Yanlamayan BMW mi yapmışlar ?

RWDe39

Senkromeççi
24 Eyl 2019
38
17
70
İSTANBUL
Marka
BMW
Arkadaşlar Selam.Belki gereksiz bir konu. Affınıza sığınarak yinede sizle paylaşmak istiyorum.

Aslında araç özürlüsü değilimdir. Viraj konusunda deneyimlerimde var kendime göre. Ama şu konuda acemi kaldım !

Hikayem şu ;

Hep FWD araç kullandım. Bir keresinde özellikle seçmesemde 1.16D ED 2013 model bmw kiralmıştım. Galeride müsait araç o vardı. Neyse araçla giderken en ufak hızlarda bile viraj alırken arkamın hafif hafif koptuğunu hissediyordum. 3 gün sürdüm aracı alıştıkça hoşuma gitmişti. Böyle yan yan gitme değilde hafif kopmalar güzel hissettiriyordu. Aracın kendi karakteri vardı. 1 sene sonra arabamı satınca E39 BMW 520d 136 hp aldım. (ruhsata 136kw diye girmişler ama mümkün değil 184 hp olsa hissederim ) İlk zamanlar tedirgin kullandım. Şu ara yavaş yavaş virajlara sert girmeye başladım ama sanki araba RWD değil FWD ! Yok arkadaşlar hiç bi şekilde o hafif yanlama olayı yok. İlla bodozlama girmem lazım sanki . Kendimde dahil kimseyide tehlikeye atmak istemiyorum ama hani hafif kıçı oynatsa da zevk alsam. Yok ama hiç bir şekilde araç arkadan kopamıyor. ASC devre dışı tabi sormayın bile.
Bizim burda yokuş aşşağı pis bir viraj vardır gecenin bir saati üşenmedim kimse yokken ALFA 159 u önden kaydıran pis bir viraj kendisi tahmini max 100 km hızla dönmek zorunda kalıyorsunuz limit olarak . Neyse buraya gözü karartıp bodozlama girerken 4 ten 3 e aldım arabayı hatta biraz yan versin diye yok yine kopmadı araba!

Sen kopartamıyorsun diyenler olacak . Haklı olabilirler zaten amacım drift yapmak değil günlük sürüşte hafif arkamın oynaması. Ama malesef 115 hp lik 116d dans ederken benim 520d ketum araba çıktı.
Üstünde 2** / 45 / 18 lastik ve jant var.
Soft yazılım atıp 163 hp yapsam biraz yararı olur mu ? Yoksa e39 un karakteri mi bu ? Tecrübeli arkadaşlardan rica ediyorum...

Saygılar..
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

gokglsy

gökhan
Profesör
22 Ağu 2019
632
638
1,820
26
trabzon
Marka
Ford
ağır kasa oluşu ve motor gücü nedeniyle arkayı kaydırmak zor oluyor zaten e segment büyük bir araç ama motoru zorlamadan yazılımla keyifli araba olabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: RWDe39 ve Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
E39'un kasası ağırdır, ve aks aralığı uzundur dolayısıyla düşük viteslerde arkasını getirmek ve sonrasında toplamak için uğraşmanız çok zor olur.Aracınızın maksimum tork eğrisinde mümkünse, 2. veya 3. viteste göbek dönerken(uzun apex gerekir) eş zamanlı olarak gaza ara ara oturun arkası muhtemelen kopar.

Bir de son olarak baktınız bu işler kar etmiyor, arka taraflara ufaktan bayat lastikler atabilirsiniz daha da olmadı yağmurlu havaları deneyiniz. RWD çoğu araç bu saydıklarıma muhtemelen tepki verir.

İnternetten videolarla kendinizi geliştirebilirsiniz ya da yakınınızda bu işleri tam manası ile bilen birileri varsa ondan yardım alabilirsiniz.

RWD araç kullanmak çok zevklidir, güle güle kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.Aşırı direksiyon hamlelerinden kaçınmanızı öneririm.Yazılıma gerek olduğunu düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,037
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Araç manuelse belki baskı balata hafif sıyırmaya başlamıştır. Devir saatine bakınca gözle anlaşılamayacak çok hafif bir kaçırmanın bile gücü aktarmada bayağı yumuşatıcı etkisi olur. Onun dışında 400hp M5 olmadıkça E39'lar çok fazla yanlamaya meyilli bir model değildir.
 

RWDe39

Senkromeççi
24 Eyl 2019
38
17
70
İSTANBUL
Marka
BMW
Öncelikle cevaplarınız için tek tek teşekkürler hepsi bilgilendirici oldu. Ayrıca iyi dilekleriniz için de teşekkürler. İnşaAllah uzun yıllar binerim.
Çocukken bisiklete binmek için bu kadar heveslenirdik ya , daha önce 4 aracım olmasına rağmen 31 yaşında ilk kez çocuk gibi sabah kalkıp araba sürmeye gidiyorum :) Bmw zevki bambaşkaymış gerçekten.

E39'un kasası ağırdır, ve aks aralığı uzundur dolayısıyla düşük viteslerde arkasını getirmek ve sonrasında toplamak için uğraşmanız çok zor olur.Aracınızın maksimum tork eğrisinde mümkünse, 2. veya 3. viteste göbek dönerken(uzun apex gerekir) eş zamanlı olarak gaza ara ara oturun arkası muhtemelen kopar.

Bir de son olarak baktınız bu işler kar etmiyor, arka taraflara ufaktan bayat lastikler atabilirsiniz daha da olmadı yağmurlu havaları deneyiniz. RWD çoğu araç bu saydıklarıma muhtemelen tepki verir.

