KAPALI Yazılımla yaşadığımız problemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Vallahi bu yazımda ilgili firmanın kötü reklamını yapacağım çünkü artık yapılan masrafların haddi hesabı yok. @aydingokce abimizi tanırsınız, kendisinde i30 vardı 2016 model crdi dct li, kendisi burada arabasının yürümediğini anlatırdı hep ve daha 17 binde yaşadığı kavrama kaçırma problemi arabasını satmasına sebep oldu. Bende bize 116i bakarken 2 tane araba bakmıştım, ikiside çok temizdi, hayırlısıyla birisini biz aldık, diğerinide aynı gün Gökçe abiye aldırdım. Neyse Gökçe abi arabasını aldığı gibi 2CR Serhat abiye teslim etti, her şeyim sana emanet diye. Şanzıman yağı Motul, fren hidroliği Motul, motor yağı olarak gene motul 300v, antifreeze olarak shell ll kırmızı + motul mocool konuldu. Sonra 17" bmw a380 jant alındı. rft ler söküldü nokian yazlık kışlık lastikler alındı. Fren fonksiyonlu cruise takıldı falan ve en son beyin açılması için İstanbul'a gönderildi ve Ümit Bağıran yazılımı attı. Bmw nin bu N13 motoru ile ilk deneyimleriydi tabikide. Neyse her şey güzel yapıldı. Gökçe abi memnun ve ciddi para harcadı tahmin edeceğiniz üzere. Bir süre sonra tahrik hatası aldık, sorun epey çözülemedi, çözüm olarak Gökçe abi kendi bir yöntem keşfetti, ilk çalıştırmada 5 dk bekledikten sonra hata gidiyordu. Neyse daha sonra benim ustam olan Booster Performance'a götürdük arabayı. İlk önce gfb downvalve takıldı, sonra Erhan abi hatalı yağ konulduğunu söyleyerek yepyeni 300v yi döktürdü ve motul 8100 koydurdu. Sonra 210 hp diye iddia edilen araba 185 hp çıktı, bana sorarsanız biraz eksik ölçtü, 195 falandı çünkü. Daha sonra tahrik hatası yakıttan olabilir diye oktan artırıcı katkı aldık, gene çözülmedi hata. Neyse, gökçe abi egzoz yaptırdı(spor kat+free flow orta susturucu). En son Gökçe abinin motoru bir gün boş boş incelerken bir baktık karter yağ içinde. 5 litre yağ koymuşlar kapasitesi 4.2 litre olan motora 2CR'de. Neyse sorun biraz araştırıldı Serhat abinin usta sorunun kaynağını buldu, yağ selenoid valfimi neymiş, parça değişti sorun çözüldü(bundan önce 2-3 parça değişti, sorun çözülmedi). Daha sonra gökçe abi arabayı sürerken birden tahrik hatası aldı ve arabanın motor arıza lambası falan yandı. Tabi aha gitti motor dedi, neyse Ankara'ya döndüğünde Borusan'dan alınma bujilere bi baktık Champion, normalde orijinali Beru, dedik bujiden heralde, NGK platin buji aldık. Taktık arabaya. Sorun çözüldü. Yine Gökçe abi yolda seyir halinde iken birden soğutma sistemi hortumu su kaçırmaya başlamış, Aksaray'da bir ustaya götürmüş, 1800 liraya tamir etmiş arabayı. O konuda net bilgi yok ama bildiğiniz üzere yazılımlı n13 lerin ciddi ısınma sorunu var ve shell longlife kırmızı bmw tarafından onaylı değil, tamamen organik bir antifreeze ama bmw için hibrit antifreeze konulması gerekiyor. Artık doğal olarak bıkmıştı Gökçe abi. Gaza basmaya korkar olduki %90-95 sakin kullanan birisi. Neyse Gökçe abi en ufak garipliği sorun olarak algıladığı için dedim gel arabaları 3 günlüğüne değişelim. Neden yaptık, çünkü 2-3 hafta önce Ankara'da iken çevre yolunda başka 2 abimiz roll yaparken biz arkadan çekim aracı olmuştuk o sırada 120 ike giderken arabada vuruntu oldu ve bu ara sık sık olduğunu söyledi. Neyse, dün akşam değiştik arabaları, ben tam 66 km yol yaptım ve gece tam eve dönerken çufff etti araba ve tahrik hatası aldım, motor sarsıntılı çalışmaya başladı ve o an anladımki daha değişeli 2-3 bin km olan NgK bujiler bitti. Neyse eve geldim, aradım Gökçe abiyi konuştuk. Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum. Yazılımsız zaten artık sıkıntı çıkarmaz ama 200 hplik arabadan vazgeçmek zor. Bende o yüzde civic 1.5t veya 1.6 astra t 200 hp almaasını önerdim. 2CR isimli firmadan memnun kalmadığımızı belirtmek isterim. Belki diğer konularda son derece uzman olabilirler ama N13 motor kodlu BMW niz varsa uzak durun derim.
 
Opel'in Almanya sitesinden birkaç teknik veri inceledim.

1.6T 200 hp 300 tork manuel(98 oktan)
0-100:7.0 saniye
5. Vites 80-120: 6.9
Ş içi tüketim: 8 l/100km

1.6T 200 hp 280 tork otomatik(98 oktan)
0-100:7.2 saniye
Ş içi tüketim: 7.8 litre

1.6 BiT CDTI 160 hp 400 tork Manuel
0-100: 8.6 saniye
80-120 5. Vites: 7.5 saniye
Ş içi tüketim: 5.1 litre

Anladığım kadarı ile Opel otomatik şanzıman kalibrasyon olayını epey çözmüş. Sürerken hissiyat olarak çözmediğini düşündürse de reelde çözmüş görünüyor. Bir kız arkadaşımın bu kış 8000 km ortalaması 136 hp cdti otomatik tüketimi ortalama 5.8 litre, bir kadının bu ortalamayı tutturması hele ki kış ayında bu aracın gayet başarılı olduğunu gösteriyor.

Ayrıca 160 lık dizel ünitenin 0-100 ü başarılı olmasa da 80-120 den anlayacağımız üzere 1.6 200 lük motoru aratmayacapı anlaşılıyor. Hatta verdiği tork hissiyatı insanı daha fazla mest edeceği için kesin tercih sebebi. Keşke otomatik versiyonu çıksa da yeni kasa insignia da özellikle olsa.
Otomatik-manuel ikilemi tercihi etkileyebilecek bir şey ama 6-7 ayda 20 bin km ve ayda 1500 lira yakıt parası da direkt etkileyebilecek bir şey.. Tarafsız olarak baktığımda, ayda 1500 lira yakıt parasını düşüremiyorsam manuel vites kombinasyonlu dizel ünite ağır basar bende.. Yılda 18 bin lira yakıt parası ne demek hocam, insan aklını kaçırır.
 
ismini verdiğiniz firmalar merdiven aldı değil ki mühendislerin çalışıp geliştirdiği uzman modifiyeciler. zaten bmw destekli olan da var aralarında. sıkıntının büyüğüne küçüğüne göre değişir ama chip atıpta sıkıntı yaşamayanını görmedim. zaten forumlarda da yüzde 80-90 bu şekilde. bu başlıkta böylesiniz başka scirocco başlığı olsa ikinci el scirocco alınır mı yeaa dersiniz kim bilir ne işlemler görmüştür diye kullanıcı kitlesini de yersiniz. bu arkadaşların o kitleden farkı ne. adam merdiven altında bmw beyni açtırmış bana düz mantık diyo. acaba merdiven altında bmw beyni açtırmak ne kadar mantıklı. fabrikanın sarı çizgiyi geçmek yasaktır dediği çizgiyi hem geçmişler bilerek isteyerek, hemde doğan sonuçlarında kendilerini mağdur görüyorlar. hemde yapmayın diye uyarmıslar dediğimiz için bide bize sallıyorlar. mantık buysa almayayım canım üstü kalsın. borusan bile genelde açmıyo sıfır beyin takıyo "para alamayacağı garanti süresindeki araçlarına". bakın garantideki diyorum ücret almayacağı araç diyorum tamire girmiyo sıfır beyin atıyo diyorum. demekki bu işler o kadar kolay değilmiş. yoksa kendide bilir cebinden masraf cıkmadan tamir ettirmeyi. niye zarar etsin borusan.

herkesin kendi keyfi arkadaşlara ne yapılcagını tabiki ben söyleyecek değilim. biz burda başka heveslenen arkadaşlara söylüyoruz yaptırırsanız böyle olur işte diye. yoksa banane kardeşim ben mi uğraşıyorum, masraf bana mı girip çıkıyo.

ama bir konuda kırgınım arkadaşa, merdiven altında bmw beyni açtırıpta benim yapmayın dediğim mantığıma kusur bulması üzdü beni. hayır yani motorun ağzına sıçılmaktan başka ne bekliyordu da biz gelecek nesillere yapmayın böyle olur deyince mantıksız oluyoruz.

o zaman tamam kardeşim siz yaptırmaya devam edin 1.800 liralar bana girip çıkmıyo. madem her hafta tamirciye gitmeyi mantıklı buluyorsunuz o zaman bana mantıksız beynimle iyi günler :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bmwcierman
Kimse yoğurdum ekşi demez ben kullanıyorum sorun yok diyecek tabi başka türlü nasıl kitleyecek motoru bitmiş aracı başkasına
İşin iyi tarafından bakmak lazım "Sanayiciler nasıl ekmek yiyecek başka türlü" yok bobin, yok yağ, yok buji, yok bu buji değil şu buji,...... derken sanayiciler dört köşe olurken diğerinin ocağına incir ağacı. Bununla da kalsa sonra o bu hiper süper motora sahip aracı başkasına kitleme ardından onun sanayide usta usta gezmesi. Ekonomi canlanması lazım aynen devam edin.
 
@tesla arkadaşım konuyu tam okuyup eğer yazılanları anlamayıp bu yorumları yazabiliyorsan seni alkışlıyorum
hocam ben seni tanımıyorum sana kin düşmanlıkta güdecek değilim. lakin neyini anlamayayım. merdiven altında bmw beyni açılmış motorun ağzına sıçılmış yazıyor orada benmi körüm. bizde diyoz ki e böyle yaparsan böyle olur ne bekliyordun ki. yani hem böyle işlemler yaptırıp hem nasıl mağdur olabiliyorsun veya şikayetçi olabiliyorsun onu anlamadım. siz o dükkanlardan içeri girdiğiniz dakika kaybetmişsiniz zaten. bana niye bileniyorsun. garantide olsa bile masraf borunsana girse bile adamlar beyin açmıyo sıfır atıyo, siz dükkandan aleyküm selam kardeşim diyen adidas eşorfmanlı 30 yaşlarında instagramda makas, modifiye falan takip etmiş hafid zıpır tayfaya merdiven altında işlem yaptırıyorsunuz. (genellemenin böylesi) bizde biliyoz o garajları, adamların ne bilgileri varki size ne sunsunlar. ellerine araba emanet etmek ne demek. valla üzülüyorum size o kadar boşa giden para ve sıkıntı. ünal turan mı ne vardı harunun kankisi oda garaj açtı. aha bütün garajlar ondan hallice ne bekliyprsunuz o esnaftan anlamadım
 
@CenkGs ZF bence çok abartılıyor, tamam çok güzel şanzıman ama o kadar ahım şahım hızlı değil, Honda'daki CVT performanslı sürüşte benim tempoma rahat bir şekilde ayak uydurdu, Gökçe abide aynı fikirde.

1.6 dizel çift turbolu Astra'ya belki ikna olur diye verdim benim Kia'yı zaten, bi hafta dizel manuel araba sürsün yakıtı ve sürüş keyfine alışırsa belki ikna edip aldırırım :) ayda 1500 liraya yakın yakıta veriyormuş, yazık günah, eylül ayının başından beri tam 20 bin km yapmış.

Yav bide benim Kia'nın çok günahın7 almışım, vallahi çok seviyorum şu an arabamı.

Abi 2. el arabalara bakıyor musunuz bu fiyatlara 2.0 dizel arabalar var. Tabii mtv farkını da düşünmek lazım.
 
@CanSoylu ya zaten ben salağım, şu an gökçe abinin arabayı ablamlar alsın diye uğraşıyorum, kötü niyetliyim 50 bindeki bitik motorlu arabayı millete itelemeye çalışıyorum. Kendi kafanızda kurduğunuz ruhunuza işlemiş kötü niyetliliği başka insanlara yakıştırmayınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
ozgur kusura bakma asıl salak benim şu yazdıklarını okuyunca
>>>Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum<<<
ben salakça hem de çok salakça motorun ebesi sklmş anladım yazılımı silim aracı birine kitleyecekler anladım özür dilerim bu salaklığımdan
 
e sizde diyorsunuz ki buradaki motor ustası adamda dahil yaklaşık yüzde 80 iniz yanlışsınız bir ben doğruyum. hocam neredeyse herkes chipin kötü birşey oldugundan hemfikir bir siz savunuyorsunuz. adam yeni arabasıyla 100 kere yolda kalmıs illahlah etmiş satmayı düşünüyor daha yeni aldıgı arabasını siz hala yaptıklarınızı savunuyorsunuz. milletinde başını parasını yakacaksınız o olcak sizden aldığı cesaretle
 
Anlamadığım bir mevzu var, @Ozgur Gunes arabayı temiz, hiç oynanmamış, yazılım yaptırılmamış gibi gösterip hatta söyleyip millete kakalayacağız gibi bir şey demiş gibi niye bu ısrar, yüklenme ben anlamadım.. Adam kimse öyle bir şey yapmayız, yapmayacağız diyor. Bu yüklenme niye ? Onun üzerinden bu işlerle uğraşıp milleti yazılımsız, temiz araç diye dolandırmaya kalkanlara mesaj göndermeye çalışıyorsanız üzgünüm ama o mesajınızın aracısı başlık sahibi kişi olmamalı. Çünkü üzerlerine düşeni yapıp doğru hareket edeceklerini söylüyorlar zaten.
 
e sizde diyorsunuz ki buradaki motor ustası adamda dahil yaklaşık yüzde 80 iniz yanlışsınız bir ben doğruyum. hocam neredeyse herkes chipin kötü birşey oldugundan hemfikir bir siz savunuyorsunuz. adam yeni arabasıyla 100 kere yolda kalmıs illahlah etmiş satmayı düşünüyor daha yeni aldıgı arabasını siz hala yaptıklarınızı savunuyorsunuz. milletinde başını parasını yakacaksınız o olcak sizden aldığı cesaretle

chip'i chp okudum diyorum chp ne alakaaaaa......
 
Ortam gerilmiş panpalar, sakinnnnnn...
Ja29gQ.jpg
 
Son düzenleme:
@tesla

1. Gökçe abinin yaptığı işlemleri en baştan beri bende onaylamıyorum.

2. 2CR'nin kötü reklamını özellikle yapmak istedim çünkü geçende forumda kendi arabam için yazılım firması sorduğumda "profesöre emanet edin, 2CR iyi gibi" bir sürü cevap aldım. Millet 2CR'nin her konuda iyi bir firma olmadığını anlasın diye bu yorumları yazdım. Ayrıca ben bu yazdıklarımı sadece BMW için yazdım. 2CR Opel,mjet,dizel motorlar konusunda son derece uzman bir firma. O konuda fikrim değişmedi. 1.3 mjet,cdti aracım olsa onlardan başkasına emanet etmem açıkçası. Birde 2CR hazır yazılım kullanıyor, ortalıkta custom yapıyoz yeeeaağ diye yalan söylemesin. Dün yazılımı sildirdiğim abi yurt dışı kaynaklı hazır yazılım kullandıklarını söyledi.

Neyse galiba hıyk sın sen, sabahtan beri boş boş ortamı geriyorsun, bana bu forumda seni sürekli ezdiğim için en büyük düşmanlık sezen sensin. Birazdan ana avrat küfretmeye başlayıp son kozunu kullanırsın büyük ihtimalle, benimde ban yememi istiyorsun ama senin bu saçma sapan yorumlarının gazına gelmem ben. 3 yıldır saçma sapan hareketler yapıyorsun. Git spor yap, derslerine çalış, hayata bak biraz ve öncelikle büyü biraz. İnsanları gıcık etmekten keyif almak büyük bir psikolojik sorundur. Çok büyük özgüven eksikliğin var. Bu sorunlarını en kısa zamanda çözmen beni mutlu kılar. Sağlıcakla kal.
 
Son düzenleme:
@kerpetenemir paşam, sadece egzoz ve yağ soğutucu farkı, egzoza zaten elledik, intercooler komple aynı yahu
@fksarall tamamdır, yazarım özelden :)
@istanbul ezbere iş yapmıyoruz, ZF8HP45 şanzımanı 320D lerde bile kullanılıyor, 450 torka kadar dayanıklı, bizde zaten 300 tork vardı. OC olayına gelirsek, o test yapan OC ciler limitleri zorluyor, bide gündelik voltaj verip kullanan oc ciler var, hah o işte biz oluyoruz :) o dediğin olay bu motoru 136 dan 400-500 hp ye çıkarıp sağlam bir soğutma ile desteklemek demek, ama oc de olay sadece ısınma iken otomobillerde 50 tane parametre var, benzetmeniz pek mantıklı değil

Gökçe abi hala başka firmada yazılım mı yapsak diyor :D ilginç bir abimiz ya :D abi stock bin alışırsın 1-2 haftaya diyorum, stock bineceksem güçlü araba alayım o zaman hemen diyor :D Civic i şu an tam 100.900 e veriyorlar ve tek kuruş düşmüyorlar, kaçırmak istemiyor. 1.0 golf parası bildiğin
İlk servisi bedavaya getirmeye çalışın bari Honda'dan. İstanbul'da olsanız yardımcı olması için rica ederdim Ayışığı Honda'dan
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Otomatik-manuel ikilemi tercihi etkileyebilecek bir şey ama 6-7 ayda 20 bin km ve ayda 1500 lira yakıt parası da direkt etkileyebilecek bir şey.. Tarafsız olarak baktığımda, ayda 1500 lira yakıt parasını düşüremiyorsam manuel vites kombinasyonlu dizel ünite ağır basar bende.. Yılda 18 bin lira yakıt parası ne demek hocam, insan aklını kaçırır.
Cenk onlar kodoman biz garibaniz. Ayda 1500 lira benzin yakmak veya 20 binlira verip tuning yapmak nedir anliyamayiz . :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve ibougur
Cenk onlar kodoman biz garibaniz. Ayda 1500 lira benzin yakmak veya 20 binlira verip tuning yapmak nedir anliyamayiz . :)
Hocam şimdi modifikasyon işine bir şey diyemiyorum, kıyıda köşede paran vardır ve bu işe merakın veya tutkun vardır, belki denemek için böyle bir işe bir kere de olsa kalkışabilirsin. Hani sonuçta bu da bir zevk meselesi, zevki için o parayı harcamaya niyet edebilir insanlar.

Fakat ayda 1500 lira yakıt parasını kimse zevki için harcamaz. Durumun getirdiği mecburiyetten kaynaklanır ki durumları değiştirip yani başka bir araç satın alıp bunu ortadan kaldırabilirsin. Özgür'ü zaten hepimiz biliyoruz ama aracın sahibi gökçe hocam da öyle godaman denilebilecek bir kazanca sahip değil, bildiğim kadarıyla bir üniversitede öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Ayda 1500 lira yakıt parası ona koymaz diyebileceğimiz tarzda bir kazancı olduğunu sanmıyorum. Zaten insanların kazancı bizi ilgilendirmez ama hani bu para onlara koymaz düşüncesinde bir hayat standartları yok manasında bunu dile getiriyorum.
 
hıyk kim bilmiyomda hıyk mıyk değilim ben. sanada sataşmadım sadece chip atarsanız bu sorunları sizde yaşarsınız hevesli arkadaslar diye seslenirken sizi örnek gösterdim. valla iyide olsa kötü de olsa hiçbir garajın reklamını yapmayın bence siz memnun olabilirsiniz ama bütün garajların ünal turan dan hallice oldukları gerçeğini değişmez. sizden gaza gelipte başkaları emnanet etmesin araçlarını. arabayı orda komple yaksalar işlem sırasında hakkınızı arayamadığınız gibi biraz sesiniz çıksa dayak yersiniz o adamlardan. ben sananiye de karsıyım zaten. ordada arabayı berbat hale getirseler bile muhattap alabileceğiniz kimse yok. milleti heveslendirmeyin sadece bunu diyorum. sizin gözü kapalı emnaet ederim dediğiniz yerler birbaşkasına işlem yaparken 5 bin liralık masraf açsa telafi eder mi yoksa kısura bakma kardeş deyip kapının önüne mi koyar müşteriyi.

madem arabayı kötü hale getirdi o firma, sorumlulukta aldımı? hiçbir masrafınızı karşıladı mı? yada bak bu işlemi yapıyoruz ama buradan doğacak sorunlara karşı bu parçaları da değiştirmek lazım diye bilgilendir dimi? ya ünal turan tayfasını savunuyorsunuz bana birde kendinizi üstün bizi küçük görüyorsunuz. ego ya bak maşallah
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...