KAPALI Yeni Megan Sedan mı Ford Focus mu ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

2jzihtiyar

Reis
3,140
Marka
BMW
Öncelikle herkese merhaba
Alternatif arabaları eledikten sonra bu iki araç arasında kaldık .İkisi de sıfır olmayacak 2016 ve üstü az kmlerde ama henüz karar veremedik.
İkisinin de +sı -si nedir hangisi ağır basar bu konularda tavsiyelerinize acigim
Not : İkisi de otomatik olacak
 
Bence iki aracida kiralayip kullanin en guzel karari o sekilde verirsiniz bence ki cogu kiralama sirketletinde 2 aracda mevcut. Gectigimiz hafta garentadan megane kiraladim. Megani bildigim icin deneyimlerimi paylasiyim 520 km yol yaptim. Motor yalitimi cok iyiydi. Dizel oldugunu hissettirmiyor. 120den sonra ruzgar sesi hafiften gelmeye basliyor. 16" jantla konforluydu bence. Arka taraf biraz sertti ki kis lastigi vardi iconda 17 jantta gelecek yuksek ihtimal daha sert olur. Kiraladigimiz arac 33 bin km deydi. Toprak yollarda bile trim sesi yoktu gercekten cok sasirticiydi. Belkide kiraladigimiz araca ozgudur bilmiyorum. 4 kisi karisik 520 km 5.1 l yakti. Edc degildi o konuda da yorum yapamayacagim. Ama focusun yenisinin cikacagini goz ardi etmeyin bence.

Manuel megane ile 5.9 - 6.1 arasiydi ortalama tuketimim (istanbul sehir ici, manuel arac)
5.1 ortalamasi uzun yol mu ?
 
Manuel megane ile 5.9 - 6.1 arasiydi ortalama tuketimim (istanbul sehir ici, manuel arac)
5.1 ortalamasi uzun yol mu ?
120 km si şehir içi (bolca dur kalk ama istanbulun dur kalkı kadar değil) Gerisi de 136km ye ayarlı cc'de. Şehir içinde ilk 5.6yla başladı sehirler arası yolda 5.1e düştü. Tahminimce şehirler arası daha azdır. Aracı ilk aldığımda 5.7 ydi
 
120 km si şehir içi (bolca dur kalk ama istanbulun dur kalkı kadar değil) Gerisi de 136km ye ayarlı cc'de. Şehir içinde ilk 5.6yla başladı sehirler arası yolda 5.1e düştü. Tahminimce şehirler arası daha azdır. Aracı ilk aldığımda 5.7 ydi

Valla helal olsun, ben o rakamlari hic goremedim 30.000 km yol yaptim
Benim aracimda 18 inc jant opsiyonu vardi belki ondan sebep tuketim artiyor da olabilir
Sehir disi da kullandim da benim sehir disi genelde tapa gaz oldugu icin sehir icinden beter bir tuketim cikiyor :)
Bir jant aracin tum kimyasini bozuyor. 17 inc jantla cok daha konforlu ve sessiz oluyor o arac
 
Son düzenleme:
Valla helal olsun, ben o rakamlari hic goremedim 30.000 km yol yaptim
Benim aracimda 18 inc jant opsiyonu vardi belki ondan sebep tuketim artiyor da olabilir
Sehir disi da kullandim da benim sehir disi genelde tapa gaz oldugu icin sehir icinden beter bir tuketim cikiyor :)
Bir jant aracin tum kimyasini bozuyor. 17 inc jantla cok daha konforlu ve sessiz oluyor o arac
Ya simdi soyle de bir durum var babamin arabasiyla (clio dci) aydinda 5.2 yakiyorum ortalama. Istanbulda 6 litre. Istanbuldaki trafik cok berbat
 
Evet genelde öyle oluyor ama sorunların çoğu aslında kullanıcı hatası da olabiliyor hiç otomatik kullanmadım pek bilmiyorum nasıl olduğunu. Genelde çoğu arabada böyle çift kavramalı oluyor ıslak kavramalı araç varsa da araç satın alırken bunu ele alabilmek zor olur.
Dediğim gibi benim kişisel tercihim. Otm. vites araç alıyorsam şanzıman her işi otomatik halletmeli. Buna kendini korumak da dahil. Hareket halinde D konumundan R ye takacak gibi çılgın hareketler yapmadıkça kullanıcı hatasına mahal bırakmamalı. Ben "aman şöyle olmasın böyle yıpranmasın" diye özenip şanzımanın kullanımına dikkatimi vereceksem gider zaten manuel alırım.
 
Bence iki aracida kiralayip kullanin en guzel karari o sekilde verirsiniz bence ki cogu kiralama sirketletinde 2 aracda mevcut. Gectigimiz hafta garentadan megane kiraladim. Megani bildigim icin deneyimlerimi paylasiyim 520 km yol yaptim. Motor yalitimi cok iyiydi. Dizel oldugunu hissettirmiyor. 120den sonra ruzgar sesi hafiften gelmeye basliyor. 16" jantla konforluydu bence. Arka taraf biraz sertti ki kis lastigi vardi iconda 17 jantta gelecek yuksek ihtimal daha sert olur. Kiraladigimiz arac 33 bin km deydi. Toprak yollarda bile trim sesi yoktu gercekten cok sasirticiydi. Belkide kiraladigimiz araca ozgudur bilmiyorum. 4 kisi karisik 520 km 5.1 l yakti. Edc degildi o konuda da yorum yapamayacagim. Ama focusun yenisinin cikacagini goz ardi etmeyin bence.
sizin gözlemlediğinizin aynısını bende gözlemledim. daha önceden bahsettiğim gibi tek negatif yönü viraj dönerken bir çukur bişey varsa arkadan atmasıydı. yakıt tüketimi full berbat yol full yokuş çıkış iniş hiç ayağı gazdan kesmeden sürüşlerde 6.6 lt focuslarda 7.1 civarı
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaarkaan
Dediğim gibi benim kişisel tercihim. Otm. vites araç alıyorsam şanzıman her işi otomatik halletmeli. Buna kendini korumak da dahil. Hareket halinde D konumundan R ye takacak gibi çılgın hareketler yapmadıkça kullanıcı hatasına mahal bırakmamalı. Ben "aman şöyle olmasın böyle yıpranmasın" diye özenip şanzımanın kullanımına dikkatimi vereceksem gider zaten manuel alırım.

Çok temiz konuştun :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve bt
Powershift ıslak kavrama olması lazım, daha uzun ömürlü olur. Focus'un yürüyeni açık ara daha iyi zaten. Megane'ın elle tutulur yanı Focus'a kıyasla hacmi ve kendini kanıtlamış motoru. Diğer tüm konularda ben Focus'u önde görüyorum. MK3 Focus'u kullanırken inanılmaz keyif almıştım ama Megane araba işte falan demiştim (bu arada ikisi de abimin şirket aracıydı, boş paketti).
 
Dediğim gibi benim kişisel tercihim. Otm. vites araç alıyorsam şanzıman her işi otomatik halletmeli. Buna kendini korumak da dahil. Hareket halinde D konumundan R ye takacak gibi çılgın hareketler yapmadıkça kullanıcı hatasına mahal bırakmamalı. Ben "aman şöyle olmasın böyle yıpranmasın" diye özenip şanzımanın kullanımına dikkatimi vereceksem gider zaten manuel alırım.

Manuelde aynı aslında ondada hor kullanıldımı aynı sorun oluyor. Devir otomatik devri olmuş ama %60 yolda araba görsem otomatik. Bazı şehirlerde otomatik daha mantıklı mesela istanbul bozulur bozulmaz orası ayrı mesele. Fordlarında en sevdiğim yanı deri vites topuzunun güzel olması. :)
 
Dediğim gibi benim kişisel tercihim. Otm. vites araç alıyorsam şanzıman her işi otomatik halletmeli. Buna kendini korumak da dahil. Hareket halinde D konumundan R ye takacak gibi çılgın hareketler yapmadıkça kullanıcı hatasına mahal bırakmamalı. Ben "aman şöyle olmasın böyle yıpranmasın" diye özenip şanzımanın kullanımına dikkatimi vereceksem gider zaten manuel alırım.
bende böyle düşünüyorum. bu yüzden cvt ve japon tam otomatik şanzımanlarını yeri geldiğinde savunuyorum. tam otomatik her ne kadar secdeye yatırsa da lüks içinde yüzen insanlar değiliz. sağlam olsun da secdeye yatırsın. kavramadan dolayı 8-10 milyar sıkışmasın bize.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bende fikrimi soyleyeyim.tercihim meganeden olurdu cunku teknolojik zimbirtilari,ferahligi,az yakmasi,bakim maliyeti ucuzlugu,yedek parcasininda ucuzlugu ve verilen paraya gore daha cok sonuc alinmasi en buyuk nedenler.fordta ise sinifinda cok yakar,dar ve sirf tutuyor diye ederinden pahali.yol tutusuna ve alt takimina vs birsey dedigim yok ama verdigim paraya gore daha donanimli arac alip cebimi dusunurum.
 
Ford yuruyen, motor ve sanziman uyumu olarak Megane’dan daha ustun bir arac
Ama teknolojik zamazingolari seviyorsaniz, aracta zaman geciriyorum diyorsaniz ve gorsellik onemliyse Megane Focus’tan cok daha ileride (Bence)
aslında bu en net ve kısa açıklama olmuş tüm başlığın özeti burada yatıyor diyebiliriz
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Kesinlikle. Benim kafamdaki de buydu. Ama görünen o ki artık yeni seçenekler gelecek. @Cenk hocam in tavsiyesinden sonra daha fazla model var şu an aklımda. Aklım daha çok karıştı diyebilirim :(
Bekleme imkani varsa mk4 focus da beklenebilir. Dedigim gibi kendi aracimi kimseye onermem. Ama yeni 8 ileri tam otomatik sanziman, yeni 1.5 benzinli ve 1.5 ecoblue dizel motor ile beraber muhtemelen mondeo'da kullanilan yeni nesil suspansiyonlar olacak. Bunlari soyluyorum cunku bu bahsettigim seyler iyi sekilde kombin edilebilmisse suanki focus ile mk4 focus bambaska araclar olacak. Hatta yeni suspansiyonlarla beraber c segmentinde bambaska bir surus deneyimi bile gorebilir kullanicilar. Neticede 2016 ustu az km'de dizel otomatik araclar da oldukca tuzlu. Ama bekleyemem dersen de baska secenekleri es gecme. Ben focus'un surusunu cok seviyorum ve arabamdan memnunum ama gercek olan bir sey var ki eskidi. 2011'den beri makyajli da olsa ayni arac bu neticede.
 
Bekleme imkani varsa mk4 focus da beklenebilir. Dedigim gibi kendi aracimi kimseye onermem. Ama yeni 8 ileri tam otomatik sanziman, yeni 1.5 benzinli ve 1.5 ecoblue dizel motor ile beraber muhtemelen mondeo'da kullanilan yeni nesil suspansiyonlar olacak. Bunlari soyluyorum cunku bu bahsettigim seyler iyi sekilde kombin edilebilmisse suanki focus ile mk4 focus bambaska araclar olacak. Hatta yeni suspansiyonlarla beraber c segmentinde bambaska bir surus deneyimi bile gorebilir kullanicilar. Neticede 2016 ustu az km'de dizel otomatik araclar da oldukca tuzlu. Ama bekleyemem dersen de baska secenekleri es gecme. Ben focus'un surusunu cok seviyorum ve arabamdan memnunum ama gercek olan bir sey var ki eskidi. 2011'den beri makyajli da olsa ayni arac bu neticede.
Yeni focus önce çıksın fiyatlar biraz insin sonra yeni kasayı düşünürüz .Focus konusunda o paraya 2011 modelin teknolojisini almak bana mantıklı gelmiyor .Aynı durum Jetta ve Golf de de söz konusu .Şu anlık 2016 üstü dizel otomatik Octavia var kafamızda. Megane'ı bir gunlugüne kiraladik . O paralarin arabası olduğunu düşünmüyorum .
 
Yeni focus önce çıksın fiyatlar biraz insin sonra yeni kasayı düşünürüz .Focus konusunda o paraya 2011 modelin teknolojisini almak bana mantıklı gelmiyor .Aynı durum Jetta ve Golf de de söz konusu .Şu anlık 2016 üstü dizel otomatik Octavia var kafamızda. Megane'ı bir gunlugüne kiraladik . O paralarin arabası olduğunu düşünmüyorum .
1 aya kalmadan tanitimi olacak. Yaz gibi de satisi baslayacak focus'un. Ona gore bir yol cizersiniz muhakkak. Otomobilden beklenti onemli tabii. Benim gibi direkt altyapiya gore tercih yapiyorsaniz eski olup olmamasi pek onem arz etmiyor. Ama baska unsurlar devreye girince tercihler degisebiliyor. Insanlar daha gosterisli, suslu, isikli ekranlari ic mekanlari olan araclari da isteyebiliyor haliyle. Iste o noktada focus memnum etmez. Yerinizde olsam yaza dogru beklerim. Hem kampanyalar cogalir, yeni modeller cikar. Dedigim gibi dizel otomatik + az km + full + 2016 ustu 2.el araclar da hic ucuz degil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar
1 aya kalmadan tanitimi olacak. Yaz gibi de satisi baslayacak focus'un. Ona gore bir yol cizersiniz muhakkak. Otomobilden beklenti onemli tabii. Benim gibi direkt altyapiya gore tercih yapiyorsaniz eski olup olmamasi pek onem arz etmiyor. Ama baska unsurlar devreye girince tercihler degisebiliyor. Insanlar daha gosterisli, suslu, isikli ekranlari ic mekanlari olan araclari da isteyebiliyor haliyle. Iste o noktada focus memnum etmez. Yerinizde olsam yaza dogru beklerim. Hem kampanyalar cogalir, yeni modeller cikar. Dedigim gibi dizel otomatik + az km + full + 2016 ustu 2.el araclar da hic ucuz degil.
Bakalım hocam Corolla yi elimizden çıkaralım o zaman her şey belli olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...