Yerli otomobil projesinin iç tasarımı da ortaya çıktı!

Sözde "yerli otomobilin" eğer içi böyle ise tahminimce 400 bin TL bandına olacaktır, 200 lü fiyatları görmek imkansız, ama zaten hedef kitle orta ve düşük alım gücü olanlara yönelik bir araç olması lazımdı, büyük bir hata oldu(egea gibi Bi araç üretilmesi lazımdı, ekonomik,ucuz, sorunsuz)
diyelim 400 bin TL oldu bu araç ve elimde 400 bin TL varsa ben bu arabayı almam ve çoğu kişinin de alacağını sanmam,
Sebepleri:ne kadar dayanıklı? , servisi var mı? , arıza çıkarırmı? Bakımı nerde olacak?
Bu araçlar italyadan ithal olarak geldi, tahminimce araçta tek yerli şey cam açma düğmeleri falandır muhtemelen.
ülkemizde ne fabrikası var nede servis sağlayıcıları,
Araç bozulunca italya ya mı yollayacaz 😂
En önemlisi 400 bin TL olsa bunumu alırdınız yoksa bmw-mercedes-audi- jaguar - volvo gibi markaları mı tercih ederdiniz?
 
Sözde "yerli otomobilin" eğer içi böyle ise tahminimce 400 bin TL bandına olacaktır, 200 lü fiyatları görmek imkansız, ama zaten hedef kitle orta ve düşük alım gücü olanlara yönelik bir araç olması lazımdı, büyük bir hata oldu(egea gibi Bi araç üretilmesi lazımdı, ekonomik,ucuz, sorunsuz)
diyelim 400 bin TL oldu bu araç ve elimde 400 bin TL varsa ben bu arabayı almam ve çoğu kişinin de alacağını sanmam,
Sebepleri:ne kadar dayanıklı? , servisi var mı? , arıza çıkarırmı? Bakımı nerde olacak?
Bu araçlar italyadan ithal olarak geldi, tahminimce araçta tek yerli şey cam açma düğmeleri falandır muhtemelen.
ülkemizde ne fabrikası var nede servis sağlayıcıları,
Araç bozulunca italya ya mı yollayacaz 😂
En önemlisi 400 bin TL olsa bunumu alırdınız yoksa bmw-mercedes-audi- jaguar - volvo gibi markaları mı tercih ederdiniz?
Bunu alırdım
 
Sözde "yerli otomobilin" eğer içi böyle ise tahminimce 400 bin TL bandına olacaktır, 200 lü fiyatları görmek imkansız, ama zaten hedef kitle orta ve düşük alım gücü olanlara yönelik bir araç olması lazımdı, büyük bir hata oldu(egea gibi Bi araç üretilmesi lazımdı, ekonomik,ucuz, sorunsuz)
diyelim 400 bin TL oldu bu araç ve elimde 400 bin TL varsa ben bu arabayı almam ve çoğu kişinin de alacağını sanmam,
Sebepleri:ne kadar dayanıklı? , servisi var mı? , arıza çıkarırmı? Bakımı nerde olacak?
Bu araçlar italyadan ithal olarak geldi, tahminimce araçta tek yerli şey cam açma düğmeleri falandır muhtemelen.
ülkemizde ne fabrikası var nede servis sağlayıcıları,
Araç bozulunca italya ya mı yollayacaz 😂
En önemlisi 400 bin TL olsa bunumu alırdınız yoksa bmw-mercedes-audi- jaguar - volvo gibi markaları mı tercih ederdiniz?
Araç italyadan niye geldi sebebini biliyor musunuz?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Diaspolis
Bahsi geçen projede çalışan mühendisler bu yorumları da okuyor ortada emek var insanların şevkini kırmaya hiç gerek yok
Ya gerçekten içimde milli duygularla kıpırtılar oluyor, ama ne yaparsam yapayım tam manasıyla iyi niyetli davranamıyorum. Yaşanan bunca şeyden sonra bu ülke adına ümitlenmek için çok çaba sarfetmem gerekiyor.

Bahsi geçen mühendisler, girişimciler, iş adamları vs. nasıl atıldılar ortaya hatırlıyor muyuz? Reis "yok mu bir babayiğit" şeklinde gazladı kimse çıkmadı. kürsülerde bi tek tek isim zikretmediği kaldı. burada mı bilmiyorum; adamlar niye girsin göz göre göre zarar ettikleri işe diye de yorumlar yapmıştık. Ben bu projenin A'dan Z'ye zorlama olduğunu düşünüyorum. İtalyan tasarımcı bunun güzel bir göstergesi bence. Türk tasarımcılar yok mu? Yanlış hatırlamıyorsam Focus 2'nin tasarımcısı bir Türk'tü ve benim hala çok beğendiğim bir tasarımdır.

