Herkese Merhabalar,

Yeni Focus görüntülendi başlığı altında uzun uzun tartışmalar, sorular var. Haberler geldikçe de güncellendi.
Malum ekonomik durumlar sebebiyle diye tahmin ediyorum, lansman ve Türkiye'ye gelişi de zaman aldı ama sonunda o gün geldi.
Sosyal medyayı takip eden varsa bugün lansmanın ilk ayağı belirli bir basın grubuna gerçekleşti, diğeri de yarın gerçekleşecek.
Ben de beraber yönettiğimiz bir abimle sayfamız adına davetliyiz. Amatör olarak ilk inceleme videomuzu ve araçtan detayları aktaracağımız bir video çekeceğiz.
Aklınızda Yeni Focus hakkında sorular varsa bu başlık altından alabilirim, yarın videoda yer vermeye çalışırız, yetkililerden öğreniriz.

1862586_0_1523443432kPMk9.jpg
 
Şu görseli koyan arkadaş keşke fotoğrafı otopark.com forumundan aldığını yazsaymış.
Ekli dosyayı görüntüle 16088
O gorseli o forumda ben paylasmadim ama baska bir forumda paylastim hocam. Ama gorseli sen de nette buldun zannettim o yuzden paylasirken kaynak belirtmeyi unuttum. Hakkini helal et lutfen. Mesaji duzenleyebilirsem eklerim kaynak.

Mesaja alinti yaparak ekledim kaynagi hocam.
 
Son düzenleme:
O gorseli o forumda ben paylasmadim ama baska bir forumda paylastim hocam. Ama gorseli sen de nette buldun zannettim o yuzden paylasirken kaynak belirtmeyi unuttum. Hakkini helal et lutfen. Mesaji duzenleyebilirsem eklerim kaynak.

Mesaja alinti yaparak ekledim kaynagi hocam.
Yok ben çektim ama haklık bir şey yok ne olacak. Ancak ilk bu foruma koyulduğu belirtilirse kibarlık olur diye düşünüyoum. Bir de ordan buraya gelen ziyaretçi olur belki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
image.jpeg
image.jpeg
Sedan Focus'a pek ısınamadım demiştim ama canlı görünce dış ve iç tasarımı fiyatı dışın da baya hoş duruyor. Bir kaç tane düz resim çektim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Yok ben çektim ama haklık bir şey yok ne olacak. Ancak ilk bu foruma koyulduğu belirtilirse kibarlık olur diye düşünüyoum. Bir de ordan buraya gelen ziyaretçi olur belki.
Haklisin hocam. Normalde ben hep kaynak belirtiyorum ama paylasimlarin bir cogu anonim olabiliyor net ortaminda. Elden ele dolasip kaynagi belli olmayabiliyor. O zaman haliyle kaynak paylasilamayabiliyor. Eger direkt birinci elden senin cektigini bilsem direkt kaynak belirtirdim tabii ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Aynisini fiesta dahil cogu aracta yasiyorum. Gorselden bakmakla canli bakmak arasinda bayagi fark oluyor izlenim olarak.
Gerçekten dediğin gibi abi canlı görünce daha farklı oluyor. Ben de yeni kuga ve fiesta'nın içini fotoğraflardan hep görmüştüm ama oturup bakınca baya farklı oluyor. Yeni Focus'un iç tasarımı baya hoş duruyor. Kullanılan malzemeler de gayet iyi. Yalnız arkasın da diz mesafesi ve bagaj kapasitesi artmış ama baş mesafesi eski kasalardan daha az gibi geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bugün Ford bayisine gidip Focus’a baktım. Torsiyon sistemi şu şekilde
7b912a7be8ae8843fcee4815cce4a5f7.jpg

Kıyaslamak adına kendi aracımız olan Golf7 nin de torsiyon sistemini buraya atıyorum
9e521e5a2cfde61c0998d1aca96c1fd3.jpg
Torsiyona ikinci bir çubuk bağlayıp torsiyon üstünde torsiyon yapmışlar. Bunu yapana kadar -gerekirse sistemi bir parça basitleştirerek- bağımsız süspansiyonun ebatlarını küçültmeye çalışsalardı çok daha doğru olurdu.
Focus arka süspansiyon seçenekleri:
Double wishbone
Double torsiyon :P
 
2019 Yeni Ford Focus Active Crossover

Önümüzde ki Haziran gibi Türkiye'de olacak. Muhtemelen teste de alırlar bu modelleri. 1.5 Ecoboost 180 hp'lik makineye de 8 ileri tam otomatik şanzımanın geleceği söyleniyor. Tüm motorlarda SLA süspansiyon olacak.

