Yeniden C kasaya dönüş: C200 4Matic Estate

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mcb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured
Sağolun öncelikle. Ben yazlıkta Michelin Primacy serisi çok kullandım. Hep de Conti ve Pirelli gibi markaların lastiklerine göre daha çabuk bitti. Özellikle Pirelli çok uzun gidiyor karşılaştırma olarak. Bitti derken de ortalama 40bin km gibi lastiğin karakteri değişmeye başlıyor. Conti'de de bu değişim olayını gözlemledim ama biraz daha geç km'lerde oluyor. O açıdan ömrü kısa dedim. Balon konusunu ise hiç takmıyorum, 4 sene garanti veriyor Mercedes. Balon yaparsa götürür yeni lastikleri takarım. Zaten yanakları da genel olarak çok daha yumuşak oluyor Michelin'lerin. Birkaç kere yarmışlığım var kaldırım kenarına sürtüp 😁 Beni konfor ve ses olarak tatmin ettiği müddetçe sıkıntı değil daha erken bitmesi açıkçası. Bir de bu araçta yine konfor odaklı olduğundan 17inç tercih ettim o nedenle fiyatlar bir 19-20inç gibi can yakıcı değil.
Anladım peki pirelli sertmi acaba ondan mı uzun gidiyor ? Benim cesaret edemediğim tek lastik diyebilirim. Birde Goodyear'ın Allah belasını vermesin hayatta takmam traktör ve iş makinası grubunda üstüne tanımam lakin otomobilde beni nefret ettirmişti kızaklama kayma ciyaklama hepsini yaşattı sağolsun😃 zaten lastik ararken çoğu ölçüde fırsat lastiği olarak karşıma çıkıyor hemen x e basıp ekrandan kaybediyorum kendisini.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Vakti zamanında önceki C estate konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum, sw araçlar gözümde her zaman sedandan öndedir. Mercedes'te bu kasada akla gelen ilk örneklerden.

Hayırlı olsun, sağlıklı, güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bir de merakımı mazur görün, all terrainler ilgimi çekiyor. Fiyat olarak benzer seviyede mi? Deneme imkânınız olduysa nasıl bir araç, sizdekine göre belli başlı farkları nelerdir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Anladım peki pirelli sertmi acaba ondan mı uzun gidiyor ? Benim cesaret edemediğim tek lastik diyebilirim. Birde Goodyear'ın Allah belasını vermesin hayatta takmam traktör ve iş makinası grubunda üstüne tanımam lakin otomobilde beni nefret ettirmişti kızaklama kayma ciyaklama hepsini yaşattı sağolsun😃 zaten lastik ararken çoğu ölçüde fırsat lastiği olarak karşıma çıkıyor hemen x e basıp ekrandan kaybediyorum kendisini.
Pirelli’de bazı seriler çok iyi bazıları çok kötü bence. PZ4’ten ben konfor ve yol tutuş olarak çok memnun kaldım. Biraz yanaklar daha sert ama 19inç ve 35 yanağa rağmen konfor ve ses olarak Michelin’den sonra büyük bir fark yaşamadım ama yol tutuş olarak daha ileri gittim. Tabii ses ve konforda arabanın E serisi olmasının da payı vardır muhakkak 😬
 
Vakti zamanında önceki C estate konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum, sw araçlar gözümde her zaman sedandan öndedir. Mercedes'te bu kasada akla gelen ilk örneklerden.

Hayırlı olsun, sağlıklı, güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bir de merakımı mazur görün, all terrainler ilgimi çekiyor. Fiyat olarak benzer seviyede mi? Deneme imkânınız olduysa nasıl bir araç, sizdekine göre belli başlı farkları nelerdir?
Sağolun hocam, sağlıklı günlerde kullanmak en iyi temenni sanırım 🙂

Ben de wagon’ları hep önde tutuyorum premium’larda. Bunun en büyük sebebi de arka bagaj yükseldiğinde normalde daha fazla ses olur ama premium’larda yalıtım çok iyi olduğundan bu dezavantaj yaşanmıyor. Bunun yanında arka baş mesafesi çok genişliyor. Şöyle ki 1.80 boyum ve arka koltukta bir karış baş mesafesi kalıyor tavana kadar. Yine bagajı tepeye kadar kullanmak ve düz bir zemine sahip olmak büyük avantajlar. Kısaca wagon modeller aslında SUV’nin yere yakın olanı, SUV daha yüksek yapısıyla şehir içinde iyiyken wagon daha iyi bir uzun yol cruiser’ı yani.

All Terrain modellere hem E hem C Estate’de hakimim. İkisini de birden çok kere kullandım. Fiyatına göre oldukça iyi araçlar bence. Normal estate’den bir tık daha yüksek modeller. Onun dışında hemen hemen aynı aslında. Yol tutuşu bir tık daha kötü, konforu da bir tık Avantgarde donanımlardan geride. Bunun yanında şehir içi ve arazide daha bozuk yollarda SUV’ye yakın bir karakterde. Ben konforlu uzun yol araçları tercih ettiğimden All-Terrain modellere bakmıyorum ama çok iyi bir allrounder araç bence. En azından bir deneme sürüşü yapın derim. Bu arada Volvo V60 ve Audi A5 Allroad gibi araçlar da iyi bu kategoride. Bence Volvo ve Audi genel kalite ve konfor anlamında Mercedes’in hep bir adım gerisinde. Özellikle Volvo’yu her yıl 1-2 hafta kullanıyorum iş seyahatlerimde İsveç’te. Hemen her modelini denemişimdir. Sistemleri kesinlikle Mercedes kadar düzgün ve sorunsuz çalışmıyor. Audi de bana iç mekan olarak hiçbir zaman çekici gelmiyor. Bana en şık geleni hem içeride hem dışarıda yine Mercedes. O nedenle seçimim o yönde oldu. Ama birbirine yakın araçlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Ve kışlıklara geçiş tamam. Lastik ve jantları direkt Mercedes’ten aldığım için haliyle Michelin Alpin5 MO aldım. Michelin bana hep en konforlu lastik geliyor. Ben de konforu 1. planda önemsediğim için hoşuma gidecektir diye düşünüyorum. Bir Michelin klasiği olarak muhtemelen diğer lastiklere göre ömrü daha kısa olacak ama. Bakacağız artık. Yazlıklarda da şu an üzerinde Bridgestone var ve Primacy MO almayı düşünüyorum. Nisan gibi artık bakacağım ne yapacağıma.

Ekli dosyayı görüntüle 52406

Ekli dosyayı görüntüle 52407
Çok yakışmış bu jantlar da. W213fl E kasa jantı mıydı bunlar?
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Vakti zamanında önceki C estate konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum, sw araçlar gözümde her zaman sedandan öndedir. Mercedes'te bu kasada akla gelen ilk örneklerden.

Hayırlı olsun, sağlıklı, güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bir de merakımı mazur görün, all terrainler ilgimi çekiyor. Fiyat olarak benzer seviyede mi? Deneme imkânınız olduysa nasıl bir araç, sizdekine göre belli başlı farkları nelerdir?
Hocam bu arada fiyat sormuşsunuz onu atlamışım. Estate ile All-Terrain birebir aynı fiyatlarda. Estate 10€ daha pahalı 😬 Sedan ise wagon’dan 2500€ kadar daha ucuz. Yani %5 gibi bir fark var aşağı yukarı. Bu arada benzinliler de dizele göre %7-8 daha pahalı Mercedes ürün gamında. Türkiye’de ise All-Terrain sedandan bir tık ucuza satılıyor. Wagon Türkiye’de bir türlü tutmadığından sanırım böyle bir şey söz konusu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Aracın hala yeni özelliklerini keşfetmeye devam ediyorum. Balayı sürecinin en güzel yanı bu 😬 Farlar çok acayip öncelikle. Her şeyi otomatik yapması hala beni çok etkiliyor.

Bunun yanında Navigasyon ve aramanın yapay zekayla yapılması çok iyi. Siri kullanmaktan çok alışkındım ama doğal arama cümleleriyle arama yapmak ya da ayarlamalar yapmak çok keyifli. Örneğin şu an açık nöbetçi eczane bul diyorsun, oraya tarif alıyor gibi. Trafik ışıklarında otomatik kamera açma, dönüş yapacağın yerlerde kamera ile seni şeride sokması falan da çok iyi.

Bunun yanında uygulama üzerinden eskiden beri camları, kapıyı, lastik basıncını falan görmek, ayarlamak yaptığım şeylerdi. Buna vale modu eklendi. Bu modla aracı başka biri kullanacaksa asgari bir hız belirleyebiliyorsun, haritadan belli bir yeri seçip araç o yer dışına çıkınca haber veriyor. Bir de herhangi birine bir kod gönderip o kodla aracı dijital anahtarla kullanmasını sağlıyorsun. İstediğin an bu anahtarı iptal edebiliyorsun. Anahtar üzerinde kaldı ve eşin kullanacak atıyorum arabayı, bu özellik bayağı kullanışlı olabiliyor.

