Bu tavanın alçalması içerideki hissi nasıl etkiliyor acaba, merak ettim. Bazı yorumlarda araç çok basık olmuş diyen var, dün lansmana gitmiş. Benim de bakmaya niyetim yoktu ama bir ara uğrayıp bakacağım.
Videoyu ben izleyemeden yayından kalkmış. Neden acabaBu tavanın alçalması içerideki hissi nasıl etkiliyor acaba, merak ettim. Bazı yorumlarda araç çok basık olmuş diyen var, dün lansmana gitmiş. Benim de bakmaya niyetim yoktu ama bir ara uğrayıp bakacağım.
Düzenleme: Videoyu bitirmeden yorum yapmıştım, olumsuz etkiliyormuş.
Bir de bu ortak platformun getirdiği olumsuzluk Corolla'da da gelmiş oldu. 4x4'ü olmayan araçta (Japonya'da heçbeğinde 4x4 var biliyorum) şaft tüneli var, eski Corollalarda yoktu.
Hâlen açık bende, istediğim dakikaya alıyorum sorun gözükmüyor, kalite değişsem de sorun yok önceden yüklendi de izliyor değilim.Videoyu ben izleyemeden yayından kalkmış. Neden acaba
Aynı fikirdeyim fakat otomatik ile aradaki fiyat farkı da kafa karıştırıyor manuel seven biri olarak otomatiğe yönetebilirdim.Arkadaşlar her şey iyi hoş ben de yeni corollayı sevdim yalnız toyota tr nin 1.8 Hybrid motor üzerine yönelmesi ve ona bu kadar yatırım yapmasını doğru bulmuyorum, özellikle tr şartları için.Ülkemizde ne yazıkki henüz Hybrid araçların ne 2.el piyasası, ne ustası ne de batarya piyasası oluşmuş durumda hal böyle iken ben açıkcası 4-5 sene piyasada yerleştikten sonra hybrid seçeneğine yönelmek isterdim.Kobay fare gibi üstümde yeni şeyler denenmesinden haz almıyorum. Bir diğer mesele ise geçen yurtdışı youtube kanalında izlediğim 0-100 hızlanmada CVT 1.8Hybrid HB Corolla 12.9 saniye de 0-100 e çıkmakta açıkcası bu çok yavaş bir hızlanma hele bir de bunu Sedan karoserde hesap ederseniz 13.1 gibi çağdışı bir hızlanma ile karşılaşabilirsiniz.Öte yandan 1.6 HB Manuel seçeneği hem performans olarak hem de LPG ile birlikte yakıt olarak çok alınası bir seçenek olur kanımca.Bu arada Toyota teknik veriler konusunda pek güvenilir değil 0-100 hızlanma da 10.9 yazıyor, büyük bir ihtimalle yakıt konusunda da dürüst olmayacaklar, açıkcası hem hybrid diye alıp hem de şehir içinde 6 litre benzin yakanların vay haline diyorum, ve 1.6 Atmosferik ve HB manueli mi alır geçerim diyorum.
Eski kasa mı hocam ? yenilerde yok öyle bir model cvt var turbo motordaki cvt ye göre çok daha keyifsizArabayı yakından incelemek lazım, biraz kurcalamak ve sürüş konforunu ve dengesini vs de gözlemlemek lazım. 1.6 benzinlilerin satıştan ciddi pay alması bana zor gibi geliyor.. aracın muhtemelen çok hafif de olmayacağını kabul edersek o tüketimi lpg olmadan girmez insanlar...
Dizeli yok ama hybrid güzel. Şimdi sıkıntı rakipler ve yine dizel motor...ne olursa olsun tam otomatik veya çift kavrama bir dizel halen daha keyifli ve mtv dezavnatjıyla bütük olasılıkla daha ekonomik oluyorlar...
Keşke Civic gibi fabrikasyon bir LPG sistemi olsa, o zaman satışı değişir... veya mtv indirimi kaderini filolarda yaygınlaşma noktasında belirler.
Bu yakında LPG li, tam otomatik bir Civic bana mantıklı gelmeye başladı ...
Bu arada Toyota teknik veriler konusunda pek güvenilir değil 0-100 hızlanma da 10.9 yazıyor, büyük bir ihtimalle yakıt konusunda da dürüst olmayacaklar
Daha öncesinde yalan söyleyen birçok firmaya rastladığımız için biraz paranoyak düşünüyor olabiliriz lakin yeni çıkmış bir araç reklamı bol bol yapılıyor dikkatli olmak gerekir burada iyi araçları nasıl seviyorsak olası sıkıntılarını da düşünmeliyiz diye düşünüyorum. Ama tabii en doğru veriyi büyük ihtimalle test araçları yaygınlaştığında alacağız ben açıkcası öbür türlü firmalara olan tüm güvenimi kaybettim.Buna katılmıyorum. Tek video ile yargılamak ne kadar doğru olur bilmiyorum ama bu üstteki yorumu doğrular bir falsolarına denk gelmedim.
