Üzerime Toprak Atın

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sıkılmak değil bunun adı, bmw 90 binde masraf çıkarmaya başlamış bir arabaydı, lancer 10 yaşını doldurtmuştu ve golfle birlikte 2 manuel arabayı satıp tek bi tane otomatik araba almak için sattım ve sonucunda merco aldık, zamanında kia zırt pırt turbo yediği için sattım(revizyon sonrası tekrar kendini salmaya başladı). Hiçbir satışım keyfi değildi.
Valla bende 7 araba sattım 1 i hariç hiçbiri keyfi değildi ama kimseyi inandıramıyorum
 
Şu Polo'ya hayvan gibi para harcamasaydım iyiydi, geri koyardım ilana, şimdi hayatta satamam. Mercedes'i satarım ama.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Böyle daha bi orj sanki :)



Yani dediğin tip sadece arkadaşımda var, o hiç yazılım vs. görmedi ama aşırı bakımsız bir araba ve şasisinde işlem var. Arabası 70 binde daha buji değişmemiş hiç! Şöyle düşünüyorum düşünüyorum, facebook sayfalarına bakıyorum, ilanlara bakıyorum. Herhangi bir temiz gti veya cupra kalmamış. Kimse arabasının ilk sahibi değil zaten. Herkes 1 yıl binip tadını alıp satıyor.

O gelir seviyesinde o vergi oranlarinda o hacim ve guclerde ulasilabilecek en uygun ve en guclu araclar bunlar oldugu icin kotu kullanici kitlesinin eline dusmesi cok normal. 208 gti, Polo gti, scirocco, peugeot rcz gibi otomobillerin bu yuzden sicili bozuk. E bir de bu fazlasiyla sikistirilmis motorlara yazilim atiyorlar sonrasi evlere senlik. Hadi onlari gectim Bmw’nin bile bu konuda 1 ve 3 serisi (1.6) baya baya sicili bozuk. Adam blok saglam diye yukleniyor da yukleniyor, ama nasil soguturum derdine kimse dusmuyor. İlla duzgun yapanlar vardir da cogunluk bu konuda bilincsiz. Mesela @renard bu konda bilincliydi, nasil daha fazla guc alirimdan cok nasil saglikli yuruturum diye dusunuyordu ve ona gore islem yapiyordu.
Bunlar her markada var. Biraz daha ustlere dogru ciksan adamlar GTR’lari RS6’lari yazilimliyor. Tabi onlar ust gelir kitlesi oldugu icin daha profesyonelce yapiyor fark bu.
 
Son düzenleme:
O gelir seviyesinde o vergi oranlarinda o hacim ve guclerde ulasilabilecek en uygun ve en guclu araclar bunlar oldugu icin kotu kullanici kitlesinin eline dusmesi cok normal. 208 gti, Polo gti, scirocco, peugeot rcz gibi otomobillerin bu yuzden sicili bozuk. E bir de bu fazlasiyla sikistirilmis motorlara yazilim atiyorlar sonrasi evlere senlik. Hadi onlari gectim Bmw’nin bile bu konuda 1 ve 3 serisi (1.6) baya baya sicili bozuk. Adam blok saglam diye yukleniyor da yukleniyor, ama nasil soguturum derdine kimse dusmuyor.
Bunlar her markada var. Biraz daha ustlere dogru ciksan adamlar GTR’lari RS6’lari yazilimliyor. Tabi onlar ust gelir kitlesi oldugu icin daha profesyonelce yapiyor fark bu.
F20 Soft Setup bende yükledim tabi, turbo dışında (şanssızlık tabi o) bir hasar oluşmadı arabada şükür, ama anladım yani, olacak iş değil, yüklenecek araba değilmiş. Ben bu işler yapılmasın demiyorum tamamen. Yapılsın ama böyle ustaya parayı basıp, yollara düşüp, dipgaz gidip hiçbir parametreyi kontrol etmeden, soğuk motorla gazlayarak olacak iş değil aga. Ülkede yakıtın durumu belli, araba stock halde kendini zar zor yürütüyor, bide üstüne böyle hareketler...
 
F20 Soft Setup bende yükledim tabi, turbo dışında (şanssızlık tabi o) bir hasar oluşmadı arabada şükür, ama anladım yani, olacak iş değil, yüklenecek araba değilmiş. Ben bu işler yapılmasın demiyorum tamamen. Yapılsın ama böyle ustaya parayı basıp, yollara düşüp, dipgaz gidip hiçbir parametreyi kontrol etmeden, soğuk motorla gazlayarak olacak iş değil aga. Ülkede yakıtın durumu belli, araba stock halde kendini zar zor yürütüyor, bide üstüne böyle hareketler...

@Renard editi yapmistim da sen o editi gormedin sanirim. O baya ugrasiyordu saglikli yurumesi icin. Ancak boyle kac kisi var ki ?
 
Ama hocam,sen de çok aranmışsın alınmaca gücenmece olmasın da :)

Senin bir konuda İntercity den araç alımı hakkındaki mesajını hatırlıyorum;"Tek kelimeyle,Alınır " demiştin.O zamanlar yadırgamıştım bu dediğini acaba ironi mi diye.

Polo konusunda ise zaten olacaklar önceden beri belliymiş dediğine göre,ki 1.4 TSI'ın en mimli motorlarından birini almışsın(160-170-180likler).

Tecrübe ve aksiyon açısından oldukça tatmin olduğunu umut ederek geçmiş olsunlar diliyorum :D
 
Ya güzel arabaydı da yeteri kadar kullandık, 9 sene az değil :) Bide işte manueldi falan, olmuyordu hacı
Mazda3 + Suzuki swift kombinasyonu sanayi istemez. Kafa ağrıtmaz. Seni bu sıkıntılı süreçten bir sonraki kaşıntıya kadar rahatlıkla götürür. Ciddi düşün bence

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Renard editi yapmistim da sen o editi gormedin sanirim. O baya ugrasiyordu saglikli yurumesi icin. Ancak boyle kac kisi var ki ?

Renard naptı bilmiyorum valla, komple koptu o. Sağlıklı yürütmek zor iş, yağ soğutucu ve methanol şart bmw ye.

Ama hocam,sen de çok aranmışsın alınmaca gücenmece olmasın da :)

Senin bir konuda İntercity den araç alımı hakkındaki mesajını hatırlıyorum;"Tek kelimeyle,Alınır " demiştin.O zamanlar yadırgamıştım bu dediğini acaba ironi mi diye.

Polo konusunda ise zaten olacaklar önceden beri belliymiş dediğine göre,ki 1.4 TSI'ın en mimli motorlarından birini almışsın(160-170-180likler).

Tecrübe ve aksiyon açısından oldukça tatmin olduğunu umut ederek geçmiş olsunlar diliyorum :D

Şimdi 1 sene boyunca sıkıntı yaşamayıp işlemleri çok hızlı bir şekilde halledince alınır bence demekle haklıydım. Otomobil testerları araçları 5 saat sürüp ıncığına cıncığına kadar yorum yapma hakkına sahipse bende bu hakka sahibim diye düşünüyorum :) An itibariyle Intercity hakkında fikrimi değiştirdim. Araçlarına gereken özeni göstermiyolar. Ayrıca rot ayarına gittiğimde geçenlerde sol ön süspansiyonun yamuk olduğunu öğrendim. "Abi bu araba sol önden kazalı mı" demesiyle anladım... He marjinal bişi yok, değişelim mi dedim, yok abi çok küçük bir eğiklik önemli değil dedi.

1.4 TSI CTH için yorumlar genelde iyiydi, yazın arkadaşın CTH GTI'a 3 hafta çökünce epey ısınmıştım, hatam ne oldu? Tüm GTI'ları öyle temiz sanmam :( %95'i ölü bu scirocco-cupra-gti 3 lüsünün, tekrar ediyorum, "UZAK DURUN"

Faaaaaazlasıyla tatminim, kudurdum şu an keyiften, teşekkürleeer :D

Mazda3 + Suzuki swift kombinasyonu sanayi istemez. Kafa ağrıtmaz. Seni bu sıkıntılı süreçten bir sonraki kaşıntıya kadar rahatlıkla götürür. Ciddi düşün bence

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Deme öyle, sorunsuzluktan kuduruyorum, rüyama girecek :D
 
Yani, sen ne kadar sorunsuz görsen de N13 de bol bol masraf çıkaram bir motordu :)

Benim kaderim bu, çakıcam gidip atmosferik bi araba, oh mis dicem artık. Onda da sorun yaşarsam araba sürmeyi bırakır, ordan direk hacca giderim :D
Benim sorunsuz gördüğüm ya da savunduğum yok. Yeteri kadar sıkıştırılmış bir motoru daha fazla boğmanın anlamı yok derim hep. Stock binildiğinde ve 2.0 gücü beklenmediği takdirde çıkarttığı sorunlar belli. Onlarda üstesinden gelinmeyecek şeyler değil.

Ama GTI'ın sorunları yıllardır biliniyor, sekmez. Sana Tesla lazım Tesla :D
 
Çok takma.

Gitti yere kadar yağ ekleyerek kullan arabanı.

Cebin biraz para gördüğünde de üst kapağı söktürüp, segmanlarını falan yenilet. Belki açınca gömlek veya subab da işin içine girer ama artık o konu açınca belli olur.

Bu dediğim iş rahat 5₺ götürür. Ama bu arabalar için maalesef bü tür masraflar çok da aşırı büyük masraflar değil.
 
Çok takma.

Gitti yere kadar yağ ekleyerek kullan arabanı.

Cebin biraz para gördüğünde de üst kapağı söktürüp, segmanlarını falan yenilet. Belki açınca gömlek veya subab da işin içine girer ama artık o konu açınca belli olur.

Bu dediğim iş rahat 5₺ götürür. Ama bu arabalar için maalesef bü tür masraflar çok da aşırı büyük masraflar değil.

Şu ana kadar 6 harcamışım, 5 koymaz da açmışken forgedlamamak olmaz :D Bu motor stock bırakılırsa yarın bigün yine cortlar.
 
Benim sorunsuz gördüğüm ya da savunduğum yok. Yeteri kadar sıkıştırılmış bir motoru daha fazla boğmanın anlamı yok derim hep. Stock binildiğinde ve 2.0 gücü beklenmediği takdirde çıkarttığı sorunlar belli. Onlarda üstesinden gelinmeyecek şeyler değil.

Ama GTI'ın sorunları yıllardır biliniyor, sekmez. Sana Tesla lazım Tesla :D

Yani ciddi söylürum, CTH'da hiçbir sorun yok diye empoze edildi yıllarca, aman CAV'dan uzun durun gibisinden. Ulan şimdiki aklım olsa 50-60 kağıda dökük CAV motorlu bişi alırım, artan parayla arabayı canavara çevirim. Şu ana kadar araba dahil 85 bin gitmiş, elde var sıfır.
 
Geçmiş olsun hacı.

Bu tarz arabaların (buna 1'i de dahil ediyorum) temiz kullanılmışını bulmak cidden çok zor. Yazılım yapmayan insan bile, "Türkiye şartlarında giden" bir arabaya bindiği için bakım makım yaptırmayıp, soğuk motorla vb. arabanın canını alıyor.

Ya ilk sahibinden nasıl kullanıldığını bildiğin ya da 0 km alıp, yazılım yapılacaksa da sağlığına dikkat edip kullanmak lazım. Bunu yapan, ben dahil, birçok arkadaşım var sorunsuz kullanan.

Artık ele para geçerse forged motorlu falan şaka makinesi olsun senin GTI :)
 
Sen bir ara dizel otomatik 308 i alıyordun @Ozgur Gunes :)
Neyse ya, sağlık olsun, ben bir an kaza yaptın sandım :(

B180 kısmı süpriz biraz.. senin canını sıkan da o olmuş anlaşılan lakin böyle sorunları vermemesi gereken bir araç ... Polo için ise bunlar biraz beklenen durumlar.. yani şansın varsa o tip sorunları yaşamayıp, sadece haftasonu takılan, arabasına değer veren birinin Polo GTI nı ikinci el alırsın .. yoksa maalesef yalan dünya... o kadar ileri seviye Alman üretimi motor, bizim apaçilere gelmez...
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
veya 2nci el değerlendirmesini daha garantici yapmak lazım ...
Benim şahsen sanayide geçirecek çok vaktim yok .. hal böyle olunca, 100 K para benim için şu anda 2016 sonrası alınacak C segmenti para sı ki ben arabanın temiz oluşuna bir kaç donanımı feda ediyorum ... yani "100k megana verilmez, 150k ya Passat mı alınır".. gibi şeyler aslında boş ... araçlar artık çok karmaşık.. tamirleri uzun, parçaları pahallı ve toplam maliyetleri fazla.. zaten genellikle gelirimiz için de haddinden fazla arabaya bütçe ayıran bir toplumuz (ironiye bak ki akaryakkıtta o denli pahallı), o zaman bu tip "süprizleri" yaşama olasılığını düşürmek lazım
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Geçmiş olsun demekten başka bir şey demek gelmiyor aklıma. Çok sorunlu diye adlandırılan alfa 156 (1.9 jtd) yı iki senedir yazılımlı bir şekilde kullanıyorum. Şansıma olacak ki 225k da olmasına rağmen hiç bir sorun çıkarmadı. Demem o ki şu marka sorunlu gibi olaya pek inanmıyorum. ikinci el tamamen şans işi. Öncesinde yapılan işlemler ve kullanan kişiler yapılan kilometreden daha önemli. Tekrardan geçmiş olsun umarım en zararsız bir şekilde sorunu atlatırsınız.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun hacı.

Bu tarz arabaların (buna 1'i de dahil ediyorum) temiz kullanılmışını bulmak cidden çok zor. Yazılım yapmayan insan bile, "Türkiye şartlarında giden" bir arabaya bindiği için bakım makım yaptırmayıp, soğuk motorla vb. arabanın canını alıyor.

Ya ilk sahibinden nasıl kullanıldığını bildiğin ya da 0 km alıp, yazılım yapılacaksa da sağlığına dikkat edip kullanmak lazım. Bunu yapan, ben dahil, birçok arkadaşım var sorunsuz kullanan.

Artık ele para geçerse forged motorlu falan şaka makinesi olsun senin GTI :)

Ya işte, özetlemişsin zaten :) aaah ah, baştan 80 demeyeydim sizin makineyi alaydım. Sağlık olsun, siz de bilemezdiniz piyasa ederinin ne kadar olduğunu... Nadir kalan temiz arabalardandı o dediğine göre.

Sen bir ara dizel otomatik 308 i alıyordun @Ozgur Gunes :)
Neyse ya, sağlık olsun, ben bir an kaza yaptın sandım :(

B180 kısmı süpriz biraz.. senin canını sıkan da o olmuş anlaşılan lakin böyle sorunları vermemesi gereken bir araç ... Polo için ise bunlar biraz beklenen durumlar.. yani şansın varsa o tip sorunları yaşamayıp, sadece haftasonu takılan, arabasına değer veren birinin Polo GTI nı ikinci el alırsın .. yoksa maalesef yalan dünya... o kadar ileri seviye Alman üretimi motor, bizim apaçilere gelmez...

veya 2nci el değerlendirmesini daha garantici yapmak lazım ...
Benim şahsen sanayide geçirecek çok vaktim yok .. hal böyle olunca, 100 K para benim için şu anda 2016 sonrası alınacak C segmenti para sı ki ben arabanın temiz oluşuna bir kaç donanımı feda ediyorum ... yani "100k megana verilmez, 150k ya Passat mı alınır".. gibi şeyler aslında boş ... araçlar artık çok karmaşık.. tamirleri uzun, parçaları pahallı ve toplam maliyetleri fazla.. zaten genellikle gelirimiz için de haddinden fazla arabaya bütçe ayıran bir toplumuz (ironiye bak ki akaryakkıtta o denli pahallı), o zaman bu tip "süprizleri" yaşama olasılığını düşürmek lazım

Ya mercedes i eşek gibi binelim diye aldık, işte sorun çıkarması hoş olmadı, neyseki piyasa ederinin epey altında almıştım. Polo’yu da yapıcaz artık bişiler...

Geçmiş olsun demekten başka bir şey demek gelmiyor aklıma. Çok sorunlu diye adlandırılan alfa 156 (1.9 jtd) yı iki senedir yazılımlı bir şekilde kullanıyorum. Şansıma olacak ki 225k da olmasına rağmen hiç bir sorun çıkarmadı. Demem o ki şu marka sorunlu gibi olaya pek inanmıyorum. ikinci el tamamen şans işi. Öncesinde yapılan işlemler ve kullanan kişiler yapılan kilometreden daha önemli. Tekrardan geçmiş olsun umarım en zararsız bir şekilde sorunu atlatırsınız.

Teşekkürler, düşüncenize katılıyorum.
 
Çok takma.

Gitti yere kadar yağ ekleyerek kullan arabanı.

Cebin biraz para gördüğünde de üst kapağı söktürüp, segmanlarını falan yenilet. Belki açınca gömlek veya subab da işin içine girer ama artık o konu açınca belli olur.

Bu dediğim iş rahat 5₺ götürür. Ama bu arabalar için maalesef bü tür masraflar çok da aşırı büyük masraflar değil.

Katılıyorum. Ancak 5k TL'ye kapak+motor içi segman vs. olur mu bilemedim. Arabanın markasına göre tabiki değişir ama parçalar ve işçilik ücretleri de uçtu malum. Geçen gün sadece orjinal bobin ve buji setine 1.000TL'den fazla para verdim.

Kısa süreli kullanılacaksa temkinli ve kontrollü bir şekilde idare edilebilir. Veya uzun süreli kullanım planı varsada, kapak açıp revizyon ile veya kötü senaryoda da segman ve piston da eklersen motoru sıfırlamış oluyorsun (anlattıklarına göre durum o kadar vahim ise). Aracın konusundan da takip ettiğim üzere araçla da bayağı ilgilendiğin için bu işlemlerle birlikte uzun süre kullanabilirsin diye düşünüyorum.