Üzerime Toprak Atın

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şimdi mercedes için cevap geldi, borcumuz 800 tl imiş ve araba tamamen düzelmiş, garanti de aldık. Yalnız şanzıman aralıklı arıza veriyormuş, güncellenmesi lazımmış. 500 TL dediler, kalsın dedim, Allah'ın güncellemesine o para verilir mi yav :S Yetkili servisle görüşcem bi.
 
Katılıyorum. Ancak 5k TL'ye kapak+motor içi segman vs. olur mu bilemedim. Arabanın markasına göre tabiki değişir ama parçalar ve işçilik ücretleri de uçtu malum. Geçen gün sadece orjinal bobin ve buji setine 1.000TL'den fazla para verdim.

Kısa süreli kullanılacaksa temkinli ve kontrollü bir şekilde idare edilebilir. Veya uzun süreli kullanım planı varsada, kapak açıp revizyon ile veya kötü senaryoda da segman ve piston da eklersen motoru sıfırlamış oluyorsun (anlattıklarına göre durum o kadar vahim ise). Aracın konusundan da takip ettiğim üzere araçla da bayağı ilgilendiğin için bu işlemlerle birlikte uzun süre kullanabilirsin diye düşünüyorum.

Ya arabanın durumu kötü değil, arkadaşımın stock gti ile yürüdüğüm zaman kafa kafaya gidiyoduk. Motor bitik olsa bana boy boy sallaması lazım. Belli ki bazı yerlere zarar gelmiş araç yağ yakıyor, yağa benzin karışıyor. Bakalım, ilerleyen zamanlarda bir şeyler düşünürüz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Ya arabanın durumu kötü değil, arkadaşımın stock gti ile yürüdüğüm zaman kafa kafaya gidiyoduk. Motor bitik olsa bana boy boy sallaması lazım. Belli ki bazı yerlere zarar gelmiş araç yağ yakıyor, yağa benzin karışıyor. Bakalım, ilerleyen zamanlarda bir şeyler düşünürüz :)
Takip ederek kullanın bence ozaman. Havalar da ısınıyor, yazın kokusu çıkar diye düşünüyorum :) 86bin tl bence günümüz şartlarında da iyi bir rakam km.sini ve modelini düşünerek, bence çok takmayın. Benim 2013 model f30 yaptığım masraflarla 150k TL'ye dayandı neredeyse ben ne yapayım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ya arabanın durumu kötü değil, arkadaşımın stock gti ile yürüdüğüm zaman kafa kafaya gidiyoduk. Motor bitik olsa bana boy boy sallaması lazım. Belli ki bazı yerlere zarar gelmiş araç yağ yakıyor, yağa benzin karışıyor. Bakalım, ilerleyen zamanlarda bir şeyler düşünürüz :)
Yağa benzin karışması koku gelecek kadar fazlaysa bakım aralığını erkene çekin derim. Kullanım tarzınıza bağlı olarak 5-7 bin km gibi. Modern motorların kullandığı yağlar bir hayli ince zaten. Üstüne bir de benzin eklenince tehlikeli seviyelerde incelip yağlama problemlerine sebep verebilir.
 
Takip ederek kullanın bence ozaman. Havalar da ısınıyor, yazın kokusu çıkar diye düşünüyorum :) 86bin tl bence günümüz şartlarında da iyi bir rakam km.sini ve modelini düşünerek, bence çok takmayın. Benim 2013 model f30 yaptığım masraflarla 150k TL'ye dayandı neredeyse ben ne yapayım :)

Yağa benzin karışması koku gelecek kadar fazlaysa bakım aralığını erkene çekin derim. Kullanım tarzınıza bağlı olarak 5-7 bin km gibi. Modern motorların kullandığı yağlar bir hayli ince zaten. Üstüne bir de benzin eklenince tehlikeli seviyelerde incelip yağlama problemlerine sebep verebilir.

