Yeniden C kasaya dönüş: C200 4Matic Estate

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mcb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured

mcb

Murat
Panpa
1,517
38
Marka
Mercedes
Selamlar herkese,

bir station severler derneği üyesi olarak 3 nesil üst üste bir estate araç kullanmış olacağım. Öncelikle bir C180d (https://otopark.com/forum/threads/mercedes-c180d-estate-s205-inceleme.12412/#post-413503) kullandım, sonrasında E220d'ye geçtim (https://otopark.com/forum/threads/mercedes-e220d-amg-estate-s213-kasa.13338/) ve şimdi de C200 Estate'e geçiş yaptım. Öncelikle aracın özellikleri şu şekilde:

C200 4Matic Estate Avantgarde

Model Yılı: 2023
KM: 50.000
Mild Hybrid motor: 1.5L Benzinli 4 silindir motor, 300nm, 1496cm3, 204 beygir + 23beygir, 200nm elektrik motoru
Şanzıman: 9G-Tronic
Mojave Silver Metalik boya
Maksimum hız: 241km/h
0-100km/h: 7.1s
Yakıt tüketimi: 6.9l/100km
Co2 Emisyonu: 159g/km
Bagaj Hacmi 490L (Koltuklar yatıkken 1510L)

Boyutları şu şekilde:
Aks mesafesi: 2865mm
Uzunluk: 4751mm
Genişlik: 1820 mm
Yükseklik: 1467mm

Donanım:
  • Ön ve arkalarda bağımsız süspansiyon
  • Karartmalı arka camlar
  • Concierge Servisi (Mercedes'in merkezinden uçak, otel vs. hizmetleri alabiliyorsunuz)
  • Pre-Safe System (Kemerin otomatik ayarı gibi şeyler)
  • Lastik Basınç Sensörü
  • Thermatic Klima Sistemi (2 bölgeli tam otomatik klima sistemi)
  • Soğuk ülkeler için ek donanım (Klima sistemi özellikle kışın çok daha hızlı ısıtmaya ayarlı, koltuk ısıtıcılar daha farklı vs.)
  • Easy-Pack elektrikli bagaj kapağı (Bagaj kapağı çok büyük ve çok yukarı kadar açıldığından istediğiniz seviyede kilitleme özellikli)
  • 66Litrelik büyük yakıt tankı
  • Artico Deri & Kumaş konfor koltuklar (Konfor koltuk özellikle seçilen bir şey)
  • Premium Paket
  • Yağmur sensörlü silecekler
  • Isıtmalı silecekler ve silecek suyu
  • Motor sıcaklığı ile kışın araç kapalıyken de ısıtma yapabilme
  • 360 derece kamera sistemi
  • Ayna Paketi (Isıtmalı, kendi kendine ışığı azaltan, elektrikli açılıp kapanan, geri vitese alınca otomatik inen aynalar)
  • Touchpad büyük ekranlar
  • LED Digital Light farlar (yola navigasyon projeksiyonu yapıyor, 600m aydınlatma sağlıyor)
  • Adaptif uzun far sistemi (öndeki ve karşıdan gelen aracın olduğu bölümü karartma özellikli)
  • Sürücü ve ön yolcu koltuk ısıtmaları
  • Hafızalı sürücü ve ön yolcu koltuğu
  • Masajlı koltuklar (ayrıca uzun yolda dikkati artırmak için arada koltuğun ayarlarını minimal olarak değiştiriyor)
  • Elektrikli direksiyon
  • İniş biniş desteği
  • Aynalarda Mercedes logolu hoşgeldin yansıtması
  • Kapılarda aydınlatmalı krom Mercedes-Benz yazıları
  • Anahtarsız giriş
  • Anahtarsız çalıştırma
  • Start-stop sistemi
  • Geniş hayalet ekran, geniş multimedya ekranı (12.3'er inç)
  • Trafik İşaret Levhaları tanıma
  • Deri 3 kollu dokunmatik tuşlu direksiyon
  • Manuel vites kulakçıkları
  • Avantgarde style paspaslar
  • Karbon desenli orta konsol
  • Ambiyans ışıklandırması
  • Konfor paketi (Koltukla ekstra 4 eksenli bel desteği)
  • Sürüş Asistanları Paketi
  • Aktif mesafe asistanı (Distronic) / Hız sabitleme sistemi
  • Aktif şerit asistanı
  • Kör nokta uyarı sistemi
  • Aktif Direksiyon Asistanı
  • Aktif Hız Limit Asistanı
  • Drivepilot Yarı Otonom sürüş
  • Eşya gözü paketi (Orta konsolda bardak tutacağı, bagajda ekstra örtü, bagaj kapağı altında taşıma sepeti vs.
  • Dynamic Select Sürüş Modları
  • Sıkışık trafikte tekrardan harekete geçme asistanı (Araç adaptif hız sabitlemede durunca da kendi kendine hareket ediyor öndekiler hareket edince.)
  • 17inç yazlık jant-lastik seti (17inç olmasını özellikle istedim konfor açısından. Lastik Bridgestone. Sanırım bunu Michelin ya da Pirelli ile değiştireceğim.)
  • 17inç kışlık jant-lastik seti (Michelin Alpin5 lastik)
  • Soğutmalı fren diskleri
  • Otomatik ön yolcu Airbag kapatma
  • Yaya koruma özellikli aktif kaput kapağı
  • MBUX Premium medya merkezi
  • Kişi profilleri ve parmak izi okuma (araca binip parmak izi okutunca direkt senin ayarlarına geçiyor her şey)
  • Sesli komutlar (Hey Mercedes olayı)
  • Augmented Reality Navigation (Kavşaklarda ön kamerayı açıp canlı görüntü üstünden dönüş yönünü gösteriyor gibi ek özellikler)
  • Smartphone Integration (Apple Car Play, Android Auto)
  • Parktronic aktif park asistanı
  • İç ve Dış otomatik kararan aynalar
  • GPS ve Telefon antenleri (Dışarıda herhangi bir anten, köpek balığı tip ya da normal, yok.)
  • Mercedes SOS hizmeti
  • Mercedes Internet hizmeti
  • Metal pedallar
  • Mercedes Me hizmeti (Uygulamalarla aracın durumunu, uzaktan kapatma, camları açıp kapatma, alarm çaldırma vs. yapılabiliyor)
  • Mercedes Store (uygulamalarla Spotify, Apple Music, otopark ücreti ödeme gibi şeyler yapılabiliyor)
  • Agilty Control (seçilebilir süspansiyon serliği, adaptif süspansiyon)
  • Kırmızı ışıkta otomatik açılan ön kamera (trafik ışıklarını rahat görmek için)
  • Isıtmalı direksiyon
  • Hoşgeldin ve hoşçakal aydınlatmaları (Araç açılıp kapanınca animasyon yansıtılıyor. Karanık yerlerde ışık oluşturması için.)
  • Yağ basınç sensörü
  • Yağ sıcaklığı sensörü
  • Baldır desteği
  • Elektrikli kafalıklar
  • Anahtarı cep telefonu uygulamasına geçirebilme (telefonunuz cebinizde olunca direkt araç içine giriş yapabiliyorsunuz)
Aracın donanımı gırtlak dolu olduğundan daha hatırlamadığım da birçok özelliği var aslında. Araç öncelikle bir önceki aracımdan biraz daha sessiz. İlk çalıştırmada, start-stop'ta ve uzun yolda kesinlikle farklı bir seviyede. Sessizlik beni çok memnun etti. Ekranın konumu, iç malzeme kalitesi elbette E'dekinden geride. Ayrıca hacim de tabii ki farklı. Ancak bir önceki C serisinden bayağı daha iyi bir arka koltukta diz mesafesi var. Küçük hacmi bir tek bagajda hissedilir olarak anladım. Onun dışında gayet iyi. Şampanyaya benziyor rengi ve gerçekten çok hoşuma gitti. Ay sonunda kışlık lastik/jantlara geçeceğim. Mercedes buradaki sistemleri gereği aracı 4 saat uzaklıktaki bir bayiden almama rağmen bana kadar getirdi, getirmeden önce detaylı iç temizlik, pasta cila vs. yapıyor. Ayrıca bir servis de yapıp yolluyorlar. 1 sene sonra gireceğim ilk kez servise yani. Bunun haricinde lastikler de patlama durumuna karşı 4 yıl garantili. Yani çivi bile girse gidip servise yeni lastik taktırıyorsun. Onun dışında 2 yıl da genel garanti veriyor. Avusturya'da hal böyle olunca ve 40-50bin km sonrasında araç sıfır fiyatının yarı fiyatına kadar alınabildiğinden benim tercihim hep bu şekilde almak oluyor. Bakalım memnun bırakacak mı?

Bir hayırlı olsununuzu alırım :)



IMG_0339.jpeg

IMG_0341.jpeg
IMG_0340.jpeg
 
Maşallah nazar değmesin. Hayırlı olsun hocam. Güzel günlerde kullanın.

Böyle aracı sana kadar getirmeler, öncesinde temizlik ve bakım yapmalar, lastik patlasa da ücretsiz değiştirmeler, 50 bin km'deki aracın sıfır fiyatının yarısına kadar düşmeler..

Bunları okuyunca bu ülkede onca para verip ne kadar rezil olduğumuzu daha iyi anlıyorum. Bırak hizmet almayı yetkiliden sıfır çıkardığımız aracı ekspere sokuyoruz vuruk kırık var mı diye. Neyse başlığını kirletmek istemiyorum tartışma konusu açıp. Araca değil ama şu hizmetleri duyunca sahiden sinirim oynuyor.

Tekrar hayırlı olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195 ve mcb
Maşallah nazar değmesin. Hayırlı olsun hocam. Güzel günlerde kullanın.

Böyle aracı sana kadar getirmeler, öncesinde temizlik ve bakım yapmalar, lastik patlasa da ücretsiz değiştirmeler, 50 bin km'deki aracın sıfır fiyatının yarısına kadar düşmeler..

Bunları okuyunca bu ülkede onca para verip ne kadar rezil olduğumuzu daha iyi anlıyorum. Bırak hizmet almayı yetkiliden sıfır çıkardığımız aracı ekspere sokuyoruz vuruk kırık var mı diye. Neyse başlığını kirletmek istemiyorum tartışma konusu açıp. Araca değil ama şu hizmetleri duyunca sahiden sinirim oynuyor.

Tekrar hayırlı olsun.
Sağolun hocam, hepimize daha iyileri nasip olsun. Estağfurullah niye kirletesin. Burası sohbet ve tartışma için zaten 😊

Mercedes burada bu konuda cidden çok iyi. Araç bakarken başka firmalara da bakıyorum, sonra bunca hizmet olunca başka araca bakasım gelmiyor. Araç fiyatlarının düşmesi tamamen ekonomiyle alakalı bir şey, o konuda Mercedes’in de diğer firmaların da yapacağı bir şey yok. Ama aracı getirmeler, lastik garantisi vs. Mercedes’e özgü. Lastik garantisini bir ara Türkiye’de de verdiler bu arada. Hala devam ediyor mu bilmiyorum. En sevdiğim şey aracı tamamen cila yapıp vermeleri. Gerçekten sıfır gibi teslim alıyorsun.