O 6lt yakma senaryosu kullanıcının agresif sürüşüyle olmayacak şey değil. Ancak tüketim verisi şehir içi 3,6lt gözüküyorsa gerçek şartlarda 4,5 lt'yi haydi olsun olsun 5 ltyi geçeceğini düşünmüyorum.
Önceki kasa 1.6 ile 8.5 yakanda vardı, 11 yakanda. Benim şu an 7 yaktığım araçla 11 yakıyorum diye şikayet eden de var. O yakıt konusu kullanıcıda bitiyor.
Bu videoda CHR 11.3sn çıkmış, fabrika verisi 11sn. Gittiği yolun eğimi, zemini, rüzgar durumu vs. bir çok etmen var bunu değiştirebilecek.
Yıllardır biliyoruz Toyota'yı, 12,9sn de 100'ü gören araca 11sn yazacak bir marka değil. Bu kadar büyük bir yalanı hiç bir firma söylemez zaten Toyota'sı osu busu yok bence.
Aynen öyle emekleme aşamasındaki hibrit ve elektrikli araçların daha altyapısı kurulmadan piyasaya saliyorlarArkadaşlar her şey iyi hoş ben de yeni corollayı sevdim yalnız toyota tr nin 1.8 Hybrid motor üzerine yönelmesi ve ona bu kadar yatırım yapmasını doğru bulmuyorum, özellikle tr şartları için.Ülkemizde ne yazıkki henüz Hybrid araçların ne 2.el piyasası, ne ustası ne de batarya piyasası oluşmuş durumda hal böyle iken ben açıkcası 4-5 sene piyasada yerleştikten sonra hybrid seçeneğine yönelmek isterdim.Kobay fare gibi üstümde yeni şeyler denenmesinden haz almıyorum. Bir diğer mesele ise geçen yurtdışı youtube kanalında izlediğim 0-100 hızlanmada CVT 1.8Hybrid HB Corolla 12.9 saniye de 0-100 e çıkmakta açıkcası bu çok yavaş bir hızlanma hele bir de bunu Sedan karoserde hesap ederseniz 13.1 gibi çağdışı bir hızlanma ile karşılaşabilirsiniz.Öte yandan 1.6 HB Manuel seçeneği hem performans olarak hem de LPG ile birlikte yakıt olarak çok alınası bir seçenek olur kanımca.Bu arada Toyota teknik veriler konusunda pek güvenilir değil 0-100 hızlanma da 10.9 yazıyor, büyük bir ihtimalle yakıt konusunda da dürüst olmayacaklar, açıkcası hem hybrid diye alıp hem de şehir içinde 6 litre benzin yakanların vay haline diyorum, ve 1.6 Atmosferik ve HB manueli mi alır geçerim diyorum.
Bu hibrit teknolojisine bir yerden başlanması lazım. O teknolojiyi getirmese yok Toyota böyle, Japonlar yenilik yapmıyor vs diye de eleştirilebilir. Ayrıca kobay olunacak bir durum yok, TR'de Auris, Yaris, Rav4 uzun süredir hibrit olarak satılıyor zaten. Dünya'da Prius'undan neredeyse tüm Lexus modellerine kadar hibrit bu adamların araçları.Arkadaşlar her şey iyi hoş ben de yeni corollayı sevdim yalnız toyota tr nin 1.8 Hybrid motor üzerine yönelmesi ve ona bu kadar yatırım yapmasını doğru bulmuyorum, özellikle tr şartları için.Ülkemizde ne yazıkki henüz Hybrid araçların ne 2.el piyasası, ne ustası ne de batarya piyasası oluşmuş durumda hal böyle iken ben açıkcası 4-5 sene piyasada yerleştikten sonra hybrid seçeneğine yönelmek isterdim.Kobay fare gibi üstümde yeni şeyler denenmesinden haz almıyorum. Bir diğer mesele ise geçen yurtdışı youtube kanalında izlediğim 0-100 hızlanmada CVT 1.8Hybrid HB Corolla 12.9 saniye de 0-100 e çıkmakta açıkcası bu çok yavaş bir hızlanma hele bir de bunu Sedan karoserde hesap ederseniz 13.1 gibi çağdışı bir hızlanma ile karşılaşabilirsiniz.Öte yandan 1.6 HB Manuel seçeneği hem performans olarak hem de LPG ile birlikte yakıt olarak çok alınası bir seçenek olur kanımca.Bu arada Toyota teknik veriler konusunda pek güvenilir değil 0-100 hızlanma da 10.9 yazıyor, büyük bir ihtimalle yakıt konusunda da dürüst olmayacaklar, açıkcası hem hybrid diye alıp hem de şehir içinde 6 litre benzin yakanların vay haline diyorum, ve 1.6 Atmosferik ve HB manueli mi alır geçerim diyorum.
