HABER Türkiye fiyatı açıklandı; Karşınızda Yeni Toyota Corolla

Her markaya suç atıyoruz kızıyoruz, hemen her tartışmada 0-100, hantallık, yakıt konuşuluyor. Adamlar Türkiye pazarını niye düşünmüyor diyoruz. Araba üreticileri ile konuşurken gülmemek için kendilerini zor tuttuklarını tahmin ediyorum. Çünkü adama laf anlatırken kesin akıllarından şu geçiyordur "ülken o zaman emisyona göre vergi alsın, hızlı güçlü arabalarımız var herkes alıyor siz de alın bizim suçumuz mu,benzin çoğu ülkede 1-2 birim sizde 6 birim suç bizim mi" ...
Fedöcümüsün sen! 1. 3 muldıjed kötü mü yigenim hayinlik yapma (!)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Erhan Tekin
Arabayı yakından incelemek lazım, biraz kurcalamak ve sürüş konforunu ve dengesini vs de gözlemlemek lazım. 1.6 benzinlilerin satıştan ciddi pay alması bana zor gibi geliyor.. aracın muhtemelen çok hafif de olmayacağını kabul edersek o tüketimi lpg olmadan girmez insanlar...

Dizeli yok ama hybrid güzel. Şimdi sıkıntı rakipler ve yine dizel motor...ne olursa olsun tam otomatik veya çift kavrama bir dizel halen daha keyifli ve mtv dezavnatjıyla bütük olasılıkla daha ekonomik oluyorlar...

Keşke Civic gibi fabrikasyon bir LPG sistemi olsa, o zaman satışı değişir... veya mtv indirimi kaderini filolarda yaygınlaşma noktasında belirler.

Bu yakında LPG li, tam otomatik bir Civic bana mantıklı gelmeye başladı ...
1.2 motor benzinliye biniyorum 6.5 yakiyor. Mtv ucuz bakimda ucuz. Dizel alanda ne bilim bi degisik yani.
Ama atmosferik candir tabi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Hibrit arabada 0-100 ve performans ölçümü konusunda yanlışın var panpa.
Pil %50 dolu+ benzin motor 13 sn çıkartabilir
Pil %100 dolu+benzin motor 10,9 sn çıkartabilir.
Pil %10 dolu+ benzin motor 14 sn çıkartabilir.
Şey gibi düşünebilirsin teslanın verdiği acayip 2,9sn 0-100 full pille oluyor pil boşaldıkça bu süre 6 sn lere kadar geriliyor.Aynı mantık araba yarı elektrik üniteli olduğu için geçerli. 1,8 motor 95 hp güç üretiyor.Elektrik motor da 45 hp civarında olmalı. Toplamda 122 hp güç üretebiliyorlar.O yüzden elektrik ünite kaybolduğunda 95 hp ilk bir güçle hareket ediyor gibi düşünebilirsin.
Eğer dediğin gibi hile hurda varsa eğer full şarjla yapılan testle anlaşılabilir bence.

Dün buna değinmeyi unutmuşum o konuya yorum yaparken.

Ek olarak @inzfatih bey söylemişti hatırladığım kadarıyla, hibrit araçlar soğukta pek verimli değilmiş. Videodaki araç Avustralya'da 19 derece havada test ediliyor onu kastetmiyorum ama Doğu'da falan hibrit almak pek mantıklı olmaz bu şartlarda.
 
Açıkçası 1.8 mtv sını düşününce hybrid bizde mantıklı değil. Ayda 100 tl tasarruf yapıp onu da mtv ye vereceğim saçma. Performans desen oyle bir katkisi da yok. Hele alırken verilen 25.000tl fiyat farkını da düşününce bence hiç bulaşmaya gerek yok. Toyota nın atmosferikleri güzel 3.000 r lpg tamamdır hybrid den az yakar alırken daha ucuz olur mtv si de düşük olur ileride ne olur derdi de olmaz. Ki zaten corolla nin dizelini de mantıklı bulmuyorum atmosferik benzinli lpg kombinasyonu ile dizelle ayni yakacak alırken ucuza alacağım. Corolla dediğin atmosferik benzinli lpg li olur :) Hybrid olayını zaten sevmiyorum koyun suna 7kw yerine 15kw batarya menzil 50km ye çıksın Plug in hybrid olsun en azından şehir içinde benzin derdimiz hiç kalmasın asıl tasarruf odur maliyeti de 3000$ falan çok birsey de değil halbuki
 
Hibrit arabada 0-100 ve performans ölçümü konusunda yanlışın var panpa.
Pil %50 dolu+ benzin motor 13 sn çıkartabilir
Pil %100 dolu+benzin motor 10,9 sn çıkartabilir.
Pil %10 dolu+ benzin motor 14 sn çıkartabilir.
Şey gibi düşünebilirsin teslanın verdiği acayip 2,9sn 0-100 full pille oluyor pil boşaldıkça bu süre 6 sn lere kadar geriliyor.Aynı mantık araba yarı elektrik üniteli olduğu için geçerli. 1,8 motor 95 hp güç üretiyor.Elektrik motor da 45 hp civarında olmalı. Toplamda 122 hp güç üretebiliyorlar.O yüzden elektrik ünite kaybolduğunda 95 hp ilk bir güçle hareket ediyor gibi düşünebilirsin.
Eğer dediğin gibi hile hurda varsa eğer full şarjla yapılan testle anlaşılabilir bence.
Şarj durumunu hesaba katmadım, haklısın, yine de bekleyip görelim bakalım.
Açıkçası 1.8 mtv sını düşününce hybrid bizde mantıklı değil. Ayda 100 tl tasarruf yapıp onu da mtv ye vereceğim saçma. Performans desen oyle bir katkisi da yok. Hele alırken verilen 25.000tl fiyat farkını da düşününce bence hiç bulaşmaya gerek yok. Toyota nın atmosferikleri güzel 3.000 r lpg tamamdır hybrid den az yakar alırken daha ucuz olur mtv si de düşük olur ileride ne olur derdi de olmaz. Ki zaten corolla nin dizelini de mantıklı bulmuyorum atmosferik benzinli lpg kombinasyonu ile dizelle ayni yakacak alırken ucuza alacağım. Corolla dediğin atmosferik benzinli lpg li olur :) Hybrid olayını zaten sevmiyorum koyun suna 7kw yerine 15kw batarya menzil 50km ye çıksın Plug in hybrid olsun en azından şehir içinde benzin derdimiz hiç kalmasın asıl tasarruf odur maliyeti de 3000$ falan çok birsey de değil halbuki
Aynen plug-in olsa tadından yenmez ilerleyen zamanlarda görürüz büyük bir ihtimalle, belki bunların makyajlılarında.
 
Boyutlarda çok az farklılıklar var, çizgilerse benzer. Yakıt deposu 55ltden 50lt düşerken bagaj ise 452ltden 471ltye artmış.
new c.jpg old c.jpg
 
Dün buna değinmeyi unutmuşum o konuya yorum yaparken.

Ek olarak @inzfatih bey söylemişti hatırladığım kadarıyla, hibrit araçlar soğukta pek verimli değilmiş. Videodaki araç Avustralya'da 19 derece havada test ediliyor onu kastetmiyorum ama Doğu'da falan hibrit almak pek mantıklı olmaz bu şartlarda.
evet ben bahsetmistim, kisisel tecrubeme dayanarak soyluyorum , arastirilirsa deneyesel olarakta benzer sonuclari yakalamak cok muhtemel. tecrube ettigim kadariyla -10 derece yada daha soguk ortamlarda tuketim 1.8 atmosferikten yuksekti, polonya forumlarinda da bu konuyla ilgili sikayet mesajlari goruyorum. karislastirma olarak honda civic 1.8 atmosferik ile auris hybrid 1.8 tuketimlerini kiyasladim..
 
Sonradan takilmis gibi duran o cirkin orta ekran disina otomobili begendim. Fiyati da diger markalarla kiyaslandiginda normal hatta piyasa kosullarinda uygun diyebilirim.
Guzel bir tk ile gelmesini isterdim, fakat Japonlar cvt konusunda ciddi anlamda takintili yapacak bir sey yok.
1.6 atmosferik bu topraklarda bicilmis kaftan (bakim maliyeti, sorunsuzluk, lpg uyumu) motor konusunda bir sorun oldugunu dusunmuyorum. Hybrid ise normal bir kullanici icin gercekten sacma. Verdigin fiyat farkini uzun bir sure amorti edemeyebilirsin. Ama agirlasan emisyon sartlari icin dizelden uzaklasmak da sartti tabi, o yuzden hybrid’in olmasini da cok anlamsiz bulmuyorum.
 
Dün buna değinmeyi unutmuşum o konuya yorum yaparken.

Ek olarak @inzfatih bey söylemişti hatırladığım kadarıyla, hibrit araçlar soğukta pek verimli değilmiş. Videodaki araç Avustralya'da 19 derece havada test ediliyor onu kastetmiyorum ama Doğu'da falan hibrit almak pek mantıklı olmaz bu şartlarda.
O iklimde dizel araç da mantıklı olmuyor. Mazotun da o kadar soğukta işi bitiyor.
 
Hybrid seçeneğinin olması Toyotanın şirket stratejisi ... belki hiç satmayacak bile olsa o hybridleri getirirler .. Hoş Corolla Hybrid satar satmasına da, bu seçenekler içinden sanırım en doğrusu CVT li 1.6 ... veya acık zahmete girip vites atmakta makul bir seçenek ..

Bu arada piyasadaki en iyi CVT lerin Toyota nın olduğu söyleniyor... bunlarda Aisin tarafından üretilmişki zaten Toyota şirketin ortağı.
 
Tv de Honda Civic atmosferik Elegance 108.000tl yazıyordu eğer altta küçük yazılı şartlar olmadan harbiden öyle ise Civic daha mantikli duruyor lakin Honda Türkiyenin yaptığı ayıbı düşününce prensip olarak değil 108 98 olsa yine almazdım almamalıyızda
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Tv de Honda Civic atmosferik Elegance 108.000tl yazıyordu eğer altta küçük yazılı şartlar olmadan harbiden öyle ise Civic daha mantikli duruyor lakin Honda Türkiyenin yaptığı ayıbı düşününce prensip olarak değil 108 98 olsa yine almazdım almamalıyızda
Corolla 3k daha ucuz ve honda türkiye dezavantajı var net corolla alınır.Gerçi 2.el alır millet size göre
Corollanın şanzımanı ve motoru daha iyi civicten.Bir de servis olarak Toyota kat kat iyi Honda dan.
 
Son düzenleme:
Corolla 3k daha ucuz ve honda türkiye dezavantajı var net corolla alınır.Gerçi 2.el alır millet size göre
Corollanın şanzımanı ve motoru daha iyi civicten.Bir de servis olarak Toyota kat kat iyi Honda dan.
Bana göre değil rakamlara göre sıfır satışları %67 daralırken 2.el %10 artmış ki çok doğal 2019 model Corolla mı 2016 Mondeo mu arasında kalana eminim birçok mantıklı insan Mondeo diyordur. Civic alırken 3.000tl pahalı ama satarken çok daha yüksekten gidiyor o açıdan daha mantıklı dedim lakin Honda Türkiye’nin rezaleti ile Corollanın servisinin nezaketini düşününce dediğim gibi her türlü Corolla alınır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Elektrikli arabalardan nefret ediyorum,keşke hiç olmasalar,neyse bence Türkiye’nin yeni çağa alışması en az 15 yıl sürer,inşallah daha uzun sürer.
 
Her markaya suç atıyoruz kızıyoruz, hemen her tartışmada 0-100, hantallık, yakıt konuşuluyor. Adamlar Türkiye pazarını niye düşünmüyor diyoruz. Araba üreticileri ile konuşurken gülmemek için kendilerini zor tuttuklarını tahmin ediyorum. Çünkü adama laf anlatırken kesin akıllarından şu geçiyordur "ülken o zaman emisyona göre vergi alsın, hızlı güçlü arabalarımız var herkes alıyor siz de alın bizim suçumuz mu,benzin çoğu ülkede 1-2 birim sizde 6 birim suç bizim mi" ...
Ama dostum şöyle bişey var, mesela doğuş 2.0 tdı caddy’i 102 bg olarak getiriyor niye ? Az yaksın diye, vw 1.6 tdı 105lik motorları niye üretti ? Mazotun benzinin pahalı olduğu ülkelerde kullanılsın diye.
Zaten mazotun benzinin 1-2 birimlik olduğu ülkelerde herkes 2.0 TSI 2.0 TDI kullanıyor hemde çok ucuza.
 
Bence civic’in dizel-otomatik kombinasyonu daha iyi corolladan.

Kiyas yapilacak bir durum yok cunku Toyota’nin dizel motoru yok.
Ayrica zf 9hp cok cok iyi bir sanziman degil, cesitli kronik sorunlari olan Bmw’nin bile yakin donemde kullanmaktan vazgectigi bir uniteden bahsediyoruz. Bu bahsettigim kronik sorunlarin arasinda aracin seyir halinde kendi kendini bosa almasi, park halinde park modundayken bosa almasi gibi problemler mevcut.
 
Son düzenleme: