Ayak debriajda beklemenin arabaya bi zararı var mıdır bilmem de benim dizlerime çok zararı var galiba dayanamıyorum ben 5 saniyeden fazla duracaksam sallıyorum hemen boşaDün akşam eski arkadaşlarla bir yerde oturup çay içmeye gidiyoruz trafik var vites 1 de benim ayağım debriyaj ve frene basılı. Kanka öyle yapma debriyajı bitirirsin diyor bunu diyen kişi arabadan aşırı anladığını idda eden bir zat. Ama sorsan atmosferik motorla turbolu motoru söyleyemez.
Dönüşte normal geliyorum arada bastım bi üç dört bin devre kadar çevirdim. Kanka diyor bu sefer öbürü böyle yaparsan baskı balata biter. Bunu diyen daha yeni araba sürmeyi öğrenmiş biri, neden dedim ve kim söyledi sana biz yeni baskı balata değiştirdik usta söyledi diyor. Sen o ustayı bırak bence dedim ya da ne dediğini anlamamışsın. Ayağım debriyajda değilken nasıl biter baskı balata diye soruyorum kem küm..
Gece gece sinir oldum..
Ben eğer çok uzun sürmeyecekse ayağım debriyajda oluyor aşırı da rahatsız etmiyor açıkçası. Sürüş pozisyonunu kontrol ettin mi veya başka bir pozisyonda denedin mi ?Ayak debriajda beklemenin arabaya bi zararı var mıdır bilmem de benim dizlerime çok zararı var galiba dayanamıyorum ben 5 saniyeden fazla duracaksam sallıyorum hemen boşa
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yok her şekil denedim alışkanlıktan galiba istesem tutuyorum ama ışıklarda falan beklerken psikolojik bişey galiba böyle araya girmeye çalışırken falan yeri geliyo dakikalarca tuttuğum oluyo sıkıntı olmuyo ama dur kalk trafikte olmuyo ama ben bi tık debriaja da zararlı olduğunu düşünüyorum kendimce. Bi tel halat bişeyler var sonuçta onları gergin tutmasak daha iyi olur gibi geliyoBen eğer çok uzun sürmeyecekse ayağım debriyajda oluyor aşırı da rahatsız etmiyor açıkçası. Sürüş pozisyonunu kontrol ettin mi veya başka bir pozisyonda denedin mi ?
Su sıralar her gün trafikteyim ve sürekli boşa alıp bire taksam bu seferde vites kutusu yolu aşınır ne deyim djfjsjjfjdYok her şekil denedim alışkanlıktan galiba istesem tutuyorum ama ışıklarda falan beklerken psikolojik bişey galiba böyle araya girmeye çalışırken falan yeri geliyo dakikalarca tuttuğum oluyo sıkıntı olmuyo ama dur kalk trafikte olmuyo ama ben bi tık debriaja da zararlı olduğunu düşünüyorum kendimce. Bi tel halat bişeyler var sonuçta onları gergin tutmasak daha iyi olur gibi geliyo
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Valla bilmiyom en iyisi hangisidir ben zaten önümdeki 2 kere ilerleyince bi kere ilerliyom arkada yol ayrımı falan yoksa müsaitse bekliyom zaten ankarada artık yarım metre yarım metre ilerliyoz sabahlarıSu sıralar her gün trafikteyim ve sürekli boşa alıp bire taksam bu seferde vites kutusu yolu aşınır ne deyim djfjsjjfjd
Bence pek bir zararı yoktur ama bizi aydinlatacak cevaplar bekliyorum forumdaşlarimdan
Yarim metre ilerliyorsan o da iyi shdhshdhhsValla bilmiyom en iyisi hangisidir ben zaten önümdeki 2 kere ilerleyince bi kere ilerliyom arkada yol ayrımı falan yoksa müsaitse bekliyom zaten ankarada artık yarım metre yarım metre ilerliyoz sabahları
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araba sığacak boşluk olunca kalkıyorum ben durkalkta. Hafif akan trafik korkulu rüyam zaten yanaşmaya korkuyom herkes giriyo önüme yol düzse 2de rolantide falan yürütüp frene basmaya hazır bekliyorumYarim metre ilerliyorsan o da iyi shdhshdhhs
Valla istanbul daha da kotu buna eminim. Bende eğer hafifiden akabiliyorsa trafik 1. Viteste düşük devir çok çok az gaz ile aramda 1 araba veya 2 arabalik yer bırakarak ilerliyorum ama millet aaa boş deyip atlıyor sinir oluyorum ona da
Özet olarak trafik berbat..Araba sığacak boşluk olunca kalkıyorum ben durkalkta. Hafif akan trafik korkulu rüyam zaten yanaşmaya korkuyom herkes giriyo önüme yol düzse 2de rolantide falan yürütüp frene basmaya hazır bekliyorum
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her ışıkta bi kere dursak yeter ya fazlasında gözüm yok. Trafik bi duruyor bi gidiyo yol bi düz bi yokuş 5km yol gidiyoz 100den fazla debriaj hareketi yapıyoz YETHERÖzet olarak trafik berbat..
Şöyle virajlı dağ yolunda atmosferik yüksek hacimli araba ile gazlamak vardı..
Dün aksam 15 km yi saatten fazla surede gittim. Ama neyse ki şirket yolu çok iyi yaklaşık 40 km ama bomboş basıp gidiyorum..Her ışıkta bi kere dursak yeter ya fazlasında gözüm yok. Trafik bi duruyor bi gidiyo yol bi düz bi yokuş 5km yol gidiyoz 100den fazla debriaj hareketi yapıyoz YETHER
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İkiside neredeyse hiç eskitmez hocam.Dün akşam eski arkadaşlarla bir yerde oturup çay içmeye gidiyoruz trafik var vites 1 de benim ayağım debriyaj ve frene basılı. Kanka öyle yapma debriyajı bitirirsin diyor bunu diyen kişi arabadan aşırı anladığını idda eden bir zat. Ama sorsan atmosferik motorla turbolu motoru söyleyemez.
Dönüşte normal geliyorum arada bastım bi üç dört bin devre kadar çevirdim. Kanka diyor bu sefer öbürü böyle yaparsan baskı balata biter. Bunu diyen daha yeni araba sürmeyi öğrenmiş biri, neden dedim ve kim söyledi sana biz yeni baskı balata değiştirdik usta söyledi diyor. Sen o ustayı bırak bence dedim ya da ne dediğini anlamamışsın. Ayağım debriyajda değilken nasıl biter baskı balata diye soruyorum kem küm..
Gece gece sinir oldum..
Devirli kullanırken eskitme nereden bağlantılı ki onu anlamadım ? Sonuçta redlineda gezmiyorum 4bin devir civarında max vites atıyorum.İkiside neredeyse hiç eskitmez hocam.
Debriyaja basili tutup beklemek biraz eskitebilir.
Surekli Devirli sürmek ise azcik eskitir.
Ama bunlari kafaya takacaksak arabayi yattığı yerden izleyelim daha iyi.
Geçen konuştuktan sonra biraz araştırdım da yazmayı unutmuşum. Ne kadar doğrudur bilmiyorum forumlardan falan okudum şöyle diyorlar; bekleme süresi kısaysa viteste beklemek uzunsa boşa alıp debriajı serbest bırakmak gerekiyormuş. Debriaja basılı tuttuğumuzda baskı balata üzerindeki yaylara ve bilyelere baskı uygulamış oluyormuşuz (tam çalışma prensiplerini bilmiyorum ama mantıklı geldi) ben baskıdan ziyade pedal sistemi olarak düşünmüştüm m baskı balatasına da zararı olduğunu söylüyorlarDevirli kullanırken eskitme nereden bağlantılı ki onu anlamadım ? Sonuçta redlineda gezmiyorum 4bin devir civarında max vites atıyorum.
Yarim debriyaj yapsam yine tamam da ne biliyim basılı tutuyorum sadece yani.
Volan çok hızlı dönüyor balatada eşlik ediyor o sırada azcik bir eskime olduğu söyleniyor, bende böyle duymuştum.Devirli kullanırken eskitme nereden bağlantılı ki onu anlamadım ? Sonuçta redlineda gezmiyorum 4bin devir civarında max vites atıyorum.
Yarim debriyaj yapsam yine tamam da ne biliyim basılı tutuyorum sadece yani.
Sistem böyle çalışıyor:Geçen konuştuktan sonra biraz araştırdım da yazmayı unutmuşum. Ne kadar doğrudur bilmiyorum forumlardan falan okudum şöyle diyorlar; bekleme süresi kısaysa viteste beklemek uzunsa boşa alıp debriajı serbest bırakmak gerekiyormuş. Debriaja basılı tuttuğumuzda baskı balata üzerindeki yaylara ve bilyelere baskı uygulamış oluyormuşuz (tam çalışma prensiplerini bilmiyorum ama mantıklı geldi) ben baskıdan ziyade pedal sistemi olarak düşünmüştüm m baskı balatasına da zararı olduğunu söylüyorlar
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kişisel fikrim ayak debriyajda olduğu sürece balatadan yer(az da olsa). Yani boşa atmak daha mantıklı gibi.Su sıralar her gün trafikteyim ve sürekli boşa alıp bire taksam bu seferde vites kutusu yolu aşınır ne deyim djfjsjjfjd
Bence pek bir zararı yoktur ama bizi aydinlatacak cevaplar bekliyorum forumdaşlarimdan