Tabii bir yerden başlamak gerekiyor bunu inkar etmiyorum ama Toyota Corolla Sedan TR de en fazla satılan binek araçlardan biri, yalnız piyasaya sunulan motor seçeneklerini 1.8 Hybrid ve 1.6 Atmosferik olarak ayırmışlar.Sizce TR piyasası için bu iki motor seçeneği yeterli mi?Bu hibrit teknolojisine bir yerden başlanması lazım. O teknolojiyi getirmese yok Toyota böyle, Japonlar yenilik yapmıyor vs diye de eleştirilebilir. Ayrıca kobay olunacak bir durum yok, TR'de Auris, Yaris, Rav4 uzun süredir hibrit olarak satılıyor zaten. Dünya'da Prius'undan neredeyse tüm Lexus modellerine kadar hibrit bu adamların araçları.
Corolla Sedan geçen yıl ABD'de 310.000 satarken bizde 23.000 satmış bu arada. Hibrit de, CVT de aslında bizden çok o pazar için yapılan şeyler.
Yapacak bir şey yok. Sonuçta millet kobay gibi DSG'yi de sorgulamadan aldı Ayrıca ustalar da kendilerini geliştirsin artık bu bir mazeret değil.Tabii bir yerden başlamak gerekiyor bunu inkar etmiyorum ama Toyota Corolla Sedan TR de en fazla satılan binek araçlardan biri, yalnız piyasaya sunulan motor seçeneklerini 1.8 Hybrid ve 1.6 Atmosferik olarak ayırmışlar.Sizce TR piyasası için bu iki motor seçeneği yeterli mi?
Hadi diyelim ki bekledikleri kadar fazla hybrid satılmadı, ve piyasaya avrupadaki 1.2 turbo benzinli motoru sundular, o arada satılan binlerce hybrid corollar kobay olmayacak mı?Açıkcası TR de yaşıyoruz, ve ne yazıkki birçok problem olduktan sonra çözülüyor, olmadan önlemini alan kişi sayısı çok nadir.Yani yarın bir gün yeni teknoloji gelince de aynısı olur ustalar bozarlar sonradan yapmayı öğrenirler.Bu sebepten kobay deyimini kullandım yanlış anlaşılmasın.
Eğer hybrid e bir şekilde başlanacaksa bunun dayatılmamasını dilerdim Turbo benzinli motor yok, dizel motor yok sadece kuru atmosferik bir de hybrid.
Evet yokmuş.Eski kasa mı hocam ? yenilerde yok öyle bir model cvt var turbo motordaki cvt ye göre çok daha keyifsiz
Tabii bir yerden başlamak gerekiyor bunu inkar etmiyorum ama Toyota Corolla Sedan TR de en fazla satılan binek araçlardan biri, yalnız piyasaya sunulan motor seçeneklerini 1.8 Hybrid ve 1.6 Atmosferik olarak ayırmışlar.Sizce TR piyasası için bu iki motor seçeneği yeterli mi?
Hadi diyelim ki bekledikleri kadar fazla hybrid satılmadı, ve piyasaya avrupadaki 1.2 turbo benzinli motoru sundular, o arada satılan binlerce hybrid corollar kobay olmayacak mı?Açıkcası TR de yaşıyoruz, ve ne yazıkki birçok problem olduktan sonra çözülüyor, olmadan önlemini alan kişi sayısı çok nadir.Yani yarın bir gün yeni teknoloji gelince de aynısı olur ustalar bozarlar sonradan yapmayı öğrenirler.Bu sebepten kobay deyimini kullandım yanlış anlaşılmasın.
Eğer hybrid e bir şekilde başlanacaksa bunun dayatılmamasını dilerdim Turbo benzinli motor yok, dizel motor yok sadece kuru atmosferik bir de hybrid.
Golfü 125 130 a bırakırlar knk, onun dışında haklısın.Ekli dosyayı görüntüle 17295 Ekli dosyayı görüntüle 17296
Hibritin karşılığı ne kadar dizel olmasa da fiyat bandı ve az yakan olarak rakip sayılırlar şehir dışı hariç.Corolla'nın en büyük rakibi her piyasda Civic olmuştur.Duruma bakılırs servis kalitesi dahil Civic'in elinde avantajlı olarak 1,5 182 hp kalmış görünüyor.Bir de uzun yol yapan için dizel+oto.