Bu kez aslında biraz ekonomik olsun dedim, başka planlarım var çünkü. Bir sonrakinde belki bir maceraya girer başka markalara bakarım. O zamana kadar bir 6-7 sene kullanma gibi bir niyetim var. Bakalım nasıl olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven ve Cenk
Çok hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Deneyimlerinizi merakla bekliyorum:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Hayırlı olsun. Kazasız belasız nice sürüşler diliyorum. Benim otomobillerde en sevdiğim renk tonlarıdır. Kaba tabirle bej tonları. Hemen hemen her arabaya yakıştırıyorum. Alman otomobili deyince de klasik gümüşten sonra benim hafızamda canlanan ikinci renk. Nazar değmesin. 🧿
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Hayırlı olsun. Kazasız belasız nice sürüşler diliyorum. Benim otomobillerde en sevdiğim renk tonlarıdır. Kaba tabirle bej tonları. Hemen hemen her arabaya yakıştırıyorum. Alman otomobili deyince de klasik gümüşten sonra benim hafızamda canlanan ikinci renk. Nazar değmesin. 🧿
Çok teşekkür ederim. Bir önceki nesil C kasada da bu renge bakmıştım ama kısmet olmamıştı. Renge çok sevindim ben de gerçekten. Toprak tonları her zaman yakışıyor dediğiniz gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Hayırlı olsun, güzel günlerde sağlıkla kullanın. Böyle donanımlı arabalara hasret kalmışız okurken bile güzel oluyor :), aracın duruşu rengi gerçekten donanım paketi isminin hakkını veriyor. 🧿

#stationlarısevin hatatat
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve erkal99
Hayırlı olsun, güzel günlerde sağlıkla kullanın. Böyle donanımlı arabalara hasret kalmışız okurken bile güzel oluyor :), aracın duruşu rengi gerçekten donanım paketi isminin hakkını veriyor. 🧿

#stationlarısevin hatatat
Çok teşekkür ediyorum 🙏🏼 Ben huyumdur her araba aldığımda mutlaka bir hasta oluyorum 😬 Bu kez küçük bir griple atlatıyorum. Umarım sağlıkla kullanırım dediğiniz gibi. Daha iyileri hepimizin başına, daha nicelerini okuyup birbirimiz adına mutlu olalım burada. Donanım gerçekten güzel şey, insan mutlu oluyor. Özellikle de havalar iyileşince bir an önce çeki topuzuna bisikletleri atmanın hayalini kuruyorum şu an.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Araçla 2-3 gündür bir 200km civarı yaptım. Bunun yarısı otoban sürüşü (140-150km/h maksimum yaptım) Biraz ilk intibaları yazayım:

  • Yalıtım: Öncelikle araç gerçekten sessiz. E'den sonra bu konu kafamı karıştırıyordu ama hem motorun benzinli olması hem benim 17inç Avantgarde paket tercih etmem hem akustik cam olması hem de yalıtımın genel olarak iyileşmesi işe yaramış kesinlikle. Bu konuda beni hayal kırıklığına uğratmaması çok sevindirdi.
  • Süspansiyon: Bunun daha iyi olmasını zaten bekliyordum. Çünkü E'de alçaltılmış AMG süspansiyon varken bunda adaptif konfor süspansiyonu vardı. Özellikle şehir içinde çok daha sessiz çalışan ve daha iyi ütü yapan bir süspansiyon var.
  • Multimedia: Bu konuda çok iyi bir iş çıkmış. Dokunmatikler çok iyi, sesli komut gerçekten işe yarıyor. Ben arabada CarPlay'de Siri ile çok iş hallediyorum. Araç özellikleri için klima vs. gibi şeylerde çok rahat kullanılıyor.
  • Digital Light: Mercedes'te farlar ve klima diğer tüm markalardan bence hep farklı olmuştur. Bu da çok acayip bir deneyim. Öndeki ve karşıdan gelen aracın olduğu bölgeyi karartması çok iyi ama asıl olay bence projeksiyon. Türkiye'de açık olmayan projeksiyon özelliği premium bir head-up display gibi. Yolda navigasyonu, önemli tabelaları görmek müthiş bir odak sağlıyor sürüşe. Zaten artık head-up sunmuyorlar :)
  • İniş-Biniş Desteği: Bu özelliği hep istemiştim. Küçük bir detay ve lüks bir oyuncak ama çok keyifli.
  • Renk: Sanırım şu ana kadar kullandığım en güzel renkli araba bu oldu bile.
  • Hız Sabitleyici: Ben Tempomat kolunu çok seviyordum Mercedes'te. Şimdi bir de dokunmatik olunca sıçtık dedim. Alışana kadar artık bir sürü zaman geçer. Ancak bayağı kolay olmuş. Her şeyi direksiyondan halledebiliyorsun.
  • Ses Sistemi: Burada 3 seviye var. Standart sistemde 4 tane kapılarda hoparlör var. Premium'da Burmester'in tweeter'ları da olan 8 hoparlörlü sistemi var. En üst versiyonda ise 15 hoparlörlü Burmester Premium sistemi var. Benimki orta seviyedeki. E'den kesinlikle daha iyi ama bir üst versiyonu isterdim. Hala bence tatmin edici değil.
  • Navigasyon: Ben Apple Maps'e çok alıştım ve hep onu kullanıyorum normalde. Bu Navigasyon sanırım bu alışkanlığımı değiştirecek. Özellikle dönüş yapılacak yerlerde ön kamerayı açıp göstermesi, trafik ışıklarında kolay görüş için otomatik kamera açması müthiş. Ancak yılda 90€ ücret istenmesi ise eksi tarafı. Şu para isteme olayını kaldırması lazım Mercedes'in. Çok saçma bir para bu bence.
  • Malzeme kalitesi & küçük detaylar: Bu konuda kesinlikle E'den sonra geriye gittim. Trim sesleri bu arada E'den daha az. Ama kapı altlarının sert plastik olması yakışmıyor. İşin kötüsü bu durum devam edecek. En yeni tanıtılan elektrikli GLC'de bile böyle çünkü. BMW'de de aynı şekilde. Bunu daha az çiziliyor diye yutturmaya çalışıyorlar. Yakında E serisi de böyle olursa şaşırmam. Bagajdaki koltuk yatıran tuşları kaldırmışlar. Bu da bence kötü olmuş. Maliyetten kısılmış bariz. Bir diğer küçük detay da bagaj perdesi eski nesillerde bagaj açılınca yukarı doğru kalkar. Bu yükleme yaparken müthiş bir rahatlık sunuyordu. Bunu kaldırmışlar. Perdeyi elle açıp kapatıyorsun sadece. Bu geriye gidişleri beğenmedim. Kapılardaki tuşlar ya da piano black'ler beni çok rahatsız etmedi onun dışında. kapı içleri çok kaliteli olmaya devam ediyor. Tutamaçlar çok başarılı. Cam tuşları neyse ki hala gerçek metal.
Şimdilik böyle ilk dikkatimi çekenler. Bir süre biraz uzun yol vs. de yaptıkça güncelleme yapacağım. Çarşamba günü de kışlık lastik & jant takımına geçeceğim. O zaman özellikle kışlık kullanımda 4 çekerin de durumuna bakacağım.
 
Araca yavaştan alışmaya başladım. Profil olayı müthiş rahatlık oldu. Eşimle birlikte hangimiz binersek araca bindiğin gibi senin ayarlarına gelmesi çok iyi. MBUX de güzel çalışıyor cidden çok konuşuyorum arabayla ve gözüm yoldayken işlem yaptırıyorum. Fark ettiğim bazı eksikler vardı. Buradaki Junge Sterne (Genç Yıldızlar) Garantisi'nden bahsetmiştim. Kısaca araç kullanılmış olsa da sıfır gibi garanti veriyor 2 sene Mercedes kendi kriterlerini karşılayan araçlara ve bu garanti para karşılığı 5 seneye kadar da uzatılabiliyor. Bu garantinin bir belgesi ve kredi kartı gibi bir kartı oluyor. Dünya'daki tüm Mercedes servislerinde bununla işlem yaptırılabiliyor. Bu kart arabadan çıkmamıştı. Bunun dışında arabada Storage Package diye bir şey var. Bu pakette bagajda ekstra fileler, ekstra bir bagaj halısı ve Mercedes'in katlanır kutusu oluyor. Halı ve kutu çıkmamıştı araçtan, bir de ilk yardım çantası yine yoktu bagajda. Unutmuşlar getirirken koymayı. Arayıp bayiyi bunlar eksik dedim. Hemen size en yakın bayiye gidip temin edin ve faturasını bize yollatın lütfen dediler. Servis yine şaşırtmadı :) Bugün yeni jant-lastik takımını taktırmaya gitmişken halledeceğim bu parçaları da. Bugün kışlıklara da geçmiş olacağım bu sayede. Michelin Alpin'ler bakalım ne düzeyde memnun bırakacak beni.
 
