KAPALI Yazılımla yaşadığımız problemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Vallahi bu yazımda ilgili firmanın kötü reklamını yapacağım çünkü artık yapılan masrafların haddi hesabı yok. @aydingokce abimizi tanırsınız, kendisinde i30 vardı 2016 model crdi dct li, kendisi burada arabasının yürümediğini anlatırdı hep ve daha 17 binde yaşadığı kavrama kaçırma problemi arabasını satmasına sebep oldu. Bende bize 116i bakarken 2 tane araba bakmıştım, ikiside çok temizdi, hayırlısıyla birisini biz aldık, diğerinide aynı gün Gökçe abiye aldırdım. Neyse Gökçe abi arabasını aldığı gibi 2CR Serhat abiye teslim etti, her şeyim sana emanet diye. Şanzıman yağı Motul, fren hidroliği Motul, motor yağı olarak gene motul 300v, antifreeze olarak shell ll kırmızı + motul mocool konuldu. Sonra 17" bmw a380 jant alındı. rft ler söküldü nokian yazlık kışlık lastikler alındı. Fren fonksiyonlu cruise takıldı falan ve en son beyin açılması için İstanbul'a gönderildi ve Ümit Bağıran yazılımı attı. Bmw nin bu N13 motoru ile ilk deneyimleriydi tabikide. Neyse her şey güzel yapıldı. Gökçe abi memnun ve ciddi para harcadı tahmin edeceğiniz üzere. Bir süre sonra tahrik hatası aldık, sorun epey çözülemedi, çözüm olarak Gökçe abi kendi bir yöntem keşfetti, ilk çalıştırmada 5 dk bekledikten sonra hata gidiyordu. Neyse daha sonra benim ustam olan Booster Performance'a götürdük arabayı. İlk önce gfb downvalve takıldı, sonra Erhan abi hatalı yağ konulduğunu söyleyerek yepyeni 300v yi döktürdü ve motul 8100 koydurdu. Sonra 210 hp diye iddia edilen araba 185 hp çıktı, bana sorarsanız biraz eksik ölçtü, 195 falandı çünkü. Daha sonra tahrik hatası yakıttan olabilir diye oktan artırıcı katkı aldık, gene çözülmedi hata. Neyse, gökçe abi egzoz yaptırdı(spor kat+free flow orta susturucu). En son Gökçe abinin motoru bir gün boş boş incelerken bir baktık karter yağ içinde. 5 litre yağ koymuşlar kapasitesi 4.2 litre olan motora 2CR'de. Neyse sorun biraz araştırıldı Serhat abinin usta sorunun kaynağını buldu, yağ selenoid valfimi neymiş, parça değişti sorun çözüldü(bundan önce 2-3 parça değişti, sorun çözülmedi). Daha sonra gökçe abi arabayı sürerken birden tahrik hatası aldı ve arabanın motor arıza lambası falan yandı. Tabi aha gitti motor dedi, neyse Ankara'ya döndüğünde Borusan'dan alınma bujilere bi baktık Champion, normalde orijinali Beru, dedik bujiden heralde, NGK platin buji aldık. Taktık arabaya. Sorun çözüldü. Yine Gökçe abi yolda seyir halinde iken birden soğutma sistemi hortumu su kaçırmaya başlamış, Aksaray'da bir ustaya götürmüş, 1800 liraya tamir etmiş arabayı. O konuda net bilgi yok ama bildiğiniz üzere yazılımlı n13 lerin ciddi ısınma sorunu var ve shell longlife kırmızı bmw tarafından onaylı değil, tamamen organik bir antifreeze ama bmw için hibrit antifreeze konulması gerekiyor. Artık doğal olarak bıkmıştı Gökçe abi. Gaza basmaya korkar olduki %90-95 sakin kullanan birisi. Neyse Gökçe abi en ufak garipliği sorun olarak algıladığı için dedim gel arabaları 3 günlüğüne değişelim. Neden yaptık, çünkü 2-3 hafta önce Ankara'da iken çevre yolunda başka 2 abimiz roll yaparken biz arkadan çekim aracı olmuştuk o sırada 120 ike giderken arabada vuruntu oldu ve bu ara sık sık olduğunu söyledi. Neyse, dün akşam değiştik arabaları, ben tam 66 km yol yaptım ve gece tam eve dönerken çufff etti araba ve tahrik hatası aldım, motor sarsıntılı çalışmaya başladı ve o an anladımki daha değişeli 2-3 bin km olan NgK bujiler bitti. Neyse eve geldim, aradım Gökçe abiyi konuştuk. Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum. Yazılımsız zaten artık sıkıntı çıkarmaz ama 200 hplik arabadan vazgeçmek zor. Bende o yüzde civic 1.5t veya 1.6 astra t 200 hp almaasını önerdim. 2CR isimli firmadan memnun kalmadığımızı belirtmek isterim. Belki diğer konularda son derece uzman olabilirler ama N13 motor kodlu BMW niz varsa uzak durun derim.
 
@alfhonso civic sedan rs 109.900, civic hb sport 100.900, mtv ödeyeceksiniz birde, 101.500 denebilir, iki bayi ile de görüştük Ankara'da, kuruş inmediler, Aksaray'daki bayi ile görüşcek birde @Renard vallahi o segmentte iki seçenek var, astra ve civic, ben gökçe abiye inatla 1.6 dizel 160 hp manuel olan astra yı alalım diyorum manuel sürmem ben yav diyor, özel siparişle getiriyorlarmış, mevcut 1.6T ile hemen aynı paraya getiririz dediler.
@sputnik evet o

1.6 160 bg manuel de fena olmaz yani


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve alfhonso
Kanka geçen yıldan beridir kuzenimden örnek veriyorduk hep, sonraki sahibi de aynı sorunları yaşadı, n13 yazılıma hiç gelmiyor. Stock da gayet yeterli bence, yazılımı sildirip devam et, mis gibi araba :)
 
@alfhonso civic sedan rs 109.900, civic hb sport 100.900, mtv ödeyeceksiniz birde, 101.500 denebilir, iki bayi ile de görüştük Ankara'da, kuruş inmediler, Aksaray'daki bayi ile görüşcek birde @Renard vallahi o segmentte iki seçenek var, astra ve civic, ben gökçe abiye inatla 1.6 dizel 160 hp manuel olan astra yı alalım diyorum manuel sürmem ben yav diyor, özel siparişle getiriyorlarmış, mevcut 1.6T ile hemen aynı paraya getiririz dediler.
@sputnik evet o
Madem astra bu kadar beğendiniz 1.4 t 150 dynamic lik astra baktınız mı liste fiyatı 97k. 150bg aydın abiye yeteceğine eminim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Porsche
Yazdıklarını okuyunca ortaya çıkan ima bu bir kere daha sanki sen yazmamış gibi oku istersen neyse oarayı geçelim
Asıl konu şu markalar motorlarının performansını kısıyorlar biz açalım onlar bu işi bilmiyor lafı nasıl inandırıcı olabilir.
öyle olsa o firmalar o sanayideki ustaları kaparlar kaparlar.
Birçok marka zaten küçük motordan fazla beygir elde edip müşteri çekme hevesindeyken bu sadece kendini kandırmaktan başka bir şey değil. Şuan bir çok marka ülkemizde AMAN EFENDİM YENİ GÜNCELLEME GELDİ SERVİSİMİZE BEKLERİZ ÜCRETSİZ GÜNCELLEME İÇİN DEYİP aracın beygirini müşterilere çaktırmadan düşürüyorlar çünkü bu küçük motorların ufak turboları dayanmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bmwcierman
@CanSoylu size cevap verme ihtiyacı duymuyorum, tüm yazılanları teker teker okuyun, yoruldum çünkü

Honda'nın Almanya sitesine girdim, 182 hp yi 95 oktan ile veriyormuş, baktığımız zaman Opel ile Honda'nın güç verileri 95 oktan ile aynı diyebiliriz.

@motorsinann kankacım 98 oktana göre üretilmiş arabayı 95 oktanla yürütürsek performans dışında kaybımız olur mu? Mesela motora zararlı mıdır? Uzun zaman sonra sorun çıkarır mı?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Porsche
@CanSoylu size cevap verme ihtiyacı duymuyorum, tüm yazılanları teker teker okuyun, yoruldum çünkü

Honda'nın Almanya sitesine girdim, 182 hp yi 95 oktan ile veriyormuş, baktığımız zaman Opel ile Honda'nın güç verileri 95 oktan ile aynı diyebiliriz.
Hasbel kader bir tam otomatik şanzıman kullanıyor olsaydı cvt'nin rs'de ki halini beğenebilirdi. Ama zf gibi bir şanzımandan cvt'ye geçiş yapınca, her ne kadar benim için sorun olmaz dese de, uzun dönem kullanımında mutlaka zf'i arayacaktır..
1.6 200 hp'lik modelde 98-95 oktan mevzusu yüzünden tam performans alınamayacağından korkuluyorsa şu 1.6 çift turbo 160 hp'lik dizel modeli de bir düşünebilirsiniz. 0-100 8.5 sn, ara hızlanmaları da çok iyi.
 
@CenkGs ZF bence çok abartılıyor, tamam çok güzel şanzıman ama o kadar ahım şahım hızlı değil, Honda'daki CVT performanslı sürüşte benim tempoma rahat bir şekilde ayak uydurdu, Gökçe abide aynı fikirde.

1.6 dizel çift turbolu Astra'ya belki ikna olur diye verdim benim Kia'yı zaten, bi hafta dizel manuel araba sürsün yakıtı ve sürüş keyfine alışırsa belki ikna edip aldırırım :) ayda 1500 liraya yakın yakıta veriyormuş, yazık günah, eylül ayının başından beri tam 20 bin km yapmış.

Yav bide benim Kia'nın çok günahın7 almışım, vallahi çok seviyorum şu an arabamı.
 
@CenkGs ZF bence çok abartılıyor, tamam çok güzel şanzıman ama o kadar ahım şahım hızlı değil, Honda'daki CVT performanslı sürüşte benim tempoma rahat bir şekilde ayak uydurdu, Gökçe abide aynı fikirde.

1.6 dizel çift turbolu Astra'ya belki ikna olur diye verdim benim Kia'yı zaten, bi hafta dizel manuel araba sürsün yakıtı ve sürüş keyfine alışırsa belki ikna edip aldırırım :) ayda 1500 liraya yakın yakıta veriyormuş, yazık günah, eylül ayının başından beri tam 20 bin km yapmış.

Yav bide benim Kia'nın çok günahın7 almışım, vallahi çok seviyorum şu an arabamı.
Zaten 6-7 ayda 20 bin km yaptıysa onun ne işi var benzinli araçlarla, yazık günah ayda 1500 lira benzin parası nedir !?
Civic rs'in zaten tutumluluk gibi bir potansiyeli pek fazla yok, bunu test edenlerin tüketim değerlerinden anlayabiliyoruz.
Çift turbo dizel astra onu koltuğa yapıştırır, tahmin ettiğinden daha iyi performans verir, yakıt ekonomisi de sağlar. Az yakıyor, gayet iyi gidiyor.. Dizelin diğer kusurlarını da ( gürültü, devir çevirememek ) görmeyiverirsin olur biter, zaten hiç bir motor kusursuz değildir. Onun ilacı bence 160'lık astra.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur
iyide motorsinan haklı. şimdi çoğu kişi düşünüyor, o kadar firmalar mühendisler bilmiyor mu da turbo kullanmışlar sinan turboya sallıyor diye. iyide adamlar çok üstün teklonoji olduğundan kullanmıyorlar ki, mecburiyetten yönelmiş durumdalar turboya. maliyet ve sektör beklentileri turboya yönlerdirmiş durumda. herkes kullanıyor diye iyi birşey olduğu anlamına gelmez ki. bu devirde çoğu dönercide tavuk dönere martı eti katıyor maliyet düşürmek için, şimdi bütün dönerciler böyle yapıyor diye bu iyi olduğu anlamına gelir mi?

yazılıma gelirsek yaptırmayın kardeşim şunu, arkadaşlar yanlış anlamasın lütfen ama bir deyim vardır, ağlayacaksan oynamayalım diye. ağlayacaksanız yaptırmatın kardesim. fabrika mühendisleri adamlar yazılımla ayarlarken yüzde 3 hata payı gibi bir toleransa indirir olasılığı, siz oynayıca bu değer yüzde 40-50 lere çıkar. her yazılımcı 2-3 sene sorunsuz bindi diye bu onun patlamaya daha hazır potansiyelli motora binmediği anlamına gelmez.

arkadaşlara gelince, sektör için zaten illegal birşey yaptırıyorsunuz arabanın işlem sırasında dağılması normal, girin scirocco forumlarına chip attım motor iflah olmadı hemen sattım mesajlarıyla dolu.

ne firma babamın oğlunun nede siz, objektif bakarsak inatla yapılmaması gereken şeyin üzerine gidiyorsunuz ve "mağduruz" diye cümle kuruyorsunuz. mağduriyet değil bu kusura bakmayın chip yaptırarak bir şans oyunu oynamışsınız sonunda ya yanmak yada level atlamak varmış, zarı atınca kaybetmişsiniz olay bundan ibaret. adamlar yasal veya grantili bir iş yapmıyorlar ki sonuçta garajlar.

çok geçmiş olsun siz oynanmış tüm parçaları sıfır sandıkla yada orjinal çıkmayla değiştirmeye çalışın bu saatten sonra iflah olmaz çünkü. allah korkunuz varsada o şekilde satıp başkasını yakmayın lütfen. yada uyarın böyle yaptık böyle sorunları var o yüzden ucuza satıyoruz diye. sizin burda yaşadığınızı satıpta başkasına yaşatmadın lütfen. kırdıysam affola arkdaşlar, ayrıca motor sinanla da gırgırına da olsa bu konularda makara yapmayın bence adam bizim kaputtan gördüğümüz o motorların içinin tüm sökülmüş halini görüyor. bir bildiği varda öyle konusuyor.

sinan virali gibi oldu biraz :) ama bu doktorun işine karısmak gibi birşey bence
 
birde şey demişsiniz firmalar civatasına kadar aynı donanımla sürmüş motorları birtek yazılımları değişik ben motor kodlarını araştırdım diye. iyide bu devirde yazılım donanımdan daha önemli birşey ki. fabrikadaki o yazılım sizin elinizde olmadıktan sonra parçalar aynı olsa ne yazar. o adamlar arge sürecince milyonlarca satır yazmış hepside hem mekanik hemde elektronik mühendisliğinde uzman, sonra garajta gelsinler değerlerle turntuble gibi oynasınlar diyemi :D donanım bulunur, yazılım herşeydir. senin elindeyse değerlidir. yoksa devir 3D yazıcı devri o zaman herkes evine mini 3D yazıcılardan alsın silah gibi herşeyi üretsin. yapabilir misin şimdi sana yazıcı verseler. yapamazsın niye kodlar olmadab işe yaramaz. diyelim ki tsi lar aynı motorlarla farklı güçler versin. sen o yazılımda bir harf yanlış olsa geri kalan bütün işleyişi bozar. dediğim gibi yazılıp sahibinde değerli
 
  • Beğeni
Tepkiler: bmwcierman
1.6 160 bg manuel de fena olmaz yani


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Panpa rs De fena değildi ama cvt si işi bozuyor
80eabc5ea3e6e9dfaca1c236346e399e.jpg


Edit : şimdi farkettim dikkatli bakın ifşa var :D

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Bazı insanların saçma sapan düz mantık yorumları yüzünden gerçekten şu forumda bazı şeyleri paylaştığıma üzülüyorum ki neyseki kıymetli insanlarda var, onlar beni buraya bağlıyor.
 
@tesla Yav şu mühendisler bilmem kaç sene üstünde çalışmış, sanayideki adamın iki dakikada yazdığı yazılımla ne olabilir lafı da baymaya başladı artık. Tamam, haklılık payı yok değil ama her motor için aynı şey geçerli değil. Mühendislerin bir şeyi tasarlarkenki düşüncesi sadece performans ya da yakıt değil. Üretim zorluğundan tutun da maliyetine kadar her şeyin düşünülmesi, analiz edilmesi, araştırılması gerekiyor.

Bunun dışında, yazılım konusunda işini düzgün yapan insanlar zaten yurtdışında senelerce üstünde çalışılmış motorların yazılımlarını kendilerine örnek alıp yapıyorlar. Bu firmalar da yıllarını belirli markalara verip araştırma ve bütçelerini bu iş için harcayan firmalar, ki BMW için konuşacak olursak bunlar AC Schnitzer, Hartge gibi ismini duyurmuş firmalar. Tabii ki gidip örnekte olduğu gibi x kişisine arabayı teslim ederseniz sonuç bu olur. İşini düzgün halletmiş ve bu motorları yazılımlı kullanan benim bile tanıdığım bir ton adam var. Kimse zaten ben bile atarım yazılımı demedi burada.

@Ozgur Gunes ZF hızı için sadece tork konvertörlülere göre daha iyi olduğu için övülüyor, yani kimse çift kavramalardan hızlı demiyor ki zaten. Diğer övülme sebepleri yakıt tasarrufu, sarsıntısızlık ve motorla, arabayla uyumu. Baktığın zaman ciddi anlamda son zamanlarda çıkan en iyi otomatik şanzımanlardan biri. Üstelik sorunsuz.
 
Opel'in Almanya sitesinden birkaç teknik veri inceledim.

1.6T 200 hp 300 tork manuel(98 oktan)
0-100:7.0 saniye
5. Vites 80-120: 6.9
Ş içi tüketim: 8 l/100km

1.6T 200 hp 280 tork otomatik(98 oktan)
0-100:7.2 saniye
Ş içi tüketim: 7.8 litre

1.6 BiT CDTI 160 hp 400 tork Manuel
0-100: 8.6 saniye
80-120 5. Vites: 7.5 saniye
Ş içi tüketim: 5.1 litre

Anladığım kadarı ile Opel otomatik şanzıman kalibrasyon olayını epey çözmüş. Sürerken hissiyat olarak çözmediğini düşündürse de reelde çözmüş görünüyor. Bir kız arkadaşımın bu kış 8000 km ortalaması 136 hp cdti otomatik tüketimi ortalama 5.8 litre, bir kadının bu ortalamayı tutturması hele ki kış ayında bu aracın gayet başarılı olduğunu gösteriyor.

Ayrıca 160 lık dizel ünitenin 0-100 ü başarılı olmasa da 80-120 den anlayacağımız üzere 1.6 200 lük motoru aratmayacapı anlaşılıyor. Hatta verdiği tork hissiyatı insanı daha fazla mest edeceği için kesin tercih sebebi. Keşke otomatik versiyonu çıksa da yeni kasa insignia da özellikle olsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...