HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

Bu videoda da yeni adaptif farın özelliklerinden biri anlatılmış. Yolda ki tabelaları okuyor, o tabelada anlatılana göre far ayarını araç otomatik olarak değiştiriyor. Videoda görüldüğü üzere tabelada dönel kavşak işareti varsa araç bunu okuyup kavşağı optimum düzeyde aydınlatacak şekilde hüzmeleri ayarlıyor.
 
Son düzenleme:
Arka diz mesafesi konusunda ufak bir done daha.. Aracı tanıtan eleman 2 metreye yakın boyunun olduğunu söylüyor. 4.15'ten sonrasını izleyebilirsiniz.

Elemanın boyu baya uzun ancak arkada diz değmesin diye ön koltuğu baya ileri almışlar. Yine de koltuk arkalığının şeklinden dolayı C sınıfı hb araç için baya iyi diz mesafesi sunuyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Elemanın boyu baya uzun ancak arkada diz değmesin diye ön koltuğu baya ileri almışlar. Yine de koltuk arkalığının şeklinden dolayı C sınıfı hb araç için baya iyi diz mesafesi sunuyor.
Tabii, ön koltuk bu elemanın boyuna göre ideal sürüş pozisyonundan biraz feragat edilerek daha farklı ayarlanmış. Yoksa ön koltuk, 2 metrelik birinin ideal sürüş pozisyonuna göre ayarlanırsa arka tarafa yine 2 metreye yakın biri oturamaz. En azından bu segmentte oturması zor. O tarz bir şey için muhtemelen D sınıfına çıkmak gerek. Malum bu boy ortalamaları oldukça yüksek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Focus Hb diz mesafesini sevdim ama bagajı biraz az kalmış tasarım olarak sanki egea gibi olmuş donanım olarak yine iyi bana göre.
 
herkes şurası şurdan alınmış şurası şöyle olmuş demiş ama alt takım? saydığınız araçların hangisinde focusta ki gibi mekanik alt yapı var? hiçbiri taklit bile edemez focusun süspansiyonunu anca gider kumda oynarlar
Aynı paraya 2. el bmw 1 alırım arkadan itişin keyfine bakarım yemişim alt takımını
 
Çünkü ciddi anlamda şasinin mühendisliği olarak atabileceğin bir laf yok adamlar cidden yapmışlar
Ben de arkadan itişli ve dengeli olan bir otomobil alırım diyom işte focus alcağıma. Yani 1 serisi 1 adım öne çıkıyor benim için
 
...
Benzer şekilde koltuk tasarımından dolayı kaybedilen alan geri kazanılmış gibi. Koltuklar ciddi incelmiş gibi duruyor.
...
Yalnız arka koltuğun oturma minderinin o kadar ince olması ciddi sıkıntı. Bence bu yeni Focus'un arka koltuğunda kimse konfor beklemesin. Yıllardır B sınıfındaki Fiesta'da bile isyan ettiğim bir noktadır, C sınıfında böyle minder hiç olmaz. Gebze-Harem minibüsü değil bu. 50-60 bin km sonra sık sık kullanılıyorsa o minderler kaçınılmaz şekilde yumuşuyor ve uzun yolda 2 saatten fazla yolculuk yapılamıyor. Hem torsiyon, hem de aşırı incelen arka koltuk minderi, Focus'ta arka koltuğu unutun demek oluyor. Direk 3 kapı alıp geçilesi araba olmuşo_O
 
Torsiyondan yana sıkıntı yok netice de benim arabamda torsiyon ama sen biliyorsun yol tutuşunu ki tüm testlerde sınıfının en iyi yok tutanı olarak anılır sorun nerede biliyor musun C segmenti bir araçta torsiyon kullanılması, ağırlık arttıkça torsiyon dezavantajları artıyor 1000 kg üstünde tutunma sorunları başlıyor hee yol tutmayacak mı? Tabi ki tutar fakat boş bir leon ile boş bir focus arasında fordun mekanik mühendisliğinin farkını yaşarken şimdi ise hiçbir fark olmaması üzücü
Seni çok iyi anlıyorum. Torsiyonlu B sınıfı arabada bozuk zeminli virajlı yollarda araba hoplayıp zıplasa da çevikliği ve direktliği sayesinde bir şekilde yol tutuş sağlanıyor. Araba ağırlaştığı zaman o torsiyon özetle Leon oluyor. Enine ve boyuna ebatlar genişlediğinde, bağımsız süspansiyonun farkı çok daha net hissediliyor. Konforunu zaten geçtim, yol tutuş konusunda da bozuk zeminlerde büyük bir rahatlık sunuyor sürücüye. Torsiyonun en iyisi de konsa bağımsız süspansiyon gibi olamaz. Pistte belki olur ama trafiğe açık olan hafif de olsa bozuk yollarda olmamış dedirtir. Torsiyonlu Mk4, Mk1'i aratır gibime geliyor. :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve Mt.Akina
Yalnız arka koltuğun oturma minderinin o kadar ince olması ciddi sıkıntı. Bence bu yeni Focus'un arka koltuğunda kimse konfor beklemesin. Yıllardır B sınıfındaki Fiesta'da bile isyan ettiğim bir noktadır, C sınıfında böyle minder hiç olmaz. Gebze-Harem minibüsü değil bu. 50-60 bin km sonra sık sık kullanılıyorsa o minderler kaçınılmaz şekilde yumuşuyor ve uzun yolda 2 saatten fazla yolculuk yapılamıyor. Hem torsiyon, hem de aşırı incelen arka koltuk minderi, Focus'ta arka koltuğu unutun demek oluyor. Direk 3 kapı alıp geçilesi araba olmuşo_O
Vallahi minderin içinde ne kullanıldı, nasıl bir malzeme var bilmediğim için pek bir yorum yapamayacağım hocam. Galeride ilk oturduğunda da muhtemelen pek bir şey anlaşılmaz, malum bu tarz şeyler için belli müddet kullanmış olmak, minderin de iyice ezilmiş olması gerek. Direkt olarak minderde rahatsızlık verecek bir sıkıntı yoksa onu ancak son kullanıcıların zamanla kullanıp deneyimlemesinden sonra anlayabiliriz sanırım.
 
Vallahi minderin içinde ne kullanıldı, nasıl bir malzeme var bilmediğim için pek bir yorum yapamayacağım hocam. Galeride ilk oturduğunda da muhtemelen pek bir şey anlaşılmaz, malum bu tarz şeyler için belli müddet kullanmış olmak, minderin de iyice ezilmiş olması gerek. Direkt olarak minderde rahatsızlık verecek bir sıkıntı yoksa onu ancak son kullanıcıların zamanla kullanıp deneyimlemesinden sonra anlayabiliriz sanırım.
Hocam az çok bizi çözmüşsündür; bizim evde bir araba satın alındıysa 100k-150k km yapmadan elden çıkarılmaz. :) Buna dayanarak farklı arabalardan edindiğim tecrübelerimle bunu iddia ettim. O minderin 50-60 bin km sonra ilk günkü kondisyonda kalmasının tek yolu aşırı sert olması. O zaman da o koltuk ilk günden konforsuz olacaktır. Sırtlıktan çalsalar hiç sesim çıkmazdı da, oturma minderi bir arabada malzemeden çalınması gereken son yerdir. Fiesta ve B-Max'te bu hatayı yapmışlardı, Courier'de durum daha iyiydi ve çok sattı. Ford akıllanmamış ki bunları da bu şekilde yapmış. Ha, malzeme bilimi aşırı ilerlediyse de ben kaçırdıysam onu bilemem. :)
 
Hocam az çok bizi çözmüşsündür; bizim evde bir araba satın alındıysa 100k-150k km yapmadan elden çıkarılmaz. :) Buna dayanarak farklı arabalardan edindiğim tecrübelerimle bunu iddia ettim. O minderin 50-60 bin km sonra ilk günkü kondisyonda kalmasının tek yolu aşırı sert olması. O zaman da o koltuk ilk günden konforsuz olacaktır. Sırtlıktan çalsalar hiç sesim çıkmazdı da, oturma minderi bir arabada malzemeden çalınması gereken son yerdir. Fiesta ve B-Max'te bu hatayı yapmışlardı, Courier'de durum daha iyiydi ve çok sattı. Ford akıllanmamış ki bunları da bu şekilde yapmış. Ha, malzeme bilimi aşırı ilerlediyse de ben kaçırdıysam onu bilemem. :)
Dediğim gibi hocam çok emin olduğum veya deneyimlediğim bir mevzu olmadığı için ne yorum yapsam havada kalır :) Koltukların ağırlık ve iç mekan kazanımı için tekrar dizayn edildiğini biliyorum. Ama iç kısmında kullanılan malzeme nedir ne değildir bir fikrim yok. Galeriye gelince falan oturmak lazım. En azından bir oturup mindere bastırmam, yoklamam lazım ki içinde ne çeşit bir malzeme kullanılmış anlayabileyim. Zaten uzun ömürlü olsun diye sertleştirilmiş bir yapısı varsa oturduğum veya elimle yokladığım anda direkt ortaya çıkacaktır.
 
Yoldan canlı canlı.. ST line
209168719-w988-h556.jpg.243e1a68270cba080f512a79b2e6668b.jpg

209168718-w988-h556.jpg.eb5d9ce53a8d46b21b4ff8d3965505b1.jpg

209168721-w988-h556.jpg.29b19cfc2ffcb7802296757a414c2da3.jpg


Bu da sedan.. ( arkası hala çirkin, alışamadım )
focus sedan2.jpg

Focus sedan.jpg


Bu da fake egzoz çıkışlı vignale.. 180'lik versiyonda çift egzoz olabilir.
up39516-fordifocusi2018iescapeidmi5.jpg.7957d257ade58e0a49851cb15018240e.jpg


Kaynak; https://www.focusclubtr.com/topic/16406-yeni-2018-ford-focus-mk4-tanıtıldı/?page=19
 

Stline 1.0 125 lik motorla gelirse üzülürüm valla.