Tasarım görecelidir, ilk bakışta bende de heyecan uyandırmasa da lansmanda canlı ve yakın plan çekimlerinde aracın detaylarını çok beğendim. Özellikle bagaj kapağı keskin hatları, f2.5 lardaki gibi biraz daha geriye çıkan hacmi ile çok agresif durmuş. önden bakıldığında da hiç fena değil, ilk defa bir focus'u buçuklu güncellemesi gelmeden beğendim diyebilirim.
Tasarımı görece olarak bir kenara bırakırsak sürtünme kat sayısı olarak da nefis işler yapılmış, altı tamamen dümdüz yapılmasa da elde edilen civic'den iyi sürtünme kat sayısı sınıfında çıtayı güzel bir yere koymuş, şasideki geliştirmeler ve hafifleme ile de birlikte aracın yola aktardığı güç verimi artacak, yakıt tüketimi de düşecektir.
Gelelim arka süspansiyonlara, torsiyon var ancak kara düzen bir torsiyon değil bu, vag grubundaki basit torsiyonlar gibi olacağını kesinlikle sanmıyorum. Geyik testlerinde spin atma evresine kadar gelen ibiza, kafadan deli gibi kayıp 3 tekere kalkan golf clubsport olmayacaktır. Fiesta ST'de kullanılan yapıya benzer, hafif torsiyon ve ek parçalar ile yine rijitliğini koruyacağa benziyor. Kaldı ki tam bağımsız süspansiyondan biraz daha düşük tepki sağlasa da yine rakiplerinden geride kalmayacaktır. Fiesta ST'nin pistteki başarılarını, tutuş limitlerini ve sürüş dinamiklerinin ne kadar iyi olduğunu herkes bilir. Onun dışında yeni geliştirilen SLA sistemi çok heyecan verici, sürüşünü çok çok merak ediyorum. C segmentte böyle bir teknoloji ve kaliteye sahip bir süspansiyon sisteminin kullanılacak olması segmentte heyecan yaratır, diğer markaları da dize getirir. Malum hala rezalet bir arka süspansiyon yapısına sahip biraz zorlamaya gelince arkası tutulamayan FWD C segment otomobiller var.
Otonom sürüş özellikleri konusunda da sınıfında devrim yaptı şuan Ford. Dur/kalk yapıp, hem yol kameraları, hem plaka algılama sistemleri hem de navigasyon dataları ile birlikte çalışan ACC müthiş sistem. Bunu ancak yüksek sınıf ve premium arabalarda opsiyon olarak görebiliyoruz. Mercedes E'de vardı sanırım ilk aklıma gelen, o da dur kalk özelliğine sahipti.
Aktif park asistanı da keza BMW 5'lerde görülüyor şuan opsiyon ile.
Bunların dışında zaten Ford'un bir süredir kullandığı ancak yine rakiplerinde az bulunan, şerit takip, plaka tanıma, kör nokta, yorgunluk tespit,çarpraz trafik gibi özellikler de sınıfında farklılık yaratıyor. ki ford bu donanımlarını hafif ticarilerinde dahi kullanıyor artık.
Diğer bir konu ise led farlar. Ford'un patentini aldığı ve yol kameraları ile devamlı tarama yaparak otomatik ayarlanan adaptif ledler etkileyici görülüyor. Ford led far konusunda geç kaldı belki de ama, bu zamana kadar çıkmış bir çok led'de kullanıcılar tarafından zayıf bulundu. (premiumlar hariç). Geç ama daha iddialı girdiğini düşünüyorum.
Sürüş modları da Focus'da geç gördüğümüz donanımlardan, ancak burada da farklılık yaratılmış. Devamlı sürüşten geri bildirim alan sistem ile birlikte çalışan modlar, modlar arasında geçiş yapıldığında gerçek anlamda süspansiyon,direksiyon, pedal gibi elemanlara direkt etki ederek sürüş karakterini değiştiriyor gibi görünüyor.
Focus mk2.5 da HB modelde dahi devasa iç hacim ve bagaj sağlayan focus'a alışan Ford ve Focus severler Focus3'den sonra mutsuzdu. Platform değişikliği, iç dizaynın değişikliği ile birlikte çok şikayet edilen veya kimisi tarafından sevilen, sürücüyü kavrayan ve biraz üzerinize gelen ön göğüs gitmiş, daha sade ve dik bir yapı gelmiş, El freni ve vites'in de ortadan kalkmasıyla daha ferah bir sürüş alanı yaratılmış. Diz,baş mesafelerindeki değerler ise çok iddialı. Özellikle en çok şikayet edilen arka diz mesafesi bu yeni modelle birlikte sınıfında lider olduğu söyleniyor.
Özetle Ford bu model ile birlikte alt gövde ve içeride çok iyi radikal ve ilk defa yapılan geliştirmelere yer vermiş. Active gibi bir model çıkartarak da pazara yeni bir heyecan katmış. En yakın rakibi V40 Cross Country'den iç tasarım olarak daha şık, daha büyük ve daha geniş iç hacmi ile de ciddi bir yarışa gireceğe benziyor. Ayrıca Active'in tasarımı da oldukça göz dolduruyor.
1.5 ecoboos 182 ps 'de manuel'in olması da keyifli olacaktır bence, ancak bu modelinde ben el freninin de ekstra olarak mekanik olmasını tercih ederdim. Hem gelişmiş süspansiyon sistemi hem manuel ve güçlü motor ile birlikte eğlenceye bayağı izin verecek gibi duruyor