Ve kışlıklara geçiş tamam. Lastik ve jantları direkt Mercedes’ten aldığım için haliyle Michelin Alpin5 MO aldım. Michelin bana hep en konforlu lastik geliyor. Ben de konforu 1. planda önemsediğim için hoşuma gidecektir diye düşünüyorum. Bir Michelin klasiği olarak muhtemelen diğer lastiklere göre ömrü daha kısa olacak ama. Bakacağız artık. Yazlıklarda da şu an üzerinde Bridgestone var ve Primacy MO almayı düşünüyorum. Nisan gibi artık bakacağım ne yapacağıma.

IMG_5268.jpeg


IMG_5267.jpeg
 
Son düzenleme:
Ve kışlıklara geçiş tamam. Direkt Mercedes’ten aldığım için lastikleri ve jantları Michelin Alpin5 MO aldım. Michelin bana hep en konforlu lastik geliyor. Ben de konforu 1. planda önemsediğim için hoşuma gidecektir diye düşünüyorum. Muhtemelen diğer lastiklere göre ömrü daha kısa olacak ama bir Michelin klasiği olarak. Bakacağız artık. Yazlıklarda da Primacy MO almayı düşünüyorum. Nisan gibi artık bakacağım ne yapacağıma.

Ekli dosyayı görüntüle 52406

Ekli dosyayı görüntüle 52407
Hocam çok yakışıklı bir makina rengide efsane gerçekten. Michelin'den korkmayın balon yapmadığı sürece km ömrü yüksek bir lastik. 4x4 duster da Latitude tour 107.000 kullandığım en verimli lastikti. Ama akabinde ön tekerlek bilyalarını değiştirmek zorunda kaldım😃 Passat'ta primacy 4 74.000 gitti galiba pek emin değilim continental den daha uzun gitti ama ona eminim. Bukadar yürütmeyi tavsiye etmiyorum ama sizin cephenizde ömrü kısa derken o kısmı anlamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Hocam çok yakışıklı bir makina rengide efsane gerçekten. Michelin'den korkmayın balon yapmadığı sürece km ömrü yüksek bir lastik. 4x4 duster da Latitude tour 107.000 kullandığım en verimli lastikti. Ama akabinde ön tekerlek bilyalarını değiştirmek zorunda kaldım😃 Passat'ta primacy 4 74.000 gitti galiba pek emin değilim continental den daha uzun gitti ama ona eminim. Bukadar yürütmeyi tavsiye etmiyorum ama sizin cephenizde ömrü kısa derken o kısmı anlamadım.
Sağolun öncelikle. Ben yazlıkta Michelin Primacy serisi çok kullandım. Hep de Conti ve Pirelli gibi markaların lastiklerine göre daha çabuk bitti. Özellikle Pirelli çok uzun gidiyor karşılaştırma olarak. Bitti derken de ortalama 40bin km gibi lastiğin karakteri değişmeye başlıyor. Conti'de de bu değişim olayını gözlemledim ama biraz daha geç km'lerde oluyor. O açıdan ömrü kısa dedim. Balon konusunu ise hiç takmıyorum, 4 sene garanti veriyor Mercedes. Balon yaparsa götürür yeni lastikleri takarım. Zaten yanakları da genel olarak çok daha yumuşak oluyor Michelin'lerin. Birkaç kere yarmışlığım var kaldırım kenarına sürtüp 😁 Beni konfor ve ses olarak tatmin ettiği müddetçe sıkıntı değil daha erken bitmesi açıkçası. Bir de bu araçta yine konfor odaklı olduğundan 17inç tercih ettim o nedenle fiyatlar bir 19-20inç gibi can yakıcı değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Dustero59