Ford’un kısa, uzun kol (SLA) bağımsız arka süspansiyon konfigürasyonu ile beş kapılı ve wagon gövde stilinde standart olarak sunulan Focus Active şasi standart Focus üzerinden önde 30 mmve arkada 34 mm yükseltilmiş bir sürüş yüksekliğinin yanı sıra benzersiz yaylar, amortisörler, dengeleyici çubuklar ve ön ve arka mafsal geometrilerine sahip. Ayrıca dikkat ederseniz Active versiyon ile 16″ jant seçeneği yok, sadece yüksek profilli 17 inçe geçiş ile 10 mm yükselme mevcut, 30 mm’den geriye kalan yükseliş (20 mm) amortisör ile sağlanmış. Ek olarak standart Focus Mk4, Mk3’e göre yerden 1.5 cm daha yüksek bir oturuma sahip bununla birlikte dışardan bakınca model, eski Focus’a göre oldukça yüksek gözüküyor.

SLA (bağımsız arka süspansiyon) sistemi konfor ve tepkiyi optimize eder ve daha yumuşak yolculuklar için yoldaki daha büyük tümseklere karşı ön ve arka uyumluluk arasında istenen bir denge sağlayan yalıtılmış bir alt çerçeveye sahip. Çok bileşenli burçlar da daha küçük tümseklerde daha iyi izolasyon ve daha iyi gürültü, titreşim ve sertlik için farklı yönlerde gerilim uygulandığında farklı sertlik özelliklerine sahip. Ek bilgi, bu farklılıklarla birlikte bu sisteme sahip Focus, torsiyonlu versiyona göre 2 db(A) daha sessiz.

Wagon modeline özgün SLA geometrisi, tam yüklü bir bagajda bile aracın çevik ve duyarlı kalmasına yardımcı olan ve daha geniş bir yük tabanı alanıyla bagaj alanını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olan amortisörleri yeniden konumlandırılmış.

Kaygan modu: Çamur, kar ve buz gibi azaltılmış tutunmaya sahip yüzeylere daha fazla güvenmek için ESP ve çekiş kontrolü ayarlarını yapar. Daha pasif bir gaz tepkisi verir.

İz modu: Kum gibi yumuşak yüzeylerde momentumun korunmasına yardımcı olur. Daha fazla tekerlek kaymasını sağlamak için kilitlenmeyi önleyici frenlemeyi ayarlar. Lastiklerin kum, kar veya çamurunu temizleyen yüksek devirli teker dönüşüne izin vermek için çekiş kontrolünü yapılandırır. Daha pasif bir gaz tepkisi verir.
focusactivew4.jpg

focusactivew5.jpg

FORD_FOCUS_ACTIVE_2019_9-1024x684.jpg


Kaynak; https://anasayfa.focusclubtr.com/tamamen-yeni-ford-focus-active-crossover-tanitildi-2019/
 
İlk değil abi epeydir görüyorum ben İstanbul'da bunları. Cuğaracılar güzel şirket arabasına biniyor :)
Bir de avis'den kiralık epey yeni focus gördüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Kim?
Eşimin şirketi geçen ay 18 tane yeni Focus aldı ..
Bir ihtimal eşime bir kıyak geçerler diye düşünüp hayal kurmuştum ama olmadı ... dağıtmışlar arabaları :(
Mk3.5 a devam ... ama neydi ?... arkası bağımsız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
İçi çok biçimsiz hocam .. yani bu kadar mı kötü düşünülür, eksik ve garip tasarlanır diyorum kendimce ..
Neyse, bence de, en güzeli her zaman "şirket arabası" dır :)
yenisinin de içi sevimsiz, dümdüz. 3.5 en azından sürücüyü saran bir yapıya sahip.
valla bu zamanda şirket aracının focus olması mis gibi :)
egea 'dan selamlar :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Alt paketlerde mk3.5, mk4'den dış tasarım olarak daha hoş duruyor. Yeni Ford modellerinde iç ve dış tasarımı Mondeo Mk5'den esinlenseler daha hoş olurmuş. Yeni tasarım da alt paketler gözüme pek hoş gelmiyor yada daha alışamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
ST Line dizel otomatik test ettim. Test edeli baya zaman geçti ama açıkçası görüşlerimi yazmak içimden gelmedi. Pek heyecan uyandıran bişeyi yok gibiydi. Kısaca arka alan genişlemiş, yol tutuşu hala çok iyi. Günümüz Türkiye ekonomosinde her sıfır C segmenti araç gibi fazla satacağını düşünmüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67 ve bt
Geçtiğimiz günlerde vakit bulup sonunda Focus Mk4'e bakmaya gittim. Malzeme kalitesi çok kötü olmuş aracın. Mk3 fersah fersah iyiydi. Hele hele arkalar felaket. Içine binince de Fiesta'da gibi hissettim genişlik hariç. Sürüşü nasıldır bilmem ama iç malzeme kalitesi ve tasarımı benim açımdan net olarak sınıfta kaldı.