Avantajlar:
- Sürücüyle maksimum iletişimde bir şasi, direksiyondan neler olup bittiğini anlayabiliyorsunuz, sürprizlere yer yok
- Konfor-tutuş dengesi, bi arabada nası olmalı derseniz, 308 e bakın derim
- Yalıtım, galiba E segment premiumlarla yarışacak bir yalıtım var, yani genellikle markaların en büyük sorunu rüzgarı iyi yalıtsa lastik sesini yalıtamaz ya da tam tersi gibi gibi, bu arabada bunu o kadar dengeli yapmışlar ki kulağınızı tırmalayan hiçbir ses yok
-opsiyon ses sistemi olmamasın rağmen gerçekten müzik dinlemekten zevk alıyorsunuz, yalıtımın katkısı büyük, zıngırdayan tek bir parça yok, ses katiyen bozulmuyor, dynaudiolu passatımın çöp olduğu hissettim bu konuda
-Trim sesi sıfır, malzeler çok iyi oturtulmuş, seçimler doğru, elinize nereyi sallasanız çıtırdı yok ki bunj bugün bmw 8 serisinde bile bulamıyoruz
-Auto-pilot, gerçekten ne olduğunu bu arabada anladım, en beklenmedik virajları hiç şaşmadan alıyor, şeridi tam ortalıyor ve adaptif cruise çok organik çalışıyor, kesinlikle arabaya güveniyorsunuz, sadece boyunu aşan noktalar oluyor, oralarda doğal olarak müdahele ediyorsunuz, adaptif cruise 2015 passattan fersah fersah üstte, aynı şekilde şerit takip 2020 ford pumadan da çok ileride, farklı bir boyut
-gerçekten çok iyi çok kaliteli bir multimedya var, bugün bu kadar geniş bi ekranda tayvan bile ekranın tamamını kaplayan bi carplay sunamıyorken pug bu konu üzerinde kafa yorup çözmüş, aracı teslim almadan önce yazılım güncellemesi yapıldı genel olarak araca, multimedya olan kasma problemi %80-90 aralığında çözülmüş, animasyonların abartısı işlemleri yavaşlatıyor
- fabrikasyon primacy 4 ile gelmesi çok iyi, 18” olmasına rağmen 68db lastik, gerçekten çok çok iyi, çok konforlu lastikler ve gerçekten yolu çok iyi kavrıyor, bence arabayı çok ileri götürmüş fabrikasyon bu seçimle gelmesi
-motorun çekişi 1370kg bi araca oldukça iyi, aşırı bir beklentiniz yoksa sonuna kadar karşılıyor, şanzıman zaten iyi bilinen bir şanzıman
-donanımlar başka markalarda olduğu gibi donanım olsun diye konulmamış, gerçekten aracın genelinde bir bütünlük var, her şey görevini sonuna kadar iyi yapıyor, toplama bir donanım listesi olmadığını kullandıkça anlıyorsunuz
-4k 360 derece kamera olması çok iyi, görüntüyü çok iyi işliyor, karanlıkta bile çok iyi bi görüntü sunuyor
-testlerde abartıldığı kadar dar bir iç mekana sahip değil, geniş de diyemem ama dar demek haksızlık olur, normal bence tam tanımı olur.
-araca yaklaşırken kapıları açması, uzaklaşınca otomatik kitlemesi güzel, anahtarsız girişli passat da illa kapıdan elle açıp kapamak gerekiyor
-farlar gerçekten çok iyi, matrix led sonuna kadar parasının hakkını veriyor, bugğne kadar kullandığım en iyi farlı araç, selektör atmaktan keyif almayı özlemişim (bmw den beri), otomatik uzun farı deneyecek yol bulamadım, merak içerisindeyim
-kablosuz car play tüm donanımlarda standart, gerçekten çok şımartıyor
-itoggles ne kadar gerekli tartışılır ama görsel olarak çok hoş duruyor
-spor sanal ses çok başarılı, 308 gti da kanser eden sesten sonra fazla abartmadan doğal bir ses yakalamışlar, çok iyi
dezavantajlar(çok bulamadım)
-koltuk ısıtma performansı yeterli gelmedi, direksiyon ısıtma fazla ısıtıyor ve kademesi yok, passatta direksiyon ısıtma kademesi ayarlanabiliyor
-multimedya ve orta ekran a alışmak biraz sürebiliyor, alıştıktan sonra çok kolay ama ilk alışması zor
-otomatik parkı destekleyecek her şey var, gizli özellikle açılıyor ama araçta fabrikasyon alamıyorsunuz, saçma
-auto hold olmaması aşırı saçma, adaptif cruise kendisi auto hold yapabiliyor
-ambiyans aydınlatmalar zayıf, zayıf derken az kullanılmış, muhtemelen makyajda bulunduğu yerler ve uzunluğu artar
-güç sevenler için 1.6 thp getirseler fena olmazdı ama onu isteyenleri DS 4 e yönlendiriyolar anladığım kadarıyla ama bayilere önümüzdeki 4-5 ay araç gelmeyecekmiş, gelenler satılmış
-3d kadrana yolcular ve sürücü açısından alışması zor, mide bulandırabilir, istenirse hemen 2 saniye çat diye kapatılır, gereksiz bir efor olmuş bunu yapmak
-kablosuz şarj çok verimli çalışmıyor ama verimli çalışan bi araç daha hiç görmedim
Sonuç olarak, evet markaya ve modele bakınca pahalı bir araç, normal şartlarda ben bu arabayı leon fr ile rakip konuma koyarım, golf ile karşılaştırmam bile, leon 840 bin tl, r line 1.0 golf 940 bin, bu araç visio paket ve metalik renkle 930k, sıfır faiz avantajı falan arabayı 900 bin olarak düşünebilirsiniz, fakat golf-leon-308 sürüşleri ve tasarımlarını göz önünde bulundurunca peugeot nun kendini aştığını görüp değer lan diyip gözünü karartıp alıyosunuz, gerçi bu çağda liste fiyatlarının bi önemi yok, ne araba varsa onu alıyoruz ki iyi ki 308 varmış

bu arabanın projesinde emeği geçen herkese iyi bi prim vermeliler diyorum, büyük işler başarılmış