İnternetten videolarla kendinizi geliştirebilirsiniz ya da yakınınızda bu işleri tam manası ile bilen birileri varsa ondan yardım alabilirsiniz.

RWD araç kullanmak çok zevklidir, güle güle kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.Aşırı direksiyon hamlelerinden kaçınmanızı öneririm.Yazılıma gerek olduğunu düşünmüyorum.


Gece bir kaç denemelerim oldu.Kontrollü koparmayı başardım :) Hemen topluyor kendini zaten ASC kapalıyken bile maşaAllah.

Dediğiniz gibi göbek noktalarında 3.vitesle giderken 2.ye düşürüp gaz vererek bir yığılma yaratırsanız arkası tatlı kopma yaşıyor.Ama dediğiniz gibi bu normal virajlarda olmuyor keskin göbek dönüşlerinde oluyor. Normal virajda da yapılır ama o kadar tecrübeli değilim. Kendimi geçtim başkasına veya devlet malına zarar vermek istemiyorum. Başka türlü viraja sert girmekle felan kopmuyor araç gerçekten çok dengeli bir araçmış.
Yağmur da deneme fırsatım olmadı ama herkesin ortak fikri bu yağmurda %100 kopartırsın diyorlar :)
 

BavarianEngineer

Alperen Ç.
Panpa
30 Nis 2018
456
1,064
2,695
Ankara
Marka
BMW
İlk kaymaya başlama için viraj ortalarında biraz fazla tork a ihtiyaç var. Debriyaj tazelemeyi deneyebilirsiniz viraj ortasında ama kötü sonuçlar tabiki doğurabilir dikkatli olmak lazım. E39 çok dengeli bir araç olduğundan o kadar kolay olmayacak gibi, bir de 116d nin arkasının çabuk geldiğinin herkes farkındadır. Ben arka tarafın fazla hafif olması durumuna bağlıyorum e39 çok daha fazla yere basıyor arka tekerlerde.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Öncelikle cevaplarınız için tek tek teşekkürler hepsi bilgilendirici oldu. Ayrıca iyi dilekleriniz için de teşekkürler. İnşaAllah uzun yıllar binerim.
Çocukken bisiklete binmek için bu kadar heveslenirdik ya , daha önce 4 aracım olmasına rağmen 31 yaşında ilk kez çocuk gibi sabah kalkıp araba sürmeye gidiyorum :) Bmw zevki bambaşkaymış gerçekten.




Gece bir kaç denemelerim oldu.Kontrollü koparmayı başardım :) Hemen topluyor kendini zaten ASC kapalıyken bile maşaAllah.

Dediğiniz gibi göbek noktalarında 3.vitesle giderken 2.ye düşürüp gaz vererek bir yığılma yaratırsanız arkası tatlı kopma yaşıyor.Ama dediğiniz gibi bu normal virajlarda olmuyor keskin göbek dönüşlerinde oluyor. Normal virajda da yapılır ama o kadar tecrübeli değilim. Kendimi geçtim başkasına veya devlet malına zarar vermek istemiyorum. Başka türlü viraja sert girmekle felan kopmuyor araç gerçekten çok dengeli bir araçmış.
Yağmur da deneme fırsatım olmadı ama herkesin ortak fikri bu yağmurda %100 kopartırsın diyorlar :)
Aracınızla eğlenmenize sevindim, o tadı alan kişi bir daha kolay kolay RWD'yi bırakamıyor ama haberiniz olsun.;)Normal dediğiniz virajlar sanırım kısa keskin 90 derecelik dönüşler, o zamanlarda da yan verir ama dediğim gibi kısa virajlarda çok fazla direksiyon turu vereceğiniz için toplaması kolay olmayacaktır.BMW mühendisleri araçları yaparken 50/50 ağırlık dağılımını tutturmaya çalışırlar, bu sebepten dolayıda aracın tepkileri çok içgüdüsel gerçekleşir buna uğraşan tek marka BMW değil tabii ki Mazda'da arkadan itişli modellerinde bunu tutturmaya çalışıyor.

Güle güle bininiz, aracınızla limit denerken yada gazlarken/yanlarken kafanız sakin olsun kesinlikle öfkeli, duygulu efkarlı ya da arkadaşlarla birlikte iken yapmamanızı tavsiye ederim.İşin içine duygular karıştığı zaman hata yapabiliyoruz ne yazık ki.(Acı ile tecrübe edinmiştir boş yapmıyorum 😂 ).

İlk kaymaya başlama için viraj ortalarında biraz fazla tork a ihtiyaç var. Debriyaj tazelemeyi deneyebilirsiniz viraj ortasında ama kötü sonuçlar tabiki doğurabilir dikkatli olmak lazım. E39 çok dengeli bir araç olduğundan o kadar kolay olmayacak gibi, bir de 116d nin arkasının çabuk geldiğinin herkes farkındadır. Ben arka tarafın fazla hafif olması durumuna bağlıyorum e39 çok daha fazla yere basıyor arka tekerlerde.

Debriyaj tazeleme ile de gelir ama dediğiniz gibi viraj ortasında tehlike yaratır.Hafif olmasından ziyade aks aralığı çok önemli oluyor, aks aralığı uzun olan araçlar uzun apekslerde ağırlığını arkaya alabilirken, aks mesafesi kısa olan araçlar kısa apeksler de dahi ağırlığını arkaya alıp kaymayı başlatabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RWDe39

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Ustunuze alinmayinda konu basliginiz neden ikinci el bmw alinmaz sorusunun yaniti gibi :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım