Herkese Merhaba;
Aranıza yeni katılıyorum. Uzun zamandır üye olmadan forumu takip ediyorum ve burada paylaşılan-tartışılan konuların-konuşmaların seviye olarak diğer forumlardan daha üst düzeyde olduğunu farkedince, hem sorularımı hemde bilgilerimi (olursa tabi) burada paylaşmak istedin.
Konu aslında bir başka arkadaş tarafından önceden açılmış ve tartışılmış fakat bendeki araç modeli olarak biraz farklı olduğundan ve yaklaşım belki farklı olabileceğinden konuyu tekrar hortlatabilirim gibi gözükdü.
Konuyu özetleyim.
2016 Bmw 118i model (3silindir) arabamı daha 4 ay önce 38.000km’de aldım. Daha öncesinde 2016 320d ve 2019 116d kıllanmışlığım var. Bende bir çok bmw sürücüsü gibi bu aracı sürüş dinamikleri için seçtim. Hız yapayım veya yolda diğer araçlar ile yarışayım; çok benim karakterim değil. Keza eski aracımız olan 2008 bmw m3’ü de satalı bir kaç yıl oldu (280 km hıza çıkılınca da, ya önümüze bir şey çıksa, asfalttan cımbızla ayıklarlar bizi) hissiyatını da yaşadık
Diğer kullandığım bmw’lerde bırakın DSC OFF pozisyonunu, sadece traction veya sport + modunda bile ufak bir kavşakdan bile dönerken hafif ve yumuşak biçimde arkasını biraz kaydırması bana güzel bir sabah kahvesi kadar tatlı veriyordu
Keza bu kadarı da yeter. Bahsettiğim o yumuşacık kayma. (M3 dışında tabi, onla bir defa powerslide yapalım dedik yandaki kokoreççiyi eziyorduk)
Ancak şuan ki aracım. Traction modunu direk es geçiyorum, DSC OFF konumunda bile araç viraja yapışıyor, arkayı hiç koparmıyor. Biraz daha çok gaza yüklendiğimde (5000devir) ya tamamen kontrol den çıkıyor veya teker üzerinde hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Sanki araç değil de lastikler kaymasına izin vermiyor. Halbuki İstediğim çok masumane bir şey
Bu arada oturduğum yer muğla. Kış aylarında güzel asfaltlı, tüm gün 1 tane traktörün en fazla çıkabileceği, kendinizden ve araçtan başka hiç bişeye zarar veremiyeceğiniz uzun ve güzel virajlı dağ yollarında powerslide yapmaya çalışıyorum.Ana yolda ise; ki max 20km’de bir 10 tane araç sayabileceğiniz bir yer olduğun için ve her an sayısız kedi fırladığı için buralarda saatte 80km hızı’ı pek geçmiyorum.
Gerçekden araca takıldım bu konuda, herhangi bir bilgisi olan bu konu hakkında bilgi paylaşırsa sevinirim.
Aklıma bu arada gelen bir olasılık, aracı aldığım gibi lastiklerini değiştirmiştim. Şuan 5000km anca yaptım yeni lastiklerle. Bridgestone 205/55R16 94w Driveguard Runflatt.
Aranıza yeni katılıyorum. Uzun zamandır üye olmadan forumu takip ediyorum ve burada paylaşılan-tartışılan konuların-konuşmaların seviye olarak diğer forumlardan daha üst düzeyde olduğunu farkedince, hem sorularımı hemde bilgilerimi (olursa tabi) burada paylaşmak istedin.
Konu aslında bir başka arkadaş tarafından önceden açılmış ve tartışılmış fakat bendeki araç modeli olarak biraz farklı olduğundan ve yaklaşım belki farklı olabileceğinden konuyu tekrar hortlatabilirim gibi gözükdü.
Konuyu özetleyim.
2016 Bmw 118i model (3silindir) arabamı daha 4 ay önce 38.000km’de aldım. Daha öncesinde 2016 320d ve 2019 116d kıllanmışlığım var. Bende bir çok bmw sürücüsü gibi bu aracı sürüş dinamikleri için seçtim. Hız yapayım veya yolda diğer araçlar ile yarışayım; çok benim karakterim değil. Keza eski aracımız olan 2008 bmw m3’ü de satalı bir kaç yıl oldu (280 km hıza çıkılınca da, ya önümüze bir şey çıksa, asfalttan cımbızla ayıklarlar bizi) hissiyatını da yaşadık

Diğer kullandığım bmw’lerde bırakın DSC OFF pozisyonunu, sadece traction veya sport + modunda bile ufak bir kavşakdan bile dönerken hafif ve yumuşak biçimde arkasını biraz kaydırması bana güzel bir sabah kahvesi kadar tatlı veriyordu

Ancak şuan ki aracım. Traction modunu direk es geçiyorum, DSC OFF konumunda bile araç viraja yapışıyor, arkayı hiç koparmıyor. Biraz daha çok gaza yüklendiğimde (5000devir) ya tamamen kontrol den çıkıyor veya teker üzerinde hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Sanki araç değil de lastikler kaymasına izin vermiyor. Halbuki İstediğim çok masumane bir şey

Bu arada oturduğum yer muğla. Kış aylarında güzel asfaltlı, tüm gün 1 tane traktörün en fazla çıkabileceği, kendinizden ve araçtan başka hiç bişeye zarar veremiyeceğiniz uzun ve güzel virajlı dağ yollarında powerslide yapmaya çalışıyorum.Ana yolda ise; ki max 20km’de bir 10 tane araç sayabileceğiniz bir yer olduğun için ve her an sayısız kedi fırladığı için buralarda saatte 80km hızı’ı pek geçmiyorum.
Gerçekden araca takıldım bu konuda, herhangi bir bilgisi olan bu konu hakkında bilgi paylaşırsa sevinirim.
Aklıma bu arada gelen bir olasılık, aracı aldığım gibi lastiklerini değiştirmiştim. Şuan 5000km anca yaptım yeni lastiklerle. Bridgestone 205/55R16 94w Driveguard Runflatt.