Yeniden C kasaya dönüş: C200 4Matic Estate

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mcb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured
Sağolun öncelikle. Ben yazlıkta Michelin Primacy serisi çok kullandım. Hep de Conti ve Pirelli gibi markaların lastiklerine göre daha çabuk bitti. Özellikle Pirelli çok uzun gidiyor karşılaştırma olarak. Bitti derken de ortalama 40bin km gibi lastiğin karakteri değişmeye başlıyor. Conti'de de bu değişim olayını gözlemledim ama biraz daha geç km'lerde oluyor. O açıdan ömrü kısa dedim. Balon konusunu ise hiç takmıyorum, 4 sene garanti veriyor Mercedes. Balon yaparsa götürür yeni lastikleri takarım. Zaten yanakları da genel olarak çok daha yumuşak oluyor Michelin'lerin. Birkaç kere yarmışlığım var kaldırım kenarına sürtüp 😁 Beni konfor ve ses olarak tatmin ettiği müddetçe sıkıntı değil daha erken bitmesi açıkçası. Bir de bu araçta yine konfor odaklı olduğundan 17inç tercih ettim o nedenle fiyatlar bir 19-20inç gibi can yakıcı değil.
Anladım peki pirelli sertmi acaba ondan mı uzun gidiyor ? Benim cesaret edemediğim tek lastik diyebilirim. Birde Goodyear'ın Allah belasını vermesin hayatta takmam traktör ve iş makinası grubunda üstüne tanımam lakin otomobilde beni nefret ettirmişti kızaklama kayma ciyaklama hepsini yaşattı sağolsun😃 zaten lastik ararken çoğu ölçüde fırsat lastiği olarak karşıma çıkıyor hemen x e basıp ekrandan kaybediyorum kendisini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Vakti zamanında önceki C estate konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum, sw araçlar gözümde her zaman sedandan öndedir. Mercedes'te bu kasada akla gelen ilk örneklerden.

Hayırlı olsun, sağlıklı, güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bir de merakımı mazur görün, all terrainler ilgimi çekiyor. Fiyat olarak benzer seviyede mi? Deneme imkânınız olduysa nasıl bir araç, sizdekine göre belli başlı farkları nelerdir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Anladım peki pirelli sertmi acaba ondan mı uzun gidiyor ? Benim cesaret edemediğim tek lastik diyebilirim. Birde Goodyear'ın Allah belasını vermesin hayatta takmam traktör ve iş makinası grubunda üstüne tanımam lakin otomobilde beni nefret ettirmişti kızaklama kayma ciyaklama hepsini yaşattı sağolsun😃 zaten lastik ararken çoğu ölçüde fırsat lastiği olarak karşıma çıkıyor hemen x e basıp ekrandan kaybediyorum kendisini.
Pirelli’de bazı seriler çok iyi bazıları çok kötü bence. PZ4’ten ben konfor ve yol tutuş olarak çok memnun kaldım. Biraz yanaklar daha sert ama 19inç ve 35 yanağa rağmen konfor ve ses olarak Michelin’den sonra büyük bir fark yaşamadım ama yol tutuş olarak daha ileri gittim. Tabii ses ve konforda arabanın E serisi olmasının da payı vardır muhakkak 😬
 
Vakti zamanında önceki C estate konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum, sw araçlar gözümde her zaman sedandan öndedir. Mercedes'te bu kasada akla gelen ilk örneklerden.

Hayırlı olsun, sağlıklı, güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bir de merakımı mazur görün, all terrainler ilgimi çekiyor. Fiyat olarak benzer seviyede mi? Deneme imkânınız olduysa nasıl bir araç, sizdekine göre belli başlı farkları nelerdir?
Sağolun hocam, sağlıklı günlerde kullanmak en iyi temenni sanırım 🙂

Ben de wagon’ları hep önde tutuyorum premium’larda. Bunun en büyük sebebi de arka bagaj yükseldiğinde normalde daha fazla ses olur ama premium’larda yalıtım çok iyi olduğundan bu dezavantaj yaşanmıyor. Bunun yanında arka baş mesafesi çok genişliyor. Şöyle ki 1.80 boyum ve arka koltukta bir karış baş mesafesi kalıyor tavana kadar. Yine bagajı tepeye kadar kullanmak ve düz bir zemine sahip olmak büyük avantajlar. Kısaca wagon modeller aslında SUV’nin yere yakın olanı, SUV daha yüksek yapısıyla şehir içinde iyiyken wagon daha iyi bir uzun yol cruiser’ı yani.

All Terrain modellere hem E hem C Estate’de hakimim. İkisini de birden çok kere kullandım. Fiyatına göre oldukça iyi araçlar bence. Normal estate’den bir tık daha yüksek modeller. Onun dışında hemen hemen aynı aslında. Yol tutuşu bir tık daha kötü, konforu da bir tık Avantgarde donanımlardan geride. Bunun yanında şehir içi ve arazide daha bozuk yollarda SUV’ye yakın bir karakterde. Ben konforlu uzun yol araçları tercih ettiğimden All-Terrain modellere bakmıyorum ama çok iyi bir allrounder araç bence. En azından bir deneme sürüşü yapın derim. Bu arada Volvo V60 ve Audi A5 Allroad gibi araçlar da iyi bu kategoride. Bence Volvo ve Audi genel kalite ve konfor anlamında Mercedes’in hep bir adım gerisinde. Özellikle Volvo’yu her yıl 1-2 hafta kullanıyorum iş seyahatlerimde İsveç’te. Hemen her modelini denemişimdir. Sistemleri kesinlikle Mercedes kadar düzgün ve sorunsuz çalışmıyor. Audi de bana iç mekan olarak hiçbir zaman çekici gelmiyor. Bana en şık geleni hem içeride hem dışarıda yine Mercedes. O nedenle seçimim o yönde oldu. Ama birbirine yakın araçlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Ve kışlıklara geçiş tamam. Lastik ve jantları direkt Mercedes’ten aldığım için haliyle Michelin Alpin5 MO aldım. Michelin bana hep en konforlu lastik geliyor. Ben de konforu 1. planda önemsediğim için hoşuma gidecektir diye düşünüyorum. Bir Michelin klasiği olarak muhtemelen diğer lastiklere göre ömrü daha kısa olacak ama. Bakacağız artık. Yazlıklarda da şu an üzerinde Bridgestone var ve Primacy MO almayı düşünüyorum. Nisan gibi artık bakacağım ne yapacağıma.

Ekli dosyayı görüntüle 52406

Ekli dosyayı görüntüle 52407
Çok yakışmış bu jantlar da. W213fl E kasa jantı mıydı bunlar?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Vakti zamanında önceki C estate konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum, sw araçlar gözümde her zaman sedandan öndedir. Mercedes'te bu kasada akla gelen ilk örneklerden.

Hayırlı olsun, sağlıklı, güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bir de merakımı mazur görün, all terrainler ilgimi çekiyor. Fiyat olarak benzer seviyede mi? Deneme imkânınız olduysa nasıl bir araç, sizdekine göre belli başlı farkları nelerdir?
Hocam bu arada fiyat sormuşsunuz onu atlamışım. Estate ile All-Terrain birebir aynı fiyatlarda. Estate 10€ daha pahalı 😬 Sedan ise wagon’dan 2500€ kadar daha ucuz. Yani %5 gibi bir fark var aşağı yukarı. Bu arada benzinliler de dizele göre %7-8 daha pahalı Mercedes ürün gamında. Türkiye’de ise All-Terrain sedandan bir tık ucuza satılıyor. Wagon Türkiye’de bir türlü tutmadığından sanırım böyle bir şey söz konusu.