Herkese Merhabalar,

Yeni Focus görüntülendi başlığı altında uzun uzun tartışmalar, sorular var. Haberler geldikçe de güncellendi.
Malum ekonomik durumlar sebebiyle diye tahmin ediyorum, lansman ve Türkiye'ye gelişi de zaman aldı ama sonunda o gün geldi.
Sosyal medyayı takip eden varsa bugün lansmanın ilk ayağı belirli bir basın grubuna gerçekleşti, diğeri de yarın gerçekleşecek.
Ben de beraber yönettiğimiz bir abimle sayfamız adına davetliyiz. Amatör olarak ilk inceleme videomuzu ve araçtan detayları aktaracağımız bir video çekeceğiz.
Aklınızda Yeni Focus hakkında sorular varsa bu başlık altından alabilirim, yarın videoda yer vermeye çalışırız, yetkililerden öğreniriz.

1862586_0_1523443432kPMk9.jpg
 
Geçtiğimiz günlerde vakit bulup sonunda Focus Mk4'e bakmaya gittim. Malzeme kalitesi çok kötü olmuş aracın. Mk3 fersah fersah iyiydi. Hele hele arkalar felaket. Içine binince de Fiesta'da gibi hissettim genişlik hariç. Sürüşü nasıldır bilmem ama iç malzeme kalitesi ve tasarımı benim açımdan net olarak sınıfta kaldı.
Aracın iç ve dış intibası çok düşük. Otopark testinin aracı abarttığını düşünüyorum
 
Geçtiğimiz günlerde vakit bulup sonunda Focus Mk4'e bakmaya gittim. Malzeme kalitesi çok kötü olmuş aracın. Mk3 fersah fersah iyiydi. Hele hele arkalar felaket. Içine binince de Fiesta'da gibi hissettim genişlik hariç. Sürüşü nasıldır bilmem ama iç malzeme kalitesi ve tasarımı benim açımdan net olarak sınıfta kaldı.
Aracın iç ve dış intibası çok düşük. Otopark testinin aracı abarttığını düşünüyorum
Ic ve dis mekanda secilen tasarimi geciyorum cunku bunun secimi fazlasiyla oznel.

Malzeme kalitesi olarak Focus'u Turkiye paket diyebiliriz. Ozellikle Avrupa'ya sunulan deri kapli koltuklar, deri diz dayama, yumusak ust arka kapi trimleri Turkiye'de yok.

Avrupa'ya sunulanlara bakarsaniz malzeme kalitesinin cok ovulen Golf'ten de iyi oldugunu videoda gorebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Ic ve dis mekanda secilen tasarimi geciyorum cunku bunun secimi fazlasiyla oznel.

Malzeme kalitesi olarak bu araclar Turkiye paket diyebiliriz. Ozellikle Avrupa'ya sunulan deri kapli koltuklar, deri diz dayama, yumusak ust arka kapi trimleri Turkiye'de yok.

Avrupa'ya sunulanlara bakarsaniz malzeme kalitesinin cok ovulen Golf'ten de iyi oldugunu videoda gorebilirsiniz.
Açıkçası ben showroomdaki aracı bizim Golf'ümüzün malzeme kalitesine göre karşılaştırdım. Neticede ikiside Türkiye'ye gönderilmiş araçlar. Arada bariz bir kalite farkı var. Megane, i30 gibi rakipleri Focus'dan daha kaliteli hissettiriyor iç mekanda. Dediğim gibi sürüşü hakkında yorum yapmıyorum ama bize gelen Focus'ların iç mekanları olmamış. Fiesta bile daha kaliteli ve tok hissetiriyor yanında. Neden böyle bir hamle yapıyor Ford anlamış değilim. Bide 189.000 yazmışlardı fiyata arabada led far yok. Beklemediğim derecedeydi Focus. Ben hakikaten iyi bekliyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Açıkçası ben showroomdaki aracı bizim Golf'ümüzün malzeme kalitesine göre karşılaştırdım. Neticede ikiside Türkiye'ye gönderilmiş araçlar. Arada bariz bir kalite farkı var. Megane, i30 gibi rakipleri Focus'dan daha kaliteli hissettiriyor iç mekanda. Dediğim gibi sürüşü hakkında yorum yapmıyorum ama bize gelen Focus'ların iç mekanları olmamış. Fiesta bile daha kaliteli ve tok hissetiriyor yanında. Neden böyle bir hamle yapıyor Ford anlamış değilim. Bide 189.000 yazmışlardı fiyata arabada led far yok. Beklemediğim derecedeydi Focus. Ben hakikaten iyi bekliyordum.

ST-Line 5 Kapı _ 1.5L EcoBlue 120PS 8 İleri Otomatik 232.000
ST-Line Station Wagon _ 1.5L EcoBlue 120PS 8 İleri Otomatik 238.200

Geçmiş olsun hocam :D
 
Açıkçası ben showroomdaki aracı bizim Golf'ümüzün malzeme kalitesine göre karşılaştırdım. Neticede ikiside Türkiye'ye gönderilmiş araçlar. Arada bariz bir kalite farkı var. Megane, i30 gibi rakipleri Focus'dan daha kaliteli hissettiriyor iç mekanda. Dediğim gibi sürüşü hakkında yorum yapmıyorum ama bize gelen Focus'ların iç mekanları olmamış. Fiesta bile daha kaliteli ve tok hissetiriyor yanında. Neden böyle bir hamle yapıyor Ford anlamış değilim. Bide 189.000 yazmışlardı fiyata arabada led far yok. Beklemediğim derecedeydi Focus. Ben hakikaten iyi bekliyordum.
Sinan da test ederken zaten söyledi. İç mekanda Golf daha iyi bundan diye. Yukarıda yorum yapan arkadaş da Sinan'ın aracı abarttığını düşünüyorum demiş ama adam zaten Golf'ün iç mekanı kesin dille bundan daha iyi demiş daha ne desin :D

Türkiye spec'ler son ekonomik durumdan etkilendi. Farkındaysan 1.5 ecboost bile getirmediler. Hatta farkındaysan Avrupa'da hiç satılmayan eski nesil 6 ileri tam otomatik şanzımanı 1.5 atmosferik motora koyup buraya bile gönderdiler ki bu şanzıman ve motor Avrupa'da hiç yok. Lansmandan önce ki süreçte böyle bir motor - şanzıman ikilisinin olacağını biz de bilmiyorduk diyen otomobil magazincileri bile vardı :D O yüzden Avrupa spec focus ile Türkiye spec focus arasında motor seçimi, malzeme kalitesi, donanım v.b konularda ciddi farklar var. Sebebiyse basit; burada fiyatlar çok yüksek binek satışı düşük olduğundan sürekli ' müşteri isterse, talep görürsek bunları bunları getiririz ' diyorlar. İkinci olarak da ticari satışlarının onlara yettiğini düşünüyorlar.
 
Son düzenleme:
Sinan da test ederken zaten söyledi. İç mekanda Golf daha iyi bundan diye. Yukarıda yorum yapan arkadaş da Sinan'ın aracı abarttığını düşünüyorum demiş ama adam zaten Golf'ün iç mekanı kesin dille bundan daha iyi demiş daha ne desin :D

Türkiye spec'ler son ekonomik durumdan etkilendi. Farkındaysan 1.5 ecboost bile getirmediler. Hatta farkındaysan Avrupa'da hiç satılmayan eski nesil 6 ileri tam otomatik şanzımanı 1.5 atmosferik motora koyup buraya bile gönderdiler ki bu şanzıman ve motor Avrupa'da hiç yok. Lansmandan önce ki süreçte böyle bir motor - şanzıman ikilisinin olacağını biz de bilmiyorduk diyen otomobil magazincileri bile vardı :D O yüzden Avrupa spec focus ile Türkiye spec focus arasında motor seçimi, malzeme kalitesi, donanım v.b konularda ciddi farklar var. Sebebiyse basit; burada fiyatlar çok yüksek binek satışı düşük olduğundan sürekli ' müşteri isterse, talep görürsek bunları bunları getiririz ' diyorlar. İkinci olarak da ticari satışlarının onlara yettiğini düşünüyorlar.
golf zaten bu sınıfın belki de en iyisi. yani iç mekanda golfün biraz daha kaliteli ve iyi olması focus için çok büyük bir eleştiri sebebi değil. kendi incelememde focusun iç mekanının sadece golften değil diğer birçok rakibinden de geride olduğunu düşünüyorum.

bu konuda bir eleştirim de şahsen otopark.com testlerine. test konuğu honda, alfa romeo ve ford modelleri olduğunda objektif yorum yapılmadığını; bu markaların eksikleri başka markalarda olsa çok daha fazla eleştirileceğini düşünüyorum. eğer merak ederseniz bu fikrimi daha fazla destekleyecek yorumlarda bulunurum.
 
golf zaten bu sınıfın belki de en iyisi. yani iç mekanda golfün biraz daha kaliteli ve iyi olması focus için çok büyük bir eleştiri sebebi değil. kendi incelememde focusun iç mekanının sadece golften değil diğer birçok rakibinden de geride olduğunu düşünüyorum.

bu konuda bir eleştirim de şahsen otopark.com testlerine. test konuğu honda, alfa romeo ve ford modelleri olduğunda objektif yorum yapılmadığını; bu markaların eksikleri başka markalarda olsa çok daha fazla eleştirileceğini düşünüyorum. eğer merak ederseniz bu fikrimi daha fazla destekleyecek yorumlarda bulunurum.
Yukarıda size de video'yu gönderdim. Açıp izlerseniz ve diğer yorumlarıma da bakarsanız Türkiye paketi ile Avrupa paketinin malzeme seçimlerinin, donanımlarının değişkenlik gösterdiğini görürsünüz. Avrupa paket focus, Golf'e benzer ve yer yer daha iyi iç mekan malzeme kalitesi sunabiliyorken Türkiye paket focus çoğu rakibinden geride kalabiliyor. Bunun sebebi otomobil değil, Otosan'dır.

Otopark.com'un testlerine gelince; test sırasında otomobillerin sürüşü anlamında alfa ve ford modellerinin övüldüğünün ben de farkındayım. Sürüş kısmına dair yapılan övgüler kimine fazla kimine kararında gelebilir. Artık Sinan'ı tanımış olmanız gerek. Sürüşü iyi ve zevkli otomobil gördüğü zaman seviyor o aracı. O araç bir adım öne geçiyor kendisi açısından. Ama eksikleri olduğunda da söylemiyor değil. Focus v.s Golf karşılaştırmasında iç mekan konusunda Sinan bariz şekilde Golf'ün iç mekanı daha iyi demiş.' Ben şahsen Focus'u seçerim ama bilirim ki Golf'ün iç mekanı bundan daha iyi ' diyor. Size göre otomobili daha nasıl eleştirmesi gerekiyordu tarafsız olduğunu kanıtlaması için ?
 
Son düzenleme:
Yukarıda size de video'yu gönderdim. Açıp izlerseniz ve diğer yorumlarıma da bakarsanız Türkiye paketi ile Avrupa paketinin malzeme seçimlerinin, donanımlarının değişkenlik gösterdiğini görürsünüz. Avrupa paket focus, Golf'e benzer ve yer yer daha iyi iç mekan malzeme kalitesi sunabiliyorken Türkiye paket focus çoğu rakibinden geride kalabiliyor. Bunun sebebi otomobil değil, Otosan'dır.

Otopark.com'un testlerine gelince; test sırasında otomobillerin sürüşü anlamında alfa ve ford modellerinin övüldüğünün ben de farkındayım. Sürüş kısmına dair yapılan övgüler kimine fazla kimine kararında gelebilir. Artık Sinan'ı tanımış olmanız gerek. Sürüşü iyi ve zevkli otomobil gördüğü zaman seviyor o aracı. O araç bir adım öne geçiyor kendisi açısından. Ama eksikleri olduğunda da söylemiyor değil. Focus v.s Golf karşılaştırmasında iç mekan konusunda Sinan bariz şekilde Golf'ün iç mekanı daha iyi demiş.' Ben şahsen Focus'u seçerim ama bilirim ki Golf'ün iç mekanı bundan daha iyi ' diyor. Size göre otomobili daha nasıl eleştirmesi gerekiyordu tarafsız olduğunu kanıtlaması için ?
fikrimi açayım o zaman. eksiklerin söyleniş tarzı ve üzerinde duruluş süresi bana göre taraflı. kendisinin deyimiyle alfa romeoların ön takımından ses geliyormuş. size soruyorum. bu eksik alfa romeoda 10 saniyeyle anlatılırken leonun sürüş anlamındaki eksisi "gömme" seviyesinde anlatıldı. focusun iç mekanı golfte olsaydı acaba nasıl olurdu. mercedes, audi ve vwlerin sürüşü konfor odaklı diye "sıkıcı", "buzdolabı" tabirine maruz kalıyor. o zaman bu tarz tabirler her marka modele yapılmalı. siz almanya buluşmasında audi s3'lere sıkıcı, heyecansız deyip st line olmayan modellerde çirkinlikte level atlayan tdci focus överseniz bana göre bu da taraflı
 
Son düzenleme:
fikrimi açayım o zaman. eksiklerin söyleniş tarzı ve üzerinde duruluş süresi bana göre taraflı. kendisinin deyimiyle alfa romeoların ön takımından ses geliyormuş. size soruyorum. bu eksik alfa romeoda 10 saniyeyle anlatılırken leonun sürüş anlamındaki eksisi "gömme" seviyesinde anlatıldı. focusun iç mekanı golfte olsaydı acaba nasıl olurdu. mercedes, audi ve vwlerin sürüşü konfor odaklı diye "sıkıcı", "buzdolabı" tabirine maruz kalıyor. o zaman bu tarz tabirler her marka modele yapılmalı. siz almanya buluşmasında audi s3'lere sıkıcı, heyecansız deyip st line olmayan modellerde çirkinlikte level atlayan tdci focus överseniz bana göre bu da taraflı
Her markanın iddialı olduğu bir yönü vardır. Golf her zaman çok iyi malzeme kalitesi, işçilikle birlikte konfor odağı yüksek olması amacıyla üretilen bir araçtır. Müşteri kitlesi de bunu tercih eder. İyi olması beklenen bir alanda kötü olursa tabii ki daha fazla eleştirilir. Focus sürüşüyle iddialı olan bir araç. Bu alanda kötü olursa tıpkı Golf gibi eleştirilir.

Leon'un tasarımı belli, motor - şanzıman ikilisi belli, alıcı kitle belli, performans ve sürüş odaklı uygun maliyetli bir otomobil amacı taşıdığı belli. Sen performanslı otomobil yapıp, sonuna FR takısı ekleyip vasat sürüşlü araç yaparsan eleştirilirsin. Farkındaysanız kimse 1.6 tdi Leon'a bir şey dememiştir şimdiye kadar.

Otopark.com'da Mondeo testi yapıldı ve sürüşünün eskisi gibi eğlenceli olmadığı söylendi. Otopark.com'da mk3,5 kasa Focus'un testi yapıldı ve hiç bir yerli kanalın bahsetmediği bazı çukur geçişlerinde kötü tepkiler verdiği de anlatıldı. Otopark.com'da Passat testi yapıldı ve aracın sürüşüne bayıldılar. Üstelik eğlenceli sürüş sunabildiğinden de bahsettiler.

Kusura bakmayın ama siz insanların yorumlarını ve algılarını otopark.com'un sunumlarına mal edip yorum yapmaya çalışıyorsunuz. Bir otomobilin sürüşü sıkıcıysa sıkıcıdır, konforluysa konforludur. Marka - model arasında segment farkı bulunması bu gerçeği değiştirmez.
 
imzanızdaki forda bakılırsa dediğime hak vermenizi ben de beklemiyorum. ne diyelim. s3 sahipleri, buzdolabı sürücüsü passatçılar, c180 sahipleri taksicilerle aynı düşünüp tdci focus almayarak sıkıcı ve heyecansız bir tercih yapmış.
 
Son düzenleme:
imzanızdaki forda bakılırsa dediğime hak vermenizi ben de beklemiyorum. ne diyelim. s3 sahipleri, buzdolabı sürücüsü passatçılar, c180 sahipleri taksicilerle aynı düşünüp tdci focus almayarak sıkıcı ve heyecansız bir tercih yapmış.
Verecek mantıklı bir cevabınız yoksa imzaymış, şuymuş, buymuş bahane etmenize gerek yok. Ben sizin imzanızda ki araca bakıp herhangi bir imada bulunarak yorum yapmadım size. Yoksa sahip olduğunuz araca söylenenlerden dolayı belli ki çok canınız yanmış. Onun hırsını alıyorsunuz galiba etrafınızdan diye bir imada bulunarak yorum yapmayı da bilirdim. O yüzden fanboy imasında bulunup boş polemiklere çekmeye çalışmayın lütfen.
 
Son düzenleme:
Verecek mantıklı bir cevabınız yoksa imzaymış, şuymuş, buymuş bahane etmenize gerek yok. Ben sizin imzanızda ki araca bakıp herhangi bir imada bulunarak yorum yapmadım size. Yoksa sahip olduğunuz araca söylenenlerden dolayı belli ki çok canınız yanmış. Onun hırsını alıyorsunuz galiba etrafınızdan diye bir imada bulunarak yorum yapmayı da bilirdim. O yüzden fanboy imasında bulunup boş polemiklere çekmeye çalışmayın lütfen.
siz benim vermek istediğim mesaj yerine araçları kıyaslayan yorumlar yapmışsınız. ben eleştirilmesinde değilim. bu aracın burası olmamış denilebilir ki denilmelidir de. sizin yazdığınız yorumdan gidelim. mondeo spor sürüş vaadetmesi gerekirken sürüşü eğlenceli olmamış denildi. ee sonuç? mondeo kambur, konforsuzluğa gelemeyen, tek elle araç kullanan, bir tarafları büyük müteahhit arabası mı. yani yakıştırma bu mu. bazı markaların eleştirilme dozu dalga geçmeye varıyor ki bunu siz de görüyorsunuz bana göre.
 
Son düzenleme:
siz benim vermek istediğim mesaj yerine araçları kıyaslayan yorumlar yapmışsınız. ben eleştirilmesinde değilim. bu aracın burası olmamış denilebilir ki denilmelidir de. sizin yazdığınız yorumdan gidelim. mondeo spor sürüş vaadetmesi gerekirken sürüşü eğlenceli olmamış denildi. ee sonuç? mondeo kambur, konforsuzluğa gelemeyen, tek elle araç kullanan, bir tarafları büyük müteahhit arabası mı. yani yakıştırma bu mu. bazı markaların eleştirilme dozu dalga geçmeye varıyor ki bunu siz de görüyorsunuz bana göre.
Ben eskiden Mondeo sahibiydim. 98 kasaydı. Çok güzel yol tutuşu vardı ama D segmentin gerekli olan konfor ve yalıtımı karşılayamazdı. Sonraki kasa Mondeo'lar da bu segmentin gereklerini yerine getirmekte zorlandı. Son kasa Mondeo bir tek konforlu ve yalıtımlı olmayı başarabildi. Başarı diyorum çünkü D segmentinin üretim amacı zaten budur. Spor versiyonları çıkarsa eğer onların da amacı spor sürüş sunmaktır. Yani ilk mesajımda söylediğim gibi araç ne için üretilmişse onu tam anlamıyla sunmak zorunda. Sunamıyorsa eleştirilir.

Ben sizin anlatmak istediklerinizin farkındayım. Hatta vag grubuna yapılan çokça eleştirilerden sonra burada ben defalarca vag grubunu da savundum. Başlıkları aratırsanız şahit olursunuz önceki yorumlarıma. Size anlatmaya çalıştığım şey şu ki forumlarda takılan, sosyal medya hesaplarında gezinip yorum atan insanların yargıları başka, bu platformda araçları test eden kişi ve kişilerin yaptıkları iş başka. Derseniz ki bu forum üyelerinin çoğu yorumlarında vag araçlarını gömüyor, yok fordmuş, yok alfaymış, yok yol tutuşmuş bir sürü yüceltme yapıyor ona hak veririm. Ama onun haricinde emin olun Türkiye'de daha tarafsız test yapan başka bir otomobil magazincisi ve kanalı da bulamazsınız.
 
8. nesil golfün de çıkmasıyla focus ve golf segment liderliğine oynar diye düşünüyorum. fakat fordun focus için biraz daha algı çalışması yapması gerek