Yaptıklarım doğrumudur arkadaşlar?

Dün akşam eski arkadaşlarla bir yerde oturup çay içmeye gidiyoruz trafik var vites 1 de benim ayağım debriyaj ve frene basılı. Kanka öyle yapma debriyajı bitirirsin diyor bunu diyen kişi arabadan aşırı anladığını idda eden bir zat. Ama sorsan atmosferik motorla turbolu motoru söyleyemez.
Dönüşte normal geliyorum arada bastım bi üç dört bin devre kadar çevirdim. Kanka diyor bu sefer öbürü böyle yaparsan baskı balata biter. Bunu diyen daha yeni araba sürmeyi öğrenmiş biri, neden dedim ve kim söyledi sana biz yeni baskı balata değiştirdik usta söyledi diyor. Sen o ustayı bırak bence dedim ya da ne dediğini anlamamışsın. Ayağım debriyajda değilken nasıl biter baskı balata diye soruyorum kem küm..
Gece gece sinir oldum..
 
Dün akşam eski arkadaşlarla bir yerde oturup çay içmeye gidiyoruz trafik var vites 1 de benim ayağım debriyaj ve frene basılı. Kanka öyle yapma debriyajı bitirirsin diyor bunu diyen kişi arabadan aşırı anladığını idda eden bir zat. Ama sorsan atmosferik motorla turbolu motoru söyleyemez.
Dönüşte normal geliyorum arada bastım bi üç dört bin devre kadar çevirdim. Kanka diyor bu sefer öbürü böyle yaparsan baskı balata biter. Bunu diyen daha yeni araba sürmeyi öğrenmiş biri, neden dedim ve kim söyledi sana biz yeni baskı balata değiştirdik usta söyledi diyor. Sen o ustayı bırak bence dedim ya da ne dediğini anlamamışsın. Ayağım debriyajda değilken nasıl biter baskı balata diye soruyorum kem küm..
Gece gece sinir oldum..
Ayak debriajda beklemenin arabaya bi zararı var mıdır bilmem de benim dizlerime çok zararı var galiba :D dayanamıyorum ben 5 saniyeden fazla duracaksam sallıyorum hemen boşa

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ayak debriajda beklemenin arabaya bi zararı var mıdır bilmem de benim dizlerime çok zararı var galiba :D dayanamıyorum ben 5 saniyeden fazla duracaksam sallıyorum hemen boşa

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben eğer çok uzun sürmeyecekse ayağım debriyajda oluyor aşırı da rahatsız etmiyor açıkçası. Sürüş pozisyonunu kontrol ettin mi veya başka bir pozisyonda denedin mi ?
 
Ben eğer çok uzun sürmeyecekse ayağım debriyajda oluyor aşırı da rahatsız etmiyor açıkçası. Sürüş pozisyonunu kontrol ettin mi veya başka bir pozisyonda denedin mi ?
Yok her şekil denedim alışkanlıktan galiba istesem tutuyorum ama ışıklarda falan beklerken psikolojik bişey galiba :D böyle araya girmeye çalışırken falan yeri geliyo dakikalarca tuttuğum oluyo sıkıntı olmuyo ama dur kalk trafikte olmuyo :D ama ben bi tık debriaja da zararlı olduğunu düşünüyorum kendimce. Bi tel halat bişeyler var sonuçta onları gergin tutmasak daha iyi olur gibi geliyo

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Yok her şekil denedim alışkanlıktan galiba istesem tutuyorum ama ışıklarda falan beklerken psikolojik bişey galiba :D böyle araya girmeye çalışırken falan yeri geliyo dakikalarca tuttuğum oluyo sıkıntı olmuyo ama dur kalk trafikte olmuyo :D ama ben bi tık debriaja da zararlı olduğunu düşünüyorum kendimce. Bi tel halat bişeyler var sonuçta onları gergin tutmasak daha iyi olur gibi geliyo

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Su sıralar her gün trafikteyim ve sürekli boşa alıp bire taksam bu seferde vites kutusu yolu aşınır ne deyim djfjsjjfjd
Bence pek bir zararı yoktur ama bizi aydinlatacak cevaplar bekliyorum forumdaşlarimdan
 
