KAPALI Yazılımla yaşadığımız problemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Vallahi bu yazımda ilgili firmanın kötü reklamını yapacağım çünkü artık yapılan masrafların haddi hesabı yok. @aydingokce abimizi tanırsınız, kendisinde i30 vardı 2016 model crdi dct li, kendisi burada arabasının yürümediğini anlatırdı hep ve daha 17 binde yaşadığı kavrama kaçırma problemi arabasını satmasına sebep oldu. Bende bize 116i bakarken 2 tane araba bakmıştım, ikiside çok temizdi, hayırlısıyla birisini biz aldık, diğerinide aynı gün Gökçe abiye aldırdım. Neyse Gökçe abi arabasını aldığı gibi 2CR Serhat abiye teslim etti, her şeyim sana emanet diye. Şanzıman yağı Motul, fren hidroliği Motul, motor yağı olarak gene motul 300v, antifreeze olarak shell ll kırmızı + motul mocool konuldu. Sonra 17" bmw a380 jant alındı. rft ler söküldü nokian yazlık kışlık lastikler alındı. Fren fonksiyonlu cruise takıldı falan ve en son beyin açılması için İstanbul'a gönderildi ve Ümit Bağıran yazılımı attı. Bmw nin bu N13 motoru ile ilk deneyimleriydi tabikide. Neyse her şey güzel yapıldı. Gökçe abi memnun ve ciddi para harcadı tahmin edeceğiniz üzere. Bir süre sonra tahrik hatası aldık, sorun epey çözülemedi, çözüm olarak Gökçe abi kendi bir yöntem keşfetti, ilk çalıştırmada 5 dk bekledikten sonra hata gidiyordu. Neyse daha sonra benim ustam olan Booster Performance'a götürdük arabayı. İlk önce gfb downvalve takıldı, sonra Erhan abi hatalı yağ konulduğunu söyleyerek yepyeni 300v yi döktürdü ve motul 8100 koydurdu. Sonra 210 hp diye iddia edilen araba 185 hp çıktı, bana sorarsanız biraz eksik ölçtü, 195 falandı çünkü. Daha sonra tahrik hatası yakıttan olabilir diye oktan artırıcı katkı aldık, gene çözülmedi hata. Neyse, gökçe abi egzoz yaptırdı(spor kat+free flow orta susturucu). En son Gökçe abinin motoru bir gün boş boş incelerken bir baktık karter yağ içinde. 5 litre yağ koymuşlar kapasitesi 4.2 litre olan motora 2CR'de. Neyse sorun biraz araştırıldı Serhat abinin usta sorunun kaynağını buldu, yağ selenoid valfimi neymiş, parça değişti sorun çözüldü(bundan önce 2-3 parça değişti, sorun çözülmedi). Daha sonra gökçe abi arabayı sürerken birden tahrik hatası aldı ve arabanın motor arıza lambası falan yandı. Tabi aha gitti motor dedi, neyse Ankara'ya döndüğünde Borusan'dan alınma bujilere bi baktık Champion, normalde orijinali Beru, dedik bujiden heralde, NGK platin buji aldık. Taktık arabaya. Sorun çözüldü. Yine Gökçe abi yolda seyir halinde iken birden soğutma sistemi hortumu su kaçırmaya başlamış, Aksaray'da bir ustaya götürmüş, 1800 liraya tamir etmiş arabayı. O konuda net bilgi yok ama bildiğiniz üzere yazılımlı n13 lerin ciddi ısınma sorunu var ve shell longlife kırmızı bmw tarafından onaylı değil, tamamen organik bir antifreeze ama bmw için hibrit antifreeze konulması gerekiyor. Artık doğal olarak bıkmıştı Gökçe abi. Gaza basmaya korkar olduki %90-95 sakin kullanan birisi. Neyse Gökçe abi en ufak garipliği sorun olarak algıladığı için dedim gel arabaları 3 günlüğüne değişelim. Neden yaptık, çünkü 2-3 hafta önce Ankara'da iken çevre yolunda başka 2 abimiz roll yaparken biz arkadan çekim aracı olmuştuk o sırada 120 ike giderken arabada vuruntu oldu ve bu ara sık sık olduğunu söyledi. Neyse, dün akşam değiştik arabaları, ben tam 66 km yol yaptım ve gece tam eve dönerken çufff etti araba ve tahrik hatası aldım, motor sarsıntılı çalışmaya başladı ve o an anladımki daha değişeli 2-3 bin km olan NgK bujiler bitti. Neyse eve geldim, aradım Gökçe abiyi konuştuk. Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum. Yazılımsız zaten artık sıkıntı çıkarmaz ama 200 hplik arabadan vazgeçmek zor. Bende o yüzde civic 1.5t veya 1.6 astra t 200 hp almaasını önerdim. 2CR isimli firmadan memnun kalmadığımızı belirtmek isterim. Belki diğer konularda son derece uzman olabilirler ama N13 motor kodlu BMW niz varsa uzak durun derim.
 
Bugün aracı bir kez daha denedim, tam tamına üst üste 6 kere roll yaptık arkadaşla ve hepsi 200 km/s ye kadardı, hiç bir şekilde ısınma sorunu kalmamış, bobin-buji kaynaklı tekleme sorunları giderilmiş, hiç bir arıza kodu okumadık obd ile, burdan anlaşılıyor ki arabada kalıcı hiç bir sorun yok, şimdi aldığımız bobin ve buji setini umarım iade alır parçacılar :) Bu arada çok tatlı bi vlog geliyor, haberiniz ola :) ARTIK RAHATLIKLA SÖYLEYEBİLİRİM 2CR'NİN ATTIĞI YAZILIMI İYİKİ SİLDİRMİŞİZ, KİM BİLİR BİRAZ DAHA İNAT EDİP SİLDİRMESEYDİK NELER OLURDU.
aynı motorlu 316i var bizde de. az önce superchips ile görüştüm, original buji ilk önce değiştirilseydi bunlar yaşanmazdı (radyatör soğutma sıvı borusu kaçağı hariç)

sana birebir bana söyleneni aktarıyorum:

-abi 2012 2014 model 316 ve 116'larda stock buji ile sorun yaşanıyor. eğer yazılım yapacak isek önce gideceğiz NGK buji alacağız sonra yazılım yapacağız. bu arabalarda stock buji yazılım kaldırmıyor.

bu arada radyatör soğutma boruları bizde de değişti. sanırım kronik. servisten kronik değil demişler bence kronik bu. baksana aynı şeyi gökçe de yaşamış.abimin arabada diğer tüm borularda değişti. 2400tl verdi borusan'a
 
Son düzenleme:
@Renard ben artık eminim, bu arabayı yükledin mi stage 2 yükleyeceksin, yoksa stage 1 de sorun üstüne sorun yaşıyorsun, bmw forumunda bu konu ile ilgili detaylı bir başlık oluşturmayı düşünüyorum.
Aha benim dediğim noktaya geldin :) 1.7 dtidan örnek verirsek , turboyu büyütüp yazılım yaptık diyelim sadece benim yaptığım gibi , baskı balata yetmiyor yağ ,soğutu patlıyor , basınç hortumları patlıyor , intercooler yetmiyor. Abi bi araba yükliceksen komple giriceksin , egzoz sistemi değişicek , emme manifolduna müdahele edebiliyosan ediceksin güzel bi fitre , turboyu hybrit yaptırıcaksın intercoolerı değişiceksin , bobinler bujiler vesaire değişicek (benzinli konusuna pek hakim değilim) böyle giriceksin ya :))
 
@kerpetenemir adam gibi yüklese şu yazılımcılar, sıkıntı yokta, stage 1 210 hp, stage 2 240 hp, saçmalığın daniskası !!! Yani önemli görmedikleri yağ soğutucu ve egzoz cidden çok işe yarıyor. İşin kötüsü stage 1 bütün dünyada 200-225 hp arası. Sırf motor komple aynı diye bu kadar acımasız yüklenilmez. Zaten Türkiye'de bir yazılım firmasının hazır yazılım kullandığını anlamak istiyorsanız olur olmadık arabaların değerlerine bakın, örnek veriyorum Suzuki Swift Sport 1.6, bi tane arkadaşımda var, belki 1-2 kişide daha vardır, nerden bulup yazılım attın yahu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
@kerpetenemir adam gibi yüklese şu yazılımcılar, sıkıntı yokta, stage 1 210 hp, stage 2 240 hp, saçmalığın daniskası !!! Yani önemli görmedikleri yağ soğutucu ve egzoz cidden çok işe yarıyor. İşin kötüsü stage 1 bütün dünyada 200-225 hp arası. Sırf motor komple aynı diye bu kadar acımasız yüklenilmez. Zaten Türkiye'de bir yazılım firmasının hazır yazılım kullandığını anlamak istiyorsanız olur olmadık arabaların değerlerine bakın, örnek veriyorum Suzuki Swift Sport 1.6, bi tane arkadaşımda var, belki 1-2 kişide daha vardır, nerden bulup yazılım attın yahu
knka işte oyüzden dr ecuya gitmek lazım , onlar kendileri yazıyor .
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@kerpetenemir kanka yazıyo yazmasına da adamlar evo ya yazıyor, ben şu fikre inanmıyorum, bi adam ferrariye iyi yazılım yazıyorsa golf e de iyi yazar, ne kadar hazırda olsa yazılımlar o kişilerin yaptığı işe bakarım o motorda, Ankara'da N13 için US ve RSA iyi mesela, onda da stage 2 yaptıracaksın, bitti gitti sonra
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@Renard ben artık eminim, bu arabayı yükledin mi stage 2 yükleyeceksin, yoksa stage 1 de sorun üstüne sorun yaşıyorsun, bmw forumunda bu konu ile ilgili detaylı bir başlık oluşturmayı düşünüyorum.
stg2 gerek yok. zaten soft setup yeterli. şunu söyliyim. bu arabayı yüklemek isteyen var ise ve pimpirikli ise hem evans dolduracak,hem buji değişecek hem de bobin. intercooler,downpipe falan bunlar tehlikeli. arabanın önünü açıyor basınç arttırıyor, fazla basınç turbonun zorlanması demek. o sebeple n13 için benim 3 şartım var;
1.evans
2.NGK buji
3.bobin
 
@Renard vallahi bmw forumunda adamın 116i 130 binde, daha hiç sıkıntı yaşamadım diyor, stage 2 arabası, internette yan videolarıyla meşhur biri :) hatta hibrit turbo olayına girip 270 hp falan almış bildiğim kadarıyla.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...