turboyu hala daha tokyo drıftteki tüp olarak algılayan bir kitle var yani nos olarak gören kesim turbo ne deyince onu anlıyorlarKesinlikle katılıyorum. Sadece isme bakıp araba alan çok kitle var. Corolla ve passat kesimi örnek
turboyu hala daha tokyo drıftteki tüp olarak algılayan bir kitle var yani nos olarak gören kesim turbo ne deyince onu anlıyorlarKesinlikle katılıyorum. Sadece isme bakıp araba alan çok kitle var. Corolla ve passat kesimi örnek
Yil 2016 Turbonun benzinli araçlardada olduğunu bir şahısa anlatmam 1 saatimi aldı. adam turbo dizelde olur benzinli motorda supercharger'lar var olmaz öyle sey diyor birde 1.6tfsi passata biniyorturboyu hala daha tokyo drıftteki tüp olarak algılayan bir kitle var yani nos olarak gören kesim turbo ne deyince onu anlıyorlar
günümüz şartlarına göre kaldırmıyor çünkü ,yoksa her araba hareket eder ama birini sollayacakken çık bakiyim civicle ne oluyoŞu ülkedeki bu motor bu arabayı kaldırmıyor, bu motorla bu araba gitmez gibi yorumlar komiğime gidiyor neden mi çünkü bu yorumların yapıldığı motorlar o arabayı kaldırıyor ve o araba gidiyor![]()
Buna malesef katılmıyorum 1 litre ecoobosst focuslada sollamaya kalkıyorum yetiyor 2 litre tüplü 200binde mk1 focuslada kalkıyorum gayet iyi yürüyor.hatta 3. viteste sarabilen bir araçgünümüz şartlarına göre kaldırmıyor çünkü ,yoksa her araba hareket eder ama birini sollayacakken çık bakiyim civicle ne oluyo
ben civicten bahsediyorum 1.0 daha güçlü civicten zatenBuna malesef katılmıyorum 1 litre ecoobosst focuslada sollamaya kalkıyorum yetiyor 2 litre tüplü 200binde mk1 focuslada kalkıyorum gayet iyi yürüyor.hatta 3. viteste sarabilen bir araç
honda 125 hp benim 1 litre focusda 125 hp aralarında acayip bir fark yok ikiside yürür fakat gidip 180hplik 200hplik makinelerle karsılastırmazsakben civicten bahsediyorum 1.0 daha güçlü civicten zaten
tork ve turbonun alt devir canlılığı var yoksa civic güzel devir keser gerçi yeni cvt ile kesmez galiba.honda 125 hp benim 1 litre focusda 125 hp aralarında acayip bir fark yok ikiside yürür fakat gidip 180hplik 200hplik makinelerle karsılastırmazsak
Cvtyi karıştırmıyorum bu işe harbiden o şanzıman yakışmıyor hondaya duyduğuma göre cok saçmalıyormuş yavaşmış ve ısınıyormuş tabi ki deneyip deneyim etmedimtork ve turbonun alt devir canlılığı var yoksa civic güzel devir keser gerçi yeni cvt ile kesmez galiba.
Bu civic için geçerli değil ki sadece. Bundan önceki arabam ae101 corolla 1.6 105 hp idi. O da rampalarda 4000 devirden aşağısında yürümüyordu, sollarken vites küçültüp 4-5 bin devirlere çıkarıyordum. Genel olarak atmosferiğin özelliği bu performans isteniyorsa devri yükseltmek lazım buna yürümüyo diyemeyiz. Bence günümüz şartlarında şehir içi olarak atmosferik motor gayet mantıklı, adım başına trafik ışığı düşüyor neredeyse. Trafik desen her geçen gün daha da yoğun hale geliyor. Ben şehir içinde çok düşük ihtimal 80 i geçebiliyorum anlamıyorum insanlar sürekli otobana düz yola çıkıp gazlıyorlar mı acaba neden bu arabalara gitmiyor diyorlar..günümüz şartlarına göre kaldırmıyor çünkü ,yoksa her araba hareket eder ama birini sollayacakken çık bakiyim civicle ne oluyo
Yok hocam bahsedilen hızlar 90-100 km şehirler arası anlık tork meselesi. 4.-5. viteste turbo beslemeli bir araba gaza yüklenince koltuğa yaslıyorsa atmosferik motor biraz yavaştan hızlanıyor yani. Onun dışında şehir içi dediğim gibi hiç bir sorun oluşmaz. Fakat civic konusunda bu arabaya bu para verilir mi o tartışılır işte.Arkadaşlar araç tek kişiyken yokuşta çekmiyor derken üst viteste tamam çekmesin. 1. viteste de mi çekmiyor hiç mi gitmiyor orasını anlamadım
Diyorum ki, çıkıyorsun. Kaçıncı vitesle çıkıyorsun bilemem ama otoyollardaki tüm yokuşlarda sürücü isterse 1.6 atmosferik bir arabada 120'nin altına inmeden maksimum yükle çıkar.Yokuşa gelsin bakalım çekiyor mu çekmiyor mu. Otomatik cvt ise sıkıntı yok, düz vites ise görürüz kaç ile çıkıyorsun 7 kişi ile...
