HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

Şaft tünelinin olmaması arkada oturanlar için çok iyi bir durum. Yalnız şaft tüneli olmayınca aracın yüksekliği artıyor. Civic'in yüksekliğini düşürebilmek için şaft tünelini geri getirdiler. Focus'un gövde salınımı nasıl olacak merak ettim.

Bu fotoda alt tarafta yapılan değişiklikler çok güzel gözüküyor.

5ad4cf0475245_2018FordFocusAltGvde.jpg.99a975ba29145ef7eacf524b84144d14.jpg
Civic in 4 çekeri mi var neden şaft tüneli var ki?
 
Şaft tünelinin olmaması arkada oturanlar için çok iyi bir durum. Yalnız şaft tüneli olmayınca aracın yüksekliği artıyor. Civic'in yüksekliğini düşürebilmek için şaft tünelini geri getirdiler. Focus'un gövde salınımı nasıl olacak merak ettim.

Bu fotoda alt tarafta yapılan değişiklikler çok güzel gözüküyor.

5ad4cf0475245_2018FordFocusAltGvde.jpg.99a975ba29145ef7eacf524b84144d14.jpg
Ben yeni focus'un mk3'e göre yerden yüksekliğinin 30 mm kadar alçaltıldığını biliyorum sadece. St line versiyonu ise diğer mk4'ler içinde bir 10 mm daha alçak olacak. Active versiyonu da diğer mk4'ler içinde 30 mm daha yüksek olacak.

Ek olarak; sadece kişisel tahminim, torsiyonlu versiyon sertleştirilmiş ve bağımsız versiyonu ise konforlu olsun diye biraz daha yumuşatılmış olacaktır diye düşünüyorum. Ama tabii bu ayarlamayı Ford nasıl yapacak bilemiyorum. Diğer integral link süspansiyon kullanılan S-max, mondeo, galaxy, edge gibi araçlarında tutuş - konfor dengesi iyi ayarlanmıştı. Bunda nasıl olacak bekleyip göreceğiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Mondeo kullananlar süspansiyonlardan çok memnun diye duymuştum. Eğer aynı şekilde ayaralarlarsa Focus kullanıcıları da mutlu olacaktır.

Active eskisi ile aynı kalırken diğer versiyonlarda azalması sürüş hissiyatı olarak fark yaratır diye düşünüyorum. Torsiyon çubuğu olan Active versiyonu muydu?
 
Mondeo kullananlar süspansiyonlardan çok memnun diye duymuştum. Eğer aynı şekilde ayaralarlarsa Focus kullanıcıları da mutlu olacaktır.

Active eskisi ile aynı kalırken diğer versiyonlarda azalması sürüş hissiyatı olarak fark yaratır diye düşünüyorum. Torsiyon çubuğu olan Active versiyonu muydu?
Sürüşü tamamen tahmin üzerinden yürütebildiğim için diğer muadil süspansiyonu kullanan araçlardan farklı yorum yapamıyorum açıkçası. Mondeo gibi olsa bana yeter. Yeterince konforlu yeterince yol tutar cinsten. Ortada bir denge diyelim.

Active, Vignale ve St-line modellerinin hepsi tam bağımsız süspansiyon ile gelecek. O modellerde motor ayrımına göre süspansiyon koyulmayacak. Onun haricinde ki kasa ve donanım tiplerinde ( muhtemelen baz paket, orta paket ve titanium ) 1.0 ecoboost ve 1.5 tdci modeller torsiyon ile gelecek. Ama tabii sen gidip 1.5 ecoboost titanium alırsan tam bağımsız süspansiyon olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Tasarım görecelidir, ilk bakışta bende de heyecan uyandırmasa da lansmanda canlı ve yakın plan çekimlerinde aracın detaylarını çok beğendim. Özellikle bagaj kapağı keskin hatları, f2.5 lardaki gibi biraz daha geriye çıkan hacmi ile çok agresif durmuş. önden bakıldığında da hiç fena değil, ilk defa bir focus'u buçuklu güncellemesi gelmeden beğendim diyebilirim.
Tasarımı görece olarak bir kenara bırakırsak sürtünme kat sayısı olarak da nefis işler yapılmış, altı tamamen dümdüz yapılmasa da elde edilen civic'den iyi sürtünme kat sayısı sınıfında çıtayı güzel bir yere koymuş, şasideki geliştirmeler ve hafifleme ile de birlikte aracın yola aktardığı güç verimi artacak, yakıt tüketimi de düşecektir.

Gelelim arka süspansiyonlara, torsiyon var ancak kara düzen bir torsiyon değil bu, vag grubundaki basit torsiyonlar gibi olacağını kesinlikle sanmıyorum. Geyik testlerinde spin atma evresine kadar gelen ibiza, kafadan deli gibi kayıp 3 tekere kalkan golf clubsport olmayacaktır. Fiesta ST'de kullanılan yapıya benzer, hafif torsiyon ve ek parçalar ile yine rijitliğini koruyacağa benziyor. Kaldı ki tam bağımsız süspansiyondan biraz daha düşük tepki sağlasa da yine rakiplerinden geride kalmayacaktır. Fiesta ST'nin pistteki başarılarını, tutuş limitlerini ve sürüş dinamiklerinin ne kadar iyi olduğunu herkes bilir. Onun dışında yeni geliştirilen SLA sistemi çok heyecan verici, sürüşünü çok çok merak ediyorum. C segmentte böyle bir teknoloji ve kaliteye sahip bir süspansiyon sisteminin kullanılacak olması segmentte heyecan yaratır, diğer markaları da dize getirir. Malum hala rezalet bir arka süspansiyon yapısına sahip biraz zorlamaya gelince arkası tutulamayan FWD C segment otomobiller var.

Otonom sürüş özellikleri konusunda da sınıfında devrim yaptı şuan Ford. Dur/kalk yapıp, hem yol kameraları, hem plaka algılama sistemleri hem de navigasyon dataları ile birlikte çalışan ACC müthiş sistem. Bunu ancak yüksek sınıf ve premium arabalarda opsiyon olarak görebiliyoruz. Mercedes E'de vardı sanırım ilk aklıma gelen, o da dur kalk özelliğine sahipti.
Aktif park asistanı da keza BMW 5'lerde görülüyor şuan opsiyon ile.
Bunların dışında zaten Ford'un bir süredir kullandığı ancak yine rakiplerinde az bulunan, şerit takip, plaka tanıma, kör nokta, yorgunluk tespit,çarpraz trafik gibi özellikler de sınıfında farklılık yaratıyor. ki ford bu donanımlarını hafif ticarilerinde dahi kullanıyor artık.

Diğer bir konu ise led farlar. Ford'un patentini aldığı ve yol kameraları ile devamlı tarama yaparak otomatik ayarlanan adaptif ledler etkileyici görülüyor. Ford led far konusunda geç kaldı belki de ama, bu zamana kadar çıkmış bir çok led'de kullanıcılar tarafından zayıf bulundu. (premiumlar hariç). Geç ama daha iddialı girdiğini düşünüyorum.

Sürüş modları da Focus'da geç gördüğümüz donanımlardan, ancak burada da farklılık yaratılmış. Devamlı sürüşten geri bildirim alan sistem ile birlikte çalışan modlar, modlar arasında geçiş yapıldığında gerçek anlamda süspansiyon,direksiyon, pedal gibi elemanlara direkt etki ederek sürüş karakterini değiştiriyor gibi görünüyor.

Focus mk2.5 da HB modelde dahi devasa iç hacim ve bagaj sağlayan focus'a alışan Ford ve Focus severler Focus3'den sonra mutsuzdu. Platform değişikliği, iç dizaynın değişikliği ile birlikte çok şikayet edilen veya kimisi tarafından sevilen, sürücüyü kavrayan ve biraz üzerinize gelen ön göğüs gitmiş, daha sade ve dik bir yapı gelmiş, El freni ve vites'in de ortadan kalkmasıyla daha ferah bir sürüş alanı yaratılmış. Diz,baş mesafelerindeki değerler ise çok iddialı. Özellikle en çok şikayet edilen arka diz mesafesi bu yeni modelle birlikte sınıfında lider olduğu söyleniyor.