Zaten şu an 5w50 var :) gerekli benzinlendirme ile 5w30 düşmüştür o :D bakım aralığı için bende o civar düşündüö, piste gireyim, pist çıkışı değişirim yağını. Zatwn sürekli eksilttiği için üzerini taze yağ ile tamamlıyorum :)
 
Evet bugün içerisinde yaptığım birkaç araştırma ve kötü geri dönüş sonucu moralim epey bozuk. Aslında değil ama bozuk :D benim kaderim sorun yaşamak, kabullendim artık, her seferinde büyüyor, büyüyor. Neyse, noldu lan kafayı mı yedin diyosunuz, biliyorum. Evet, evde 2 araba var ikisininde de marjinal problemler var.

Geçen sene 42 binde Intercity’den aldığım 2014 Mercedes Benz B180 CDI ile başlayalım. Aracı aldığım vakit bakımları yapılıp verildi. Tahminime göre en son 22 binde mazot filtresi değişmiş ve bi daha ben 57 binde değiştirdim. Arabada bazı tekleme sorunları vardı ama üstüne gitmedim. Keşke gideydim... araba son zamanlarda cold startta iyice problem yaratmaya başladı ve arabayı sanayiye bıraktık. İncelemeler sonucu 4 enjektöründe vahim durumda olduğunu öğrendim. Şu an tamir ediliyor, artık ne kadar düzen tutar, ne kadar gircek haberim yok :( Burdan yapılması gereken çıkarım: “INTERCITY’DEN ARABA ALMAYIN, BAKIMLARI ADAM GİBİ YAPILMIYOR”

Diğer konumuza gelirsek, büyük aşkla aldığım 13’ VW Polo GTI. Henüz 62 bindeydi aldığımda, şu an 66 bine dayandı. Aracı alırken emme manifold kısmında daha öncede söylediğim gibi terleme vardı ve kullanıcı arkadaşın deyimine göre çok yağ yakıyordu. Risk ve indirim alarak aracı aldık. Almamam gereken bir riskmiş :( Yabancı kaynaklardan araştırdığım kadarıyla motorumun durumunun çok iyi olmadığını anlamış bulunmaktayım. 4 adet sorunum vardı. Bunlar;

1. Yağ eksiltme
2. Karter havalandırma hortumunda emme sistemine yüksek oranda yağ verme
3. Yağ doldurma kapağınj açınca gelen benzin kokusu
4. Arabayla yüksek devir çevirince egzoz ve motor bölgelerinde yanık yağ kokusu, klimayı açınca bu koku doğal olarak içeri doluyor

Yaptığım araştırmalar sonucu suçu karter havalandırma sistemindeki valfe atmıştım ama meğerse segmanlarımın durumunun çok iyi olmadığını anlamış oldum. Valfi değiştirmeme rağmen koku sorunum devam ediyor ve eminim yağ eksiltmeye devam edecek.

Aracım geçmişte ne yazık ki çok el değiştirmiş ve bilinçsiz ellerde çok gezmiş. Benden forum ahalisine öneri: “SAKIN AMA SAKIN 1.4 TSI TWINCHARGER MOTOR ALMAYIN” . Ben dobra adamım, gizlim saklım yok. Bugüne kadar bunu sıkça kanıtlamışımdır.

Sağlam bir motor olsaydı VW bu kadar revizyonla birlikte üniteyi komple değiştirme kararı vermezdi diye düşünüyorum.

Açıkçası fikrim şöyle, pişman mıyım, değilim. Bunları bilemezdim. Bütçem doğrultusunda güçlü otomatik spor bir araç arıyordum; fakat cupra-gti-scirocco gibi araçlar çakal çukalın elinde ne yazıkki. Bunlarda çok bilinçsiz kullanıcılar, araba zaten fabrikasyon aşırı yüklü, bide üstüne yazılım atıyorlar. Gerçekten alkışlamak istiyorum. Burdan modifiye camiyasına sesleniyorum, her araba modifiye edilmeye uygun değildir, zorlamayın. Zaten yazılıma soğuktum, artık yazılım kelimesini kullanımca midem ağzıma geliyor.

Şimdilik marjinal bir problemim yok GTI ile, piyasadaki birçok gti-cupra yazılım gördüğü için çoğunun durumu böyle. Arkadaşımda benle birlikte cupra aldı, onda da aynı yağ kokusu durumu var.

Sevgili forum ahalisi! 2. El araç alırken aracınızın kaçıncı sahibi olduğunu bilin, tüm bilgilerini isteyin. Midenizi bulandıran durum görürseniz vazgeçin gitsin. Ben aslında almazdım midemin bulandığı bir araç ama artık araba alamamaktan gınağ geldiği için risk aldım ve aldım. Ekspertixe götürüp almaktan vazgeçeceğim 3. Araba olacaktı ve şehirlerarası yol gelmiştim.

Arabamı satmayı düşünmüyorum. Seviyorum keretayı, satıp yerini doldurabilecek bir araç yok piyasada. Büyüm ihtimal gittiği yere kadar kullanıp sonra forged işine dadanırım, sonrası Allah kerim :)

Hepinize sevgiler...
uzuldum talihsizliklere gercekten japon candir diyor insan ister istemez bir de intercity gibi kiradan cikma araba cok tercih etmem dediginiz gibi kiralik arac bakimlari cok iyi yapilmiyor ve pek cok kullanicisi oluyor fsi tsi motorlar aslinda cok basarili degil ama iste downsizing araclar malesef Turk insaninin kaderi vergilerden dolayi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ya işte, özetlemişsin zaten :) aaah ah, baştan 80 demeyeydim sizin makineyi alaydım. Sağlık olsun, siz de bilemezdiniz piyasa ederinin ne kadar olduğunu... Nadir kalan temiz arabalardandı o dediğine göre.
Ne yalan söyleyeyim, o arabanın o fiyata km'den dolayı gitmeyeceğini ben biliyordum zaten de, üstündeki masrafları düşününce mantıksız da gelmiyordu açıkçası. Yeni iki set lastik vardı vb. Sattığımız arkadaş da sağ olsun vurmuş arabayı, arka akslar kırılmış, sağ yanda ciddi hasar var. Artık o araba da temiz değil anlayacağın :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Manuel Japon, otomatik Vw'den iyidir. hem turbo riski yok hem dsg, hem de daha dolusu ayni fiyata alinabilir. Swift sport guzeldir bence tek kusuru otomatik olmamasi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
Mercedes i yeni kullanma fırsatı edindim. Gram sorun kalmamış şükür. Arabanın şanzımanındaki aptallıkların hepsi düzelmiş. Bunun tek sebebi anlaşıldığı üzere enjektörlermiş. Enjektörlerdeki bozukluğu şanzıman telafi ediyormuş anlaşılan. Cold start yaptım, sıfır sıkıntı. Arabayla yokuş yukarı kalktım, geri geri kalktım, o kalkamamasının sebebi enjektörmüş. Şu an araba 4-4 lük, satmaktan falan vazgeçtim. Km si 100 bin civarlarına yaklaşmadıkça satmayı düşünmüyorum.
 
Üstat seninkisi bir kumar olmuş şansın yaver gitmemiş. Ama bildiğim kadarıyla düşük km bi gti almıştın. Ne ara blok içi bu denli kötü duruma düşmüş şaşırdım. Emisyon olayları yüzünden hacimler düştü küçücük motorlara yüklenme arttı. Bir de dediğin gibi yazılım üstüne yazılım atar oldu insanlar. Bazen eski arabama masraf ettiğimde bana kızıyorlar. Lakin biraz klişe bir laf olacak ama ne varsa eskilerde var diyorum. Geçenlerde arabam volan saplamalarını kesince 3. silindirdeki sübaplarda ufak bir eğrilik oluşmuş mana ile lpg sistemini iptal edip sübaplarını yeniledik. Alt tarafa girsekmi girmesekmi derken usta ve rektefiyeci herhangi bir işleme gerek olmadığını söylediler. 246000 lerde bir araç ilk defa kapağını ben söktüm oda kendi eşşekliğimden :D Velhasıl kelam zevk içinse ve model vs takıntınız yoksa eski atmosferiklerede bir bakmanı öneririm. Buda alt tarafın bir görüntüsü. Honlama çizgileri neredeyse bozulmadan kalabilmiş dedi rektefiyeci.

278dce7a-8d0e-48b0-be8c-32ff1e29933e.jpg
 
geçmiş olsun dostum, mercedesin olayı biraz şans olmuş da, polo bile bile lades gibi zaten biliyosun. bu zamanın 106 GTI'ı bu arabalar.
mazda 3 + suzuki ikilisi nefis, ya da artık hep aklında olan bi focus'u al artık da rahat rahat bin :D
 
Daha önce de yazdım ama, bence poloya binmek daha mantıklı. Araç al-sat işleri her zaman masraf çıkartır. Yeni alınacak araca da bir sürü bakım, ıvır zıvır, temizlik, lastik seti vs. alınca zaten satarken değerini yükseltmeyecek bir sürü masraf yapılmış oluyor. Bu masrafa girileceğine, biraz daha üzerine ekleyerek motor içi revizyonu yaptırmak (gerekirse tabi) uzun vadede daha mantıklı olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
geçmiş olsun dostum, mercedesin olayı biraz şans olmuş da, polo bile bile lades gibi zaten biliyosun. bu zamanın 106 GTI'ı bu arabalar.
mazda 3 + suzuki ikilisi nefis, ya da artık hep aklında olan bi focus'u al artık da rahat rahat bin :D

106gti deyince aklıma geldi, esasında problemli arabalar olarak bilinirler ama 2004 yılında superchipsli kapak taşlamalı yüksek dereceli egzantrikli komple egzozlu kısa ayna mahrutili aracımla motor içinde en ufak bir problem yaşamamıştım ne hararet gördüm ne conta yaktım ve sürekli gazlıyordum neredeyse 8.000 devir dönüyordu. Şimdilerde bakıyorum o motorlar kaç yüz bin km.lere geldiler daha üstüne turbo vs yapıyorlar hala yollardalar.

Lafın kısası bence güncel araçların tüm komponentleri narin ve nazik. Hacimler küçük hepsi turbolu ama sıkıştırma oranları da atmosferik motor gibi yüksek, sıkıştırınca hemen yağ sıcaklığı tavan yapıyor vs. vs. Eskiden bobin değiştirmeyi bilmezdik düşünmezdik bile, şimdi ise buji gibi bir sarf malzemesi gözüyle bakıyoruz...
 
Geçmiş olsun ama bir arabayı almadan önce araştırmak lazım.

Ekim 2017'de güzel keyifli bir araba almak için araştırmaya başladım, alfa romeo mito qv gözüme çarptı. Kronik multiair ünite arızası ve dolar yükselmeden önce 3000tl'yi geçen masraflar. fiat'ın kronik city arızasından da nasibini almış derken arabadan soğudum. 208GTI baktım, çevremden 10-20bin km'den yüksek km alma, gazlanmış arabanın km'sini 3-5le çarp sahibine bağlı, gazlayan keko cahil ve bakım yapmayan tayfanın her arabasından uzak dur denildi. Üstüne thp ünitelerin suyla alakalı değişik sorunları... Derken milletin hiç ettiği arabaları alıp onların pisliklerini niye ben temizleyecekmişim deyip sürprizsiz sorunsuz lancer aldım. Performans normal ama geri kalan herşey on numara.

Polo GTI ve başlığı görünce direkt motoru eline almış dedim. Araştırmadığım halde polo gti'in motor konusunda başarısız olduğunu biliyordum. Özellikle benzer yaşlardaki sciroccoların fiyatları ortada, onlar bile çok ucuz. makyajlı yeni üniteli sciroccolar ile ilk kasalar arasında ciddi bir fiyat farkı var bu yüzden. Zaten motor cort olduğu için 1.8TSI'a geçtiler.

Tam sentetik yağ bi şey olmaz deyip uzun bakım aralığı tutuluyor ama apaçi ellerinde mundar olan araçların en fazla 5bin km'de bir yağ değiştirmesi lazım yoksa sonuç ortada...
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Daha önce de yazdım ama, bence poloya binmek daha mantıklı. Araç al-sat işleri her zaman masraf çıkartır. Yeni alınacak araca da bir sürü bakım, ıvır zıvır, temizlik, lastik seti vs. alınca zaten satarken değerini yükseltmeyecek bir sürü masraf yapılmış oluyor. Bu masrafa girileceğine, biraz daha üzerine ekleyerek motor içi revizyonu yaptırmak (gerekirse tabi) uzun vadede daha mantıklı olabilir.
Şu an tam olarak öyle düşünüyorum. Revizyona girerim büyük ihtimal. Aciliyeti yok ama motoru iyice bitirelim(sonuçta duman atma yook, güç kaybı yok) çaresine bakarız. Belki de çok uzun süre dayanacak motor ve satacağım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Şu an tam olarak öyle düşünüyorum. Revizyona girerim büyük ihtimal. Aciliyeti yok ama motoru iyice bitirelim(sonuçta duman atma yook, güç kaybı yok) çaresine bakarız. Belki de çok uzun süre dayanacak motor ve satacağım.
İyi bir ustaya gösterdiniz mi aracı? Emin misiniz durumundan? Motor soğukken kompresyon testi vs. yaptırabilirsiniz segmanlarınızdan ve üst kapaktan şüphe ediyorsanız. Belkide yaktığınız yağ kabul edilebilir sınırlardadır. Mesajlarınızdan birinde görmüştüm, şaşmazda gittiğiniz servisi değiştirmediyseniz vw grubunda tecrübeli ve yüklü araçların motorlarının toplandığı bir yer orası diye biliyorum, gti motorunu defalarca açmışlardır, semptomları biliyorlardır. Haftaiçi falan daha müsait olur, sakin bir zamanlarında bir ara gidip baktırmakta fayda olabilir...
 
İyi bir ustaya gösterdiniz mi aracı? Emin misiniz durumundan? Motor soğukken kompresyon testi vs. yaptırabilirsiniz segmanlarınızdan ve üst kapaktan şüphe ediyorsanız. Belkide yaktığınız yağ kabul edilebilir sınırlardadır. Mesajlarınızdan birinde görmüştüm, şaşmazda gittiğiniz servisi değiştirmediyseniz vw grubunda tecrübeli ve yüklü araçların motorlarının toplandığı bir yer orası diye biliyorum, gti motorunu defalarca açmışlardır, semptomları biliyorlardır. Haftaiçi falan daha müsait olur, sakin bir zamanlarında bir ara gidip baktırmakta fayda olabilir...
Adama gidiyomuş zaten eskiden beri araba, bu araçta yağ yakma sıkıntısı vardı dedi. Yani segmanlarda sorun var. Yapacak bir şey yok. Kendimi bütçesel olarak hazırladığım zaman gerekli işlemlere başlarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Onca sıkıntıya rağmen keyfiniz yine yerinde gibi aracı seviyorsunuz biz de bi 2010 dizel focus vardı 86 binde bakıma soktuk mazot filresi acaba ne zaman değişti bilmiyoruz onuda değiştirelim dedik araba bi stop ediyor bi gaz yemiyor sonra marş basıyor mazot geliyor ama çalışmıyor ne oldugu belirsiz tavırlar sergiliyordu en sonunda yetkili servisten filtre alıp değiştirdik sorunu çözdük saat gibi oldu ama 94 binde sattık aracı insanın canı bikere sıkılınca o ilk gün ki heyecan ile bakamıyor ben sizin yaşadıgınız sıkıntıları yaşasam çoktan iki aracı da satıp kurtulmuştum hani bizimki çok basit bir sıkıntıydı bütün sıkıntılar bizim ki gibi olsa kimse dert etmezde yolda falan kalınca insanın huzuru kaçıyor arabayla birlikte o tatsız duygularda gidiyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R