Yanlamayan Bir Bmw Daha mı Yapmışlar?

Bergozgen

Berk Özgen
Takipçi
4
34
Marka
BMW
Herkese Merhaba;
Aranıza yeni katılıyorum. Uzun zamandır üye olmadan forumu takip ediyorum ve burada paylaşılan-tartışılan konuların-konuşmaların seviye olarak diğer forumlardan daha üst düzeyde olduğunu farkedince, hem sorularımı hemde bilgilerimi (olursa tabi) burada paylaşmak istedin.

Konu aslında bir başka arkadaş tarafından önceden açılmış ve tartışılmış fakat bendeki araç modeli olarak biraz farklı olduğundan ve yaklaşım belki farklı olabileceğinden konuyu tekrar hortlatabilirim gibi gözükdü.

Konuyu özetleyim.
2016 Bmw 118i model (3silindir) arabamı daha 4 ay önce 38.000km’de aldım. Daha öncesinde 2016 320d ve 2019 116d kıllanmışlığım var. Bende bir çok bmw sürücüsü gibi bu aracı sürüş dinamikleri için seçtim. Hız yapayım veya yolda diğer araçlar ile yarışayım; çok benim karakterim değil. Keza eski aracımız olan 2008 bmw m3’ü de satalı bir kaç yıl oldu (280 km hıza çıkılınca da, ya önümüze bir şey çıksa, asfalttan cımbızla ayıklarlar bizi) hissiyatını da yaşadık:)

Diğer kullandığım bmw’lerde bırakın DSC OFF pozisyonunu, sadece traction veya sport + modunda bile ufak bir kavşakdan bile dönerken hafif ve yumuşak biçimde arkasını biraz kaydırması bana güzel bir sabah kahvesi kadar tatlı veriyordu:) Keza bu kadarı da yeter. Bahsettiğim o yumuşacık kayma. (M3 dışında tabi, onla bir defa powerslide yapalım dedik yandaki kokoreççiyi eziyorduk)

Ancak şuan ki aracım. Traction modunu direk es geçiyorum, DSC OFF konumunda bile araç viraja yapışıyor, arkayı hiç koparmıyor. Biraz daha çok gaza yüklendiğimde (5000devir) ya tamamen kontrol den çıkıyor veya teker üzerinde hopluyor gibi bir hissiyat oluyor. Sanki araç değil de lastikler kaymasına izin vermiyor. Halbuki İstediğim çok masumane bir şey:)

Bu arada oturduğum yer muğla. Kış aylarında güzel asfaltlı, tüm gün 1 tane traktörün en fazla çıkabileceği, kendinizden ve araçtan başka hiç bişeye zarar veremiyeceğiniz uzun ve güzel virajlı dağ yollarında powerslide yapmaya çalışıyorum.Ana yolda ise; ki max 20km’de bir 10 tane araç sayabileceğiniz bir yer olduğun için ve her an sayısız kedi fırladığı için buralarda saatte 80km hızı’ı pek geçmiyorum.

Gerçekden araca takıldım bu konuda, herhangi bir bilgisi olan bu konu hakkında bilgi paylaşırsa sevinirim.
Aklıma bu arada gelen bir olasılık, aracı aldığım gibi lastiklerini değiştirmiştim. Şuan 5000km anca yaptım yeni lastiklerle. Bridgestone 205/55R16 94w Driveguard Runflatt.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Merhaba, hoşgeldiniz oncelikle. Anlattiklariniza bakilirsa sorunun kaynağı lastikleriniz. Suan kullandiginiz arac performans olarak bahsettiginiz eski araclariniza gore dusuk kalıyor. Bir de sifir iyi bir lastik eklenince arabayi koparmasi iyice zorlaşıyor. Eğer biraz daha eğlence istiyorsaniz arka lastiklerin hava basincini yukseltip deneyebilirsiniz daha iyi olur
 
Merhaba eğer lastiklerinizi biraz daha sert hamurlu ve biraz daha kalitesiz markalarla değiştirirseniz arkasını getirmekte zorlanmazsınız, onun haricinde arka lastiklerin basıncını arttırmak da faydalı olabilir.118 arkası canlı, şasesi kısa bir araçtır düşük güçlü versiyonu da olsa arkasını getirir, ağırlık transferleri yapmanızı ve gazı amiyane tabirle tokatlamanız gerekebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Öncelikle hoşbulduk:) Cevaplar için teşekkür ediyorum:) Lastik hava basıncı sürüş bilgisayarından baktığımda hep 2.1 ile 1.9 bar arası. Gerçekten lastik basıncı ile alakalı olabileceğini düşündüm. Okuduğum bir kaç yerde aracın arka kapısında lastik basınçlarının yazdığı yazıyordu fakat ben bulamadım. Kaç olması gerektiğini paylaşırsanız sevinirim.
Günümüz ekonomisi malum 4 lastik bile ha deyince değiştiremiyoruz. Sanırsam biraz zamanla (ne kadar zamansa artık:) ) kendiliğinden yıpranıcaklar.
Pekala, jantların bir etkisi varmıdır? Şuan mevcut jantlar 16” ?