Su sıralar her gün trafikteyim ve sürekli boşa alıp bire taksam bu seferde vites kutusu yolu aşınır ne deyim djfjsjjfjd
Bence pek bir zararı yoktur ama bizi aydinlatacak cevaplar bekliyorum forumdaşlarimdan
Valla bilmiyom en iyisi hangisidir :D ben zaten önümdeki 2 kere ilerleyince bi kere ilerliyom arkada yol ayrımı falan yoksa müsaitse bekliyom zaten ankarada artık yarım metre yarım metre ilerliyoz sabahları :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Valla bilmiyom en iyisi hangisidir :D ben zaten önümdeki 2 kere ilerleyince bi kere ilerliyom arkada yol ayrımı falan yoksa müsaitse bekliyom zaten ankarada artık yarım metre yarım metre ilerliyoz sabahları :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yarim metre ilerliyorsan o da iyi shdhshdhhs
Valla istanbul daha da kotu buna eminim. Bende eğer hafifiden akabiliyorsa trafik 1. Viteste düşük devir çok çok az gaz ile aramda 1 araba veya 2 arabalik yer bırakarak ilerliyorum ama millet aaa boş deyip atlıyor sinir oluyorum ona da
 
Yarim metre ilerliyorsan o da iyi shdhshdhhs
Valla istanbul daha da kotu buna eminim. Bende eğer hafifiden akabiliyorsa trafik 1. Viteste düşük devir çok çok az gaz ile aramda 1 araba veya 2 arabalik yer bırakarak ilerliyorum ama millet aaa boş deyip atlıyor sinir oluyorum ona da
Araba sığacak boşluk olunca kalkıyorum ben durkalkta. Hafif akan trafik korkulu rüyam zaten yanaşmaya korkuyom herkes giriyo önüme :D yol düzse 2de rolantide falan yürütüp frene basmaya hazır bekliyorum :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Araba sığacak boşluk olunca kalkıyorum ben durkalkta. Hafif akan trafik korkulu rüyam zaten yanaşmaya korkuyom herkes giriyo önüme :D yol düzse 2de rolantide falan yürütüp frene basmaya hazır bekliyorum :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Özet olarak trafik berbat..
Şöyle virajlı dağ yolunda atmosferik yüksek hacimli araba ile gazlamak vardı..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Her ışıkta bi kere dursak yeter ya fazlasında gözüm yok. Trafik bi duruyor bi gidiyo yol bi düz bi yokuş 5km yol gidiyoz 100den fazla debriaj hareketi yapıyoz YETHER :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dün aksam 15 km yi saatten fazla surede gittim. Ama neyse ki şirket yolu çok iyi yaklaşık 40 km ama bomboş basıp gidiyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Dün akşam eski arkadaşlarla bir yerde oturup çay içmeye gidiyoruz trafik var vites 1 de benim ayağım debriyaj ve frene basılı. Kanka öyle yapma debriyajı bitirirsin diyor bunu diyen kişi arabadan aşırı anladığını idda eden bir zat. Ama sorsan atmosferik motorla turbolu motoru söyleyemez.
Dönüşte normal geliyorum arada bastım bi üç dört bin devre kadar çevirdim. Kanka diyor bu sefer öbürü böyle yaparsan baskı balata biter. Bunu diyen daha yeni araba sürmeyi öğrenmiş biri, neden dedim ve kim söyledi sana biz yeni baskı balata değiştirdik usta söyledi diyor. Sen o ustayı bırak bence dedim ya da ne dediğini anlamamışsın. Ayağım debriyajda değilken nasıl biter baskı balata diye soruyorum kem küm..
Gece gece sinir oldum..
İkiside neredeyse hiç eskitmez hocam.
Debriyaja basili tutup beklemek biraz eskitebilir.
Surekli Devirli sürmek ise azcik eskitir.
Ama bunlari kafaya takacaksak arabayi yattığı yerden izleyelim daha iyi.
 
İkiside neredeyse hiç eskitmez hocam.
Debriyaja basili tutup beklemek biraz eskitebilir.
Surekli Devirli sürmek ise azcik eskitir.
Ama bunlari kafaya takacaksak arabayi yattığı yerden izleyelim daha iyi.
Devirli kullanırken eskitme nereden bağlantılı ki onu anlamadım ? Sonuçta redlineda gezmiyorum 4bin devir civarında max vites atıyorum.
Yarim debriyaj yapsam yine tamam da ne biliyim basılı tutuyorum sadece yani.
 
Devirli kullanırken eskitme nereden bağlantılı ki onu anlamadım ? Sonuçta redlineda gezmiyorum 4bin devir civarında max vites atıyorum.
Yarim debriyaj yapsam yine tamam da ne biliyim basılı tutuyorum sadece yani.
Geçen konuştuktan sonra biraz araştırdım da yazmayı unutmuşum. Ne kadar doğrudur bilmiyorum forumlardan falan okudum şöyle diyorlar; bekleme süresi kısaysa viteste beklemek uzunsa boşa alıp debriajı serbest bırakmak gerekiyormuş. Debriaja basılı tuttuğumuzda baskı balata üzerindeki yaylara ve bilyelere baskı uygulamış oluyormuşuz (tam çalışma prensiplerini bilmiyorum ama mantıklı geldi) ben baskıdan ziyade pedal sistemi olarak düşünmüştüm m baskı balatasına da zararı olduğunu söylüyorlar

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Devirli kullanırken eskitme nereden bağlantılı ki onu anlamadım ? Sonuçta redlineda gezmiyorum 4bin devir civarında max vites atıyorum.
Yarim debriyaj yapsam yine tamam da ne biliyim basılı tutuyorum sadece yani.
Volan çok hızlı dönüyor balatada eşlik ediyor o sırada azcik bir eskime olduğu söyleniyor, bende böyle duymuştum.
Biraz mantıklı geldi ama orda olacak şeye aşınma bile denmez yani. O yüzden sıkıntı yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Geçen konuştuktan sonra biraz araştırdım da yazmayı unutmuşum. Ne kadar doğrudur bilmiyorum forumlardan falan okudum şöyle diyorlar; bekleme süresi kısaysa viteste beklemek uzunsa boşa alıp debriajı serbest bırakmak gerekiyormuş. Debriaja basılı tuttuğumuzda baskı balata üzerindeki yaylara ve bilyelere baskı uygulamış oluyormuşuz (tam çalışma prensiplerini bilmiyorum ama mantıklı geldi) ben baskıdan ziyade pedal sistemi olarak düşünmüştüm m baskı balatasına da zararı olduğunu söylüyorlar

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sistem böyle çalışıyor:
Kavrama sistemi bunu, normal halinde kavrama diskini (balatayı) volana bastırarak her zaman (sürekli) yapar. Sadece debriyaja basıldığında, bu baskı ortadan kaldırılır, kavrama diskini volana bastıran yay kuvveti ortadan kaldırılır, artık volan kavrama diskini döndüremez hale getirilir ve şanzıman giriş mili artık motor tarafından döndürülmez.
Burada kafa karıştıran kısım, kavrama diskinin volan ve baskı diski arasındayken, onlardan ayrılabiliyor olmasıdır. Bu kısım anlaşıldığında sistemin çalışma prensibi çok kolay anlaşılabilir.
Biraz değişik bir örnek vermek gerekirse, sistem kaşarlı tost gibidir; bir ekmek dilimi volan (motora bağlı), diğer ekmek dilimi baskı diski (volana bağlı); bu ikisi her zaman motorla beraber döner, ortada kaşar peyniri (kavrama diski) şanzımana bağlı, işte bu debriyaja basıldığında onlarla beraber dönmez, diğer zamanlarda hep motorla beraber döner.
Debriyaja basip uzun sure bekleyince arada kalan balata için cok iyi olmuyor bu yuzden ışıklarda falan boşa alip debriyaji serbest birakmak en iyisi tam 5 saniye sonra yeşil yanacaksada bisey olmaz bu 20-30 saniye bekleyince iyi olmaz.
 
Son düzenleme: