KAPALI Yazılımla yaşadığımız problemler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Vallahi bu yazımda ilgili firmanın kötü reklamını yapacağım çünkü artık yapılan masrafların haddi hesabı yok. @aydingokce abimizi tanırsınız, kendisinde i30 vardı 2016 model crdi dct li, kendisi burada arabasının yürümediğini anlatırdı hep ve daha 17 binde yaşadığı kavrama kaçırma problemi arabasını satmasına sebep oldu. Bende bize 116i bakarken 2 tane araba bakmıştım, ikiside çok temizdi, hayırlısıyla birisini biz aldık, diğerinide aynı gün Gökçe abiye aldırdım. Neyse Gökçe abi arabasını aldığı gibi 2CR Serhat abiye teslim etti, her şeyim sana emanet diye. Şanzıman yağı Motul, fren hidroliği Motul, motor yağı olarak gene motul 300v, antifreeze olarak shell ll kırmızı + motul mocool konuldu. Sonra 17" bmw a380 jant alındı. rft ler söküldü nokian yazlık kışlık lastikler alındı. Fren fonksiyonlu cruise takıldı falan ve en son beyin açılması için İstanbul'a gönderildi ve Ümit Bağıran yazılımı attı. Bmw nin bu N13 motoru ile ilk deneyimleriydi tabikide. Neyse her şey güzel yapıldı. Gökçe abi memnun ve ciddi para harcadı tahmin edeceğiniz üzere. Bir süre sonra tahrik hatası aldık, sorun epey çözülemedi, çözüm olarak Gökçe abi kendi bir yöntem keşfetti, ilk çalıştırmada 5 dk bekledikten sonra hata gidiyordu. Neyse daha sonra benim ustam olan Booster Performance'a götürdük arabayı. İlk önce gfb downvalve takıldı, sonra Erhan abi hatalı yağ konulduğunu söyleyerek yepyeni 300v yi döktürdü ve motul 8100 koydurdu. Sonra 210 hp diye iddia edilen araba 185 hp çıktı, bana sorarsanız biraz eksik ölçtü, 195 falandı çünkü. Daha sonra tahrik hatası yakıttan olabilir diye oktan artırıcı katkı aldık, gene çözülmedi hata. Neyse, gökçe abi egzoz yaptırdı(spor kat+free flow orta susturucu). En son Gökçe abinin motoru bir gün boş boş incelerken bir baktık karter yağ içinde. 5 litre yağ koymuşlar kapasitesi 4.2 litre olan motora 2CR'de. Neyse sorun biraz araştırıldı Serhat abinin usta sorunun kaynağını buldu, yağ selenoid valfimi neymiş, parça değişti sorun çözüldü(bundan önce 2-3 parça değişti, sorun çözülmedi). Daha sonra gökçe abi arabayı sürerken birden tahrik hatası aldı ve arabanın motor arıza lambası falan yandı. Tabi aha gitti motor dedi, neyse Ankara'ya döndüğünde Borusan'dan alınma bujilere bi baktık Champion, normalde orijinali Beru, dedik bujiden heralde, NGK platin buji aldık. Taktık arabaya. Sorun çözüldü. Yine Gökçe abi yolda seyir halinde iken birden soğutma sistemi hortumu su kaçırmaya başlamış, Aksaray'da bir ustaya götürmüş, 1800 liraya tamir etmiş arabayı. O konuda net bilgi yok ama bildiğiniz üzere yazılımlı n13 lerin ciddi ısınma sorunu var ve shell longlife kırmızı bmw tarafından onaylı değil, tamamen organik bir antifreeze ama bmw için hibrit antifreeze konulması gerekiyor. Artık doğal olarak bıkmıştı Gökçe abi. Gaza basmaya korkar olduki %90-95 sakin kullanan birisi. Neyse Gökçe abi en ufak garipliği sorun olarak algıladığı için dedim gel arabaları 3 günlüğüne değişelim. Neden yaptık, çünkü 2-3 hafta önce Ankara'da iken çevre yolunda başka 2 abimiz roll yaparken biz arkadan çekim aracı olmuştuk o sırada 120 ike giderken arabada vuruntu oldu ve bu ara sık sık olduğunu söyledi. Neyse, dün akşam değiştik arabaları, ben tam 66 km yol yaptım ve gece tam eve dönerken çufff etti araba ve tahrik hatası aldım, motor sarsıntılı çalışmaya başladı ve o an anladımki daha değişeli 2-3 bin km olan NgK bujiler bitti. Neyse eve geldim, aradım Gökçe abiyi konuştuk. Yani artık bu arabanın sorunları illallah ettirdi. Yazılımla araba cidden çok keyifli olmuş, çok beğendim ama Gökçe abi aynı sürede zilyon tane sorun yaşarken bizim hiç yaşamamamız bazı sorunların kaynağı olarak yazılımı gösteriyordu. Ben şu saatten sonra yazılımı sildirip arabayı satmasını öneriyorum. Yazılımsız zaten artık sıkıntı çıkarmaz ama 200 hplik arabadan vazgeçmek zor. Bende o yüzde civic 1.5t veya 1.6 astra t 200 hp almaasını önerdim. 2CR isimli firmadan memnun kalmadığımızı belirtmek isterim. Belki diğer konularda son derece uzman olabilirler ama N13 motor kodlu BMW niz varsa uzak durun derim.
 
Kendimce okuduklarımı yorumlayayım:
Ayda 1600TL vermek tercih ve öncelik meselesidir. Aydın abimiz için sürüş keyfi ekonominin önüne geçiyordur, bun a da gücü vardır, bunu tartışmak gereksizdir. ama 1600tl'de iyi rakam hani:)
@Ozgur Gunes senin önceden paylaştığın motorlar (daha doğrusu versiyonlar) arası farkları okumuştum, hakikaten çok güzel özetlemiştin. Ama fabrika verisinin 1.5 kat üstü güç almak, hele ki bunu günlük kullanılan araçta yapmak, çok iddialı bir hareket. O sebeple yaşanan sorunlara eminim ki siz de o kadar şaşırmamışsınızdır.
Yalnız, 4.2lt'lik yağ tankına 5lt yağ koymak, ancak epic fail olarak tanımlanır. O ustayı sevmek lazım.
Eğer @kerpetenemir gibi devamlı bir ayağınızın sanayide olmasını göze alamıyorsanız, ne yazılım ne de başka tuning işine girmemek lazım. Sonuçta her ne kadar "biz arge yapıyoruz" dese de firmalar, her arge çalışmasının altında "deneme/yanılma" metodu vardır. Yani o arge, sizin aracınızda bile devam eder.
Bir de @kerpetenemir senin aracın sonuçta roll kovalayan araç. O sebeple, listelediğin o sorunların çoğunu, belki yazılım yapmasan bile yaşayacaktın. Sonuçta ne kadar zorlarsan, o kadar problem gün yüzüne çıkar (para/çokomel).
Büyük konuşmuş olacağım ama, yazılım işine ancak bir gün pist aracı hazırlayacak olursam girerim, günlük kullandığım araca yapmam.
Son olarak, "motoru bitmiş aracı başkasına kakalamak"konusunda şunu diyeyim; sonuçta ikinci elde her türlü süpriz vardır (hayatın gerçekleri)!!!
İkinci el araç alırken, yazılım yapılmış olasılığı olan araçlara bakıyorsanız, biraz akıllı olup, sadece servis geçmişi olan araca yönelirsiniz. Ya da, aracı alırken sözleşme imzalarsınız, "şu kadar sürede çıkacak sorunlardan satıcı sorumludur" gibisinden... Dediğim gibi, ikinci elde, kupon denebilecek turbolu, tuning'e yatkın arabalarda neler neler oluyor. Burada yaşananlar tabii ki de hoş değil ama, en azından arabanın geçmişi net şekilde ortada. Ona göre pazarlık yapılır, araba alınır...
