Herkese Merhabalar,

Yeni Focus görüntülendi başlığı altında uzun uzun tartışmalar, sorular var. Haberler geldikçe de güncellendi.
Malum ekonomik durumlar sebebiyle diye tahmin ediyorum, lansman ve Türkiye'ye gelişi de zaman aldı ama sonunda o gün geldi.
Sosyal medyayı takip eden varsa bugün lansmanın ilk ayağı belirli bir basın grubuna gerçekleşti, diğeri de yarın gerçekleşecek.
Ben de beraber yönettiğimiz bir abimle sayfamız adına davetliyiz. Amatör olarak ilk inceleme videomuzu ve araçtan detayları aktaracağımız bir video çekeceğiz.
Aklınızda Yeni Focus hakkında sorular varsa bu başlık altından alabilirim, yarın videoda yer vermeye çalışırız, yetkililerden öğreniriz.

1862586_0_1523443432kPMk9.jpg
 
Hesap makinasından çok fiestaya olan aşırı benzerlik beni üzdü. Tamam markanın tasarım dili benzerdir ama bu kadar benzerlik olmamalı diye düşünüyorum.

ford-fiesta-trend-85--15691808.jpg
Ford o vites topuzundan kurtulamadı mı hala ya? Kaç senedir aynı muhabbet. Tamam kötü de durmuyor ama artık biraz değişiklik lazım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
O ekran kesin olarak var mıymış? Acaba ilk üretim araçlarda böyle hesap makinesi gibi ekran koyup sonraki üretimlerde daha derli toplu bir ekrana geçerler mi? Mesela Clio 4 ilk üretildiğinde arka camlar manueldi, sonra 1-2 ay içinde onu da elektrikli yapmışlardı. Bir de bu boş Focus'a neden bu kadar takıldınız her marka yapıyor bunu.
2019-audi-a16.jpg
 
O ekran kesin olarak var mıymış? Acaba ilk üretim araçlarda böyle hesap makinesi gibi ekran koyup sonraki üretimlerde daha derli toplu bir ekrana geçerler mi? Mesela Clio 4 ilk üretildiğinde arka camlar manueldi, sonra 1-2 ay içinde onu da elektrikli yapmışlardı. Bir de bu boş Focus'a neden bu kadar takıldınız her marka yapıyor bunu.Ekli dosyayı görüntüle 16021
Donanım ekleme çıkarma konusunda ki belirlemeler biraz da müşteri geri dönüşlerine göre olacak. Müşterilerden genel anlamda fazla talep alan donanımlar sonra ki seri üretimlerde araçlara eklenebilir. Üst versiyonlarda üstünde çalışılan yeni bir dijital hız göstergesi olduğunu da okumuştum. Hatta görsellerini de görmüştüm. Fakat şuan henüz seri üretime geçmedi.
 
Başlangıç fiyatı 15 bin Euro. Bu tabi baya boş bir arabanın başlangıç fiyatı. Bu fiyat internette yazan bu arada, Türkiye kadar olmasa da biraz daha düşerler. En azından atmosferik değil :D

Tarabya yokuşunu 5 kişi bagaj dolu çıkar mıyız? :D
Arkadaşlar yokuşları bu kadar büyütmeyin. Benim 1.2 atmosferik araba bile en dik yokuşu dolu olsa da çıkıyor, bu arabalar mı çıkmayacak. :) Araba bakımlı olsun, yakıtı afr ayarı düzgün olsun yeter.
 
Arkadaşlar yokuşları bu kadar büyütmeyin. Benim 1.2 atmosferik araba bile en dik yokuşu dolu olsa da çıkıyor, bu arabalar mı çıkmayacak. :) Araba bakımlı olsun, yakıtı afr ayarı düzgün olsun yeter.
Haklisin hocam, ben isin sakasindayim zaten :D Artik 2018'de yokus cikamayacak araba ureten yoktur herhalde ( Insallah) :)
 
Hesap makinasından çok fiestaya olan aşırı benzerlik beni üzdü. Tamam markanın tasarım dili benzerdir ama bu kadar benzerlik olmamalı diye düşünüyorum.

ford-fiesta-trend-85--15691808.jpg
Ben en çok i30 a benzemesine üzüldüm. Bu iç tasarım fiesta da muhteşemdi lakin yine genel hatları korunsada BMW 3 ile 5 örneğinde olduğu gibi daha büyük pahalı bir üst sınıf hissi yakalayabilirdi güzel olurdu. Fakat şu haliyle bile golf değil bunu alırdım sürüşüde ford a yakışır ise on numara olmuş 1.5 184bg ile ideal kombinasyon.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Ben en çok i30 a benzemesine üzüldüm. Bu iç tasarım fiesta da muhteşemdi lakin yine genel hatları korunsada BMW 3 ile 5 örneğinde olduğu gibi daha büyük pahalı bir üst sınıf hissi yakalayabilirdi güzel olurdu. Fakat şu haliyle bile golf değil bunu alırdım sürüşüde ford a yakışır ise on numara olmuş 1.5 184bg ile ideal kombinasyon.

İ30 çok güzel tespit olmuş hiç fark etmemiştim.
 
Otopark.com'un insta hikayelerine attığı, Yeni Focus olmuş mu? Wallpaper gelsin mi sorusuna %52 hayır dedi. (Genelde bu tarz paylaşımlar %80-90 larda evetle sonuçlanırdı)

Sebebi ortada bu araç sedan kasa ile olmamış ya da olmuşsa da görsel olarak herhangi bir albenisi yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve spartacus
ST-Line modellerde, arkada kol dayama ve havalandırma kanalları yok. Tıpkı A Serisinin, AMG paketi gibi.
Titanium pakette ise; arkada 12V, havalandırma kanalları ve kol dayama var. Bir otomobil gazetecisi de çıkıp, bunu söylememiş. Yok deyip geçmiş herkes.
Kaynak:
 
Testleri gelince bu kadar yerilecek veya övülecek araba mı göreceğiz. Lakin Ford bu kadar süspansiyon ar ge sini biraz daha iç mekan kalitesine falan harcasaydı bence. Zaten eskisi de iyiydi. Bu biraz daha iyi eyvallah ama bu kullanıcıya ne kadar etki eder ki.
 
Ford o vites topuzundan kurtulamadı mı hala ya? Kaç senedir aynı muhabbet. Tamam kötü de durmuyor ama artık biraz değişiklik lazım...
75.000 kilometre o topuzu kullandım.Kronik olan sırt kısmının soyulması dışında tamamen memnundum.Bence hala güzel bir tasarımı var,yarış versiyonlarında da temeli aynı biraz daha süslüsünü kullanıyorlar.Tabiki yenilik her zaman güzel olur ama benim bir sıkıntım yoktu kullanıcı olarak,halen daha memnunum, hep bu topuzu kullanabilirler.Yenisini yapacaz diye beter hale getirmeleri riskindense eldeki güzel malı kullanmalarını tercih ederim :)
 
Son düzenleme:

Video daha önce paylaşıldı ama başlığa girenlere ufak 1-2 bilgi vereyim;
- Arka kol dayama, arka havalandırma gibi detaylar Türkiye paketinde yok maalesef. Çin ve Avrupa versiyonunda bunlar bulunuyor.
- Led farlar serinin en yüksek donanım paketi olan Vignale'de standart ( Thor far ). Diğer versiyon ise üst seviye far ve opsiyon.
- Titanium paketin Golf'te eş değeri artık Highline değil Comfortline. Yani Titanium Mk4 Focus, Mk3,5 kasanın style donanımı diyebiliriz. Bu sebeple Comfortline Golf ile donanım bazında kıyaslamak gerekiyor. Highline'ın eş değeri artık St-line.
- 1.5 150 hp 8 ileri otomatik üretimin geç başlamasından dolayı gecikti. İlerleyen zamanlarda büyük olasılıkla o gelecek. Talebe bağlı olarak 180'lik ünite de gelecek.
- Sedanda ki jantlar Otosan'ın Ford Avrupa'dan talep ettiği standart jantlar değil. Otosan çok kollu jantı istemiş fakat Ford Avrupa bunu şu aşamada göndermemiş. İlerleyen dönemde Otosan'a bağlı olarak kol dayama, arka havalandırma, jant gibi şeyler donanımlara eklenebilir.
 

Video daha önce paylaşıldı ama başlığa girenlere ufak 1-2 bilgi vereyim;
- Arka kol dayama, arka havalandırma gibi detaylar Türkiye paketinde yok maalesef. Çin ve Avrupa versiyonunda bunlar bulunuyor.
- Led farlar serinin en yüksek donanım paketi olan Vignale'de standart ( Thor far ). Diğer versiyon ise üst seviye far ve opsiyon.
- Titanium paketin Golf'te eş değeri artık Highline değil Comfortline. Yani Titanium Mk4 Focus, Mk3,5 kasanın style donanımı diyebiliriz. Bu sebeple Comfortline Golf ile donanım bazında kıyaslamak gerekiyor. Highline'ın eş değeri artık St-line.
- 1.5 150 hp 8 ileri otomatik üretimin geç başlamasından dolayı gecikti. İlerleyen zamanlarda büyük olasılıkla o gelecek. Talebe bağlı olarak 180'lik ünite de gelecek.
- Sedanda ki jantlar Otosan'ın Ford Avrupa'dan talep ettiği standart jantlar değil. Otosan çok kollu jantı istemiş fakat Ford Avrupa bunu şu aşamada göndermemiş. İlerleyen dönemde Otosan'a bağlı olarak kol dayama, arka havalandırma, jant gibi şeyler donanımlara eklenebilir.
Herhangi bir satış temsilcisi burada yazanların çoğunu bilmiyordur. (İşini iyi yapmaya çalışanlar alınmasın tabii )
Eline sağlık hocam, teşekkürler...
 

Video daha önce paylaşıldı ama başlığa girenlere ufak 1-2 bilgi vereyim;
- Arka kol dayama, arka havalandırma gibi detaylar Türkiye paketinde yok maalesef. Çin ve Avrupa versiyonunda bunlar bulunuyor.
- Led farlar serinin en yüksek donanım paketi olan Vignale'de standart ( Thor far ). Diğer versiyon ise üst seviye far ve opsiyon.
- Titanium paketin Golf'te eş değeri artık Highline değil Comfortline. Yani Titanium Mk4 Focus, Mk3,5 kasanın style donanımı diyebiliriz. Bu sebeple Comfortline Golf ile donanım bazında kıyaslamak gerekiyor. Highline'ın eş değeri artık St-line.
- 1.5 150 hp 8 ileri otomatik üretimin geç başlamasından dolayı gecikti. İlerleyen zamanlarda büyük olasılıkla o gelecek. Talebe bağlı olarak 180'lik ünite de gelecek.
- Sedanda ki jantlar Otosan'ın Ford Avrupa'dan talep ettiği standart jantlar değil. Otosan çok kollu jantı istemiş fakat Ford Avrupa bunu şu aşamada göndermemiş. İlerleyen dönemde Otosan'a bağlı olarak kol dayama, arka havalandırma, jant gibi şeyler donanımlara eklenebilir.
20:40 2:45 arası devirlenmeye bak harbiden şanzımanı merak ediyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve Cenk
Herhangi bir satış temsilcisi burada yazanların çoğunu bilmiyordur. (İşini iyi yapmaya çalışanlar alınmasın tabii )
Eline sağlık hocam, teşekkürler...
Teşekkür ederim hocam. Yok muhtemelen çoğu bilmez temsilcilerin. Ford, 150 ve 180'lik motorların gelmemesi için hiç bir sebep yok ama müşteri olarak talep etmeniz gerekiyor gibi bir açıklama yapmış. Bununla beraber seride dursun diye 150'lik otomatiğin müşteri talebi olmadan yüksek ihtimal gönderileceği yönünde bir bilgi de var.
 
Son düzenleme:
20:40 2:45 arası devirlenmeye bak harbiden şanzımanı merak ediyorum
Bu şanzımanı oldukça beğeniyorlar. Zf'in üretim prensiplerine benzer bir anlayışla meydana getirildiğinden bahsediliyordu teknik bilgilerde. Tabii bir zf kadar performanslı kullanım geçişleri sağlamıyor. Ama powershift'ten sonra ilaç gibi geldi denebilir. Ben de deneyimlemek için sabırsızlanıyorum. Bakalım beğenecek miyiz..
 
Testlerden anladığım şu oldu. Yeni otomatik şanzıman ve büyüyen boyutlar harici çok da ileri gidememiş. Hep diyorum iç mekanında kesinlikle parasını hak eden bir havası yok. İnsan biraz gizli ışık, göz boyayan malzeme gibi insanı şımartan/kandıran 3-5 espri koyar. Vignale'de vardır ama o da zor gelir, gelse de kim bilir kaç para olur. E fiyatlar da çok rekabetçi değil Honda'ya Renault'a Toyota'ya gitsen çok ciddi indirim alıyorsun. Arka kol dayama ve havalandırma nasıl olmaz anlamıyorum. Bakalım satışları nasıl olacak ama çok kötü zamanda satışa çıktı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67 ve Bilal