Yok marmaris ve özellikle Sakar çok riskli. Kontrol kaçtığında direk ölümle sonuçlanır ben daha çok fethiye taraflarındayım:) buralar daha alçak.
Araç diğerlerine göre performansı düşük kabul ediyorum. Fakat diğer modellere nazaran bu kasa çok hoşuma gidiyor. Aracı uzun süre kullanmak ve zarar’ı minimum şekilde de arada bir yanlamak keyifli oluyor.
Performans denişken; 116d bildiğim daha düşük beygir gücüne sahip. Tabi burada torkun da etkisi var sanırsam (emin değilim) o bile tatlı tatlı bir yan veriyor ve keyiflendiriyordu. Aradaki dizel-benzin farkını çıkarırsak jant ve lastik kalıyor. Sadece basınç ile çözülürse süper. Yoksa lastik değişimine gideceğim. Önerdiğiniz bit lastik varmı acaba?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Go karta gidin. Yanlayın. Sabah kahveniz kokoreççinin, çiçekçinin veya herhangi birinin canına da kastetmemiş olur
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Go karta gidin. Yanlayın. Sabah kahveniz kokoreççinin, çiçekçinin veya herhangi birinin canına da kastetmemiş olur
Allah korusun olurmu öyle şey hiç. Bahseddiğim yolları bir görseniz tek kasıt ağaç olur ki ondada ağaç kasteder. Başta bunu özellikle yazdım. Ortalama 45kmlik sadece yaz ayında kullanılan plajlara giden yollar. Kasım gibi plajlar kapanır daha da ordan mayıs ayına kadar kimse geçmez. Yaban domuzu bile.
 
Hocam, güç yetersiz, ne yaparsanız yapın o güçle virajda yanlamanız mümkün değil, 200 beygir ve üstü güçlerde aracın arkası kopmaya başlıyor. Lastikleriniz yeteri kadar kötü, rahat olun :D Bu yüzden yeni kasada 1 serisinin ön çekere geçmesi son derece yerinde bir karar oldu. Araba zaten langır lungur bide, çok tehlikeli oluyor koparma hareketleri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Allah korusun olurmu öyle şey hiç. Bahseddiğim yolları bir görseniz tek kasıt ağaç olur ki ondada ağaç kasteder. Başta bunu özellikle yazdım. Ortalama 45kmlik sadece yaz ayında kullanılan plajlara giden yollar. Kasım gibi plajlar kapanır daha da ordan mayıs ayına kadar kimse geçmez. Yaban domuzu bile.
o halde bir yanlış anlaşılma olmuş. özür dilerim yorumum için :)
 
Benim çok bilgim yok ama kilitle alakalı olabilir mi? Arkadaşımın E34 520i'si bile yanlıyorsa 200üstü beygirlere gerek olduğunu düşünmüyorum.
 
Aracınızın çekişinde bir sorun olabilir mi? Veya aktarmada şanzıman tarafında bir sorun? Tekerleğe aktarılan güçte arada küçük aksamalar olsa bile istediğinizi yapmanızı engeller ve direk spin vb. olaylara sebep olur.
 
Bizde de var ayni aletten. Dsc kapalı sport modda manuel 2.viteste kavşak müsaitse hafif hafif kayıyor alet. Sirf bunun icin arada hanımın arabayi alip geziyorum :D
Bence arabaya alışamamışsınız
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Lastik basıncı düşüktür , 218i alan bir arkadaşımla gaza gelip yanlayalım demiştik araç izin vermiyordu resmen yanlanmasına (DSC filan kapalı) arkadaş araç aracın lastik basıncından dolayı yanlamadığını öğrenmişti serviste.
 
Lastik basıncı düşüktür , 218i alan bir arkadaşımla gaza gelip yanlayalım demiştik araç izin vermiyordu resmen yanlanmasına (DSC filan kapalı) arkadaş araç aracın lastik basıncından dolayı yanlamadığını öğrenmişti serviste.
Kanka alakası yok dediğin kişiyi tanıyorum arabanın gücü yok güç lazım güç :D