 
content_devlet-bahcelinin-fotografina-mhpden-aciklama-geldi_960U269N2AqgWfl.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
a ünal turan tayfasını savunuyorsunuz bana birde kendinizi üstün bizi küçük görüyorsunuz. ego ya bak maşallah
Hocam kimsenin o tayfayı savunduğu yok, olayı çok yanlış anlamışsın sen.
Büyük konuşmuş olacağım ama, yazılım işine ancak bir gün pist aracı hazırlayacak olursam girerim, günlük kullandığım araca yapmam.
Son olarak, "motoru bitmiş aracı başkasına kakalamak"konusunda şunu diyeyim; sonuçta ikinci elde her türlü süpriz vardır (hayatın gerçekleri)!!!
İkinci el araç alırken, yazılım yapılmış olasılığı olan araçlara bakıyorsanız, biraz akıllı olup, sadece servis geçmişi olan araca yönelirsiniz.
Yani, yazılım yaptıran kullanıcının da biraz akıllı olmasında fayda var bu tarz konularda. Benim de aklımda var açıkçası, ilk aldığımda 136 beygir hayli hayli yetiyordu, ama insanoğlu doyumsuz işte, içeride yatan gücü bilince istiyor doğal olarak. Ama yazılımdan önce hem soğutmayı hem egzozu elden geçirmeyi düşünüyorum, bunu da Borusan'daki servis danışmanıma danışarak yapacağım hatta. Sağ olsun danışmanım yazılıma gitmeden önce beyne son güncelleştirmeyi yapmayı bile teklif etti. Bu durumda yazılımdan sonra da bakım ve diagnozlar için yine servise gideceğim, hatta gerekirse 135i parçaları bile kullanmayı düşünüyorum. Bence dikkat edilmesi gereken sanayide "gel abi hallederiz"cilerden ziyade işini bilen kişilerle iş yapmak, sabırlı olmak. 2-3 kuruş tasarruf edeceğim diye daha fazla paralar vermek zorunda kalınıyor yoksa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Özgür motor ısındı felan demişsinde termostat 105 derece uzun yolda 107 derece su sıcaklığı. 110 derece kısa 120-127 yağ derece uzun yol sıcaklığı var hani chipli kaç derece görüyosunuz? Bi de özgür şu şanzıman yağı değişimini araştırdın mı? Zf sitesine girdiğimde life time geçiyo ruh hastası
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
@bmwcierman kardeşim zeka seviyen 3 yıldır aynı, sürekli hesap açmaktan yorulur be insan @mburakozgen paşam direk gizli menüden kontrol etmedim, bende biliyorum 105 termostat sıcaklığı olduğunu, lakin standart giderken kalorifer sıcaklığı iyi, 15 saniyeliğine gaza bir basıyorsun, arabanın içerisi sıcaktan cehenneme dönüyor, bizim arabada hiç böyle olmuyor, hatta dün akşam yazılımı sildirdikten sonra denedim arabayı zorlayarak, bunda da kaloriferin içeri verdiği sıcaklık çok artmadı.
 
özgür az sakin tamam sinirlenmiş olabilirsin şayet gayet düzgün sorulan bi soruda paşam felan ayıp kaçıyor. kime sinirlendiysen ona patla

F3111 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bugün aracı bir kez daha denedim, tam tamına üst üste 6 kere roll yaptık arkadaşla ve hepsi 200 km/s ye kadardı, hiç bir şekilde ısınma sorunu kalmamış, bobin-buji kaynaklı tekleme sorunları giderilmiş, hiç bir arıza kodu okumadık obd ile, burdan anlaşılıyor ki arabada kalıcı hiç bir sorun yok, şimdi aldığımız bobin ve buji setini umarım iade alır parçacılar :) Bu arada çok tatlı bi vlog geliyor, haberiniz ola :) ARTIK RAHATLIKLA SÖYLEYEBİLİRİM 2CR'NİN ATTIĞI YAZILIMI İYİKİ SİLDİRMİŞİZ, KİM BİLİR BİRAZ DAHA İNAT EDİP SİLDİRMESEYDİK NELER OLURDU.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...