KAPALI Yeni Megan Sedan mı Ford Focus mu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

2jzihtiyar

Reis
3,140
Marka
BMW
Öncelikle herkese merhaba
Alternatif arabaları eledikten sonra bu iki araç arasında kaldık .İkisi de sıfır olmayacak 2016 ve üstü az kmlerde ama henüz karar veremedik.
İkisinin de +sı -si nedir hangisi ağır basar bu konularda tavsiyelerinize acigim
Not : İkisi de otomatik olacak
 
@Cenk focus sahibi olarak net fikir verecektir diye düşünüyorum

benim tercihim focus olurdu yalnız
Artılardan bahsetmeyi pek sevmediğim için eksileri anlatayım direkt;

- Trim sesi var. Özellikle ön konsoldan trim sesi muhakkak gelir. Emniyet kemeri bölgesinden falan pek gelmiyor. Klasik Fransız araçlarında da gördüğüm kadarıyla kapı iç trimleri ve b sütunundan megane'da ses gelir diye düşünüyorum.

- Hacim kısıtlı. Boyu uzun olanlar için özellikle zorlayıcı bir yapısı var. Benim boyum uzun değil ve sıkıntı yaşamıyorum.

- 2016'dan önceki modellerin direksiyonunda iyi bakılmazsa soyulma oluyor. 2016 ile malzemesi falan daha farklı ve daha sağlam bir direksiyon kullanıldı.

- Konforu iyi. Fakat kısa ve keskin geçişlerde amortisör çalışma aralığını bitirip pat küt edebiliyor.

- Asfalt kalitesine göre yol gürültüsü değişkenlik gösterebiliyor. Kaliteli bir beton asfaltta gürültü oldukça az ama asfalt kalitesi bozulunca içeriye normalden bir miktar daha fazla ses gelebiliyor.

Araçla ilgili görebildiğim önemli eksikler bunlar diyebilirim. Benim aracım 1.6 tdci 115'lik manuel olanı ve ön göğüsten gelen trim sesi haricinde kafaya taktığım herhangi bir sıkıntısı yok diyebilirim. 1.5 tdci powershift kombinasyonunda ise 1.5 tdci motor üst devirlerde 1.6 tdci motora göre daha pürüzsüz ve daha lineer bir güç bandı sunuyor. Turbo iç panelleri çelikten üretim ve turbo basıncı bir miktar daha yüksek. Bu da haliyle 1.6 tdci motora göre biraz daha iyi performans demek. Powershift olayında ise bildiğim kadarıyla 400-500 nm torka kadar dayanımlı, ıslak kavramalı bir şanzıman. İlk gaz tepkisi oldukça keskin, aracı da sürekli torkun geldiği bantta hazır tutarak özellikle performans odaklı ayarlamışlar. Dizel diye yumuşak huylu bir şanzıman, gaz pedalı ayarlaması yok.

Megane'ı direkt tecrübe etmediğim için karşılaştıramam. Bugün hangisini alırsın diye sorsan ben altyapı ve sürüş kalitesine önem verdiğim için yine focus veya focus ayarında bir araç alırım. Torsiyonlu araba sevmiyorum o yüzden almamaya çalışıyorum. Bu ikisi arasından överek ederek focus alın diyemem. Çünkü kendi aracımı kimseye önermem, alın demem. Sadece soranlara eksi ve artılarını anlatırım gerisine kendileri karar verir.
 
Artılardan bahsetmeyi pek sevmediğim için eksileri anlatayım direkt;

- Trim sesi var. Özellikle ön konsoldan trim sesi muhakkak gelir. Emniyet kemeri bölgesinden falan pek gelmiyor. Klasik Fransız araçlarında da gördüğüm kadarıyla kapı iç trimleri ve b sütunundan megane'da ses gelir diye düşünüyorum.

- Hacim kısıtlı. Boyu uzun olanlar için özellikle zorlayıcı bir yapısı var. Benim boyum uzun değil ve sıkıntı yaşamıyorum.

- 2016'dan önceki modellerin direksiyonunda iyi bakılmazsa soyulma oluyor. 2016 ile malzemesi falan daha farklı ve daha sağlam bir direksiyon kullanıldı.

- Konforu iyi. Fakat kısa ve keskin geçişlerde amortisör çalışma aralığını bitirip pat küt edebiliyor.

- Asfalt kalitesine göre yol gürültüsü değişkenlik gösterebiliyor. Kaliteli bir beton asfaltta gürültü oldukça az ama asfalt kalitesi bozulunca içeriye normalden bir miktar daha fazla ses gelebiliyor.