mesele devirin yükselene kadar geçen süre yoksa uzun yolda otobanda yeterli performansı var ama ara hızlanmalar felaket atmosferik olduğu için. Bu arada ben atmosferikçiyim turboyu sevmem ama şartlar onu zorunlu kılıyor.Bu civic için geçerli değil ki sadece. Bundan önceki arabam ae101 corolla 1.6 105 hp idi. O da rampalarda 4000 devirden aşağısında yürümüyordu, sollarken vites küçültüp 4-5 bin devirlere çıkarıyordum. Genel olarak atmosferiğin özelliği bu performans isteniyorsa devri yükseltmek lazım buna yürümüyo diyemeyiz. Bence günümüz şartlarında şehir içi olarak atmosferik motor gayet mantıklı, adım başına trafik ışığı düşüyor neredeyse. Trafik desen her geçen gün daha da yoğun hale geliyor. Ben şehir içinde çok düşük ihtimal 80 i geçebiliyorum anlamıyorum insanlar sürekli otobana düz yola çıkıp gazlıyorlar mı acaba neden bu arabalara gitmiyor diyorlar..
Merak ettiğim, atmosferik ile "yaşamak" gibi bir durum yaşadınızmı.Diyorum ki, çıkıyorsun. Kaçıncı vitesle çıkıyorsun bilemem ama otoyollardaki tüm yokuşlarda sürücü isterse 1.6 atmosferik bir arabada 120'nin altına inmeden maksimum yükle çıkar.
Eğer salladığım düşünülüyorsa birkaç teknik detay ile de örnekleyeyim. Otoyollarda maksimum eğim %6'dır ve bu yıllar önce belirlenmiş bir standarttır. Proje hızı 100km/h olarak tasarlanmış bir yolda bile olması gereken maksimum eğim %4'tür. Bunu çıkamayacak bir araba bilmiyorum. Hatta araba olarak da örnek vermem gerekirse vasat bir araç olan 1.4 Şahin'in 5.viteste çıkabildiği maksimum eğim üretici tarafından %6 olarak belirtilmektedir. Günümüzde 0 km satılan bir araba için "yokuş çıkamaz, bayırda çekmez" diye bir söylemin içi tamamen boştur.
Şimdi "manuelse şehir içi sürüş keyfini baltalıyor" diyorsanız ben katılmam ama göreceli olarak fikrinizdir, saygı duyarım. Ama diğer yazdıklarınız için burada nahoş üslupla cevap hakkım doğuyor, yazılara dikkat edelim biraz.Ben mi anlatamıyorum bilmiyorum ama şehir içi koşullarda bir anda yüzde 20'lik bir bayır gelsin. Araba yine çıkar kalmaz ama sahibine çile olur mu olmaz mı? Kullanmayan adam değilim kardeşim. En zayıf atmosferikten 333 beygir atmosferike kadar kullandım. Eğer manuelse şehir içinde sürüş keyfini baltalıyor. Bu kadar basit. Sanki atmosferik motorları senin baban icad etti ne bu çaba...
Soruyu tekrar alabilir miyim? =) Biraz açarsanız?..Merak ettiğim, atmosferik ile "yaşamak" gibi bir durum yaşadınızmı.