Virajlar

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,775
Beğeni puanı
15,660
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
4 sene önce hiçbir şey bilmiyormuşum, şimdi yokuş yukarı eğim fazlaysa ve otomobil ortalama üstü yetenekli değilse gazlamam.
Fazla tehlikeli olduğunu düşünüyorum, iniş yapmak frenler tütene kadar en güvenli eğlenme şekli.
Arabasından arabasına değişir, inişte arabanın arkasındaki ağırlık azalır, arka taraf huzursuzlaşır ve çok zorlanırsa spin atılır.Yokuş yukarı spin atma tehlikesi daha az.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
902
Beğeni puanı
1,299
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Arabasından arabasına değişir, inişte arabanın arkasındaki ağırlık azalır, arka taraf huzursuzlaşır ve çok zorlanırsa spin atılır.Yokuş yukarı spin atma tehlikesi daha az.
Kafadan kaymak çok daha kötü, bir zamanlar yurt odam yamuk Corsa B parçalarıyla doluydu 😅

Belki de ben tırmanmayı bilmiyorumdur, olabilir tabi ki ama sorun olduğu her an yaşadığım şey kafadan tamamen kopma oluyor'du' bayadır bi fazla eğimli yokuşları çıkarken efendi davranıyorum.
 
Son düzenleme:

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
902
Beğeni puanı
1,299
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Kafadan kaymak çok daha kötü, bir zamanlar yurt odam yamuk Corsa B parçalarıyla doluydu 😅

Belki de ben tırmanmayı bilmiyorumdur, olabilir tabi ki ama sorun olduğu her an yaşadığım şey kafadan tamamen kopma oluyor'du' bayadır bi fazla eğimli yokuşları çıkarken efendi davranıyorum.
Biraz düşündüm de, çıkarken arkada çok yük var bütün yük neredeyse arkada ben de çizgi kısaltmayı çok seven biriyim, belki de çizginin kısalacağını düşünüp bir şey yapıyorumdum sonra kısalmayınca kafadan kayıp bir yere giriyordum, boş güvenli bir yol denk gelirse denerim biraz ne oluyomuş diye.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,775
Beğeni puanı
15,660
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Kafadan kaymak çok daha kötü, bir zamanlar yurt odam yamuk Corsa B parçalarıyla doluydu 😅

Belki de ben tırmanmayı bilmiyorumdur, olabilir tabi ki ama sorun olduğu her an yaşadığım şey kafadan tamamen kopma oluyor'du' bayadır bi fazla eğimli yokuşları çıkarken efendi davranıyorum.
Ben yine aracına göre demeyi uygun görüyorum :) , yokuş aşağı önden çekerde çok zevkli olsa da aşırı dengesiz bir sistem ön tahrik elemanlarıyla birlikte zaten ortalama normal önden çekerde 60-40 civarında olan ağırlık dağılımı yokuşun etkisiyle çok çok daha öne yük biner hale geliyor hal böyle olunca yokuş aşağı da kafadan kolaylıkla kopuluyor.Eğim yönünde ağırlık bindiği için.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
902
Beğeni puanı
1,299
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Ben yine aracına göre demeyi uygun görüyorum :) , yokuş aşağı önden çekerde çok zevkli olsa da aşırı dengesiz bir sistem ön tahrik elemanlarıyla birlikte zaten ortalama normal önden çekerde 60-40 civarında olan ağırlık dağılımı yokuşun etkisiyle çok çok daha öne yük biner hale geliyor hal böyle olunca yokuş aşağı da kafadan kolaylıkla kopuluyor.Eğim yönünde ağırlık bindiği için.
Lastik yere fazla bastığı için ön lastikler uphille göre çok daha inatçı oluyor, aşırı ısınana kadar araba da çok ağır değilse kafayı tamamen koparmak için çok zorlamak gerek ya. Ama sonuç olarak limiti var ve bitince yapacak bir şey yok tutmaz, yavaşlamayı, başka bir şeyle yönlendirmeyi denemek lazım artık.

Bu arada tırmanmanın güzel yanı tutuş bitecek kadar hızlanmak zor bide kayınca güç aktaramıyosun yavaşlıyo zaten.
O yüzden cidden çok güvenli de olabilir
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,775
Beğeni puanı
15,660
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Biraz düşündüm de, çıkarken arkada çok yük var bütün yük neredeyse arkada ben de çizgi kısaltmayı çok seven biriyim, belki de çizginin kısalacağını düşünüp bir şey yapıyorumdum sonra kısalmayınca kafadan kayıp bir yere giriyordum, boş güvenli bir yol denk gelirse denerim biraz ne oluyomuş diye.
Yokuş yukarı çıkarken arkada çok yük var dediğin gibi yani arka çok daha stabil ve ağırlık transferine de o ağırlıkla cevap veremediği için kalıp sabun gibi dışa açılıyordur burnu. :D

Bir de bunların hepsi teori her araç, her dizayn ve her şöförde değişiyor.

Çizgi kısaltmaktan kastını tam anlayamadım ama ben ağırlık transferi senaryolarını yapabildiğim ve tepki süresinin yavaş olduğu yumuşak ayarlanmış araçlarda daha huzurlu hissediyorum.Çünkü müdahale daha erişilebilir oluyor.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,775
Beğeni puanı
15,660
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Lastik yere fazla bastığı için ön lastikler uphille göre çok daha inatçı oluyor, aşırı ısınana kadar araba da çok ağır değilse kafayı tamamen koparmak için çok zorlamak gerek ya. Ama sonuç olarak limiti var ve bitince yapacak bir şey yok tutmaz, yavaşlamayı, başka bir şeyle yönlendirmeyi denemek lazım artık.

Bu arada tırmanmanın güzel yanı tutuş bitecek kadar hızlanmak zor bide kayınca güç aktaramıyosun yavaşlıyo zaten.
O yüzden cidden çok güvenli de olabilir
Bak bu da başka bir bakış açısı üstünde ağırlık var daha iyi oturur diyorsun :) ben de buna bir şey diyemem. Her ikisi de doğru, önemli olan denge noktasını kaçırmamak, zaten o sebepten dolayı downhill ve uphill koşmak, eğimsiz yola oranla daha zor :) Çünkü daha da başka değişkenler işin içine giriyor.
 

Kagan

Kağan Güleç
Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
902
Beğeni puanı
1,299
Puanları
2,270
Yaş
19
Konum
Ankara
Marka
Nissan
Yokuş yukarı çıkarken arkada çok yük var dediğin gibi yani arka çok daha stabil ve ağırlık transferine de o ağırlıkla cevap veremediği için kalıp sabun gibi dışa açılıyordur burnu. :D

Bir de bunların hepsi teori her araç, her dizayn ve her şöförde değişiyor.

Çizgi kısaltmaktan kastını tam anlayamadım ama ben ağırlık transferi senaryolarını yapabildiğim ve tepki süresinin yavaş olduğu yumuşak ayarlanmış araçlarda daha huzurlu hissediyorum.Çünkü müdahale daha erişilebilir oluyor.
Ya ben önyargımın sebdbini anlatayım bitsin 😅
Bir gün baya hızlı kullanıyorum corsayı, o zamanlar da formula student rakımındaydım acayip gaz doluyom falan ama yokuş yukarı tecrübem sadece 2 3 virajdan ibaret gerçekten hep efendi tırmanıp hızlı indim bu güne kadar.
O zamanlar da viraja gelirken rev match, limitte trail braking ve sert direksiyon hamlesini eşzamanlı yapıyorum arabanın arkası hafiflesin bıraksın biraz da hızlı girip hızlı çıkayım diye...
Ve bu dediğim şeyi yokuş yukarı hatta üstüne yol da hafiften ıslakken yapma gafletine düştüm, başka bir şey söylememe gerek yok heralde.
Bütün önyargımın tek sebebi bu, baya da hızlıydım çünkü vurma anında 😅
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,775
Beğeni puanı
15,660
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Ya ben önyargımın sebdbini anlatayım bitsin 😅
Bir gün baya hızlı kullanıyorum corsayı, o zamanlar da formula student rakımındaydım acayip gaz doluyom falan ama yokuş yukarı tecrübem sadece 2 3 virajdan ibaret gerçekten hep efendi tırmanıp hızlı indim bu güne kadar.
O zamanlar da viraja gelirken rev match, limitte trail braking ve sert direksiyon hamlesini eşzamanlı yapıyorum arabanın arkası hafiflesin bıraksın biraz da hızlı girip hızlı çıkayım diye...
Ve bu dediğim şeyi yokuş yukarı hatta üstüne yol da hafiften ıslakken yapma gafletine düştüm, başka bir şey söylememe gerek yok heralde.
Bütün önyargımın tek sebebi bu, baya da hızlıydım çünkü vurma anında 😅
Şöyle ben de kendi tecrübelerimce yorumlamaya çalışayım yokuş aşağı ve düzde önden çekerde trailbraking etkili olabilir ama yokuş yukarı aracın poposunu bıraktıracak kadar yeterli momentumu oluşturmamıştır muhtemelen yani yokuş yukarı koparamamıştır, koparamadığı için de sert direksiyonun yapacağı tek şey hangi araçta olursa olsun understeer :) Muhtemelen araba tam kopmadan direksiyonu çok sert kırdın, o da tekerlerin yolla temasını etkiledi.Önden çeker dedin mi bilmiyorum ama bir de bunun üstüne onun da tahrik gücünü eklersen(eklemesen de önemli değil de) ön tarafta kavga dövüş olmuştur :D

Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Üst