Araçla ilgili görebildiğim önemli eksikler bunlar diyebilirim. Benim aracım 1.6 tdci 115'lik manuel olanı ve ön göğüsten gelen trim sesi haricinde kafaya taktığım herhangi bir sıkıntısı yok diyebilirim. 1.5 tdci powershift kombinasyonunda ise 1.5 tdci motor üst devirlerde 1.6 tdci motora göre daha pürüzsüz ve daha lineer bir güç bandı sunuyor. Turbo iç panelleri çelikten üretim ve turbo basıncı bir miktar daha yüksek. Bu da haliyle 1.6 tdci motora göre biraz daha iyi performans demek. Powershift olayında ise bildiğim kadarıyla 400-500 nm torka kadar dayanımlı, ıslak kavramalı bir şanzıman. İlk gaz tepkisi oldukça keskin, aracı da sürekli torkun geldiği bantta hazır tutarak özellikle performans odaklı ayarlamışlar. Dizel diye yumuşak huylu bir şanzıman, gaz pedalı ayarlaması yok.

Megane'ı direkt tecrübe etmediğim için karşılaştıramam. Bugün hangisini alırsın diye sorsan ben altyapı ve sürüş kalitesine önem verdiğim için yine focus veya focus ayarında bir araç alırım. Torsiyonlu araba sevmiyorum o yüzden almamaya çalışıyorum. Bu ikisi arasından överek ederek focus alın diyemem. Çünkü kendi aracımı kimseye önermem, alın demem. Sadece soranlara eksi ve artılarını anlatırım gerisine kendileri karar verir.
Çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim. Bakalım test sürüşüne bağlı biraz tercihimiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim. Bakalım test sürüşüne bağlı biraz tercihimiz
Rica ederim. 1.5 tdci + ps şanzımanlı titanium donanım bir focus 2.el olarak pek uygun yahut ucuz rakamlara gitmiyor malum. Sorması ayıp, konu dışına da çıkmak istemiyorum ama bu bütçeye neden sadece bu iki araç ? Yani başlıkta diğerlerini eledim bu ikisi kaldı demişsiniz de ondan soruyorum. İki araç benzer olsa beklentinizi anlayıp diğerlerini eledi herhalde diyebilirdim. Mesela Megane mı Octavia mı deseniz hacim istiyor belli derdim. Ama megane mı focus mu diye sorunca iki araç birbirinden farklı, zıt. Bu noktada diğerlerini neden elediniz acaba ?
 
Rica ederim. 1.5 tdci + ps şanzımanlı titanium donanım bir focus 2.el olarak pek uygun yahut ucuz rakamlara gitmiyor malum. Sorması ayıp, konu dışına da çıkmak istemiyorum ama bu bütçeye neden sadece bu iki araç ? Yani başlıkta diğerlerini eledim bu ikisi kaldı demişsiniz de ondan soruyorum. İki araç benzer olsa beklentinizi anlayıp diğerlerini eledi herhalde diyebilirdim. Mesela Megane mı Octavia mı deseniz hacim istiyor belli derdim. Ama megane mı focus mu diye sorunca iki araç birbirinden farklı, zıt. Bu noktada diğerlerini neden elediniz acaba ?
Aslında otomobilleri elerken asıl ölçüt bakim konusunda fazla yormayacak bir araba almaktı .Almanları baştan eledim .DSG siydi bilmem nesiydi zaten parçaları oldukça pahalı .Ama konfordan da ödün vermemek .Bu yüzden seçenekleri bu iki modele indirgedim
 
Aslında otomobilleri elerken asıl ölçüt bakim konusunda fazla yormayacak bir araba almaktı .Almanları baştan eledim .DSG siydi bilmem nesiydi zaten parçaları oldukça pahalı .Ama konfordan da ödün vermemek .Bu yüzden seçenekleri bu iki modele indirgedim
Focus'un şuan ki kasası bu zamana kadar üretilen tüm focus'lar içinde en konforlusu. Fakat rakipleri arasında en konforlusu yahut zirveye oynar mı diye sorsanız bence hayır. Bakım maliyetlerine gelince; 1.6 tdci manuel titanium aracımın 30k 45k ve 60k bakımları hiç bir zaman bin liranın altına inmedi yetkili serviste. Mesela golf için bakım fiyatı aldığımda focus ile aynı fiyatı vermişlerdi bana. Bakım fiyatları konusunda Ford'un yetkili servislerinin uygun veya ucuz olduğunu söyleyemem. Diğerlerinden pek bir farkı yok denebilir. Parça maliyetleri konusunda ise net bir şey diyemem. Buna yorum yapabilmek için bir çok araçla irili ufaklı kaza yapmış olmam gerek ki fiyat karşılaştırması yapabileyim. Şanzıman meselesine gelince Powershift veya Dsg biri birinden daha sağlam, daha az maliyet çıkarır demek de güç. Her çift kavrama gibi potansiyel sorunları mevcut. Ben tabii ki aklınızı karıştırmak istemem. Elinizdeki bütçeyle alabileceğiniz araçların listesini çıkarmışsınız. Bu araçlardan en beğendiğiniz ve sevdikleriniz ile test sürüşü yapmaya çalışın, olmadı kiralayın. Ondan sonra yine megane ya da focus isterseniz geri dönüş yaparsınız. Ama öbür araçlara bakmadan bu ikisinden birine karar vermeyin derim.
 
