KAPALI Tusconmu ? 3008 mi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

powerplayy

Asfalt Kurutucu
51
ikisinin arasında kaldım baktığım donanımlar
peugeot 3008 1.6d - Allure : 142.000
Hyundai Tuscon 1.6 turbo Gdi 4awd - elite plus 130.000
sizce hangisi daha iyi
 
Hocam öncelikle bizim bir aracımızda sizinki gibi MPV idi (Toyota Corolla Verso). Biz şu an Tucson'a gayet rahat sığabiliyoruz hatta nerdeyse hiç fark hissetmedik gibi ama bizim aile 4 kişi sizin aile kaç kişi bilemiyorum. Lakin iç hacim olarak ne 3008'de ne de Tucson'da o akvaryum hissiyatı yok SUV oldukları için. Herhangi bir SUV işinizi çok rahat görür ancak o MPV havasını veremez bence.
 
İkisini de test etmiş ve sonunda Tucson almış biri olarak 3008'in o paraya asla değmeyeceğini düşünüyorum. Bi kere 3008'i liste fiyatından alırken Tucson'da %5 üzerinde indirim almanız mümkün. Donanım olarak Tucson Elite Plus ile kafa kafaya diyebileceğimiz Allure+EP 3008'in 2016MY fiyatı 153bin ve aşağı yukarı bu fiyattan almak durumundasınız. Tucson Elite Plus ise 126bin (3008 4x2 olduğu için bunun da 4x2'sini karşılaştırdım). 120'ye rahatlıkla alınabilir. Aradaki 30bin liralık farkı makul bulmuyorum. 3008 dizel tabi. Yakıtı az diyebilirsiniz ancak 3008 havayla dahi çalışsa aradaki 30bin liralık farkı 5 senede çıkaramazsınız. Kaldı ki motorin fiyatları da ortada.
Tasarım olarak 3008 benim çok başarılı bulduğum bi araçtı. Ancak test sonrası biraz kasvetli olduğunu düşündüm iç mekanın. Fazla süslü ve biraz basık. Tabi hakkını yememek lazım yine de. Tucson daha sade. Daha standart. Ekstrası yok. Ancak yeterli. Otomobil işinde sınır yok elbet. Ancak şayet bu paralar sizin için önemsiz değilse bütçe doğrultusunda bi fiyat/fayda analizi yapmak lazım. Ben 3008'de o fiyata değecek bişey göremedim. Evet sessiz bi motoru var. Evet hayalet gösterge gibi, şık vites topuzu gibi, farklı orta konsol gibi yenilikleri var. Fakat ortada bu fiyat farkına değer dedirtecek bişey yok. Tucson da gayet sessiz, çok farklılık aramıyorsanız yeterince şık bi araç. Eksikleri de var tabi. Yakıt olayı herkesin malumu. Camların anahtarla kapanmıyor olması, yer yer plastik kalitesi, multimedyasının nispeten yetersiz olması (apple carplay desteği henüz gelmedi mesela) gibi kullanıcıların bir kısmını rahatsız eden yönleri de var. Esasen beklentileriniz çok önemli. Çok yol yapmayan biri için yakıt çok dert olmaz mesela ama yılda 50bin yapan adam bu araca LPG'siz binemez. Ya da android telefon kullanan adamın Apple Carplay umrunda olmaz mesela. Herkesin istekleri başka oluyor. Kimisi biner aracın ses sistemi çok iyi der, kimisi aynı araca biner ses çok kalitesiz der.
Size tavsiyem gidip ikisine de binin. Mümkünse bikaç kez test edin. Aracı ne kadar süre kullanacağınızı bi düşünün. Bu süreçte araca ödeyeceğiniz paranın yanında yakıt+bakım vb. giderleri de düşünerek bi hesap yapın. Aklınıza yatanı alın. Bizim burada ne dediğimizin pek önemi yok.
 
Yeni Kuga da satışa çıktı fiyat listesi de belli oldu. 1.5 tdci motor seçeneği ve powershift şanzıman kombinasyonuyla gelmiş. Bence gözardı edilmemesi gereken bir model, titanium donanım liste fiyatı 141 bin tl, bu iki modele iyi bir rakip olacağını düşünüyorum.

Bence bu listeyi kuga karıştırır
 
şunuda göz ardı etmeyin tucson sahipleri hafif offroda cıkar cıkmaz şanzıman uyarısı almışlar. bayram trafiği gibi zamanlarda da yolda sağa çektirir bu araba
 
İkisini de test etmiş ve sonunda Tucson almış biri olarak 3008'in o paraya asla değmeyeceğini düşünüyorum. Bi kere 3008'i liste fiyatından alırken Tucson'da %5 üzerinde indirim almanız mümkün. Donanım olarak Tucson Elite Plus ile kafa kafaya diyebileceğimiz Allure+EP 3008'in 2016MY fiyatı 153bin ve aşağı yukarı bu fiyattan almak durumundasınız. Tucson Elite Plus ise 126bin (3008 4x2 olduğu için bunun da 4x2'sini karşılaştırdım). 120'ye rahatlıkla alınabilir. Aradaki 30bin liralık farkı makul bulmuyorum. 3008 dizel tabi. Yakıtı az diyebilirsiniz ancak 3008 havayla dahi çalışsa aradaki 30bin liralık farkı 5 senede çıkaramazsınız. Kaldı ki motorin fiyatları da ortada.
Tasarım olarak 3008 benim çok başarılı bulduğum bi araçtı. Ancak test sonrası biraz kasvetli olduğunu düşündüm iç mekanın. Fazla süslü ve biraz basık. Tabi hakkını yememek lazım yine de. Tucson daha sade. Daha standart. Ekstrası yok. Ancak yeterli. Otomobil işinde sınır yok elbet. Ancak şayet bu paralar sizin için önemsiz değilse bütçe doğrultusunda bi fiyat/fayda analizi yapmak lazım. Ben 3008'de o fiyata değecek bişey göremedim. Evet sessiz bi motoru var. Evet hayalet gösterge gibi, şık vites topuzu gibi, farklı orta konsol gibi yenilikleri var. Fakat ortada bu fiyat farkına değer dedirtecek bişey yok. Tucson da gayet sessiz, çok farklılık aramıyorsanız yeterince şık bi araç. Eksikleri de var tabi. Yakıt olayı herkesin malumu. Camların anahtarla kapanmıyor olması, yer yer plastik kalitesi, multimedyasının nispeten yetersiz olması (apple carplay desteği henüz gelmedi mesela) gibi kullanıcıların bir kısmını rahatsız eden yönleri de var. Esasen beklentileriniz çok önemli. Çok yol yapmayan biri için yakıt çok dert olmaz mesela ama yılda 50bin yapan adam bu araca LPG'siz binemez. Ya da android telefon kullanan adamın Apple Carplay umrunda olmaz mesela. Herkesin istekleri başka oluyor. Kimisi biner aracın ses sistemi çok iyi der, kimisi aynı araca biner ses çok kalitesiz der.
Size tavsiyem gidip ikisine de binin. Mümkünse bikaç kez test edin. Aracı ne kadar süre kullanacağınızı bi düşünün. Bu süreçte araca ödeyeceğiniz paranın yanında yakıt+bakım vb. giderleri de düşünerek bi hesap yapın. Aklınıza yatanı alın. Bizim burada ne dediğimizin pek önemi yok.

Hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle...
Hyundai'nin 4X2'si eski nesil bir önceki kasanın motoru, ancak 4x4 alır olsaydınız Hyundai'nin yeni motoruna kavuşacaktınız, Peugeot'da ise yeni HDİ motor kullanılıyor (120bg). Yine PSA'nın küçük hacimli benzinli motorları ödüllü başarılı motorlardır. Tüm Hyundai'da direksiyon tepkimeleri sanal gibidir... Sonuç olarak Hyundai'nin dizaynı bana göre daha Avrupalı ve daha elit, yürüyen arka aksam Peugeot'dan daha iyidir, direksiyon sistemi hariç, ama motor konusunda PSA'nın eline su dökülmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle...
Hyundai'nin 4X2'si eski nesil bir önceki kasanın motoru, ancak 4x4 alır olsaydınız Hyundai'nin yeni motoruna kavuşacaktınız, Peugeot'da ise yeni HDİ motor kullanılıyor (120bg). Yine PSA'nın küçük hacimli benzinli motorları ödüllü başarılı motorlardır. Tüm Hyundai'da direksiyon tepkimeleri sanal gibidir... Sonuç olarak Hyundai'nin dizaynı bana göre daha Avrupalı ve daha elit, yürüyen arka aksam Peugeot'dan daha iyidir, direksiyon sistemi hariç, ama motor konusunda PSA'nın eline su dökülmez.
Hocam 4x4 le yeni motora kavuşabiliyorsunuz ama bu 4x4 lerden 6 bin tl daha ucuza aynı motor şanzıman kombinasyonunu 4x2 olarak alabiliyorsunuz. Zaten malum ikinci el sitesine bakınca 4x2 turbo ve 4x4 turbo fiyatları yarışıyor neredeyse
 
şunuda göz ardı etmeyin tucson sahipleri hafif offroda cıkar cıkmaz şanzıman uyarısı almışlar. bayram trafiği gibi zamanlarda da yolda sağa çektirir bu araba
O sorun çoktan çözüldü, konudaki detaylı anlatımlarımı okursanız yolda bırakmadığını görebilirsiniz. 3 teker de yaptım, derin çamurlarda da debelendim, karda 5000 devirlerde dakikalarca yanladım... Lütfen bu tip teknik konularda paylaşım yapmadan önce güncelliğini araştırın.
Hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle...
Hyundai'nin 4X2'si eski nesil bir önceki kasanın motoru, ancak 4x4 alır olsaydınız Hyundai'nin yeni motoruna kavuşacaktınız, Peugeot'da ise yeni HDİ motor kullanılıyor (120bg). Yine PSA'nın küçük hacimli benzinli motorları ödüllü başarılı motorlardır. Tüm Hyundai'da direksiyon tepkimeleri sanal gibidir... Sonuç olarak Hyundai'nin dizaynı bana göre daha Avrupalı ve daha elit, yürüyen arka aksam Peugeot'dan daha iyidir, direksiyon sistemi hariç, ama motor konusunda PSA'nın eline su dökülmez.
Bir süre önce T-GDI 4x2 DCT de satmaya başladılar. Anladığım kadarıyla aldığı araç bu özelliklerde.
 
@Onay Kalkan
@OzcanSAHAN
Benim aracım GDI Elite Otomatik. Yani atmosferik motor ve tam otomatik tork konvertörlü şanzıman kombinasyonu var. Çift kavrama şanzımanlara pek güvenmiyorum. Bu yüzden DCT tercih etmek istemedim. Yıllarca manuel vitesli araç kullanmış birinin çift kavrama şanzımana kısa sürede alışması zor. Bu yüzden ısınma sorunu yaşayan çok sayıda kullanıcı var. Yarım debriyaja alışmış biri özellikle trafik yoğunken tam fren-tam gaz yerine freni hafif bırakıp yol almaya çalışınca ister istemez şanzıman uyarısı alıyor. Ortada vitesi kullanan bi robot var ancak biz robot değiliz. Uyum yakalamak zor :D
Bu arada yanlış değilsem Tucson'daki tüm turbo motorlar T-GDI ve 4x2 ile 4x4 arasında motor farkı yok.
Ben otomobilde çok fazla maceraya girmek istemedim. Çok fazla performans arayan biri olmadığım için 132ps güç üreten atmosferik motorun yeterli olacağını düşündüm. Yetiyor da.
Ben bu aracı 95bine aldığımda benzer donanımdaki 3008 (EP'siz allure'a denk geliyor hemen hemen) 130bindi. Üstelik istediğim rengi falan seçme şansım dahi yoktu. Benzinli modeller ise şubat sonu gelebilir dendi. Geldiğinde o fiyattan alırsınız dendi. Peugeot'un özellikle dizel motorları gayet iyi evet. Ama Peugeot işte. Açıkçası ona vereceğim parayla BMW alır binerim.
Bu tamamen kişisel görüşüm. Bi başkası boş BMW'ye bineceğime yakışıklı 3008'e binerim diyebilir. Saygı duyarım. Ancak 3008 benim gözümde o paraya değecek bi farklılık sunmuyordu. Arada 3-5bin lira olsa yakıt tüketimi nedeni ile onu tercih edebilirdim. Ancak 35bin liraya bi araba daha alınabiliyor.
Bir de bi ekleme yapayım. Hyundai'nin de motorları hiç fena değil araştırdığım kadarı ile. Ve esas önemli olan güvenlik konusunda Amerikan IIHS tarafında Top Safety Pick+ ile ödüllendirilmiş bi araç Tucson. Bu da alım kararımda önemli bi rol oynadı. Aracın en büyük handikapı yakıtı. Hyundai bu aracı 200kg daha hafif yapabilmiş olsa ve yakıt tüketim verisi 9küsür yerine 7-8 arasında olsa Qashqai'yi tahtından indirebilecek bi araç bence. 3008 de böyle bi araç. Ancak onun da fiyat politikası sıkıntılı. Bi 20-25bin indirim yaparlarsa iyi satış rakamları yakalarlar diye tahmin ediyorum. Ocak ayı satış rakamları da zaten ilk gaz sonrası 3008'in satışlarının durma noktasına geldiğini gösteriyor. Her araçta düşüş var doğal olarak. İnsanlar yıl sonunda araçlarını aldılar falan. Ancak 3008 dip yapmış durumda. Bu fiyat politikası ile ben çok da şansları olduğunu sanmıyorum.
 
@Onay Kalkan
@OzcanSAHAN
Benim aracım GDI Elite Otomatik. Yani atmosferik motor ve tam otomatik tork konvertörlü şanzıman kombinasyonu var. Çift kavrama şanzımanlara pek güvenmiyorum. Bu yüzden DCT tercih etmek istemedim. Yıllarca manuel vitesli araç kullanmış birinin çift kavrama şanzımana kısa sürede alışması zor. Bu yüzden ısınma sorunu yaşayan çok sayıda kullanıcı var. Yarım debriyaja alışmış biri özellikle trafik yoğunken tam fren-tam gaz yerine freni hafif bırakıp yol almaya çalışınca ister istemez şanzıman uyarısı alıyor. Ortada vitesi kullanan bi robot var ancak biz robot değiliz. Uyum yakalamak zor :D
Bu arada yanlış değilsem Tucson'daki tüm turbo motorlar T-GDI ve 4x2 ile 4x4 arasında motor farkı yok.
Ben otomobilde çok fazla maceraya girmek istemedim. Çok fazla performans arayan biri olmadığım için 132ps güç üreten atmosferik motorun yeterli olacağını düşündüm. Yetiyor da.
Ben bu aracı 95bine aldığımda benzer donanımdaki 3008 (EP'siz allure'a denk geliyor hemen hemen) 130bindi. Üstelik istediğim rengi falan seçme şansım dahi yoktu. Benzinli modeller ise şubat sonu gelebilir dendi. Geldiğinde o fiyattan alırsınız dendi. Peugeot'un özellikle dizel motorları gayet iyi evet. Ama Peugeot işte. Açıkçası ona vereceğim parayla BMW alır binerim.
Bu tamamen kişisel görüşüm. Bi başkası boş BMW'ye bineceğime yakışıklı 3008'e binerim diyebilir. Saygı duyarım. Ancak 3008 benim gözümde o paraya değecek bi farklılık sunmuyordu. Arada 3-5bin lira olsa yakıt tüketimi nedeni ile onu tercih edebilirdim. Ancak 35bin liraya bi araba daha alınabiliyor.
Bir de bi ekleme yapayım. Hyundai'nin de motorları hiç fena değil araştırdığım kadarı ile. Ve esas önemli olan güvenlik konusunda Amerikan IIHS tarafında Top Safety Pick+ ile ödüllendirilmiş bi araç Tucson. Bu da alım kararımda önemli bi rol oynadı. Aracın en büyük handikapı yakıtı. Hyundai bu aracı 200kg daha hafif yapabilmiş olsa ve yakıt tüketim verisi 9küsür yerine 7-8 arasında olsa Qashqai'yi tahtından indirebilecek bi araç bence. 3008 de böyle bi araç. Ancak onun da fiyat politikası sıkıntılı. Bi 20-25bin indirim yaparlarsa iyi satış rakamları yakalarlar diye tahmin ediyorum. Ocak ayı satış rakamları da zaten ilk gaz sonrası 3008'in satışlarının durma noktasına geldiğini gösteriyor. Her araçta düşüş var doğal olarak. İnsanlar yıl sonunda araçlarını aldılar falan. Ancak 3008 dip yapmış durumda. Bu fiyat politikası ile ben çok da şansları olduğunu sanmıyorum.

Burada bahsetmek istediğim konu şudur:
Arabanızın teknik verilerine göre 132bg'lik tam gücü ancak 6000 devirlerde alıyor, torku ise yalnızca 170nt metredir bunu da ancak maximum değeri 4500 devirin üstünde alır... Bana birisi; bu motor 2012 sonrası teknolojisini karşılıyor olduğunu anlatsın... Elbette 132Bg'lik motorla A noktasından B noktasına sıkıntı yaşamadan gidersiniz; bunu iddia etmiyorum. Önerim şu olabilirdi aynı aracın 4x2'sinin turbo versiyonu olan 177 bg'lik ve 265nt'luk motoru almak iyi olurdu.
....
Peugeot 3008'deki alabileceğiniz muadil aracın motorun 1,2 purtech ve eat6 otomatik vites (tam otomatik) (active donanım) olurdu. Bu araç ile fiyat farkı, bugünün koşullarına göre yalnızca 5-6Bin TL'dir. Arada 30Bin yok ! ... Bu 5-6Bin'lik farkı yakıt ve motor teknolojisine (115gr salınım, sizin motor 175gr) sayacaktınız...
Aynı konu Honda da var 1,6lt benzinli atmosferik civic almak mantıklı mıdır, yoksa yeni 1,5 beklemek mi gerekir.
Yine aynı durum VW'de vardı; 1,6'lık motorunu yıllarca Türkiye pazarına usanmadan utanmadan sattılar,
...
Bütçe elbette önemli, özellikle şu dönemde, herkes en iyi arabayı ucuza almak ister, ama aracı değersizleştirme yanlış olur... Avrupa'da ekonomi sınıfı araçlar kendi aralarında 1-3Bin€ oynar...
Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle
 
Son düzenleme:
Hocam 4x4 le yeni motora kavuşabiliyorsunuz ama bu 4x4 lerden 6 bin tl daha ucuza aynı motor şanzıman kombinasyonunu 4x2 olarak alabiliyorsunuz. Zaten malum ikinci el sitesine bakınca 4x2 turbo ve 4x4 turbo fiyatları yarışıyor neredeyse

Doğrudur aynı motorun 4x2si de var yani turbolu. Ben buradaki kıyası üst bantta tuttuğum için 4x4 yazdım.
 
O sorun çoktan çözüldü, konudaki detaylı anlatımlarımı okursanız yolda bırakmadığını görebilirsiniz. 3 teker de yaptım, derin çamurlarda da debelendim, karda 5000 devirlerde dakikalarca yanladım... Lütfen bu tip teknik konularda paylaşım yapmadan önce güncelliğini araştırın.

Bir süre önce T-GDI 4x2 DCT de satmaya başladılar. Anladığım kadarıyla aldığı araç bu özelliklerde.

Benim anladığım turbosuz olanı almış
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Burada bahsetmek istediğim konu şudur:
Arabanızın teknik verilerine göre 132bg'lik tam gücü ancak 6000 devirlerde alıyor, torku ise yalnızca 170nt metredir bunu da ancak maximum değeri 4500 devirin üstünde alır... Bana birisi; bu motor 2012 sonrası teknolojisini karşılıyor olduğunu anlatsın... Elbette 132Bg'lik motorla A noktasından B noktasına sıkıntı yaşamadan gidersiniz; bunu iddia etmiyorum. Önerim şu olabilirdi aynı aracın 4x2'sinin turbo versiyonu olan 177 bg'lik ve 265nt'luk motoru almak iyi olurdu.
....
Peugeot 3008'deki alabileceğiniz muadil aracın motorun 1,2 purtech ve eat6 otomatik vites (tam otomatik) (active donanım) olurdu. Bu araç ile fiyat farkı, bugünün koşullarına göre yalnızca 5-6Bin TL'dir. Arada 30Bin yok ! ... Bu 5-6Bin'lik farkı yakıt ve motor teknolojisine (115gr salınım, sizin motor 175gr) sayacaktınız...
Aynı konu Honda da var 1,6lt benzinli atmosferik civic almak mantıklı mıdır, yoksa yeni 1,5 beklemek mi gerekir.
Yine aynı durum VW'de vardı; 1,6'lık motorunu yıllarca Türkiye pazarına usanmadan utanmadan sattılar,
...
Bütçe elbette önemli, özellikle şu dönemde, herkes en iyi arabayı ucuza almak ister, ama aracı değersizleştirme yanlış olur... Avrupa'da ekonomi sınıfı araçlar kendi aralarında 1-3Bin€ oynar...
Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle
Şu an uzun uzun yazamıyorum ama active donanımın nasıl elite ile aynı olduğu izlenimini edindiniz? İkisi de en altın bi üstü seviye olarak. Ancak elite'de panoramic sunroof, ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı ön cam, anahtarsız giriş, deri koltuk gibi ekstraları var. Active'de ekstradan elle tutulur bi elektronik park freni var.
Elite'in aşağı yukarı karşılığı EP'siz Allure paket. Onun da fiyatı söylediğim gibi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...