Araçla ısınmaya devam ediyorum. Birkaç sorun da çıktı ve birbirimizi tanıdık demeye başladım
Öncelikle son dönem Mercedes araçların hemen hepsinde olduğu üzere araba uzun yolda ve yüksek hızlarda sıfır trim sesi ile gidiyor. Rüzgar, lastik ve motor sesi de çok düşük düzeyde. W213 E’den daha ileride bu konularda. Geçen gün 185km/h hızı gördüm otobanda ve ses olarak da yol tutuş olarak da çok memnun etti. 4 Matic ve yeni lastiklerin de etkisiyle gerçekten yere yapışıyor araç ve sarsmıyor. Huzur içinde hızlı gidiyorsun. Ayrıca fren performansı da Mercedes kalitesinde. İster autopilot’ta olsun ister kendin sürerken frenler en az sarsıntı ile aracı durdurmaya çalışıyor gibi. Sanki sert fren yok gibi bir durum var. Tabii bu fren mesafesi kötü anlamını da taşımıyor. Güzel olan bir şey ise sert fren yapmak zorunda kalınca koltuk hareket ediyor ve frenin etkisiyle ileri doğru hareket edecekken hareketin etkisini azaltıyor.
Gel gelelim uzun yolda bu kadar huzurlu olan araç şehir içi düşük hızlarda zaman zaman saçma gıcırtılar ve trim sesleri çıkarabiliyor anlık da olsa. Yine W213 E kasa ve W205 C kasadan bu konuda iyi ancak hala bir 80’ler, 90’lar Mercedes kalitesi yok. Güzel olan ise yüksek sesli olmayan bir müzik açıksa şehir içinde de şehir dışında da dış dünyadan tamamen kopmanıza neden olan bir sessizlik hakim. Bu beni fazlasıyla mutlu ediyor.
Bunların haricinde iki tane problem yaşadım. Birincisi bir gün yolda giderken orta ekran karıncalandı. Aracı durdurup tekrar çalıştırdıktan sonra düzeldi. Forumlardan okuduğum kadarıyla software update ile çözülüyormuş bu durum. Saçma olan ise aracı bana bakım yapıp verdiler ama son sürümü sanırım yüklememişler araca. Servise randevu aldım 2 hafta sonraya bu nedenle. Neyse ki çözümü var. Şu ana kadar bu büyük ekranlara geçildiğinden beri maalesef böyle donma, karıncalanma yaşamadığım hiçbir araç olmadı. O nedenle pek umursamadım açıkçası.
İkinci problem ise biraz daha saçma. Mercedes’te arka kamera kapalı bir kutu içinde. Kamera temiz kalsın diye böyle yapıyor Mercedes. Açılması gerektiği zaman yuvasından çıkıyor ve sonra tekrar giriyor. Bu motor sesli çalışıyor maalesef. Bu eski araçlarımda da böyleydi. Avrupa Birliği yasal olarak 360 derece kamera ve auto pilot olan araçlara sensör haricinde kamera zorunluluğu da getirdi ve bu nedenle bu kameranın çok açılıp kapanması gerekiyor. Bu da örneğin her 30km/h altına indiğinde açılıp kapanması demek oluyor ve günde 50 kere bu sesi duyuyorsun. Bu kadar açılıp kapanan mekanizma bozulur mu bozulmaz mı diye tedirginlik yaratıyor. İnsanlar bu konuda Mercedes’i mail yağmuruna tuttular ve tutmaya devam ediyorlar ama bir sonuç alınabilmiş değil. Umarım bir yazılım güncellemesi ile bu sorun çözülür. Gerçekten saçma sapan bir mühendislik çözümü bu. Kaş yapayım derken göz çıkarmışlar tabiri caizse. Ve klasik Alman kafası olduklarından hatayı kabul etmiyorlar. Kural böyle ne yapalım diyor ve geçiyorlar. Örneğin aynı regülasyona tabi olmayan ABD’de de insanlar bu sistemi bu şekilde kullanmak zorunda. G wagon dahil her 360 derece kamerası olan modelde bu olay var ne yazık ki. Ve haklı olarak isyan ediyor insanlar. Ben de mailimi attım ve bakalım çözülecek mi.
Son olarak 1200km civarı yakıt tüketimim 7.4l oldu. Bu anlamda çok memnun kaldım ve dizeli aramadım henüz.
Şimdilik fazlasıyla uzattım ama bu kadar

Yarın ilk kez aracı yıkayacağım. Sonra güzel bir iki fotoğraf çekerim. Aldığımdan beri dışarıda pek kir göstermedi. Rengi hem renk olarak hem kir göstermemesi açısından çok beğeniyorum. Güzel bir yıkayıp parlatacağım yarın