Focus'un şuan ki kasası bu zamana kadar üretilen tüm focus'lar içinde en konforlusu. Fakat rakipleri arasında en konforlusu yahut zirveye oynar mı diye sorsanız bence hayır. Bakım maliyetlerine gelince; 1.6 tdci manuel titanium aracımın 30k 45k ve 60k bakımları hiç bir zaman bin liranın altına inmedi yetkili serviste. Mesela golf için bakım fiyatı aldığımda focus ile aynı fiyatı vermişlerdi bana. Bakım fiyatları konusunda Ford'un yetkili servislerinin uygun veya ucuz olduğunu söyleyemem. Diğerlerinden pek bir farkı yok denebilir. Parça maliyetleri konusunda ise net bir şey diyemem. Buna yorum yapabilmek için bir çok araçla irili ufaklı kaza yapmış olmam gerek ki fiyat karşılaştırması yapabileyim. Şanzıman meselesine gelince Powershift veya Dsg biri birinden daha sağlam, daha az maliyet çıkarır demek de güç. Her çift kavrama gibi potansiyel sorunları mevcut. Ben tabii ki aklınızı karıştırmak istemem. Elinizdeki bütçeyle alabileceğiniz araçların listesini çıkarmışsınız. Bu araçlardan en beğendiğiniz ve sevdikleriniz ile test sürüşü yapmaya çalışın, olmadı kiralayın. Ondan sonra yine megane ya da focus isterseniz geri dönüş yaparsınız. Ama öbür araçlara bakmadan bu ikisinden birine karar vermeyin derim.
Sizin herhangi bir tavsiyeniz varsa lütfen söyleyin
 
Sizin herhangi bir tavsiyeniz varsa lütfen söyleyin
Bana kalırsa bütçenizin yazdığı, o bütçeye bir otomobilden neler beklediğinizi belirten bir yorum güncellemesi yapın ki forumdakiler de ona göre tavsiyede bulunabilsinler. Kullanışlılık, yol tutuş, sürüş zevki, hacim, iyi işçilik ve malzeme kalitesi, uzun ömürlülük, donanım, şanzıman - motor uyumu v.b vazgeçemeyeceğiniz ve mutlaka olmalı dediğiniz özellikleri sıralayın, bizler de ona göre o fiyat aralığında tavsiyeleri belirtelim. Dediğim gibi beğenmezseniz megane ve focus ikilisine de geri dönebilirsiniz. Aklınızı karıştırmak için söylemiyorum neticede iyi bir tercih yapabilin ve pişman olmayın diye diğer araçları da inceleyin diyorum.
 
Hocam fiyat aralığınızı bilmiyorum fakat size mazda 3 önerebilirim. Tam bir kullanıcı arabası, eğer siz de benim kafamdansanız yani arabayı satmak için değil binmek için alıyorsanız tam size göre, çünkü piyasası ağır biraz. Neyse, araç donanım olarak gayet dolu bi araç, skyactive motor ve otomatik şanzıman uyumu kusursuza yakın, yüksek hızlarda güven veriyor. Bana kalırsa yol tutuş bakımından focustan iyi ve canlı bir motoru var, ama sizin seçtiğiniz iki araç içinden birini önerecek olursam megane'ı öneririm. Kalite algısını bayağı yukarı çekmiş renault(özellikle icon pakette). Trim sesi az da olsa var, göğüsten bi miktar geliyor. Ancak fiyat performans ve donanım açısından gerçekten önerebilirim. Araç yüksek hızlarda güven veriyor(150-160 kmh) bi sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum. Umarım sizin için en iyisi olur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Focus'u bol bol kullandım, arkasında yolcu da oldum. Sürüşü çok iyi, çok doğru ve dengeli bir araba yapmışlar o konuda. İç hacim ve bagaj olarak çok geniş değil, vasat. Ama arkasına ben bile sığdım. (bayağı bayağı iri biriyim) Megane iç mekan genişliği konusunda ise açık ara önde. Ama Megane'da arka koltukta yolculuk ettim. B sınıfı gibiydi, Fransız torsiyonu bas bas bağırıyordu. Özellikle arka koltuktaki yolcular için süspansiyonlar darbe emiş hizmeti yapmıyor. Bozuk zeminlerde zıplatma konusunda B sınıfı arabalardan çok da farklı değildi. İkisinin de motoru iyidir. Focus titreşim ve gürültü olarak biraz daha medeni bir motora sahip ama Megane'da da gayet iyi bir motor var ve sanırım biraz daha ekonomik. Şanzıman konusunda yorum yapmayayım çünkü ben hiçbir türlü çift kavrama almazdım :)
 
