Yeni civic sedanla alakalı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şimdi "manuelse şehir içi sürüş keyfini baltalıyor" diyorsanız ben katılmam ama göreceli olarak fikrinizdir, saygı duyarım. Ama diğer yazdıklarınız için burada nahoş üslupla cevap hakkım doğuyor, yazılara dikkat edelim biraz.
Nahoş üsluba kaymak istemezdim ve fakat atmosferik kullanıcısı olarak zayıf atmosferikleri eleştirmemizin çekmiyor dememizin "boş laf" olarak atfedilmesi biraz gerginliğe sebep oldu. Sert üslubumdan dolayı bende özür dilerim.
 
Şimdi "manuelse şehir içi sürüş keyfini baltalıyor" diyorsanız ben katılmam ama göreceli olarak fikrinizdir, saygı duyarım. Ama diğer yazdıklarınız için burada nahoş üslupla cevap hakkım doğuyor, yazılara dikkat edelim biraz.
asıl atmosferik araçlarda otomatik şanzımanlar sürüş keyfini baltalar hele ki o segmentteki araçlarda kullanılan otomatik şanzımanları incelersiniz bakınız cvt performanstan çalar atmosferik motorlar yüksek devirlerde maksimum verim sağlar fakat otomatik şanzumanlar genellikle aracı düşük devir aralıklarında tutmaya çalışır manuel şanzıman bu konuda otomatiğe göre her zaman daha avantajlıdır arabaya hakimiyetiniz %100 konumundadır herhangi bir sıkıntılı durumda vites küçültüp anında uzayabilirsiinz
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
asıl atmosferik araçlarda otomatik şanzımanlar sürüş keyfini baltalar hele ki o segmentteki araçlarda kullanılan otomatik şanzımanları incelersiniz bakınız cvt performanstan çalar atmosferik motorlar yüksek devirlerde maksimum verim sağlar fakat otomatik şanzumanlar genellikle aracı düşük devir aralıklarında tutmaya çalışır manuel şanzıman bu konuda otomatiğe göre her zaman daha avantajlıdır arabaya hakimiyetiniz %100 konumundadır herhangi bir sıkıntılı durumda vites küçültüp anında uzayabilirsiinz
Otomatikten kastım CVT şanzımandır. CVT şanzımanda uzamak istediğiniz zamanda direk istediğiniz devri yakaladığınız için bir bayılma durumu gelişemez. Manuelin normalde olan sürüş keyfinden bahsetmiyorum.
 
konuya ortasından dalayım. şehir içi ne olursa fark etmez zaten çok yüksek hızlara ulaşmak o hızlarda sabit kalmak gibi dertlerimiz olmuyor. şahsen makas ata ata gitme müptelası da değilim. trafiğin akıcılığına göre kendime uygun ve en ekonomik olarak ''Trafiği Okuyarak'' gitmeye çalışırım.
Fakat belirli yerlerde bazen şiddetli şekilde tork ihtiyacı hissedebiliyoruz. o an acemice ilerleyen kalabalıktan sıyrılmak, yada sol şeride çıktığımızda arkadan tam gaz gelmekte olan araçlardan küfür yememek adına dip gaz yaparak hızlanmak isteyebiliyoruz. bu gibi durumlar yüzünden turbolu ve torku yüksek bir araç bizim için ilaç oluyor. diğer sakin kullanımlarda atmosferik motorlar da öyle aman aman bir zayıflık sergilemiyorlar. sadece aracın gücünü hissettiremeyen otomatik şanzımanlar yüzünden çok zayıfmış hissi alıyoruz.
misalen ben dizel manuel bir i30 sahibiyim ve çok memnunum. geçenlerde bir haftalığına aracım serviste kalmak durumunda olduğu için bana kaskodan 1.4 atmosferik ve otomatik bir i20 verdiler. bir hafta boyunca alışmış olduğum torku ve gücü resmen aradım. düşük devirlerde aldığım gücü alamadığım için araba bana kendini kaldıramıyormuş hissi verdi. ama gaza yüklenince benim gitmiyor dediğim araba 180 190 a kadar rahatlıkla uzayabiliyor. yani gidiyor.
işte bu olay bizim alışkanlıklarımızla alakalı diye düşünüyorum.

