KAPALI Yazılımla yaşadığımız problemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Vallahi bu yazımda ilgili firmanın kötü reklamını yapacağım çünkü artık yapılan masrafların haddi hesabı yok. @aydingokce abimizi tanırsınız, kendisinde i30 vardı 2016 model crdi dct li, kendisi burada arabasının yürümediğini anlatırdı hep ve daha 17 binde yaşadığı kavrama kaçırma problemi arabasını satmasına sebep oldu. Bende bize 116i bakarken 2 tane araba bakmıştım, ikiside çok temizdi, hayırlısıyla birisini biz aldık, diğerinide aynı gün Gökçe abiye aldırdım. Neyse Gökçe abi arabasını aldığı gibi 2CR Serhat abiye teslim etti, her şeyim sana emanet diye. Şanzıman yağı Motul, fren hidroliği Motul, motor yağı olarak gene motul 300v, antifreeze olarak shell ll kırmızı + motul mocool konuldu. Sonra 17" bmw a380 jant alındı. rft ler söküldü nokian yazlık kışlık lastikler alındı. Fren fonksiyonlu cruise takıldı falan ve en son beyin açılması için İstanbul'a gönderildi ve Ümit Bağıran yazılımı attı. Bmw nin bu N13 motoru ile ilk deneyimleriydi tabikide. Neyse her şey güzel yapıldı. Gökçe abi memnun ve ciddi para harcadı tahmin edeceğiniz üzere. Bir süre sonra tahrik hatası aldık, sorun epey çözülemedi, çözüm olarak Gökçe abi kendi bir yöntem keşfetti, ilk çalıştırmada 5 dk bekledikten sonra hata gidiyordu. Neyse daha sonra benim ustam olan Booster Performance'a götürdük arabayı. İlk önce gfb downvalve takıldı, sonra Erhan abi hatalı yağ konulduğunu söyleyerek yepyeni 300v yi döktürdü ve motul 8100 koydurdu. Sonra 210 hp diye iddia edilen araba 185 hp çıktı, bana sorarsanız biraz eksik ölçtü, 195 falandı çünkü. Daha sonra tahrik hatası yakıttan olabilir diye oktan artırıcı katkı aldık, gene çözülmedi hata. Neyse, gökçe abi egzoz yaptırdı(spor kat+free flow orta susturucu). En son Gökçe abinin motoru bir gün boş boş incelerken bir baktık karter yağ içinde. 5 litre yağ koymuşlar kapasitesi 4.2 litre olan motora 2CR'de. Neyse sorun biraz araştırıldı Serhat abinin usta sorunun kaynağını buldu, yağ selenoid valfimi neymiş, parça değişti sorun çözüldü(bundan önce 2-3 parça değişti, sorun çözülmedi). Daha sonra gökçe abi arabayı sürerken birden tahrik hatası aldı ve arabanın motor arıza lambası falan yandı. Tabi aha gitti motor dedi, neyse Ankara'ya döndüğünde Borusan'dan alınma bujilere bi baktık Champion, normalde orijinali Beru, dedik bujiden heralde, NGK platin buji aldık. Taktık arabaya. Sorun çözüldü. Yine Gökçe abi yolda seyir halinde iken birden soğutma sistemi hortumu su kaçırmaya başlamış, Aksaray'da bir ustaya götürmüş, 1800 liraya tamir etmiş arabayı. O konuda net bilgi yok ama bildiğiniz üzere yazılımlı n13 lerin ciddi ısınma sorunu var ve shell longlife kırmızı bmw tarafından onaylı değil, tamamen organik bir antifreeze ama bmw için hibrit antifreeze konulması gerekiyor. Artık doğal olarak bıkmıştı Gökçe abi. Gaza basmaya korkar olduki %90-95 sakin kullanan birisi. Neyse Gökçe abi en ufak garipliği sorun olarak algıladığı için dedim gel arabaları 3 günlüğüne değişelim. Neden yaptık, çünkü 2-3 hafta önce Ankara'da iken çevre yolunda başka 2 abimiz roll yaparken biz arkadan çekim aracı olmuştuk o sırada 120 ike giderken arabada vuruntu oldu ve bu ara sık sık olduğunu söyledi. Neyse, dün akşam değiştik arabaları, ben tam 66 km yol yaptım ve gece tam eve dönerken çufff etti araba ve tahrik hatası aldım, motor sarsıntılı çalışmaya başladı ve o an anladımki daha değişeli 2-3 bin km olan NgK bujiler bitti. Neyse eve geldim, aradım Gökçe abiyi konuştuk. Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum. Yazılımsız zaten artık sıkıntı çıkarmaz ama 200 hplik arabadan vazgeçmek zor. Bende o yüzde civic 1.5t veya 1.6 astra t 200 hp almaasını önerdim. 2CR isimli firmadan memnun kalmadığımızı belirtmek isterim. Belki diğer konularda son derece uzman olabilirler ama N13 motor kodlu BMW niz varsa uzak durun derim.
 
@CenkGs ayrı ayrı 3 tane motor üretip argeye para yatırmak yerine tek motorda değişik güç üniteleri çıkarmak daha az maliyetli, dolayısıyla mantıklı gelmiş demekki.
 
@CenkGs ayrı ayrı 3 tane motor üretip argeye para yatırmak yerine tek motorda değişik güç üniteleri çıkarmak daha az maliyetli, dolayısıyla mantıklı gelmiş demekki.
Doğru olabilir, aslında bu mevzular hakkında tecrübe sahibi biriyle de bunun maliyetini kabaca hesaplamak gerek. Tüm parçaları o motorun dayanabileceği en yüksek güce göre seri üretimden çıkararak güçleri kısılmış şekilde sunmak mı daha maliyetli olur, yoksa motorun ana bloğunu sabit tutarak aynı bileşen parçaların nispeten daha dayanıksız ( ama düşük güce dayanabilen ) versiyonlarını ikinci bir parça olarak üretmek mi daha maliyetli olur bunu keşke hesaplayabilsek. Bana kalırsa merak edilebilecek ve araştırılabilecek bir mevzu.
 
Son düzenleme:
Makyajsız 114i-116i-118i(N13B16), yazı paylaştım ya oğlum detaylı, civatasına kadar aynı, hepsini teker teker karşılaştırdım 6 saat boyunca, bilmesem bu kadar emin konuşur muyum? Bu arabaya yazılımlı, hibrit turbolu 140 bin km binen insanlar var bmw forumunda, us perfomansta yaptırmış arkadaş, neyseki gökçe abi sakin süren bir insan olduğu kol çıkartma gibi sorunlar yaşamadı dolayısı ile kalıcı sorunlar oluşmadı. Vallah ben şu olaylardan sonra yazılım olaylarına soğudum ama her aracın belli bir potansiyeli olduğuna kesinlikle ikna oldum.
 
@CenkGs günlerimi aylarımı verip araştırdığım için bu kadar net konuşuyorum. Mesela 520i motorunu herkes 320i-118i ile aynı sanar fakat 528i deki 2000cc motorun hacim küçülterek konulmuş halidir f10 daki 1600 cc motor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Knka en büyük farkı unutuyosunuz egzoz ve intercooler en önemli iki parça bu motor ısı yüzünden sorun çıkarmıyomu e tamam işte cevabı intercooler ve egzozda
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
@CenkGs Hocam, olayın özü şu: Adamlar her bölgeye farklı farklı motor, parça vb. şeyler üretmemek adına, fabrikadan çıkan ürün çeşidini azaltmak adına hem emisyona hem vergilere uyacak çeşitli güçlerde ecu lar üretmiş ve aynı arabaya takmış. Aynı olay 2 litrelik 184 hp ve 245 hplik motorlarda da var yamulmuyorsam. Hatta şu son zamanlarda çıkan 1.5 motorlar da 6 silindirlilerin ikiye bölünmüş hali. Araştırmıştım, silindir başına 500cc düştüğü için hem 2 litrelik hem 3 litrelik motorlarla ciddi oranda aynı parça kullanımı var. Fabrikadan çıkan ürün çeşidi konusu bayağı bayağı kritik bir detay maliyet açısından.

@Ozgur Gunes sen araç sahibiyle de konuşup fiyatlar konusunda beni bilgilendirebilirsen sevinirim özelden falan.

@kerpetenemir Intercooler boyutu da aynı 16i ve 18i'nin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Cenk
@CenkGs günlerimi aylarımı verip araştırdığım için bu kadar net konuşuyorum. Mesela 520i motorunu herkes 320i-118i ile aynı sanar fakat 528i deki 2000cc motorun hacim küçülterek konulmuş halidir f10 daki 1600 cc motor.
@CenkGs Hocam, olayın özü şu: Adamlar her bölgeye farklı farklı motor, parça vb. şeyler üretmemek adına, fabrikadan çıkan ürün çeşidini azaltmak adına hem emisyona hem vergilere uyacak çeşitli güçlerde ecu lar üretmiş ve aynı arabaya takmış. Aynı olay 2 litrelik 184 hp ve 245 hplik motorlarda da var yamulmuyorsam. Hatta şu son zamanlarda çıkan 1.5 motorlar da 6 silindirlilerin ikiye bölünmüş hali. Araştırmıştım, silindir başına 500cc düştüğü için hem 2 litrelik hem 3 litrelik motorlarla ciddi oranda aynı parça kullanımı var. Fabrikadan çıkan ürün çeşidi konusu bayağı bayağı kritik bir detay maliyet açısından.
Bu zamana kadar bu mevzuyu özellikle düşünürdüm ama sağolun beyler cevabımı aldım teşekkür ederim..
 
Bilmiyorum hiç şanzimandan bahsedilmemiş. Zf 8hp icin 130dan 200 hp ye cikan motor icin hic birsey yapilmadimi. Amerikadaki tuningciler ne zaman motora girseler tork konverteri degisyorlar. 8hp şanzimana tum bu modifiyeler yapilirken oldugu gibimi biraktiniz.
Pek bmw anlamam ama yazilim ile alinan beygirin cok manasiz buluyorum..
Bir bilsimciyim. Bilgisayara overclock yapanlar saat hizini yukseltip tum windows koruma programlarini kapatip, antivirusden firewallere kadar kapatirlar. Windowsun tum ana driverlerin on yuklemelerini durdurup sadece anakart ekran karti driverleri ile 3d mark testleri yaparak yuksek puan almaya zorlarlar..
Iste arabaya yazilim atmaninda bundan pek farkli olmadigini dusunyorum. Randimansiz korumasiz işlevselli yitirmiş , mavi ekran vermeye cok musait windows 7 gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
@kerpetenemir paşam, sadece egzoz ve yağ soğutucu farkı, egzoza zaten elledik, intercooler komple aynı yahu
@fksarall tamamdır, yazarım özelden :)
@istanbul ezbere iş yapmıyoruz, ZF8HP45 şanzımanı 320D lerde bile kullanılıyor, 450 torka kadar dayanıklı, bizde zaten 300 tork vardı. OC olayına gelirsek, o test yapan OC ciler limitleri zorluyor, bide gündelik voltaj verip kullanan oc ciler var, hah o işte biz oluyoruz :) o dediğin olay bu motoru 136 dan 400-500 hp ye çıkarıp sağlam bir soğutma ile desteklemek demek, ama oc de olay sadece ısınma iken otomobillerde 50 tane parametre var, benzetmeniz pek mantıklı değil

Gökçe abi hala başka firmada yazılım mı yapsak diyor :D ilginç bir abimiz ya :D abi stock bin alışırsın 1-2 haftaya diyorum, stock bineceksem güçlü araba alayım o zaman hemen diyor :D Civic i şu an tam 100.900 e veriyorlar ve tek kuruş düşmüyorlar, kaçırmak istemiyor. 1.0 golf parası bildiğin
 
Son düzenleme:
Sadece özgürün ilk postunu okudum diğerlerini okumadım. şunu sormak istiyorum? Biz burada seneler bas bas bağırıyoruz bakın yazılım işi sakat ali veli ustaya gitmeyin yapmayın etmeyin diye. Sizin ne işiniz var orada??? Büyük geçmiş olsun @aydingokce .

Siz siz olun sakın ola ki arabanızı böyle çok bilmiş(!) Lere teslim etmeyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Sinan haklı da burda mevzu arabalara stock binilip binilmemesi değil,bi firmanın arabayı nasıl hiç ettiği. Başka firmalarda verimli sonuç alınmışken o firmada rezil olmanın açıklaması yapılmış burda :) Onun haricinde stock veya değil sahibinin tercihi, saygı duymak gerek :)

cevapları okudumda şu yorumu tekrar alıntılayayım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
@alfhonso civic sedan rs 109.900, civic hb sport 100.900, mtv ödeyeceksiniz birde, 101.500 denebilir, iki bayi ile de görüştük Ankara'da, kuruş inmediler, Aksaray'daki bayi ile görüşcek birde @Renard vallahi o segmentte iki seçenek var, astra ve civic, ben gökçe abiye inatla 1.6 dizel 160 hp manuel olan astra yı alalım diyorum manuel sürmem ben yav diyor, özel siparişle getiriyorlarmış, mevcut 1.6T ile hemen aynı paraya getiririz dediler.
@sputnik evet o
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...