Bu arada konfor konusunda hiç yazmamışım, her iki aracı da kullanmış ve arkasında seyahat etmiş biri olarak. Focus megane'dan ciddi manada iyi. Bunda tabi bağımsızın da etkisi var ancak megane'da özellikle jant biraz büyüdüğünde işler çirkinleşiyor bayağı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve 2jzihtiyar
Focus'u bol bol kullandım, arkasında yolcu da oldum. Sürüşü çok iyi, çok doğru ve dengeli bir araba yapmışlar o konuda. İç hacim ve bagaj olarak çok geniş değil, vasat. Ama arkasına ben bile sığdım. (bayağı bayağı iri biriyim) Megane iç mekan genişliği konusunda ise açık ara önde. Ama Megane'da arka koltukta yolculuk ettim. B sınıfı gibiydi, Fransız torsiyonu bas bas bağırıyordu. Özellikle arka koltuktaki yolcular için süspansiyonlar darbe emiş hizmeti yapmıyor. Bozuk zeminlerde zıplatma konusunda B sınıfı arabalardan çok da farklı değildi. İkisinin de motoru iyidir. Focus titreşim ve gürültü olarak biraz daha medeni bir motora sahip ama Megane'da da gayet iyi bir motor var ve sanırım biraz daha ekonomik. Şanzıman konusunda yorum yapmayayım çünkü ben hiçbir türlü çift kavrama almazdım :)

Çift kavramada ne var tam olarak çoğu araba dsg ve çift kavrama zaten?
 
Çift kavramada ne var tam olarak çoğu araba dsg ve çift kavrama zaten?
O yüzden çoğu araba kavrama ve mekatronik arızaları potansiyeli taşıyor. Şahsen sırf hızlı vites atıyor diye o riski taşıyan bir arabayı pist odaklı ciddi bir performans aracı değilse para verip almazdım. Yaş kavramalara daha dayanıklı diyorlar ama yine de henüz onlar da kendilerini ispatlayamadılar.
 
O yüzden çoğu araba kavrama ve mekatronik arızaları potansiyeli taşıyor. Şahsen sırf hızlı vites atıyor diye o riski taşıyan bir arabayı pist odaklı ciddi bir performans aracı değilse para verip almazdım. Yaş kavramalara daha dayanıklı diyorlar ama yine de henüz onlar da kendilerini ispatlayamadılar.

Evet genelde öyle oluyor ama sorunların çoğu aslında kullanıcı hatası da olabiliyor hiç otomatik kullanmadım pek bilmiyorum nasıl olduğunu. Genelde çoğu arabada böyle çift kavramalı oluyor ıslak kavramalı araç varsa da araç satın alırken bunu ele alabilmek zor olur.
 
Bence iki aracida kiralayip kullanin en guzel karari o sekilde verirsiniz bence ki cogu kiralama sirketletinde 2 aracda mevcut. Gectigimiz hafta garentadan megane kiraladim. Megani bildigim icin deneyimlerimi paylasiyim 520 km yol yaptim. Motor yalitimi cok iyiydi. Dizel oldugunu hissettirmiyor. 120den sonra ruzgar sesi hafiften gelmeye basliyor. 16" jantla konforluydu bence. Arka taraf biraz sertti ki kis lastigi vardi iconda 17 jantta gelecek yuksek ihtimal daha sert olur. Kiraladigimiz arac 33 bin km deydi. Toprak yollarda bile trim sesi yoktu gercekten cok sasirticiydi. Belkide kiraladigimiz araca ozgudur bilmiyorum. 4 kisi karisik 520 km 5.1 l yakti. Edc degildi o konuda da yorum yapamayacagim. Ama focusun yenisinin cikacagini goz ardi etmeyin bence.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...