Virajlar

Samed M.

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,071
Panpa puanı
2,581
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
Valla bunların hiç birini düşünmüyorum , arabamla okadar bütünleştimki ne eğimmiş ne hızmış ne oversteermış ne lift ofmuş , araba kaymayamı başladı tek yapmam gereken gitmek istediğim yere bakmak , kayıpta bariyere bakarsanız bariyere girersiniz , bunu motorcular daha iyi bilir "bakış" , bakış otomobildede geçerlidir , insanın bilinçaltı ve tecrübesiyle tehlike anında tehlikeye değilde kaçacak alana baktığınız zaman vücudunuz arabayı toplamak için gerekli tepkiyi veriyor hiç bişi yapmanıza gerek yok
Gereken tepki kısmına katılıyorum, hangimiz düşünerek araç kullanıyoruz ki reflekslerimiz yönlendiriyor bizi.
 

OmerFarukG

Asfalt Kurutucu
Katılım
24 Eki 2016
Mesajlar
79
Panpa puanı
25
bazen arabadan değil tamamen kullanıcıdan oluyor bunlar
 

sefaozc

Profesör
Stage 1
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
579
Panpa puanı
870
Marka
BMC
Viraya yüksek hızda fakat gaza basmadan girmek, yani freni daha az yaparak girmek araca zarar verir mi?
 

FurkanKarka

Panpa
Stage 1
Katılım
2 Haz 2017
Mesajlar
890
Panpa puanı
2,966
Yaş
23
Konum
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Viraya yüksek hızda fakat gaza basmadan girmek, yani freni daha az yaparak girmek araca zarar verir mi?
Viraja girmeden önce gazı ani bir şekilde bıraktığında araban yığılır ve bu dengesizlik viraja doğru kaymana sebep olabilir. Viraja hızlı gireceksen eğer viraja girmeden önce kontrollü bir şekilde gazı azaltıp viraj içinde kontrollü gazı koruyarak virajdan çıkmalısın. Viraj içinde minik fren dokunuşları da yapabilirsin tutarlı olarak. Gazı tamamen bırakmadan hafif frenlemeler yapılabilir viraj içerisinde.
 

Samed M.

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,071
Panpa puanı
2,581
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
Gaz fren bir şekilde kurtarılıyor da vites işini kesinlikle şansa bırakmamak lazım. Yeni ehliyetli acemiyim, normalde düzde 50-70-90 kullanırım fakat viraj görünce ister istemez kanım kaynıyor. Geçen günde yol vermeyen bir salak yüzünden kaza yapıyordum. Yapmam normalde ama sinirlendirdi sağladım önüne geçtim, viraja girmeden frene bastım; tam vites düşüreceğim bastım debriyaja aldım boşa takacağım üçe haydaa geçmedi kaldım boşta virajın içinde. Gaz veremeyince üç şerit birden sağa fırladım, viteste olsam normal bir hız kabul edilecek hızda boşta kaldığım için bariyere giriyordum; ki daha önce biri çarptığı için bariyer yok, direk taşlara saplanacaktım. Tam en sağa patlamaya yakın yüklendim gaza topladım.
Sonrasında hakikaten tırstım fakat o an korkup ani bir fren veya direksiyon hareketi yapsaydım ya spin atar ya da kafadan kayıp çarpardım büyük ihtimal. Bakışta çok önemli, kaymama rağmen o an gözüm hâlâ istemsiz şekilde virajın çıkışındaydı.

Otoparkla tanışmam belkide hayatımı kurtardı. Önceden tek bildiğim araç kullanmaktı, Otopark sayesinde duyduğum tekniklerle asıl sürücülüğün ne olduğunu öğrendim.
 

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,538
Panpa puanı
940
Arkadan itiş araba bazen çukura girince savrulabiliyor. Bunun için virajda çukur görürseniz ona göre hazırlık yapın. Ön çekişte de böyle ama ön çeker arabada savrulma etkisi daha az görülüyor.
 

tartal

Asfalt Kurutucu
Katılım
26 Ağu 2018
Mesajlar
94
Panpa puanı
64
Konum
İstanbul
Marka
Yok
Çok hoş bir başlık olmuş. Sonuna kadar okudum. Ülkemizde sürüclerin biraz "Şurda gaz verem bakam kafa açacahmı" tarzı deneyişleri bazen kötü bitiyor. Önden kaydırmaktan zevk alanlar gerçekten garip insanlar :D Teorik bilgiler mühimdir dostlar.
 

FocusMonster

Profesör
Katılım
9 Ara 2018
Mesajlar
543
Panpa puanı
622
Konum
Marka
Yok
Yazı için teşekkürler.
Otomobilin çekiş özellikleri farkı gözetilmeksizin, yapılması gereken tek bir şey vardır o da viraja girmeden önce yeterli yavaşlamanın sağlanmasıdır. Bir viraja girerken amaç; virajlara hızlı girmek değil o virajdan otomobile hasar vermeden tek parça çıkmak olmalıdır.
Merkezkaç kuvvetini kontrol edebilmek için virajlarda yavaşlamamız gerektiği doğrudur. Ufak bir bilgi ekleyeyim istedim. :)
 

Goktug

Profesör
Stage 1
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
484
Panpa puanı
541
Yaş
20
Konuyu açalı 2 yılı geçmiş bu süreçte, teorik bilgiler düzgün yolda işe yaramış olsada, öngörülemeyen faktörler çok şeyi değiştirebiliyor. Akşam saatlerinde gazlarken tam viraj girişinde ters yönden önünüze çıkan bir araç o an (heyecan ve panik faktörü ile beraber) aklınızda en az hasarı alarak kurtulmak için aracınıza nasıl yön vermeniz gerektiğini düşünüyorsunuz, düşünüyorsunuz dediğim saniyelik yani. Sağa döneceğim bir kavşakta(ortada göbek var) bu durumda kaldım, direk refuje doğru kırdım motor freni, el freni derken sağ ön teker refujun üstünden dönerek(tabi içerde ben aracın tamponunu orda bıraktım felan zannediyorum sadece jant çizilerek kurtulduk çok şükür ) sola doğru dönüp durmayı başardım. Demem o ki aracınızı ne kadar iyi tanıdığınız, hissettiğiniz ve anlık karar verme yeteneğiyle ilgili oluyor şehir içinde. Bu yüzden sürdüğünüz araçla bütünleşmek çok önemli, adeta organınız gibi olmalı :)

Vestel_5000_2gb cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,354
Panpa puanı
2,110
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Konuyu açalı 2 yılı geçmiş bu süreçte, teorik bilgiler düzgün yolda işe yaramış olsada, öngörülemeyen faktörler çok şeyi değiştirebiliyor. Akşam saatlerinde gazlarken tam viraj girişinde ters yönden önünüze çıkan bir araç o an (heyecan ve panik faktörü ile beraber) aklınızda en az hasarı alarak kurtulmak için aracınıza nasıl yön vermeniz gerektiğini düşünüyorsunuz, düşünüyorsunuz dediğim saniyelik yani. Sağa döneceğim bir kavşakta(ortada göbek var) bu durumda kaldım, direk refuje doğru kırdım motor freni, el freni derken sağ ön teker refujun üstünden dönerek(tabi içerde ben aracın tamponunu orda bıraktım felan zannediyorum sadece jant çizilerek kurtulduk çok şükür ) sola doğru dönüp durmayı başardım. Demem o ki aracınızı ne kadar iyi tanıdığınız, hissettiğiniz ve anlık karar verme yeteneğiyle ilgili oluyor şehir içinde. Bu yüzden sürdüğünüz araçla bütünleşmek çok önemli, adeta organınız gibi olmalı :)

Vestel_5000_2gb cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu gün yoros kalesine gideyim dedim epey virajlıymış yolu da baktım boş gazlayarak zevk alarak gidiyorum. Bilmediğim virajlar s viraj vardı bende yine hızımı düşürmeden sağa doğru kapandım ve o anda arabanın arkası geldi ama kontrolsüz bir şekilde eğer vaktiyle oyun oynamamış olsam veya daha önce bilinçli bir şekilde virajlarda arabanın arkasını attırmasam şuan bariyerlerden resim atıyor olurdum. Arka geldi hic beklemediğim bir anda refleks ile kontra yaparak açıyı verdim ama yine de iki yada üçüncü sağ sol da zor durdum. Lastiğin önemini anladım bir kez daha..
 
Üst