Özetle Ford bu model ile birlikte alt gövde ve içeride çok iyi radikal ve ilk defa yapılan geliştirmelere yer vermiş. Active gibi bir model çıkartarak da pazara yeni bir heyecan katmış. En yakın rakibi V40 Cross Country'den iç tasarım olarak daha şık, daha büyük ve daha geniş iç hacmi ile de ciddi bir yarışa gireceğe benziyor. Ayrıca Active'in tasarımı da oldukça göz dolduruyor.
1.5 ecoboos 182 ps 'de manuel'in olması da keyifli olacaktır bence, ancak bu modelinde ben el freninin de ekstra olarak mekanik olmasını tercih ederdim. Hem gelişmiş süspansiyon sistemi hem manuel ve güçlü motor ile birlikte eğlenceye bayağı izin verecek gibi duruyor :)
Yorumunuzun tamamen yanlı olduğunu ve diğer markaların hakkını ciddi anlamda yediğinizi düşünüyorum.

Acc yüksek sınıf ve premium arabalarda var diyosunuz ancak mesela golf 7 den beridir var, yani çok da bir devrim sayılmaz. Hatta golf 7 testini izlerseniz otoparkın dsg ile birlikte bayağı bayağı gittiğini görebilirsiniz.

Park etme diyorsanız eğer aklıma ilk gelen ceedde var mesela yine, 5 serisine kadar çıkmanıza gerek yoktu.

Şerit takip, yorgunluk falan gibi donanımlar da yine golf 7'de var ve tam emin olmamakla birlikte astra k'de de olması lazım.

Led far konusunda da astrada yine olan özellikler bunlar, ne kadar başarılıdır yani astradan ne kadar iyidir geldiğinde görecez.

Sürüş modu konusunda ise farklılık yarattığı pek söylenemez yine astrada taa astra h den beri gelen sistem var, h deki ismini hatırlamıyorum yani ismi değişik diye hatırlıyorum ama j de flexride şasi diye geçer, süspansiyonlara da ciddi müdahalede bulunabilen bir sistemdir ve iyi de çalışır.

Yeni focusu kullanmadan çok yorum yapmak doğru değil ancak yaptığı şeyler pek de radikal yenilikler değil. Hatta tam tersine geç kalınmış hamleler olarak görüyorum, süspansiyon hariç tabii bu dediğime. Çukur izlemeli sistem eğer düzgün çalışıyorsa bir o özelliği ciddi anlamda sınıfı karıştırır.

Sürüş olarak yine focus genleri taşıyacaktır diye düşünüyorum ancak baz donanım hariç. Baz donanım dahi olsa focusu alma sebebini bir nevi baltalamış olacak, üst donanımlarda veya motorlar da pahalı olursa işi ciddi anlamda zor olacaktır ki halihazırda 308, astra, mazda 3 gibi tutuş konusunda ciddi rakipleri de var ve eğer torsiyon da focus hislerini vermezse bu amaçla focus almaya gelecek kişilerin tercihleri kayabilir.

İç hacim olarak ise özellikle de karşısında octavia gibi bir rakibi varken işi zor, yapılmaz demiyorum bakın işi zor diyorum çünkü ciddi büyük arabadır octavia ve büyük ihtimalle sınıfın en büyüğü. Eğer bunu da başarırsa oradan müşteri çalar ki büyük başarı olur, hem sürüş olarak iyi hem de hacim iyi olursa tam aile arabası olur.
 
Son düzenleme:
Yorumunuzun tamamen yanlı olduğunu ve diğer markaların hakkını ciddi anlamda yediğinizi düşünüyorum.

Acc yüksek sınıf ve premium arabalarda var diyosunuz ancak mesela golf 7 den beridir var, yani çok da bir devrim sayılmaz. Hatta golf 7 testini izlerseniz otoparkın dsg ile birlikte bayağı bayağı gittiğini görebilirsiniz.

Park etme diyorsanız eğer aklıma ilk gelen ceedde var mesela yine, 5 serisine kadar çıkmanıza gerek yoktu.

Şerit takip, yorgunluk falan gibi donanımlar da yine golf 7'de var ve tam emin olmamakla birlikte astra k'de de olması lazım.

Led far konusunda da astrada yine olan özellikler bunlar, ne kadar başarılıdır yani astradan ne kadar iyidir geldiğinde görecez.

Sürüş modu konusunda ise farklılık yarattığı pek söylenemez yine astrada taa astra h den beri gelen sistem var, h deki ismini hatırlamıyorum yani ismi değişik diye hatırlıyorum ama j de flexride şasi diye geçer, süspansiyonlara da ciddi müdahalede bulunabilen bir sistemdir ve iyi de çalışır.

Yeni focusu kullanmadan çok yorum yapmak doğru değil ancak yaptığı şeyler pek de radikal yenilikler değil. Hatta tam tersine geç kalınmış hamleler olarak görüyorum, süspansiyon hariç tabii bu dediğime. Çukur izlemeli sistem eğer düzgün çalışıyorsa bir o özelliği ciddi anlamda sınıfı karıştırır.

Sürüş olarak yine focus genleri taşıyacaktır diye düşünüyorum ancak baz donanım hariç. Baz donanım dahi olsa focusu alma sebebini bir nevi baltalamış olacak, üst donanımlarda veya motorlar da pahalı olursa işi ciddi anlamda zor olacaktır ki halihazırda 308, astra, mazda 3 gibi tutuş konusunda ciddi rakipleri de var ve eğer torsiyon da focus hislerini vermezse bu amaçla focus almaya gelecek kişilerin tercihleri kayabilir.

İç hacim olarak ise özellikle de karşısında octavia gibi bir rakibi varken işi zor, yapılmaz demiyorum bakın işi zor diyorum çünkü ciddi büyük arabadır octavia ve büyük ihtimalle sınıfın en büyüğü. Eğer bunu da başarırsa oradan müşteri çalar ki büyük başarı olur, hem sürüş olarak iyi hem de hacim iyi olursa tam aile arabası olur.

ACC evet var ancak Golf'de almak için bayağı sabır isteniyor ve buradaki sistemle aynı değil. Bu sistem dur kalk yapıyor , navigasyondan ve yol tabelalarından aldığı bilgileri de dahil ederek devam ediyor. Yol kenarında 90 tabelası çıktığında 90a düşürüyor. Tabela yoksa navigasyonda yazan hız sınırına düşürüyor. Işıklarda durduğunda tekrar kalkıp devam edebiliyor.

Park etme konusu zaten Focus 3'de de var ancak buradaki sistem gaz ve freni de araca bırakan sistem.
Şerit takip ve yorgunluk bir önceki Focus'da da var zaten, ancak buradaki sistemler yarı otonom sürüşe dahil olacak kadar gelişmiş olduğu bahsediliyor. Dediğiniz gibi araç gelmeden kullanmadan deneyimlemek tabii ki doğru değil, yazıldığı kadar efektif olacak mı göreceğiz ancak benim ulaştığım detaylı basın bülteninde bunlar da yazıyor.
Led far konusunda geç kaldığını kendim de yazdım zaten? Yanlı bir tarafı yok. Matrix ledler astra K'da çok iyi çalışıyor. Ford da bu konuda iddialı bir tanıtım yaptı. Yol koşullarına ve navigasyondan da aldığı bilgilerle birlikte çalışacağı söyleniyor. Yani burada anlatmak istediğim araç hem sürüş modları hem güvenlik donanımları hem de sensörleri ile her konuda beraber çalışarak aktif bir şekilde araçta gerekli eylemleri gerçekleştiriyor.

Sürüş modları konusunda ise yine dediğim gibi evet geç kalındı ancak buradaki farklılık da şu, araç sürüş karakterine göre geri bildirimler alarak modları ona göre ayarlıyor. Yani burada amaçlanan tüm donanımlarla sürücüyü bir araya getirmek gibi, aracın her aksamı ile. Bunu da ne kadar efektif olduğunu ancak test ederek göreceğiz, bunlar sadece kağıt üstündeki olaylar şuan.

Çukur izleme konusunu ben de cidden merak ediyorum, özellikle patates tarlası gibi yollarımızda bakalım sensörler nasıl davranacak :D

İç hacim olarak octavia ile karşılaştırmak HB Focus'u doğru olmaz çünkü biri HB diğeri sedan ve liftback açılabilen bir sedan. Kendi selefleri olan Leon,Golf,308 gibi modeller ile karşılaştırmak daha doğru olacaktır.
 
