HABER Türkiye fiyatı açıklandı; Karşınızda Yeni Toyota Corolla

Bu hybrit motorla benzinli motorun toplam güç çıkışları mı yoksa sadece benzinli motorun gücü mü ? Benzinli motorun 92 beygir 140nm tork olduğunu duydum bir yerden de,umarım yanlıştır demiştim.1.8 motora 92 hp umarım değildir,yıl 2019 iken..
Doktorun yazdığı 132bg 160nm tork 1.6'nın verileri.
Corolla hibriti bilmiyorum ama Auris hibritte 98 bg sadece benzinli motorun verisiydi, elektrikli motorla birlikte 140 bg'e yakın bir şey oluyordu.

Düzenleme: Şimdi kontrol ettim, Auris'te toplam 136 bg varmış.
Corolla'da daha az, sadece benzinli 90 bg. Toplamda da 121 bg var.
Tabii böyle görüpte "vay efendim 1.8 motor nasıl bu kadar oluyor" dememek lazım, normal şartlarda 1.8 motorun 3,5 lt-4,5 lt arası yakması da beklenemez. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Hoş, çok hoş
indir (1).png indir (2).png indir.png
 
1.8 motor Atkinson tipi bir ünite olduğundan neredeyse havayı yakacak verimliliklede çalıştığından güç çıkışı bayağı düşük. Yani gündelik hayattaki atm. motorlardan farklı bir işleyişi var. Bunu unutmamak gerek. Bunun haricinde Toyotalarda yeni Corolla HB ile beraber 200 küsür beygirlik 2.0 atm. Üniteli bir hybrid motor mevcut. Yani aslında en eeenn alınası ünite bence o. Ancak ne yazık ki ülkemiz şartları işte...
 
Bugün gidip bayide inceledim. Bu işin bilirkişisi vs. değilim, önceki 2 kasa Corolla'yı kullanmış biri olarak kendimce değerlendirmelerimi yazacağım.

Arabayı bir arkadaşımla gidip inceledik, arabanın şurası sert burası yumuşak, duruşu şöyle güzel şöyle kötü diye fazla değerlendiren biri bu arkadaşım ve arabayı geneliyle beğendi (Flame donanımı).
Fotoğraflarda önden duruşunu beğenmemiştim, fotoğraftaki kadar kötü gelmedi ama yine de pek beğenmedim. Arkadan duruşu gayet güzel. Stopların altında çizgi şeklinde gelen krom gibi duran plastik malzeme ayrı bir hava katıyor.
Bagajı büyümüş deniyordu ama bagajın ağzı küçülmüş. Eski Corollalarda bagaj ağzı daha büyüktü. Sanırım arka cam aracın bitiş noktasına daha yaklaşmış, ondan dolayı öyle sanırım. Önde ve arkada otururken herhangi bir darlık hissi almadım, tavanın 3cm alçalması bana etki etmedi. Klostrofobik bir ortam yok. Arkadaşım benden uzun (1.85 civarı), arkayı pek beğenmedi. Şaft tüneli kendini belli ediyor, önceki kasalarda yoktu, bunda da olmaması arka yaşam alanı için daha iyi olurdu.
Ve geldim aracın beğenmediğim noktasına, direksiyon ile ön cam arası çok uzamış. Toyotalarda zaten o mesafe az değildi, bunda eskiye göre daha da uzamış. Bundan dolayı aracın sürüş pozisyonu uzun yolda vs. daha iyi olacaktır diye düşünüyorum ama şehir içinde dar yerlerde, şurada taş mı var burada baba mı var derken sürtmeler yaşanabilir, özellikle araca alışana kadar.

Vision, Flame, Passion donanımlar vardı bayide. Vision ile Flame'i inceledim, Passion'a göz attım. Vision ile Flame arasında fark net gözüküyor, Passion ile Flame arasında dıştan gözüken aman aman bir fark yok. Yardımcı sistemler veya donanımlarda vardır herhalde onları bilemiyorum. Bugüne kadar kullandığım hiç bir araçta ön sensöre ihtiyaç duymamıştım, bunu alsam sanırım olmasını isterdim. Ön sensör bu arabada bayağı rahatlık olur.

Sonuç olarak, C sınıfı sedan almayı düşünen biri olsam alır mıydım? Maddi olarak düşünerek Vision 1.6 MDs alırdım. Üst donanımlar için yorum yapamıyorum, rakiplerinin fiyat durumu nedir bilmiyorum. Genel olarak beğendim aracı, üstte bahsettiğim benim için olumsuzluk olan durum günlük kullanımda can sıkıcı bir hâl almazsa gayet güzel.
 
Son düzenleme: