektrikli scooter ve bisikletten geçilmiyor. Bu sayede trafik bir sorun olmaktan çıkıyor, daha temiz ve daha gürültüsüz bir havaya erişiliyor.
Ben bisiklete karşı değilim. Ama sizde belirtmişsiniz yurt dışında olanaklar çok yüksek. Duş felan diyorsunuz daha ne olsun. Ama Türkiye'de öyle bir şey yok. Yurtdışında iyi bir elektrikli bisiklet 1-2 asgari ücret, peki ya Türkiyede kaç asgari ücret?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Ön arka, yanlara koruma demiri spec bi cherokee sahibi olabilirsem yol üzerine park edenlere, sinyalsiz şeridime geçenlere, kavşakta geçiş üstünlüğü tanımayanlara, sağ şeritten sola dönmeye çalışanlara bam güm girmeyi düşünüyorum. Eğlenceli, eğitici, öğretici bir çalışma olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: MTZ, DKB34 ve At

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,385
2
3,010
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Ben bisiklete karşı değilim. Ama sizde belirtmişsiniz yurt dışında olanaklar çok yüksek. Duş felan diyorsunuz daha ne olsun. Ama Türkiye'de öyle bir şey yok. Yurtdışında iyi bir elektrikli bisiklet 1-2 asgari ücret, peki ya Türkiyede kaç asgari ücret?

Olanakların yüksek olması tamamen politik. Vergi düşürebildiği için şirket böyle bir hizmet sunuyor. Aynı şekilde öğlen yemeğine arabayla gitme diye şirket bisikletler oluyor. Kaldı ki her restoranın otoparkı olmak zorunda. Elektrikli bisikletler haklısınız sahip olması biraz pahalı bir de adı bisiklet olunca kimse ciddi para vermek istemiyor. Ancak elektrikli scooterlar 2500 liralardan bulunuyor. Bir de amaç zaten arabası olanı trafikten çekmek. Araba alan adam elektrikli bisiklete para bulamıyorum derse komik olur :) dikkat edin birçok sayfiye yerinde yaşlılar, bakkallar elektrikli motorlara döndü ve tamamen yakıt ekonomisinden oldu bu. Bir de devletin desteği olsa neler olur.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,636
1
64,453
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Her şey birbiriyle bağlantılı olduğu gibi yol ve güzergahların trafiği daha fazla rahatlatacak şekilde dizayn edilmesi mevzusu şehir planlamasıyla, yani bizim illerimizin hemen hemen çoğunda olmayan, olsa da sadece ismen var olan bir iş koluyla doğrudan alakalı. Çarpık yapılaşma, nüfus yaygınlığı gibi konular da tuzu biberi oluyor trafikte hayatın akışını rahatlatıcı tedbirlerin alınıp dizaynın yapılması konusunda.

Benim memlekette yaya geçitlerinin başına dönem dönem polis dikiyorlar. Artık daha fazla araç yayaya yol veriyor görüyorum ama yayalar da birikip toplu halde geçelim mantığından uzak, istedikleri zaman teker teker geçme davranışında. Tam geçti kalkayım artık diyorsun başkası atlıyor. Trafik de resmen felç oluyor ki zaten yayaların büyük kısmı yolun istedikleri yerinden karşıya geçmek gibi bir hakkı kendinde görüyor.

Şimdi bana söyleyin lütfen, şu manzarada yaya + sürücü fark etmez, kime ne diyeceksin, ne tedbir alacaksın ? Dünyanın neresinde karınca sürüsü gibi yayaların arabaların etrafında dolandığı bir trafik vardır ? 2020'de şu manzarayı x2 ile hesaplayabilirsiniz.

hahahahahahahahahahahahaha çok iyi ya :D Efsane gazipaşa. demir bariyer koydular bi bölümüne, üstünden atlayıp yola atlıyolardı :D
 
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: MTZ ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,771
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
hahahahahahahahahahahahaha çok iyi ya :D Efsane gazipaşa. demir bariyer koydular bi bölümüne, üstünden atlayıp yola atlıyolardı :D
Baktılar baş edemiyorlar kaldırdılar zaten. Şimdi arabanın etrafında sürü gibi geziniyorlar. Es kaza birine tampon değdirsen üste çıkıyorlar bir de yüzsüzler :D
 
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: MTZ ve alfhonso
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım