Evet bugün içerisinde yaptığım birkaç araştırma ve kötü geri dönüş sonucu moralim epey bozuk. Aslında değil ama bozuk
benim kaderim sorun yaşamak, kabullendim artık, her seferinde büyüyor, büyüyor. Neyse, noldu lan kafayı mı yedin diyosunuz, biliyorum. Evet, evde 2 araba var ikisininde de marjinal problemler var.
Geçen sene 42 binde Intercity’den aldığım 2014 Mercedes Benz B180 CDI ile başlayalım. Aracı aldığım vakit bakımları yapılıp verildi. Tahminime göre en son 22 binde mazot filtresi değişmiş ve bi daha ben 57 binde değiştirdim. Arabada bazı tekleme sorunları vardı ama üstüne gitmedim. Keşke gideydim... araba son zamanlarda cold startta iyice problem yaratmaya başladı ve arabayı sanayiye bıraktık. İncelemeler sonucu 4 enjektöründe vahim durumda olduğunu öğrendim. Şu an tamir ediliyor, artık ne kadar düzen tutar, ne kadar gircek haberim yok
Burdan yapılması gereken çıkarım: “INTERCITY’DEN ARABA ALMAYIN, BAKIMLARI ADAM GİBİ YAPILMIYOR”
Diğer konumuza gelirsek, büyük aşkla aldığım 13’ VW Polo GTI. Henüz 62 bindeydi aldığımda, şu an 66 bine dayandı. Aracı alırken emme manifold kısmında daha öncede söylediğim gibi terleme vardı ve kullanıcı arkadaşın deyimine göre çok yağ yakıyordu. Risk ve indirim alarak aracı aldık. Almamam gereken bir riskmiş
Yabancı kaynaklardan araştırdığım kadarıyla motorumun durumunun çok iyi olmadığını anlamış bulunmaktayım. 4 adet sorunum vardı. Bunlar;
1. Yağ eksiltme
2. Karter havalandırma hortumunda emme sistemine yüksek oranda yağ verme
3. Yağ doldurma kapağınj açınca gelen benzin kokusu
4. Arabayla yüksek devir çevirince egzoz ve motor bölgelerinde yanık yağ kokusu, klimayı açınca bu koku doğal olarak içeri doluyor
Yaptığım araştırmalar sonucu suçu karter havalandırma sistemindeki valfe atmıştım ama meğerse segmanlarımın durumunun çok iyi olmadığını anlamış oldum. Valfi değiştirmeme rağmen koku sorunum devam ediyor ve eminim yağ eksiltmeye devam edecek.
Aracım geçmişte ne yazık ki çok el değiştirmiş ve bilinçsiz ellerde çok gezmiş. Benden forum ahalisine öneri: “SAKIN AMA SAKIN 1.4 TSI TWINCHARGER MOTOR ALMAYIN” . Ben dobra adamım, gizlim saklım yok. Bugüne kadar bunu sıkça kanıtlamışımdır.
Sağlam bir motor olsaydı VW bu kadar revizyonla birlikte üniteyi komple değiştirme kararı vermezdi diye düşünüyorum.
Açıkçası fikrim şöyle, pişman mıyım, değilim. Bunları bilemezdim. Bütçem doğrultusunda güçlü otomatik spor bir araç arıyordum; fakat cupra-gti-scirocco gibi araçlar çakal çukalın elinde ne yazıkki. Bunlarda çok bilinçsiz kullanıcılar, araba zaten fabrikasyon aşırı yüklü, bide üstüne yazılım atıyorlar. Gerçekten alkışlamak istiyorum. Burdan modifiye camiyasına sesleniyorum, her araba modifiye edilmeye uygun değildir, zorlamayın. Zaten yazılıma soğuktum, artık yazılım kelimesini kullanımca midem ağzıma geliyor.
Şimdilik marjinal bir problemim yok GTI ile, piyasadaki birçok gti-cupra yazılım gördüğü için çoğunun durumu böyle. Arkadaşımda benle birlikte cupra aldı, onda da aynı yağ kokusu durumu var.
Sevgili forum ahalisi! 2. El araç alırken aracınızın kaçıncı sahibi olduğunu bilin, tüm bilgilerini isteyin. Midenizi bulandıran durum görürseniz vazgeçin gitsin. Ben aslında almazdım midemin bulandığı bir araç ama artık araba alamamaktan gınağ geldiği için risk aldım ve aldım. Ekspertixe götürüp almaktan vazgeçeceğim 3. Araba olacaktı ve şehirlerarası yol gelmiştim.
Arabamı satmayı düşünmüyorum. Seviyorum keretayı, satıp yerini doldurabilecek bir araç yok piyasada. Büyüm ihtimal gittiği yere kadar kullanıp sonra forged işine dadanırım, sonrası Allah kerim
Hepinize sevgiler...