Ekli dosyayı görüntüle 17297
Ekli dosyayı görüntüle 17298
Focusa baktığımızda benzinli motor olarak geride olduğu halde hp/güç olarak.Fiyat bandında arada hurda teşvikiyle 35k liralara çıkacak fak oluşuyor.Focusun son kasasında focus ruhunu yansıtmayan detayları da görünce kemik kitlesi, kafalar ford tarafında çok çalkantılı olacağa benziyor satış olarak.Dizel ünite ise Civic de olduğu gibi uzun yol yapanların hibrite göre avantajı olacağı bir konu.En dolu focus dizel otomatik 185k tl iken alt yapısı ve hibrit teknolojili yeni ürün gamıyla corolla 175k tl ye en dolu paketi alabiliyorsunuz ki bu ayıp da focusa yeter.
Ekli dosyayı görüntüle 17299
Pek bişey demek istemiyorum.Alacağınız paket opsiyon ve donanım motor seçeneğine bakınız.Ben flame donanım listesiyle megane ı aynı şekilde doldurduğumda dizel+oto yu 10k tl fark çıktı arasında hibrit ile
Ekli dosyayı görüntüle 17301
Bu da hemen teslim fiyatlı comfortline manuel golf.Orta-Üst donanım corolla hibrit otomatik araba parasına.
Bu da egea paraları.Corollayla ortak paydası olan tek motor 110luk 1,6 atmosferik at6.Orda da 132 ilk boş corolla hurda teşviğiyle aynı paraya geliyor.Dizel motorlarda ise egea avantajlı hibrite göre
Hassasiyetiniz ve araştırmanızı paylaştığınız için teşekkürler, 1.6 NA/1.8H sanırım tahmin edildiği gibi 1.6na üstünlüğünde olacak, kafalardaki diğer soru işaretlerini ise zaman gösterecek.Markanın takdiri hocam. Kimi markalarda turbo benzinliyi dayatıyor, maalesef yapacak bir şey yok.
Avrupa'nın neresinde sedan kasada 1.2t var bilmiyorum, kısa bir Toyota siteleri turu yaptım.
Almanya'da yeni Corolla gözükmüyor.
İngiltere'de heçbek ve steyşın gözüküyor sedan yok. Heçbek ve steyşını 1.2t, 1.8h, 2.0h ile alabiliyorlar.
Polonya'da 3 kasa tipide var ancak sedan bizdeki gibi 1.6 ve 1.8h. Heçbek ve steyşında ise motor seçenekleri İngiltere'dekiyle aynı.
Rusya'da sadece sedan var ve sadece 1.6 motor ile bulunuyor.
Ukrayna'da 3 kasa tipi gözüküyor ama detay yok.
Sırbistan'da 3 kasa tipi gözüküyor ama detay yok.
Fransa'da heçbek ve steyşın gözüküyor. İkiside 1.8h ve 2.0h seçenekleriyle bulunuyor, sadece benzin yok.
İspanya'da 3 kasa tipide var. Sedan 1.8h motor ile, heçbek ve steyşın ise 1.8h ve 2.0h ile alınabiliyor.
Bulgaristan'da yeni Corolla daha gözükmüyor.
Macaristan'da da 3 kasa tipi gözüküyor, sedanda 1.6 ve 1.8h var ancak diğer ikisinin motor seçeneklerini göremedim.
Hırvatistan'da da 3 kasa tipi gözüküyor. Sedan 1.8h, heçbek ve steyşın ise 1.8h ve 2.0h ile gözüküyor.
Tabii daha çok yeni, sitelerini tam güncellememiş bile olabilirler. Bu zaman itibariyle durum üstte yazdığım gibi. Yine de çok farklı olacağını düşünmüyorum, önceki kasada da (Corolla-Auris-Auris Touring Sports) durum benzerdi.
Sedanına 1.2t yine koyulmayacak herhalde. Diğer iki kasa tipinde var ancak Türkiye'ye gelir mi ilerleyen zamanda göreceğiz, Auris'te 1.2t eskiden beri vardı, CHR'dan çok daha önce koyulmuştu ama Türkiye'ye getirilmedi. Bizim piyasada 1.2t den çok 1.6 istiyor gibi duruyor. Megane'da mesela iki motorda var, satış farkı ortada.
Hibrit arabada 0-100 ve performans ölçümü konusunda yanlışın var panpa.Bu arada Toyota teknik veriler konusunda pek güvenilir değil 0-100 hızlanma da 10.9 yazıyor, büyük bir ihtimalle yakıt konusunda da dürüst olmayacaklar,