Bu iddiamı destekleyen şöyle de bir şey var: Bu hükümetin 18 senedir yaptığı en iyi şey icraat satmaktır. Yaptıkları işin reklamını çok iyi yapıyorlar. Eğer bu bahsedildiği gibi gerçekten milli bir proje olsaydı her adımda "Yerli otomobil acayip yerliymiş" "yerli otomobil uçmaya kalkmış hoov demişler" diye çarşaf çarşaf haberlerini okumaktan kusacak kıvama gelirdik. Ama itina ile gizli tutuldu bazı şeyler. Bakalım göreceğiz, umarım bu sefer yanılırım...
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Ya gerçekten içimde milli duygularla kıpırtılar oluyor, ama ne yaparsam yapayım tam manasıyla iyi niyetli davranamıyorum. Yaşanan bunca şeyden sonra bu ülke adına ümitlenmek için çok çaba sarfetmem gerekiyor.

Bahsi geçen mühendisler, girişimciler, iş adamları vs. nasıl atıldılar ortaya hatırlıyor muyuz? Reis "yok mu bir babayiğit" şeklinde gazladı kimse çıkmadı. kürsülerde bi tek tek isim zikretmediği kaldı. burada mı bilmiyorum; adamlar niye girsin göz göre göre zarar ettikleri işe diye de yorumlar yapmıştık. Ben bu projenin A'dan Z'ye zorlama olduğunu düşünüyorum. İtalyan tasarımcı bunun güzel bir göstergesi bence. Türk tasarımcılar yok mu? Yanlış hatırlamıyorsam Focus 2'nin tasarımcısı bir Türk'tü ve benim hala çok beğendiğim bir tasarımdır.

Bu iddiamı destekleyen şöyle de bir şey var: Bu hükümetin 18 senedir yaptığı en iyi şey icraat satmaktır. Yaptıkları işin reklamını çok iyi yapıyorlar. Eğer bu bahsedildiği gibi gerçekten milli bir proje olsaydı her adımda "Yerli otomobil acayip yerliymiş" "yerli otomobil uçmaya kalkmış hoov demişler" diye çarşaf çarşaf haberlerini okumaktan kusacak kıvama gelirdik. Ama itina ile gizli tutuldu bazı şeyler. Bakalım göreceğiz, umarım bu sefer yanılırım...
Projenin siyası kısmıyla alakalı yorumum yok. O kısma girmek istemiyorum zaten mide bulandırıcı.
Otomobil benim beklentilerimin üstüne çıktı. Haliyle merakla bekliyorum önümüzdeki süreçte neler olacak. Bilip bilmeden yorum yapıp körü körüne karalamaya çalışmak bana doğru gelmiyor(önceki arkadaşın otomobil İtalya da yapıldı yerli değl vs yorumuna ithafen) açıkçası o yüzden tepkimi belirttim. Başta da söylediğim gibi yorumlarıma siyasi kısmını katmıyorum.
 
Sözde "yerli otomobilin" eğer içi böyle ise tahminimce 400 bin TL bandına olacaktır, 200 lü fiyatları görmek imkansız, ama zaten hedef kitle orta ve düşük alım gücü olanlara yönelik bir araç olması lazımdı, büyük bir hata oldu(egea gibi Bi araç üretilmesi lazımdı, ekonomik,ucuz, sorunsuz)
diyelim 400 bin TL oldu bu araç ve elimde 400 bin TL varsa ben bu arabayı almam ve çoğu kişinin de alacağını sanmam,
Sebepleri:ne kadar dayanıklı? , servisi var mı? , arıza çıkarırmı? Bakımı nerde olacak?
Bu araçlar italyadan ithal olarak geldi, tahminimce araçta tek yerli şey cam açma düğmeleri falandır muhtemelen.
ülkemizde ne fabrikası var nede servis sağlayıcıları,
Araç bozulunca italya ya mı yollayacaz 😂
En önemlisi 400 bin TL olsa bunumu alırdınız yoksa bmw-mercedes-audi- jaguar - volvo gibi markaları mı tercih ederdiniz?
Bunu alırım.

Yerli otomobil olmayınca vay efendim niye yok, otomobil yapıyorlar buna mı para vereceğim diyorsunuz. Sadece sizin için demiyorum sizin gibi düşünen çok kişi var. Ama bu zihniyetten uzaklaşın ve kendi insanlarınızla gurur duymayı öğrenin.
İlk başta elbet sıkıntılar olur ama bunlar aşılmayacak şeyler değil. Bu sıkıntıları biz düşünebiliyorsak, onlar da düşünebiliyordır. Ona göre uzun vadeli bir planları vardır elbet.
 
Benzinliden önce elektrikli yapmalarının bence mantıklı bir sebebi var. Normal arabalar için piyasa girmek için geç kalındı zaten. Elektrikli arabalar yeni yeni yaygınlaşmaya başladığı zaman böyle bir projenin çıkması gayet iyi oldu. Global pazara girebilecek bir araba. Neden halkın alabileceği bir araba çıkmadı sorusunun cevabı budur bence. Elde edilecek gelirle de düşük bütçeli benzinli arabada yapılır diye düşünüyorum. Yerlilik oranında düşük olmasının sebebi var. Marka ürünler kullanarak yabancılarla işbirliği yaparak arabayı daha güvenli hale getirmek. Yani ne olduğu belirsiz araba demesinler diye. Güven oluştuktan sonra ve bizimde yeterli bilgiyi teknolojiyi sağlamamızdan sonra yerli motorun v.s geleceğini düşünüyorum. Önceki projelerden umutsuzdum ama nedense bu proje ciddi gibi geldi bana umarım hayırlı olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nacker ve Bilal
Bu arabanın ülkenin geneline yayılacağını düşünmüyorum. Yüksek fiyatlı araba, elektrikli araba ülkemizin gerçekleriyle uyuşmuyor.

Günümüzdeki hangi marka model olursa olsun sundukları menzil nedeniyle elektrikli araçlar Türkiye gibi coğrafyalarda uzun yola uygun değil.
Eğer kaliteli bir şeyler ortaya çıkarılırsa maliyeti yüksek olur, satış fiyatı yüksek olur, genele yayılmaz.
Eğer kalitesiz bir şey yapılırsa ülke dışına satamazlar, ülke içinde kalitesiz diye talep düşük olur yine genele yayılmaz.
Her şeyin iyi gittiğini varsayarsak karşımıza çıkan sorun ülkenin böyle bir altyapısının olmadığıdır. Norveç elektrikli araç konusuna önem veriyor, dizeller daha kaç yıl önce yasaklandı vs. Milyonlarca kron harcadılar, harcıyorlar ki 2025'e kadar ülkedeki herkes arabasını elektrikli çevirirse ona yetecek altyapıları olsun diye.
Bizim böyle bir çalışmamız var mı? Yok. Ülkede hâlen yer yer elektrik kesintileri olabiliyor... Güçlendirmek için yeterli kaynağımız var mı? O da yok.

Bu yapılmak istenen yerli Tesla gibi bir şey, bu ülkede şu an karşılığı yok. Esas hedef kitlesi yurtdışı olacaktır diye düşünüyorum. Yüksek fiyatlı araç alacak ama tek atımlık kurşunu olan kişilerde gidip yüz binlerce lira bu araca vermez diye düşünüyorum.

Umarım üretildiğini, satıldığını, yaygınlaştığını görebiliriz ama şu an olası gözükmüyor.

Katılmıyorum bu eleştiriye ben işin siyasi boyutunda değilim hiç biride umurumda değil fakat elektirikle ilgili alt yapı nasıl yapılmıyor acaba? Nükleer santreller neden yapılıyor sizce? şuan sen alt yapıyı kursan bile o elektiriği karşılayamazsın bundan dolayıki nükleer santreller yapılıyor bunlar bitmeye yakın alt yapılar kurulması gerekiyor o ayrı bir konu menzil konusuna katılıyorum uzun yol gidemedikten sonra şehir içi araç almak ne kadar mantıklı düşünülür.
 
Her yerli otomobil haberine inanılmaz olumsuz ve ön yargılı yaklaşan birisi olarak bu sefer benimde umudum yüksek bu projeden.

Ne bileyim yok pilini falanca yapmış yok tasarımını İtalyan yapmış şu anda benim için önemi yok. Bu aracın tasarımını biz yapsak ve kötü olsa beğenilmese ne olacak? Kimse tercih etmeyecek, baştan ölü bir proje.

Hadi diyelim çok önemli bir aksamını biz imal ettik, beklendiği gibi olmadı tüm üretimler sorunlu çıktı ne olacak yine fiyasko yine ölü bir proje.