90 bin tl verdikten sonra atmosferik ve cvt bir araba almaktansa turbolu bir araç almayı tercih ederdim..
 
Nahoş üsluba kaymak istemezdim ve fakat atmosferik kullanıcısı olarak zayıf atmosferikleri eleştirmemizin çekmiyor dememizin "boş laf" olarak atfedilmesi biraz gerginliğe sebep oldu. Sert üslubumdan dolayı bende özür dilerim.
Teknik olarak çekebiliyor olduğunu anlatmaya çalışıyordum. Üst üste çok ezbere "yerinden kalkmıyor" yorumları gelince sanırım benim de boş laf yorumu biraz kıvılcım yaptırdı. Bilmukabele. Saygılar.
 
Böyle tartışmalar olacağını düşünmemiştimOtomatik düşünmüyoruz çünkü daha pahalı ve tokat küçük bir şehir trafikte kalmıyoruz. Zevk olayına gelince yani atmosferik kullanmadım ama ne olursa olsun manuel de sürüş keyfi daha yüksek olur diye düşünüyorum. Ben zaten dizel araçlarda da yokuşlarda sürekli vites düşürmeye alışkınım
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Sadece yokuşta gitmeme mevzusu kafamı karıştırdı. Hali hazırda 80bg dizel megane2 gayet iyi(yeterli) çıkıyor. 185 N/m torku var. 152 N/M civic heralde bizim için çok fark yaratmaz gibi. Siz ne dersiniz ?
 
bu çekmiyor diyenleri anlamıyorum, 10.7 saniye de 100 e hızlanması var
ne kadar çekmeyebilir yolun ortasında güçsüzlükten durup gitmeyecek mi sanki. ben atmosferik motor seviyorum ve Hondayıda mazdayı da bu konu için çok beğeniyorum inşallah atmo motora devam ederler
 
Sadece yokuşta gitmeme mevzusu kafamı karıştırdı. Hali hazırda 80bg dizel megane2 gayet iyi(yeterli) çıkıyor. 185 N/m torku var. 152 N/M civic heralde bizim için çok fark yaratmaz gibi. Siz ne dersiniz ?
....Otoyollarda maksimum eğim %6'dır ve bu yıllar önce belirlenmiş bir standarttır. Proje hızı 100km/h olarak tasarlanmış bir yolda bile olması gereken maksimum eğim %4'tür. Bunu çıkamayacak bir araba bilmiyorum. Hatta araba olarak da örnek vermem gerekirse vasat bir araç olan 1.4 Şahin'in 5.viteste çıkabildiği maksimum eğim üretici tarafından %6 olarak belirtilmektedir.....
Hocam yukarda gereksiz yerlerini kestiğim mesajda verdiğim örnekle kıyaslarsak, aynı Şahin 1.4'ün torku 108 Nm :)
Megane'ın çıktığı hemen her yokuşu göstergeye bakarsanız daha seri şekilde çıkar. dci Megane şaha kalkarak asfaltı söküyormuş gibi hissettirip gider o ayrı :) Hiçbir şekilde ikna olmazsanız, Honda gibi gelenekçi bir marka, hiçbir arabasına bayılacak motor koymaz. Bence bu kadarı bile ikna olmanıza yeter.
 
Bu motor çok yakmanın dışında sorun çıkarmaz. Performansı tatmin eder ama turbo benzinliler gibi 2000-2500 devirde yürümesini beklemeyin. Onun dışında sağlam motor.
 
Atmosferik motorlu civic tam gücünü yüksek devirde üretir bu da civic in eğimlerde veya yüklü şekilde ekoniminisini sorgulatiyor. Bknz:1.2tsi jetta
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...