Yeni civic sedanla alakalı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şu ülkedeki bu motor bu arabayı kaldırmıyor, bu motorla bu araba gitmez gibi yorumlar komiğime gidiyor neden mi çünkü bu yorumların yapıldığı motorlar o arabayı kaldırıyor ve o araba gidiyor ;)
günümüz şartlarına göre kaldırmıyor çünkü ,yoksa her araba hareket eder ama birini sollayacakken çık bakiyim civicle ne oluyo
 
günümüz şartlarına göre kaldırmıyor çünkü ,yoksa her araba hareket eder ama birini sollayacakken çık bakiyim civicle ne oluyo
Buna malesef katılmıyorum 1 litre ecoobosst focuslada sollamaya kalkıyorum yetiyor 2 litre tüplü 200binde mk1 focuslada kalkıyorum gayet iyi yürüyor.hatta 3. viteste sarabilen bir araç
 
Her araba beygir gücü ve torku kadar yürür veya o hissiyatı verir bizim buna itirazımız yok. Bizim gitmiyor çekmiyor dememizden kasıt manuel olmak şartıyla değişik koşullarda rahatça yürütmek...
 
Atmosferiklerde 3000 devrin altında performans yok diyebilirim. Tabi bu dediğim yokuş olmayan yollar için geçerli. Ama şahsi fikrim benzinli olacaksa atmosferik olsun.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar araç tek kişiyken yokuşta çekmiyor derken üst viteste tamam çekmesin. 1. viteste de mi çekmiyor hiç mi gitmiyor orasını anlamadım
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
günümüz şartlarına göre kaldırmıyor çünkü ,yoksa her araba hareket eder ama birini sollayacakken çık bakiyim civicle ne oluyo
Bu civic için geçerli değil ki sadece. Bundan önceki arabam ae101 corolla 1.6 105 hp idi. O da rampalarda 4000 devirden aşağısında yürümüyordu, sollarken vites küçültüp 4-5 bin devirlere çıkarıyordum. Genel olarak atmosferiğin özelliği bu performans isteniyorsa devri yükseltmek lazım buna yürümüyo diyemeyiz. Bence günümüz şartlarında şehir içi olarak atmosferik motor gayet mantıklı, adım başına trafik ışığı düşüyor neredeyse. Trafik desen her geçen gün daha da yoğun hale geliyor. Ben şehir içinde çok düşük ihtimal 80 i geçebiliyorum anlamıyorum insanlar sürekli otobana düz yola çıkıp gazlıyorlar mı acaba neden bu arabalara gitmiyor diyorlar..
 
Arkadaşlar araç tek kişiyken yokuşta çekmiyor derken üst viteste tamam çekmesin. 1. viteste de mi çekmiyor hiç mi gitmiyor orasını anlamadım
Yok hocam bahsedilen hızlar 90-100 km şehirler arası anlık tork meselesi. 4.-5. viteste turbo beslemeli bir araba gaza yüklenince koltuğa yaslıyorsa atmosferik motor biraz yavaştan hızlanıyor yani. Onun dışında şehir içi dediğim gibi hiç bir sorun oluşmaz. Fakat civic konusunda bu arabaya bu para verilir mi o tartışılır işte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Denizyagmur012
Yokuşa gelsin bakalım çekiyor mu çekmiyor mu. Otomatik cvt ise sıkıntı yok, düz vites ise görürüz kaç ile çıkıyorsun 7 kişi ile...
Diyorum ki, çıkıyorsun. Kaçıncı vitesle çıkıyorsun bilemem ama otoyollardaki tüm yokuşlarda sürücü isterse 1.6 atmosferik bir arabada 120'nin altına inmeden maksimum yükle çıkar.

Eğer salladığım düşünülüyorsa birkaç teknik detay ile de örnekleyeyim. Otoyollarda maksimum eğim %6'dır ve bu yıllar önce belirlenmiş bir standarttır. Proje hızı 100km/h olarak tasarlanmış bir yolda bile olması gereken maksimum eğim %4'tür. Bunu çıkamayacak bir araba bilmiyorum. Hatta araba olarak da örnek vermem gerekirse vasat bir araç olan 1.4 Şahin'in 5.viteste çıkabildiği maksimum eğim üretici tarafından %6 olarak belirtilmektedir. Günümüzde 0 km satılan bir araba için "yokuş çıkamaz, bayırda çekmez" diye bir söylemin içi tamamen boştur.
 
Bu civic için geçerli değil ki sadece. Bundan önceki arabam ae101 corolla 1.6 105 hp idi. O da rampalarda 4000 devirden aşağısında yürümüyordu, sollarken vites küçültüp 4-5 bin devirlere çıkarıyordum. Genel olarak atmosferiğin özelliği bu performans isteniyorsa devri yükseltmek lazım buna yürümüyo diyemeyiz. Bence günümüz şartlarında şehir içi olarak atmosferik motor gayet mantıklı, adım başına trafik ışığı düşüyor neredeyse. Trafik desen her geçen gün daha da yoğun hale geliyor. Ben şehir içinde çok düşük ihtimal 80 i geçebiliyorum anlamıyorum insanlar sürekli otobana düz yola çıkıp gazlıyorlar mı acaba neden bu arabalara gitmiyor diyorlar..
mesele devirin yükselene kadar geçen süre yoksa uzun yolda otobanda yeterli performansı var ama ara hızlanmalar felaket atmosferik olduğu için. Bu arada ben atmosferikçiyim turboyu sevmem ama şartlar onu zorunlu kılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Ben mi anlatamıyorum bilmiyorum ama şehir içi koşullarda bir anda yüzde 20'lik bir bayır gelsin. Araba yine çıkar kalmaz ama sahibine çile olur mu olmaz mı? Kullanmayan adam değilim kardeşim. En zayıf atmosferikten 333 beygir atmosferike kadar kullandım. Eğer manuelse şehir içinde sürüş keyfini baltalıyor. Bu kadar basit. Sanki atmosferik motorları senin baban icad etti ne bu çaba...
 
Diyorum ki, çıkıyorsun. Kaçıncı vitesle çıkıyorsun bilemem ama otoyollardaki tüm yokuşlarda sürücü isterse 1.6 atmosferik bir arabada 120'nin altına inmeden maksimum yükle çıkar.

Eğer salladığım düşünülüyorsa birkaç teknik detay ile de örnekleyeyim. Otoyollarda maksimum eğim %6'dır ve bu yıllar önce belirlenmiş bir standarttır. Proje hızı 100km/h olarak tasarlanmış bir yolda bile olması gereken maksimum eğim %4'tür. Bunu çıkamayacak bir araba bilmiyorum. Hatta araba olarak da örnek vermem gerekirse vasat bir araç olan 1.4 Şahin'in 5.viteste çıkabildiği maksimum eğim üretici tarafından %6 olarak belirtilmektedir. Günümüzde 0 km satılan bir araba için "yokuş çıkamaz, bayırda çekmez" diye bir söylemin içi tamamen boştur.
Merak ettiğim, atmosferik ile "yaşamak" gibi bir durum yaşadınızmı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: YavuzhanKartal
Ben mi anlatamıyorum bilmiyorum ama şehir içi koşullarda bir anda yüzde 20'lik bir bayır gelsin. Araba yine çıkar kalmaz ama sahibine çile olur mu olmaz mı? Kullanmayan adam değilim kardeşim. En zayıf atmosferikten 333 beygir atmosferike kadar kullandım. Eğer manuelse şehir içinde sürüş keyfini baltalıyor. Bu kadar basit. Sanki atmosferik motorları senin baban icad etti ne bu çaba...
Şimdi "manuelse şehir içi sürüş keyfini baltalıyor" diyorsanız ben katılmam ama göreceli olarak fikrinizdir, saygı duyarım. Ama diğer yazdıklarınız için burada nahoş üslupla cevap hakkım doğuyor, yazılara dikkat edelim biraz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: YavuzhanKartal
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...