Tek isteğim, projeyi yönetenlerin gayesi yerli otomobil yapmak olsun. Zamanla aracın çoğu parçası, ve tasarımı da komple bize geçecektir. Lakin baştan bunu beklemek yanlış.
 
Yerli oto projesine tam destek, elektrikli olması ilk etapta zorluk çıkarsa da uzun vadede ülkemizde petrol olmadığı için dışarıya para göndermemizi engeller, elektrik dediğinizi ise ülkemizdeki baraj portansiyellerini arttırarak pek ala ulaşılabilir.Yani elektrikli olması TR gibi bir ülke için önemli Suudi Arabistan da yaşasaydık, petrol ile çalışan araç yapmalıyız derdim.

Onun haricinde servis ağı, satış, elektrik istasyonları ilk 3-5 sene sıkıntı oluşturduktan sonra oturacaktır.Bir diğer meseleye gelince de arkadaşlar bu araç bir konsept illa böyle çıkacak diye bir şey yok, malzeme kalitesi azalabilir, fiyatı azalabilir başka şeyler olabilir.

Görelim bakalım emin olun benim de kafamda çok soru işareti var hata olduğunu düşündüğüm çok şey var ama deneyip göreceğiz.
 
Katılmıyorum bu eleştiriye ben işin siyasi boyutunda değilim hiç biride umurumda değil fakat elektirikle ilgili alt yapı nasıl yapılmıyor acaba? Nükleer santreller neden yapılıyor sizce? şuan sen alt yapıyı kursan bile o elektiriği karşılayamazsın bundan dolayıki nükleer santreller yapılıyor bunlar bitmeye yakın alt yapılar kurulması gerekiyor o ayrı bir konu menzil konusuna katılıyorum uzun yol gidemedikten sonra şehir içi araç almak ne kadar mantıklı düşünülür.

Nükleer santraller kurulunca ne kadar sağlıklı işlenecek falan onları bir tarafa koyuyorum. Mesele sadece elektrik üretmek değil onu sağlıklı şekilde dağıtmak. Nükleer santralle veya başka şekilde elektrik üretince altyapı sorunu çözülseydi iş çok kolay olurdu. İlgileniyorsanız açıp üstte yazdığım Norveç örneğini inceleyebilirsiniz. Yıllar yıllar önce bir hedef koydular 2025 diye, milyonlarca para harcadılar, harcıyorlar. Bu ülkenin kimi yerlerinde elektrik hattına fazla yüklenince elektrik gidiyor, yıl 2019. Elektrikli araçların yaygınlaşacağı bir ortam yok.

Nükleerden sonra altyapılar kurulması gerekiyor dediğiniz konu zaten esas konulardan biri. O kısım kısa sürmeyecek.

Ben de isterim yerli üretim araç olsun, elektrikli araç olsun ama ülkemizin durumu ortada. İstanbul'da doğru düzgün bir altyapı yok, haberlerde gördüğümüz kadarıyla bir çok şehir aynı şekilde. Elektrik gidebiliyor, sular kesilebiliyor, lağım taşıyor, yollara su da basıyor oluyor da oluyor. Ben yapılanı eleştirmiyorum, sadece burada yazan bazı arkadaşların bu pencerelerden bakmasını istiyorum. Ben elektrikli araca karşı değilim, emisyon vb. nedenlerden dolayı çevre için en iyisi (batarya üretim süreçlerindeki gaz çıkışlarını gözardı ediyoruz mecburen, oralarda filtre sistemlerinin en iyi şekilde kullanıldığını, çevreye asgari zarar verilmeye çalışıldığını umut ediyorum) olduğunu düşünüyorum. Ancak bu ülke hatta muhtemelen dünyanın büyük çoğunluğunda bu araçlar için daha erken. Bu araç söylendiği gibi 2022'de satışa çıkarsa yollarda çokça gözükmeyecek. Bu ülkenin gerçeklerinin karşılığı -kısa ve orta vadede- Nissan Kaşkay 1.2 dir, 1.6 LPG'dir (C suv belirlendiği için Kaşkay örneğini verdim). Elektrikli bir aracın Türkiye'de yaygınlaşması ancak uzun vade planı olabilir, bu nedenle üretilecek elektrikli araçların, elektrikli araçların yaygın olduğu ülkelere ihraç edilebilmesi gereklidir. Bu gerçekleştirilemezse firma kendini çeviremez.

Uzun lafın kısası, üretilmesi planlanan bu aracın hedef kitlesi öncelikli olarak bizler değiliz diye düşünüyorum.
 
Özet

elektirk-zam.jpg

58474_headline.jpg