Bunlar tamamen 2. el oluşturma taktikleri. Şuana kadar gözlemlediğim kadarıyla bayilerin 2 taktiği var.
1. Doğuş yıllar önce yaptığı gibi sıraya sokmak.
2. Stok yapıp piyasaya geç sürmek.
Bu gördüğünüz 1. Taktiğe giriyor. Yıllar önce Doğuş vag grubu arabalarında bunu çok yaptı. Arabalar ilk galericilere satılıyor ve sen bayiye arabaya gittiğinde araba yok sıraya gir deniliyor. Bu sefer arabayı almak isteyen vatandaş 2. el 1000 km deki arabaya 0 ından bile daha fazla fiyat veriyor. Sonra 1000 km buysa benim 5000 km deki arabam da budur deyip fiyatlar biraz daha yükseliyor ve 2. el piyasasında değer kaybetmeyen oluyor ama aslında olan bizlere oluyor kısaca kendi ayağımıza sıkıyoruz.
Buna yapılabilecek en bariz örnek Skoda Kodiaq. Doğuş Kodiaq intibasını arttırmak için ilk geldiğinde elimizde 2500 kota var ve bütün arabalar satıldı diyordu. Bizzat bayi de bu bana da denildi. Aracın bir çok test videosunda da bu olaydan bahsedildi. Tabii sonra bu sözleri ellerinde patladı çünkü o sene kodiaq 1944 tane satmıştı.
Excel den yazılmış demeyin. Odb nin resmi verisi bu. İsteyene komple dosyayı yollayabilirim
2. taktikte özellikle stok yapma taktiği.Bu taktiği amcası Opel-Honda bayisi sahibi olan arkadaşım anlattı. Aracı satışa çıkmadan erken sipariş veriyorlar. Sonra yapılan stokları yıl boyu gelen zamlardan etkilenmeden hatta o zamları ceplerine doldurarak satıyorlar. Yıl sonunda da istenilen kazanç sağlandığında yıl sonu kelepir fiyata satıyorlar. Bu taktiği ülkemizde fabrikası olan bütün markalar yapıyor.
Şimdi şu altta Corsa fotoğrafları Ocak ilk haftasında çekilmiş. Ama arabanın şuanda bile resmi bir fiyat listesi yok. Eminim bayiler filan çoktan böyle stok yapmıştır.
Yıllar önce Cosmo dizel oto insignia lar bu taktik ile patlamıştı. Çünkü yeni insignia gelecekti ve bayinin acil stok eritmesi gerekiyordu. Bu yüzden o dönem 120k tl olan araçları 100k civarında vermek zorunda kaldılar. Hatta bu yüzden bu arabanın 2. el fiyatları rakiplerine göre biraz daha ucuz çünkü araç ucuza satıldı