Cukur izlemeyi Turkiye'de opsiyona koyarlar. Standart sunmazlar o konuda heveslenmeye luzum yok. Parasi olan bastirip alacak ancak oyle :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yalnız şaft tüneli olmayınca aracın yüksekliği artıyor. Civic'in yüksekliğini düşürebilmek için şaft tünelini geri getirdiler. Focus'un gövde salınımı nasıl olacak merak ettim.
Bu her zaman geçerli değil aracı yere yaklaştırınca illaki şaft tüneline ihtiyaç yok.Markaların şaft tüneline yerleştirdikleri yakıt hattı,elektronik akasmı başka bir yoldan ve ya daha dar bir şafttan geçirmesi yeterli olabilir. Eğer geçrekten 4x4 için geliştirilmemiş bir şasede yüksek bir şaft tüneli varsa bu işçilik maliyeti düşürmek veya şasede bu aksamları geçirecek başka yer bulamamalarından kaynaklanıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Opsiyon olması daha mantıklı olur zaten bence. Yoksa st line, active gibi modeller bu gidişle 200 bin üstü olacak :)
Kesinlikle öyle.. Zaten bende bu tarz şeylerin opsiyon olmasını istiyorum çünkü nasıl çalıştığını bilmediğim böyle enteresan donanımlara her zaman çekingen bakarım. İşlevselse veririm parasını alırım ama değilse standart donanım olup boşuna fiyatı uçurmanın alemi yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Az çok fiyatlarla ilgili bir şeyler kaptım :)
Başlangıç yani trend paketli 1.0 100bg manuel 115k civarında
1.5 ecoblue 120bg 8 ileri titanium da 155k civarında gelecek. 1.5 ecoboost ile ilgili bilgi yok.

Titanium pakette 8 inç navili ekran,adaptif cc,park pilotu standart gelebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk
Az çok fiyatlarla ilgili bir şeyler kaptım :)
Başlangıç yani trend paketli 1.0 100bg manuel 115k civarında
1.5 ecoblue 120bg 8 ileri titanium da 155k civarında gelecek. 1.5 ecoboost ile ilgili bilgi yok.

Titanium pakette 8 inç navili ekran,adaptif cc,park pilotu standart gelebilir.
Fiyatlara gel.. :( Focusclubtr'de genel bir anket yapıldı. Donanımlara göre standart olmasını istediğiniz özellikler adında. O anket sonuçlandı ve Otosan'a gönderildi. Otosan görüşüp bir yol çizecek standart donanımlar için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve GARAJ TV
Az çok fiyatlarla ilgili bir şeyler kaptım :)
Başlangıç yani trend paketli 1.0 100bg manuel 115k civarında
1.5 ecoblue 120bg 8 ileri titanium da 155k civarında gelecek. 1.5 ecoboost ile ilgili bilgi yok.

Titanium pakette 8 inç navili ekran,adaptif cc,park pilotu standart gelebilir.
Yeni Focus bu fiyatlarla benim için hayal olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Fiyatlara gel.. :( Focusclubtr'de genel bir anket yapıldı. Donanımlara göre standart olmasını istediğiniz özellikler adında. O anket sonuçlandı ve Otosan'a gönderildi. Otosan görüşüp bir yol çizecek standart donanımlar için.

Hocam yanlış hatırlamıyorsam sen 1.5 ecoblue için 130 bg ve 150 bg gibi güçlerden bahsediyordun ama 120 bg ile geldi. Yepyeni dizel motor. Rakipleri 130 bandının üstüne yavaş yavaş çıkıyor neden bu motor 120 bg ile kaldı.
 
Hocam yanlış hatırlamıyorsam sen 1.5 ecoblue için 130 bg ve 150 bg gibi güçlerden bahsediyordun ama 120 bg ile geldi. Yepyeni dizel motor. Rakipleri 130 bandının üstüne yavaş yavaş çıkıyor neden bu motor 120 bg ile kaldı.
1.5 ecoblue için 150 hp'lik bir versiyon var. Ama bu motorun focus'a koyulup koyulmayacağı henüz belli değil. İleri ki süreçte olabilir. Mondeo'da kullanılan 180'lik tdci motorun da 210 hp'lik bir versiyonu var mesela ecoblue adında. Ama o da Türkiye'ye hiç getirilmedi. Bu ecoblue motorların 150 ve 210 hp gibi güçlü versiyonları belki ileri ki süreçte gelecek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Çizgileri, tasarımı artık birçok arabaya benzediği için midir nedir sanki çok da yeni değil gibime geliyor fotoğraflara bakınca. Gerçi bu durum birçok arabada da olmaya başladı ama bunda ne bileyim ''yeni'' diyemedim sanki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk