Yaz tecrubesi için Bmw Motorlu Bmw Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şu modu tecrube etmek istiyorum. Ne kadar başarılı, ne kadar tutarlı. Bu ekran opsiyonmudur. Bu konuda bilgili olan varsa sevinirim.

 
Eco Pro Mod 5 serisinde yok..Onun yerine Comfort var (hoş aynı şey ancak 5 serisi müşterilerinin eco ile yan yana gelmesini istemiyor Bmw)
LCI kasalarda (2013 sonrası) sanal ekran standart (Buna hayalet gösterge diyorlar kim uydurduysa alakasız bir tanım olarak tüm virtual cockpit araçların üstüne yapıştı)
 
Son düzenleme:
Haftasonu Antalya git gel yeni duble otobandan yakıt maiyeti 450 tl, Arabanın kirası 250 tl.
1300 km Rampada, Otobanda ve şehir içinde BMW 520i kullanıp araba kültürü olarak 4 basamak birden atlıycam.
Tecrubem artacak. Ve sadece 700 tl bir ücrete :)
Tabi önce borçları bir kapatayım..
 
Eco Pro Mod 5 serisinde yok..Onun yerine Comfort var (hoş aynı şey ancak 5 serisi müşterilerinin eco ile yan yana gelmesini istemiyor Bmw)
LCI kasalarda (2013 sonrası) sanal ekran standart (Buna hayalet gösterge diyorlar kim uydurduysa alakasız bir tanım olarak tüm virtual cockpit araçların üstüne yapıştı)
Hocam kusura bakmada boyuna sallıyorsun.

F10 5 serisi ilk çıktığı günden beri Eco Pro modu barındırır.

Bazı F10'larda ilk çıktığı dönemde sürüş modu opsiyonu vardı onu almazsan olmuyordu. Ondan bahsediyorsan yine yok diyemezsin 2012'den sonra o opsiyonu standart olarak ekleyip getirtti Borusan.
 
Son düzenleme:
Hocam kusura bakmada boyuna sallıyorsun.

F10 5 serisi ilk çıktığı günden beri Eco Pro modu barındırır.

Bazı F10'larda ilk çıktığı dönemde sürüş modu opsiyonu vardı onu almazsan olmuyordu. Ondan bahsediyorsan yine yok diyemezsin 2012'den sonra o opsiyonu standart olarak ekleyip getirtti Borusan.

Yanlışımı kabul ediyorum evet bir bilgi eksikligi var ancak sallıyorsun kelimesi hoş olmadı..
Bahsettiğin üzere evet eco pro modu var..Ancak Bmw 3 serisinde eco pro yazan yerde 5 serisinde comfort yazıyor
Açıkçası sürüp deneyimlediğim bir araç değil, bir kaç inceleme yazısını okuyup içini incelemiştim
 
Son düzenleme:
Yanlışımı kabul ediyorum evet bir bilgi eksikligi var ancak sallıyorsun kelimesi hoş olmadı..
Bahsettiğin üzere evet eco pro modu var..Ancak Bmw 3 serisinde eco pro yazan yerde 5 serisinde comfort yazıyor
Valla 1 serisi'nde kullanılan motora direk PSA motoru demen (Mercedes'in Renault DCI motoru direk alıp takması gibi değil o iş) ve bu konuda yazdıklarını görünce ne yazık ki öyle yazmak zorunda kaldım kusura bakma.

O dönem Comfort mod = Eco Pro mod'du. Yani Comfort moda alınca Eco Pro'daki gibi yürüyordu.

İlk çıktığı dönemde Comfort - Normal - Sport - Sport + olarak düzenlemişlerdi.

Sonra Normal'i kaldırdılar. Eco Pro - Comfort - Sport - Sport + olarak değiştirdiler.

Bunu da en iyi 2011 520d'yi Comfort moda alıp atıyorum 2014 520d'yi Eco Pro moda alınca gaz tepkilerinin aynı olduğunu görünce anlıyorsun zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Valla 1 serisi'nde kullanılan motora direk PSA motoru demen (Mercedes'in Renault DCI motoru direk alıp takması gibi değil o iş) ve bu konuda yazdıklarını görünce ne yazık ki öyle yazmak zorunda kaldım kusura bakma.

O dönem Comfort mod = Eco Pro mod'du. Yani Comfort moda alınca Eco Pro'daki gibi yürüyordu.

İlk çıktığı dönemde Comfort - Normal - Sport - Sport + olarak düzenlemişlerdi.

Sonra Normal'i kaldırdılar. Eco Pro - Comfort - Sport - Sport + olarak değiştirdiler.

Bunu da en iyi 2011 520d'yi Comfort moda alıp atıyorum 2014 520d'yi Eco Pro moda alınca gaz tepkilerinin aynı olduğunu görünce anlıyorsun zaten.

Önceki yazıda da bahsettim veya senin bahsettiğin üzere aynı motor Peugeot'ta bu performansı ve bu tüketim değerlerini vermiyor. Neden vermiyor ? Şanzıman, şasi, sürtünme katsayısı, motor şanzıman uyumu vs. vs.. liste uzar gider. Bu sürüş dinamiklerini sağlayabildiği için biri Bmw diğeri ise bunu sağlayamadığı için Peugeot..
Şahsen karşı olduğum bir durum ama bu Bmw'nin maliyet düşürmek için Peugeot motoru kullandığı gerçeğini değiştirmiyor..Demek ki Peugeot iyi motorlar üretiyor ki Bmw iş birliği yapıyor
 
Direk BMW motoru deneyimlemek istiyorsan 650i GranCoupe falan kullanman gerek Ali. Ya da ne bileyim 535i falan.

520i'de olur ama kafandaki "PSA motoru" algısı bayağı yanlış, daha öncede anlatmıştım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve kaanc5
Önceki yazıda da bahsettim veya senin bahsettiğin üzere aynı motor Peugeot'ta bu performansı ve bu tüketim değerlerini vermiyor. Neden vermiyor ? Şanzıman, şasi, sürtünme katsayısı, motor şanzıman uyumu vs. vs.. liste uzar gider. Bu sürüş dinamiklerini sağlayabildiği için biri Bmw diğeri ise bunu sağlayamadığı için Peugeot..
Şahsen karşı olduğum bir durum ama bu Bmw'nin maliyet düşürmek için Peugeot motoru kullandığı gerçeğini değiştirmiyor..Demek ki Peugeot iyi motorlar üretiyor ki Bmw iş birliği yapıyor
BMW, PSA'dan N13 için sadece ve sadece Prince motor bloğunun tasarımını aldı. Yani blok tasarımının çizimlerinden bahsediyoruz.

Ne yazık ki millet şunu bilmiyor. Bu ortaklık 2006 yılında başladı. İlk kullanılan PSA motoru dediğiniz olay Mini'lerde kullanıldı Tritec motor adı ile. Bu motor dönemin Peugeot 207'lerde kullanılan Prince TU motor ailesi ile ana ve ara motor parçaları bakımından birçok noktada ortaklık barındıran Tritec motorlardı. Derseniz ki o yıllarda Mini'de kullanılan PSA Prince Tritec motoru ile 207'de kullanılan Price TU motor ufak değişikliklerle aynı motor, tamamiyle katılırım.

Ancak Prince motor bloğu tasarımını alıp geriye kalan her şeyi BMW'nin 2011 yılında geliştirdiği N13 motordan bahsediyorsak o TU değil, Tritec motor ki o motor ile BMW'deki motor, motor bloğu haricinde hiçbir benzerlik taşımamaktadır. Dolayısıyla sadece ZF şanzıman, sürtünme katsayısı ile ifade edilemeyecek bir değişikliği barındırıyor. Yani TU motoru alıp ZF şanzıman tak, yeni tasarımla sürtünme katsayısını 1 ile aynı yapsan yine aynı performans ve yakıt tüketimine erişebilmen mümkün değil.

O yüzden diyorum yıllardır bu motor Peugeot motoru değil. Hatta ben Peugeot'un yerinde olsam N13'ü alır 308'e falan koyardım ama yapamıyor adamlar (anlaşmaları bitmesine ve BMW kendi 1.5 benzinlisini üretmeye başlamasına rağmen).
 
beyler şu ortak parça kullanımını fazla abartmıyor musunuz?

renault diye aşalağınız marka, değer olarak ayılıp bayıldığınız çoğu bütün markalardan değerli bu 1.
formula da motor tedarik ettiği firmalara bakın isterseniz. ferrari hariç dönem dönem ayılıp bayıldıgınız bütün markalara motorunu renault vermiş "yarışsınlar/yarışabilsinler" diye.
he baskasından alamazlarmıydı, alırdılar. belki renaulta yarısmak için ihtiyaçları yoktu ama kazanmak için renaulta ihtiyaçları vardı.
mercedes renault motoru kullanıyor diye aşağılıyorsunuz, mercedes-mclaren yapsaymış o zaman daha iyisini zamanında. yapamamış gene renaulttan almış. renaultu yakıstıramadıgınuz mercedes-mclaren daha iyisini zirvede yapamamış işte sen arabasına layık görmüyorsun.

mercedes olsan en çok sattığın motorlar belli 2.0 ve üstü, sırf türkiye gibi ülkeler için ar-ge ayırıp fabrika kurup 1.5 motor mu üretecek hazırı dururken.

bmw ortak geliştiriyor ama sırf 1.6 için birsürü mühendis çalıştırıp iş odaklığını bölmektense, psa ya ortak geliştirelim hangimizin üretim bandı uygunsa orda üretiriz işte ekstra işçiye mühendise fabrikaya ar-ge ye ve bütün bunların masraflarına ne gerek var diyor.

gelelim dananın kuyruğunun koptuğu yere; honda başlığında hepiniz ayılıp bayılıyor sunuz, madem ortak parça bu kadar önemli sizin için o zaman hiç biriniz honda ya ayılıp bayılmayın boşu boşuna. hondanın parçaları zaten toyota fabrikasından çıkıyo. bu durumda toyota kendi için ürettiği parçalardan hondaya al malzemelerim bunlar seç beğen kendi otomobilini yap diyor diye honda yada burun kıvırın o zaman. toyotanın hayvani ürün gamı ve yedek parça, otomotiv parçası üreten yan dalları var. honda ya da al bütün otomobillerimin parçası civataları burda, kendine göre uygun olanları seç birleştir montajla kendi otomobili üret diyor. honda nında işine geliyor. her parçaya ayrı fabrika kurmaktansa bütün parçalardan eleyip seçip tasarlamak daha avantajlı. o zaman iphone falan da kullanmayın. samsungla aynı fabrikadan çıkıyor ekranından işlemcisine anakartına civatasına kadar.

o zaman emniyet kemeri de takmasın, porshe sahipleri. ne gerek var volvo dan alınan birşeyi kullanmaya.

kafanız mı güzel abi, mercedes bakmış ölçüp biçmiş bu motor benim kaliteme, sunumuma ve arabama uygun demiş onaylamış. senin onayına kalsa batar firma o zaman.

hayır valla garip milletiz, kodiaq başlıklarına bakıyorum adamlar mehdi gelcek gibi sabırsızlanıyor. ulan alt tarafı tiguanın daha dandiği gelecek, neyin heyecanını yaşıyorsun.

bu arada babama söyliyim o zaman şirket için kiraladıkları a4 leri geri göndersinler. seatla aynı motora mı binecekler. çok ayıp.
 
Son düzenleme:
BMW, PSA'dan N13 için sadece ve sadece Prince motor bloğunun tasarımını aldı. Yani blok tasarımının çizimlerinden bahsediyoruz.

Ne yazık ki millet şunu bilmiyor. Bu ortaklık 2006 yılında başladı. İlk kullanılan PSA motoru dediğiniz olay Mini'lerde kullanıldı Tritec motor adı ile. Bu motor dönemin Peugeot 207'lerde kullanılan Prince TU motor ailesi ile ana ve ara motor parçaları bakımından birçok noktada ortaklık barındıran Tritec motorlardı. Derseniz ki o yıllarda Mini'de kullanılan PSA Prince Tritec motoru ile 207'de kullanılan Price TU motor ufak değişikliklerle aynı motor, tamamiyle katılırım.

Ancak Prince motor bloğu tasarımını alıp geriye kalan her şeyi BMW'nin 2011 yılında geliştirdiği N13 motordan bahsediyorsak o TU değil, Tritec motor ki o motor ile BMW'deki motor, motor bloğu haricinde hiçbir benzerlik taşımamaktadır. Dolayısıyla sadece ZF şanzıman, sürtünme katsayısı ile ifade edilemeyecek bir değişikliği barındırıyor. Yani TU motoru alıp ZF şanzıman tak, yeni tasarımla sürtünme katsayısını 1 ile aynı yapsan yine aynı performans ve yakıt tüketimine erişebilmen mümkün değil.

O yüzden diyorum yıllardır bu motor Peugeot motoru değil. Hatta ben Peugeot'un yerinde olsam N13'ü alır 308'e falan koyardım ama yapamıyor adamlar (anlaşmaları bitmesine ve BMW kendi 1.5 benzinlisini üretmeye başlamasına rağmen).

Açıkçası Bmw kullanıcısı değilim, konuyu merak edip derinlemesine araştırmadım ve konunun bu kadar detayını bilmiyordum. PSA motoru diye kafamda herhangi bir algı yok, sadece internet üzerindeki kaynaklardan takip ettiğim kadarıyla yüzeysel şekilde yazdım..

Sadece başka markaların gereksiz kıyaslamalarla linç edilmesine karşıyım

Bilgilendirme için teşekkürler
 
Son düzenleme:
bu mantıkla birgün çok zengin olursanız pagani huayra falanda kullanmayın. hem 10 milyon dolar verceksiniz hemde içinde mercedes motoru olcak!!!!!!!

Aynı şey değil ki..Biri butik bir marka ve yılda ürettiği araba sayısı 3 haneli rakamları bile bulmuyor..Yani bu markanın hayatını sürdürebilmesi için motoru dış kaynaktan temin etmesi gerekiyor
Ortak üretim yapmak kötü bir şey değil, ancak ortak üretim yapan markalar bunu iş gücü maliyetini düşürmek ve karlılıklarını arttırmak amacıyla yapıyorlar..
5 serisi hakkında güzel bir yazı :
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2014/12/31/aldatmacalarin-otomobili-bmw-520i-f10-lci/
 
Aynı şey değil ki..Biri butik bir marka ve yılda ürettiği araba sayısı 3 haneli rakamları bile bulmuyor..Yani bu markanın hayatını sürdürebilmesi için motoru dış kaynaktan temin etmesi gerekiyor
Ortak üretim yapmak kötü bir şey değil, ancak ortak üretim yapan markalar bunu iş gücü maliyetini düşürmek ve karlılıklarını arttırmak amacıyla yapıyorlar..
5 serisi hakkında güzel bir yazı :
https://hayatinvirajliyollarinda.com/2014/12/31/aldatmacalarin-otomobili-bmw-520i-f10-lci/

Bu test edilen arabanın plakasına bakınca, Avis arabası olduğuna kanaat getirdim :)
 
Hiçbir markayı ortak parça ya da motor kullanımı konusunda linç etmem.

Sadece kendi motorlarını kendileri üretebilecek durumdayken bunu neden yapmazlar? Sadece bu konuyu eleştiririm.

Yoksa isteyen istediğini kullansın.
 
valla benim arkadaşlardan reno motorlu olanlarına sahip olanlar çok memnun. orjinal motorlu mercedese sahip olan arkadaşlar yakıtından ve performansından hiç memnun değil.

zaten mercedes sahipleri hiç eleştirmiyo reno motoru varmış yokmuş. kullanıp tecrübe etmeyenler eleştiriyor genelde. kullananlar ise yakıtından ve çekişinden çok memnun.

tabi burda 1.6 109bg kullandıklarının farkındalar, o fiyata ve o motora göre memnunlar
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...