Yeni insignia torque vectoring sistemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Öyle tabii. Bizim burada fiyatlar çok yüksek olduğu için d segment bir otomobil aldığımızda ister istemez onu premium havasına sokmaya çalışıyoruz algıda. Maalesef fiyatlar bizi bu düşünceye itiyor.
O konulara hiç girmeyelim çok şükür bazı arabaların ikinci elleri uygun onlae bizimdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Cumartesi günü sistemi geliştiren departmanın başındaki mühendisle beraberdim. Sistem ön ve arka difransiyelin şaft çıkışlarında clutch pack'lere sahip. Yani toplamda 4 tane clutch pack var ve adamın anlattığını yanlış anlamadıysam bunlar %100 engage-disengage yapabiliyorlar. Yani bütün tork ve güç tek tekere aktarılabiliyor ve diğer 3 clutch pack tamamen boşa alınabiliyor. Anlayacağınız tam anlamıyla bir 4 çeker sistem.

Bunun dışında adama hep merak ettiğim bir soruyu sordum. Bu clutch pack'ler consumable yani tükenebilir yedek parçalar mı? Belli bir km'den sonra servis görüp değişmeleri gerekiyor mu diye sordum. Bana tam bir gerizekalıymışım gibi baktı adam. Böyle itici bir bakışla clutch pack'in 7-8 adet balatadan oluştuğunu ve basınçlı yağ içerisinde olduğunu, kısaca aracın ömrü boyunca hiç tükenmeyeceğini söyledi. Çok agresif kullansak yani abuse etsek bile mi bitmez dedim. Bitmez dedi. Hiç mi bitmez? Bize de mi bitmez, yap abim bi güzellik falan dedimse de dinlemedi, clutch pack yağ içerisindeyse bitmiyormuş. Herif kendimi bok gibi hissettirse de güzelce açıklayarak hep aklımda olan bir soruyu cevaplamış oldu.
 
Cumartesi günü sistemi geliştiren departmanın başındaki mühendisle beraberdim. Sistem ön ve arka difransiyelin şaft çıkışlarında clutch pack'lere sahip. Yani toplamda 4 tane clutch pack var ve adamın anlattığını yanlış anlamadıysam bunlar %100 engage-disengage yapabiliyorlar. Yani bütün tork ve güç tek tekere aktarılabiliyor ve diğer 3 clutch pack tamamen boşa alınabiliyor. Anlayacağınız tam anlamıyla bir 4 çeker sistem.

Bunun dışında adama hep merak ettiğim bir soruyu sordum. Bu clutch pack'ler consumable yani tükenebilir yedek parçalar mı? Belli bir km'den sonra servis görüp değişmeleri gerekiyor mu diye sordum. Bana tam bir gerizekalıymışım gibi baktı adam. Böyle itici bir bakışla clutch pack'in 7-8 adet balatadan oluştuğunu ve basınçlı yağ içerisinde olduğunu, kısaca aracın ömrü boyunca hiç tükenmeyeceğini söyledi. Çok agresif kullansak yani abuse etsek bile mi bitmez dedim. Bitmez dedi. Hiç mi bitmez? Bize de mi bitmez, yap abim bi güzellik falan dedimse de dinlemedi, clutch pack yağ içerisindeyse bitmiyormuş. Herif kendimi bok gibi hissettirse de güzelce açıklayarak hep aklımda olan bir soruyu cevaplamış oldu.
Hoş geldin reyis:) Bilgilendirme için teşekkürler:)
 
@muhip abi öncelikle tekrardan hoş geldin :) bu dediğine göre torque vectoring sisteminin çok uçuk fiyattan piyasaya sunulacağı anlamına geliyor, o yüzden mantığını kaybedebilir.
 
konfor yalıtım aynı kalmış hafiflikle birlikte yol tutuş-performans artmış benim anladığım bu
Bence performans yine rakiplerine göre düşük kalmış. Insignia'nın 0-100 değeri otomatik şanzıman ile 9.4 saniye iken Passat'ın 1.4 150 DSG ile 0-100 değeri 8.5 saniye. Tabi burda motor ile birlikte şanzımanın rolü çok büyük. Hala eski tıp tork konvertörü şanzımanı kullanmaları yazık olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Bence performans yine rakiplerine göre düşük kalmış. Insignia'nın 0-100 değeri otomatik şanzıman ile 9.4 saniye iken Passat'ın 1.4 150 DSG ile 0-100 değeri 8.5 saniye. Tabi burda motor ile birlikte şanzımanın rolü çok büyük. Hala eski tıp tork konvertörü şanzımanı kullanmaları yazık olmuş.
ölçüm metoduyla alakalı aynı motoru-şanzımanı kullanan chevrolet malibu otomatik verisi 8.5
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
ölçüm metoduyla alakalı aynı motoru-şanzımanı kullanan chevrolet malibu otomatik verisi 8.5
İyide ölçüm metodu 1 saniye fark ettirecek değil ya. Senin dediğine göre yine Insignia'da problem var o zamansa Malibu'ya kıyasla aktarma organları zayıf anlamına geliyor.
 
İyide ölçüm metodu 1 saniye fark ettirecek değil ya. Senin dediğine göre yine Insignia'da problem var o zamansa Malibu'ya kıyasla aktarma organları zayıf anlamına geliyor.
Malibu ile birebir aynı aktarma organı kullanıldı. Markalar genel olarak boş ağırlık+75 kilo üzerinde ölçüm yapıyor opelde ise boş ağırlık+200 üzerinden ölçüyor ekstra ağırlıkta doğal olarak kötü etkiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Malibu ile birebir aynı aktarma organı kullanıldı. Markalar genel olarak boş ağırlık+75 kilo üzerinde ölçüm yapıyor opelde ise boş ağırlık+200 üzerinden ölçüyor ekstra ağırlıkta doğal olarak kötü etkiliyor.
Bilemiyorum ama şanzıman hala ofsayt gibi.
 
Benim artık 0-100 olayına bakış açım değişti. Hiç bir önemi yok gözümde. 50-150 ye bakarım ben. 0-100 zaten anasını belliyor kavramanın. Opel yeni tork konvertörü Astra'dan anladığımız üzere becermiş, genelde manuele göre sadece 0-100 de 0.2-0.3 gibi saniye kayıpları yaşamış. Opel araçların ara hızlanmaları gayet iyi. Yakıt epey düşecektir bu hafifleme ile.
 

dijital göstergelerin içeriği bizim şu anki kasalarla aynı gibi ama yanlara analog serpiştirilmiş galiba yanlış mı görüyorum. Full dijitalden analog-dijital karma modasına geçiş yapılmış gibi. Valla baktım baktım anlayamadım hangisi analog hangisi hayalet. Bi de sağdaki akü galiba soldakini de çıkartamadım, hararet diycem ama sağ üstte var motor sıcaklığı.
 
dijital göstergelerin içeriği bizim şu anki kasalarla aynı gibi ama yanlara analog serpiştirilmiş galiba yanlış mı görüyorum. Full dijitalden analog-dijital karma modasına geçiş yapılmış gibi. Valla baktım baktım anlayamadım hangisi analog hangisi hayalet. Bi de sağdaki akü galiba soldakini de çıkartamadım, hararet diycem ama sağ üstte var motor sıcaklığı.
İçteki göstergeler akü voltaj ve yağ sıcaklığı onlar dijital
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...