Son olarak ben yazlık lastik olarak çok uzun seneler Michelin Primacy serisi kullandım. Kışlıkta ise Bridgestone Blizzak. İkisinden de çok memnundum. Son 5-6 senedir kışlıkta Continental kullandım. Yazlıkta ise Pirelli’ye geçmiştim. Açıkçası bu markalardan da yol tutuş ve konfor olarak memnun kaldım. Ancak Michelin karakter olarak hala en sevdiğim marka. Kışlıkta da Alpin5 aldım ve bayağı memnun kaldım şimdilik. Daha 100-200km kullandığım için biraz zaman geçmesi lazım ama Michelin’i özlemişim. Yazın da Primacy 4’lere geçeceğim. Michelin bu lastikler arasında en çabuk biten lastik tecrübelerime göre ama bana en konforlu ve sessiz gelen de o. Kış performansını görmem için havaların biraz daha soğuması lazım ama şu anda sanki yazlık lastik takılı gibi bir konfor ve ses düzeyinde gidiyor. Bu da benim en aradığım özellik. O nedenle keyif aldım.

Şimdilik böyle, iyi pazarlar dilerim 🙋🏻‍♂️
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onur Kmnt
Dün ilk kez biraz uzun yol yaptım. 180km kadar İsviçre'de otobanda bir sürüş oldu. Hava aşırı yağmurlu ve sisliydi. Öğlen gidip hava karardıktan sonra döndüm. Farlara çok değiniyorum ama etkilemeye devam ediyor. İsviçre'de çoğu yerde otoban ışıklandırması yok. Sadece far ile gidiyorsun. Araç siste daha kısa yakıyor çoğunlukla çünkü uzun daha az görünür oluyor. Tabelalara ayrıca ışıklandırma yapıyor. Bunun yanında yol kenarında tel çit konmuşsa (tel çit varsa genelde etrafta geyik, tilki vs. vardır. Ekstra koruma yapıyorlar.) ya da bir park alanı vs. varsa o zamanlarda da yol kenarını ayrıca aydınlatıyor. E'de de farlara bayılıyordum ama bu başka seviye cidden.

Araç E kasa kadar olmasa da yine tekne gibi güzel bir salınımla yol alıyor otobanda. Mercedes'in bu konfor hissi keyifli cidden. Yine E'den sonra bu konuyu merak ediyordum ama hiçbir sıkıntı yok. Bunun yanında sessizlik olarak bayağı ileride. Bu beni ziyadesiyle memnun ediyor. Öyle ki geri vitese takınca kamera yuvasından çıkıyor ve bu çok sesli çalışıyordu. Bir de arka camdaki sileceğin motor sesi duyuluyordu E'de. Hatta ilk aldığımda motorun sesi aşırıydı ve garantiden değiştirmiştim. Bu araçta bunlara ekstra çalışılmış çünkü duymuyorsun. Yine arka bagaj kapağı açılıp kapanırken çok daha sessiz ve hızlı. En büyük sessizlik farkı ise süspansiyonda. E'de çok daha sesli çalışıyordu. Bunun yanında geriye giden birkaç şey var: Bagajda koltuk yatırma düğmelerini kaldırmışlar ve koltuğun sırtlığındaki mandallardan yatırıyorsun. Buradan kısmak bence saçma olmuş. Bir de yine sert plastiklerin daha çok olmasının etkisi sanırım derin çukur ya da çapraz girdiğin tümsek, rögar kapağı gibi yerlerde anlık bir trim sesi duyuyorsun. Genel olarak sessizlik daha ileride olduğu için takmıyorum kafaya. Umarım yeni nesillerde malzeme kalitesi tekrar artışa geçer ve bunlar da kalkar.

Memnun olduğum bir diğer konu ise ses sistemi. E'de gerçekten maalesef çok basic bir sistem vardı. Bunda tatmin edici bir seviyede. Ben audophil olduğumdan beni memnun etmesi imkansız ama en azından kulaklarım isyan etmiyor, biraz bas ve temiz tiz duyuyorum :D

Son olarak yol tutuşu özellikle yoğun yağmurdan dolayı biraz test etmiş oldum. E'den bir tık geride. W205'ten ise bayağı ileride. Çok daha güven veriyor. Lastiklerin de konforu üst düzey. Sanırım artık tamamen ikna oldum. Michelin'den devam yazlık, kışlık ne olursa olsun.
 
Araçla ısınmaya devam ediyorum. Birkaç sorun da çıktı ve birbirimizi tanıdık demeye başladım 😬

Öncelikle son dönem Mercedes araçların hemen hepsinde olduğu üzere araba uzun yolda ve yüksek hızlarda sıfır trim sesi ile gidiyor. Rüzgar, lastik ve motor sesi de çok düşük düzeyde. W213 E’den daha ileride bu konularda. Geçen gün 185km/h hızı gördüm otobanda ve ses olarak da yol tutuş olarak da çok memnun etti. 4 Matic ve yeni lastiklerin de etkisiyle gerçekten yere yapışıyor araç ve sarsmıyor. Huzur içinde hızlı gidiyorsun. Ayrıca fren performansı da Mercedes kalitesinde. İster autopilot’ta olsun ister kendin sürerken frenler en az sarsıntı ile aracı durdurmaya çalışıyor gibi. Sanki sert fren yok gibi bir durum var. Tabii bu fren mesafesi kötü anlamını da taşımıyor. Güzel olan bir şey ise sert fren yapmak zorunda kalınca koltuk hareket ediyor ve frenin etkisiyle ileri doğru hareket edecekken hareketin etkisini azaltıyor.

Gel gelelim uzun yolda bu kadar huzurlu olan araç şehir içi düşük hızlarda zaman zaman saçma gıcırtılar ve trim sesleri çıkarabiliyor anlık da olsa. Yine W213 E kasa ve W205 C kasadan bu konuda iyi ancak hala bir 80’ler, 90’lar Mercedes kalitesi yok. Güzel olan ise yüksek sesli olmayan bir müzik açıksa şehir içinde de şehir dışında da dış dünyadan tamamen kopmanıza neden olan bir sessizlik hakim. Bu beni fazlasıyla mutlu ediyor.

Bunların haricinde iki tane problem yaşadım. Birincisi bir gün yolda giderken orta ekran karıncalandı. Aracı durdurup tekrar çalıştırdıktan sonra düzeldi. Forumlardan okuduğum kadarıyla software update ile çözülüyormuş bu durum. Saçma olan ise aracı bana bakım yapıp verdiler ama son sürümü sanırım yüklememişler araca. Servise randevu aldım 2 hafta sonraya bu nedenle. Neyse ki çözümü var. Şu ana kadar bu büyük ekranlara geçildiğinden beri maalesef böyle donma, karıncalanma yaşamadığım hiçbir araç olmadı. O nedenle pek umursamadım açıkçası.

İkinci problem ise biraz daha saçma. Mercedes’te arka kamera kapalı bir kutu içinde. Kamera temiz kalsın diye böyle yapıyor Mercedes. Açılması gerektiği zaman yuvasından çıkıyor ve sonra tekrar giriyor. Bu motor sesli çalışıyor maalesef. Bu eski araçlarımda da böyleydi. Avrupa Birliği yasal olarak 360 derece kamera ve auto pilot olan araçlara sensör haricinde kamera zorunluluğu da getirdi ve bu nedenle bu kameranın çok açılıp kapanması gerekiyor. Bu da örneğin her 30km/h altına indiğinde açılıp kapanması demek oluyor ve günde 50 kere bu sesi duyuyorsun. Bu kadar açılıp kapanan mekanizma bozulur mu bozulmaz mı diye tedirginlik yaratıyor. İnsanlar bu konuda Mercedes’i mail yağmuruna tuttular ve tutmaya devam ediyorlar ama bir sonuç alınabilmiş değil. Umarım bir yazılım güncellemesi ile bu sorun çözülür. Gerçekten saçma sapan bir mühendislik çözümü bu. Kaş yapayım derken göz çıkarmışlar tabiri caizse. Ve klasik Alman kafası olduklarından hatayı kabul etmiyorlar. Kural böyle ne yapalım diyor ve geçiyorlar. Örneğin aynı regülasyona tabi olmayan ABD’de de insanlar bu sistemi bu şekilde kullanmak zorunda. G wagon dahil her 360 derece kamerası olan modelde bu olay var ne yazık ki. Ve haklı olarak isyan ediyor insanlar. Ben de mailimi attım ve bakalım çözülecek mi.

Son olarak 1200km civarı yakıt tüketimim 7.4l oldu. Bu anlamda çok memnun kaldım ve dizeli aramadım henüz.

IMG_5558.jpeg


Şimdilik fazlasıyla uzattım ama bu kadar 😊 Yarın ilk kez aracı yıkayacağım. Sonra güzel bir iki fotoğraf çekerim. Aldığımdan beri dışarıda pek kir göstermedi. Rengi hem renk olarak hem kir göstermemesi açısından çok beğeniyorum. Güzel bir yıkayıp parlatacağım yarın 🤩
 
Son düzenleme:
Her araba değişiminde ilk olarak illa ki bazı sorunlar çıkıyor ve onları tamamlıyorum. Aslında bu dönem güzel oluyor çünkü araca ısınıyorsun. Şimdiye kadar allahtan genelde başta problemler yaşayıp çözdüm ve sonrasında bir daha sıkıntım olmadı sarf malzemeleri ya da ufak tefek şeyler haricinde. Bir de özellikle aracı alır almaz şöyle bir 1 ay sonraya bir servis randevusu oluşturuyorum ve o zamana kadar aracı deneyip sıkıntıları gidip çözüp geliyorum. Bu kez de öyle yaptım. Şu ana kadar neyse ki tüm sıkıntılarım yazılımsal şeyler. Çözmesi aslında en kolay olan şeyler yani. Ekranda bir kez karıncalanma olmuştu, MBUX güncellenmesi gerekiyordu, düşük hıza düşünce kameranın otomatik açılıp ses yapması vardı. Kamera muhtemelen böyle deyip geçecekler, değişmez diye düşünüyorum çünkü Mercedes bununla ilgili bir güncelleme yapmadı yazılımda. MBUX ise güncellenecek zaten. Bunlar dışında navigasyonun versiyonunu kontrol ettim. Normalde olduğun ülkeyi otomatik güncelliyor arka planda. Bende güncellememiş. Sağolsun aracı satarken de güncelleyelim dememiş kimse. Neyse ben güncellemeyi kendim indirim yapayım dedim. Saçma sapan bir hata verdi. Aracın diskinde yer kalmamış. Bu forumlardan gördüğüm kadarıyla çözümü pek bilinmeyen bir şey. Tüm bölgeleri bir kerede güncelleyince genelde oluyormuş. Ya da muhtemelen MBUX güncellenince olacak. Neyse ki Avusturya ve çevre ülkeler güncel. Bir de MBUX güncellenmese de aslında en yeni sisteme göre çok bir değişiklik olmuyor. Kullanımı vs. aynı. Yeni güncellemelerde çok ufak tefen özellikler ve güvenlik güncellemeleri yükleniyor. Bir de işte arada karıncalanma gibi şeyleri ortadan kaldırıyorlar. Karıncalanma olduğunda da herhangi bir sistem kapanmıyor ve seni yolda bırakmıyor. Sürücü ekranı zaten düzgün çalışıyor. Yine de böyle bir sorun olmaması gereken bir sorun.

Mercedes'te ve AMG'de çalıştığım dönemde IT'de çok problemler, çok yanlış işleyişler görmüştüm. Anladığım kadarıyla hiçbir şey değişmemiş şirkette :D Aracı aldığımdan beri yeni telefon almışım gibi sistem güncellemesi falan yapıyorum :D Bunların çok daha otomatize olması lazım. Bir de işin ilginci ABD'de örneğin ikinci el alanlar serviste sistemi güncelletmek isteyince ücret istiyorlarmış. Her firma müşterisi en son sürümü kullansın da daha güvenli olsun isterken Mercedes bunun için para alıyor yani. Tipik Alman kafası :D Neyse ki haftaya bunları tamamen çözeceğim serviste. Sonrasında yıllık bakımlarda gerekirse güncellemeleri yaptırırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Bu arada eklememişim bunu ama ısıtmalı silecek çok iyiymiş. Bugün ilk kez kar yağdı, geçen uzun yoldan da birkaç sinek kalıntısı vardı camda. Sıcak silecek sayesinde hem kar hem de bu tarz şeyleri gerçekten siliyor. Hangi silecek suyunu koyarsam koyayım sinek kalıntısını falan tamamen silen bir silecek deneyimlememiştim. Çalışma sesi de artmamış. Yine sileceği asla duymuyorsun kabinden. Tam puan aldı bu özellik, bundan sonra Mercedes alacak olursam kış paketi olmasına dikkat edeceğim muhtemelen, çok hoşuma gitti.