KAPALI Yazılımla yaşadığımız problemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Vallahi bu yazımda ilgili firmanın kötü reklamını yapacağım çünkü artık yapılan masrafların haddi hesabı yok. @aydingokce abimizi tanırsınız, kendisinde i30 vardı 2016 model crdi dct li, kendisi burada arabasının yürümediğini anlatırdı hep ve daha 17 binde yaşadığı kavrama kaçırma problemi arabasını satmasına sebep oldu. Bende bize 116i bakarken 2 tane araba bakmıştım, ikiside çok temizdi, hayırlısıyla birisini biz aldık, diğerinide aynı gün Gökçe abiye aldırdım. Neyse Gökçe abi arabasını aldığı gibi 2CR Serhat abiye teslim etti, her şeyim sana emanet diye. Şanzıman yağı Motul, fren hidroliği Motul, motor yağı olarak gene motul 300v, antifreeze olarak shell ll kırmızı + motul mocool konuldu. Sonra 17" bmw a380 jant alındı. rft ler söküldü nokian yazlık kışlık lastikler alındı. Fren fonksiyonlu cruise takıldı falan ve en son beyin açılması için İstanbul'a gönderildi ve Ümit Bağıran yazılımı attı. Bmw nin bu N13 motoru ile ilk deneyimleriydi tabikide. Neyse her şey güzel yapıldı. Gökçe abi memnun ve ciddi para harcadı tahmin edeceğiniz üzere. Bir süre sonra tahrik hatası aldık, sorun epey çözülemedi, çözüm olarak Gökçe abi kendi bir yöntem keşfetti, ilk çalıştırmada 5 dk bekledikten sonra hata gidiyordu. Neyse daha sonra benim ustam olan Booster Performance'a götürdük arabayı. İlk önce gfb downvalve takıldı, sonra Erhan abi hatalı yağ konulduğunu söyleyerek yepyeni 300v yi döktürdü ve motul 8100 koydurdu. Sonra 210 hp diye iddia edilen araba 185 hp çıktı, bana sorarsanız biraz eksik ölçtü, 195 falandı çünkü. Daha sonra tahrik hatası yakıttan olabilir diye oktan artırıcı katkı aldık, gene çözülmedi hata. Neyse, gökçe abi egzoz yaptırdı(spor kat+free flow orta susturucu). En son Gökçe abinin motoru bir gün boş boş incelerken bir baktık karter yağ içinde. 5 litre yağ koymuşlar kapasitesi 4.2 litre olan motora 2CR'de. Neyse sorun biraz araştırıldı Serhat abinin usta sorunun kaynağını buldu, yağ selenoid valfimi neymiş, parça değişti sorun çözüldü(bundan önce 2-3 parça değişti, sorun çözülmedi). Daha sonra gökçe abi arabayı sürerken birden tahrik hatası aldı ve arabanın motor arıza lambası falan yandı. Tabi aha gitti motor dedi, neyse Ankara'ya döndüğünde Borusan'dan alınma bujilere bi baktık Champion, normalde orijinali Beru, dedik bujiden heralde, NGK platin buji aldık. Taktık arabaya. Sorun çözüldü. Yine Gökçe abi yolda seyir halinde iken birden soğutma sistemi hortumu su kaçırmaya başlamış, Aksaray'da bir ustaya götürmüş, 1800 liraya tamir etmiş arabayı. O konuda net bilgi yok ama bildiğiniz üzere yazılımlı n13 lerin ciddi ısınma sorunu var ve shell longlife kırmızı bmw tarafından onaylı değil, tamamen organik bir antifreeze ama bmw için hibrit antifreeze konulması gerekiyor. Artık doğal olarak bıkmıştı Gökçe abi. Gaza basmaya korkar olduki %90-95 sakin kullanan birisi. Neyse Gökçe abi en ufak garipliği sorun olarak algıladığı için dedim gel arabaları 3 günlüğüne değişelim. Neden yaptık, çünkü 2-3 hafta önce Ankara'da iken çevre yolunda başka 2 abimiz roll yaparken biz arkadan çekim aracı olmuştuk o sırada 120 ike giderken arabada vuruntu oldu ve bu ara sık sık olduğunu söyledi. Neyse, dün akşam değiştik arabaları, ben tam 66 km yol yaptım ve gece tam eve dönerken çufff etti araba ve tahrik hatası aldım, motor sarsıntılı çalışmaya başladı ve o an anladımki daha değişeli 2-3 bin km olan NgK bujiler bitti. Neyse eve geldim, aradım Gökçe abiyi konuştuk. Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum. Yazılımsız zaten artık sıkıntı çıkarmaz ama 200 hplik arabadan vazgeçmek zor. Bende o yüzde civic 1.5t veya 1.6 astra t 200 hp almaasını önerdim. 2CR isimli firmadan memnun kalmadığımızı belirtmek isterim. Belki diğer konularda son derece uzman olabilirler ama N13 motor kodlu BMW niz varsa uzak durun derim.
 
Sinan haklı da burda mevzu arabalara stock binilip binilmemesi değil,bi firmanın arabayı nasıl hiç ettiği. Başka firmalarda verimli sonuç alınmışken o firmada rezil olmanın açıklaması yapılmış burda :) Onun haricinde stock veya değil sahibinin tercihi, saygı duymak gerek :)


Geçmiş olsun ayrıca... @aydingokce @Ozgur Gunes
 
2CR'nin dandikliğini, en azından ortaklardan Serhat'ın, geçenlerde bir arkadaşımdan daha duydum. İlk olarak oraya, üstelik sıfır N13 tecrübeli bir yere gidilmesi çok ama çok büyük hata. Benim anladığım kadarıyla da sorun yazılımla pek alakalı değil de diğer yapılan işlemlerde. Geçmiş olsun, cidden arabadan soğutacak şeyler ama işinin ehli kişilere başvurmakta yarar var diye boşuna söylenmiyor.
 
Öncelikle belirteyim, bugün sabah arabayı çalıştırdım, bobinleri söküp test ettim, bobinler sağlam, en azından rölantide, daha sonra borusan'a gittik, hata kodlarına baktık, anladıkki yazılım bu arabaya iyi gelmiyor, 2cr serhat a gittik, ya gerek yok sildirmeyin, yazılım gayet iyi şekillerine girdi, bobini değiş düzelir dedi, zaten 60-70 binde bobin yer bunlar diyo çok tecrübesi varmış gibi, neyse biz sonra parçacıdan ngk bobin ve buji aldık, daha sonra us performansta saolsun utku abi 250 liraya arabayı orijinale çevirdi(kia yıda orada çevirtmiştim), kendisi n13 konusunda çok tecrübeli, hani olurda n13 yazılım yaptırmak isterseniz us öneririm. Neyse buji bobinleri değişmeyin, deneyin arabayı, arıza çıkarsa değişirsiniz, çıkmazsa iade edin dedi, haklı çünkü 500 lira verdik bobin+bujiye, o yüzden gökçe abiye benim kia yı verdim, onun bmwsi 1 haftalığına bende(normalde Aksaray'da yaşıyor çünkü), sıkıntı çıkarsa bobin ve bujiyi ben değiştireceğim(lokma takımı var bende), şimdi satmadan önce bir süre stock olarak kullanacak, herhangi bir arıza durumunda yaptırır zaten arabayı, sonraki sahibini mağdur etmek istemiyoruz çünkü, bugün bir hesap yaptık, totalde arabaya ağustos ayından beri 20 bin liraya yakın para harcamış, ben şimdi 4-5 bin lirayı bazı parçaları satıp(jant,egzoz,cruise,downvalve,lastik) kurtarmaya çalışacağım. Anlayacağınız durum bu.

@tersiyer şöyle, 4. ve 6. viteste gaza hafif yüklendiğinizde kaçırma sorunları başladı sıfır aldığı arabada, arkadaşımın abisi hyundai yetkili servis müdürü, o saolsun yardımcı olmaya çalıştı ama klasik servis ustası yorumu "bir şey yok abi sen bin git diyince" yani garanti kısmıda zort edince canına tak etti sattı.

@berkay4408 saolasın kardeşim

@motorsinann kankacım ben bu sefer yazılım işlerinden iyice soğudum, şimdi katıldığım nokta şu düşüncen hakkında, fabrikadaki mühendis bu aracı en optimal şekilde testlerle hesaplamalarla üretip çıkarıyor, onlarında elbet çok hatası olabiliyor, ama bir gerçek var, her otomobil kısılmış şekilde fabrikadan çıkıyor, özellikle n13, 75-100-125 kw üniteler var biliyorsun ve komple aynı, ama bunu tecrübeleri ile yürütmeye çalışan yazılımcılar bu noktada cortluyor, özellikle beyin açılarak yapılan(ör:bmw) yazılımlar arge olarak daha zor oluyor, bir yol testine çıkma şansın, obd den bağlanıp genel durumu izleme şansın olmuyor, o yüzden ben kendi bmw me başka firmada yazılım yaptırmaya tam kesin karar vermişken şu an vazgeçtim. Gerçi hep diyorum kuzenin f30 316i superchips yazılımlı şu an 100 bin km leri devirmesine rağmen sadece bakımdan bakıma sanayiye gidiyor.

@fksarall vallahi yaşanılan sorunları objektif bir dille anlatmaya çalıştım ama yazılımın çok daha ciddi sıkıntılara ileri zamanda yol açacağını düşündük, dünkü sürüşümde sakin giderken max 10 saniyelik gazlamamla motor ısısındaki büyük farkı kaloriferden çok rahat hissediyordum, bizim stock 1 de olmuyordu. Gökçe abi çok heyecanlı davrandı, ben biraz stock bin sonra yavaş yavaş araştırarak yap dedim her şeyi, dinlemedi lafımı, şimdi elde var sıfır birde üstüne zarar. Benim çooook farklı olaylardan bu tür tecrübelerim olduğu için bizim arabayı aldığımızdan beri tek kuruş ekstra masraf yapmadım Allah'a şükür.

@alfhonso teşekkürler kardeşim, sizlere bazı yaşadıklarımızı anlatabildiysem ne mutlu.
 
@Ozgur Gunes Geçmiş olsun tekrar. Kötü tecrübe de olsa tecrübe sonuçta. US Performance'ı ben de duydum bu arada, baya öneriliyor.

Bu arada jant, egzoz, dv falan modelleri neler? Benim bayağıdır özellikle jantları değişesim var da, uygun olursa alabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
5 yaşındaki i30 ların otomatik şanzımanı ücretsiz değişiyor misal arkadaşıma ki ilk araba kullanmayı 30 yaşından sonra öğrettim ve tüm acemiliği bu araç üstünde çıktı daha yeni vitesi R ye takınca 1-2 saniye bekleme yapmıştı götürdü değiştirdiler verdiler o bahsettiğin nasıl müdürmüş nasıl bir tanıdıkmış ilginç. 4 ve 6 da hafif gaza yüklenmede hissedilen kaçırma adama sıkıntı oldu da diğer araçta bunca parça servis sanayi işi başına çıkınca ve 20 bin lira harcayınca mı araçtan sıkılmış oldu?
Ben bunca muhabbetten sonra şunu düşünmeden edemedim >> bu aracın motorunun 3-5 bin km lik ömrü kalmış toparlayıp birine çakın diyen sanayi ustasının sözü dinlenmiş<< diye düşünmeden edemedim açık söyleyeyim
YAKMAYIN BİR GARİBANIN BAŞINI paşa paşa olanları anlatın alacak olan vatandaşa gözü yerse alsın sonra çeyiz sandığı yerine motor sandığı olur durduk yere garibanın. Ne emeklerle kazanılıyor o paralar araba ev almak için
 
1.7 dtim var egr katalizör iptal westagate iptal turbo sürekli basıyor palleri büyük turbom var köpekleme yazılım var , sonuç

Krank kasnağı bozuldu
Şanzıman ve difransiyel kırdı
Turbo kırdı
Motor kulakları kırıldı
Şanzıman takozu kırıldı
Direksiyon kutusu bozuldu
Akslar bitti
Frenler bitti
Baskı balata dayanmıyor
İntercooler hortumu patlıyor sürekli
Patinaj yapmaktan sürekli ön takım dağılıyor
Avan müşürü patladı
Pompa arızalandı
Bunların hepsinin tek bir nedeni var fabrikanın verdiği değeri geçmek haa şikayetçimiyim hayır değilim bunların hepsini bilinçli olarak yaptım ve bunları yaşayacağımı biliyordum , gelelim her araç fabrikadan kısık çıkıyor yalanına , külliyen yalan bir cümledir , bir motor fabrikadan en stabil bir şekilde çıkar onun üstü diğer bütün parçalara zararr ha çıkan araçlar var mesela eskiden toyota supralar r32 ler falan emisyon adına 300hp olcakken 180hp olarak fabrikadan kısılmış olarak çıkıyolardı ama eskide kaldı Onlar senin benim götü boklu 1.3 dizeli 1.4 dizeli 1.6 dizeli 1.6 benzinli aracın fabrika neyini kısıcak sen gidip 130hplik aracı hiç bişey yapmadan 220hp yaparsan ... tutarsın kardeşim çok açık ve net bu

Ülkemizde yazılım mantığını anlamıyorum
Yazılım araçta yapılan değişiklikleri beyine bildirmektir aslında yazılımda egzantiriğin ayarını giren çıkan mazotun/benzinin ayarını hava yakıt karışım ayarını yaparsın , gidersin turbonu büyütürsün filtre takarsın egzoz yaparsın beynede dersinki kardeş bak ben egzozunu açtım sen 3birim egzoz gazı salıyodun ama artık 5birim salabilirsin eskiden 1 bar hava geliyordu artık 2 bar geliyor ona göre egzantiriğini yakıthava karışımı ayarla dersin yazılım aslında budur .
 
@fksarall teşekkürler tekrardan :)

Jant: Y380 modeli(one editionlarda olan), istersen lastikli istersen lastiksiz satış yapabiliriz.(yazlık: nokian zline 225/45 r17, 2016 üretim, kışlık: nokian wr a4 225/45 r17, 2016 üretim, lastikler rft değil)

Downvalve: GFB(tam model bilmiyorum)

Egzoz: Çopur egzozda yapıldı, spor katalizör ve freeflow orta susturucu yapıldı, egzoz sesi falan yok arabada, tamamen hava akışını rahatlatmak için yapıldı

Fren Fonksiyonlu Cruise Control(borusan)

Aklıma bir şeyler daha gelirse yazarım

Fiyatı şimdi ben söylersem yanlış olabilirde özelden konuşabiliriz.

Ayrıca belirtmem gerekir ki biraz önce ciddi gazlayıp geldim, arabada hiç bir sorun kalmamış. Eskiden teklerdi, çok ısınırdı, ... yani yazılım kaynaklı sorunlar beklediğim gibi yazılım silinince ortadan kalkmış. Galiba bobin ve bujiyide iade edeceğim. Ayrıca, benim arabam ile karşılaştırınca downvalve ve egzoz modifikasyonları arabanın gidişini çok ciddi etkilemiş. Bana göre gidişi ve gücü gayet yerinde, ben büyük zevkle kullanırım. Gökçe abi stock hali ile bu saatten sonra tatmin olmaz, niye? bir kere 200 hp ye alıştı, o yüzden stock hali ile güçlü araçlara yöneldi, onun dışında arabasına hala çok aşık. 118i(makyajsız 170 lik olan) alıp mı kullansam stock diyor kafasında bir yandan.

@CanSoylu olayı siz kendi kafanızda kurgulayıp sinirlenip saçma sapan laflar ediyorsunuz, kimsenin başını falan yakmaya niyetimiz yok, birisinin başını yakmaya niyetimiz olsa yazılımlı olarak satar, parayı cebe koyar devam ederdik ve bu olayları buraya yazmaz devam ederdim, benim burada kimseyi bilgilendirme zorunluluğum yok. Borusan'daki usta bile bir şey demedi, siz nasıl böyle bir yorumda bulunabiliyorsunuz? Yazılımı sildirince gerekirse bobin ve buji değiştirin dedi sadece. Şimdi mallar elimde, sıkıntı çıkarsa değişeceğim.

@kerpetenemir oğlum şu yazıyı tam okusana bi, sende kafanda ayrı senaryo yazmışsın, masrafdan kaçar bi tip görüyor musun adamda? Tek hatası benimde hiç lafımı dinlemedi başta, burnunun dikine gitti. 2cr ne dediyse yaptı, sadece yazılıma 1600 lira verdi tam tamına, fazla güvendi onlara.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
@kerpetenemir vallahi 2. yazdığın yoruma kendin inanıyorsan ben bir şey demiyorum ki bütün parçalarının değişik güç varyasyonlarda aynı olduğu motora bunları dersen kendini yalanlarsın ki bu konuda detaylı yazılarımı okudun forumda.
 
Ben yazılım olaylarından pek anlamıyorum. O yüzden sadece merak ettiğim bir soruyu soracağım burada konusu geçmiş diye.

n13 kodlu motorun 75-100-125 kw'lık güç üreten üniteleri var deniyor. Başka model ve marka araçların da farklı güçlerde aynı motorları var. Üreticilerin hemen hemen her şeyde maliyet kısıtlamasını gittiğini düşünürsek, motorun temeli aynı olsa bile 75 kw güç üreten bir motorun o güçle baş etmesi gereken diğer bileşen parçalarıyla 125 kw'lık motorun aynı olur mu ? 125 kw'lık motorda daha sağlam parçalar gerek ki motorun ürettiği güce dayanabilsin, ama o parçaları alıp da yüksek maliyet yaratacağını bile bile 75 kw'lık üniteye de koyarlar mı ?
 
@CenkGs abi sen yapma bari be :( realoem.com dan üşenmezsen teker teker incele bütün parçaları, daha önce detaylı yazı paylaşmıştım biliyorsun.
Yok, ben harbiden soru olarak sordum. Bu motorun parçaları ona göre üretilmemiş ki ne yazılımı tarzında bir şey demedim. Sadece tek bir vidayı bile maliyet defterine yazan bu üreticiler, 125 kw'lık motora koydukları çok daha maliyetli ve yüksek dayanıma sahip parçaları, gerekmediği halde niye daha düşük güçteki motoruna koyup da maliyeti artırsın ve karı düşürsün ki diye bir mantık yürüttüm. Parçalar, vidasına kadar belki aynıdır ama öyle bir durumda da yine saçma iş yapmış oluyor üretici mantıken.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...