Yerli otomobilin ilk görüntüleri! VEO

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu’nda yer alan beş ‘babayiğit’ten biri olan Zorlu Grubu, Vestel Elektronik aracılığıyla bir otomobil tasarımı için tescil başvurusu yaptı. “VEO” adı verilen Zorlu’nun otomobilinin görselleri de ilk kez ortaya çıktı.

yerli_otomobilin_ilk_goruntuleri_ortaya_cikti_1539257962_4799.Jpeg


Xtpkk_1539257884_5031.Jpeg


zudwx_1539257991_6221.Jpeg


oxRT8_1539258001_2069.Jpeg


Kaynak: http://otomobil.haber7.com/otomobil...mobilin-ilk-goruntuleri-ortaya-cikti/?detay=1

Ben yorum yapmak istemiyorum ya gerçekten. Uzun zamandır konuşulan bir proje için, böyle bir çalışma ile mi haberlerde yer alınıyor? Projeye herkesin inancı farklıdır. Adımlar atılmaya çalışılıyor olması bile güzel, ben bi ışık görüyorum ama bu gerçekten kabul edilebilir değil. Kamuoyuna böyle çıkılmamalıydı. Design Studio çalıştayları düzenlendiğinde tecrübesiz üniversite öğrencileri kat kat daha iyi şeyler çıkarıyor ortaya.
 
Ya biz ultra süper dehşet bir otomobil tasarımı beklemiyoruz ki. Neden hep konsept çizgilere kayıyorlar, o yönde bir tasarım çıkartmak istiyorlar anlayamıyorum.

Standart günümüzün çizgilerinde bir otomobil tasarımı yapın olsun bitsin yani. Gidin esinlenin diğer markalardan, zaten günümüzün büyük isimleri bile yapıyor bunu.
 
Biraz acımasız yaklaşmışsınız bence. Tescil başvurusu konsept tasarım için yapılmış. Şahsen kuru kuru hayırlı olsun der geçerim. Normalde konsept araçlar 2-3 yılda üretime hazır hale gelir. Ama Vestel'in daha önce otomobil tecrübesi olmadığı için en iyi ihtimalle bu ham tasarımın detaylarıyla tasarlanıp üretim aşamasına geçmesi minimum 5 yılı bulur. O da Vestel ülke çapında büyük bir firma olduğu için. Ha, "Mercedes+Swatch=Smart" benzeri bir ortaklıkla Karsan'ı, Otokar'ı veya BMC'yi filan da projeye dahil ederse o zaman daha gerçekçi ve satış sonrası altyapısı daha sağlam bir proje haline gelir.
Ya biz ultra süper dehşet bir otomobil tasarımı beklemiyoruz ki. Neden hep konsept çizgilere kayıyorlar, o yönde bir tasarım çıkartmak istiyorlar anlayamıyorum.

Standart günümüzün çizgilerinde bir otomobil tasarımı yapın olsun bitsin yani. Gidin esinlenin diğer markalardan, zaten günümüzün büyük isimleri bile yapıyor bunu.
Çünkü çalışmalar henüz gerçekçi tasarıma kadar ilerleyememiştir de ondan. :D Büyük ihtimalle bilemeyeceğimiz bir sebepten "bakın biz ciddi ciddi otomobil üretimi için çalışmalar yürütüyoruz" minvalinde bir çıkış yapma gereksinimi duymuşlardır. Bu konsept tasarım, final ürün tasarımına kabaca bir referans olur ancak. :)
 
Vasatın altı. Şu tasarım işini profesyonel ofislere yaptırsınlar. Yada Murat Günak'ı ekibin başına getirsinler.
Ama tabi ciddiyet olmayınca her şey sallamasyon oluyor
 
Konsept çizgiler kullanmalarını yadırgayamam ancak ön taraf daha yüksek, kaslı dururken üstüne daha yuvarlak hatlara sahipken arka tarafın bu kadar düz olması çokta hoşuma gitmedi. Ancak bunun daha ilk tasarımlardan biri olduğunu varsayıp daha da gelişeceğini düşünürsek umut verici.

Genel itibarıyla bakacak olursak yerli otomobil konusunda en büyük ve gerçekçi atılım Zorlu'dan gelmişti Çinliler ile pil fabrikası için ortaklık kurarak. Bu tasarımında gelmesiyle Zorlu'nun bu iş konusunda çalıştığını gösteriyor. Millet unutmaya yüz tutmuşken bu projeyi tekrar alevlendirdiler ortalığı. Birkaç ay daha yetecek malzeme çıktı yeni sızıntılar haberler gelene kadar. Eninde sonunda ortaya bir şey çıkacak ama hayırlısı. Konsorsiyumdaki diğer firmalardan da böyle patent, sızıntı ve haberler bekliyoruz.
 
Öncelikle marka ismini çok iddiasız buldum. VEstel Otomobil manasına geliyor sanırım. Zihinde modern bir cihaz algısı bırakıyor ancak ağırlığı yok. Fazla dişi. İsim konusunda sağlam bir ajansla görüşmelerini beklerdim.
Öndeki amblemi de bir şeye benzetebildiğimi söyleyemeyeceğim. İsim ve amblemle genel olarak Çin otomobil fuarlarındaki küçük Çinli markaları anımsatıyor.
Tasarıma gelirsek B Sedan olacak herhalde. Kaputta da bagaj olacağı için elektrikli araç için ideal bir boy bence. Cam genişliğinde Tesla'dan esinlenilmiş. Bunlar haricinde zaten konsept olduğu için pek bir şey söylemek mümkün değil ancak konsept için bile kötü bir tasarım. Önü arkası Faraday Future tarzı desenler döşenmiş. Bunlara gerek yok...

Yapmış olmak için yapılmış diye düşünüyorum. Umarım öyle değildir.
 
Otosan'da Türk mühendisler %90 yerli üretimle ödül alabilen bir çekici üretiyorlar, keza Onuk Sazan isimli süper spor otomobili üretme kabiliyetine sahip olan ve otomobil konusunda da deneyimli olan bir sürü insanımız var. Türkiye yerli otomobilini üretiyor projesinde bu kadar ciddilerse niye bu insanlardan, bu mühendislerden faydalanmazlar aklım hayalim almıyor. Açıkçası bundan dolayı da ' yerli otomobil ' konusu bana çok çiğ ve propaganda malzemesi olarak geliyor.
 
Biraz acımasız yaklaşmışsınız bence. Tescil başvurusu konsept tasarım için yapılmış. Şahsen kuru kuru hayırlı olsun der geçerim. Normalde konsept araçlar 2-3 yılda üretime hazır hale gelir. Ama Vestel'in daha önce otomobil tecrübesi olmadığı için en iyi ihtimalle bu ham tasarımın detaylarıyla tasarlanıp üretim aşamasına geçmesi minimum 5 yılı bulur. O da Vestel ülke çapında büyük bir firma olduğu için. Ha, "Mercedes+Swatch=Smart" benzeri bir ortaklıkla Karsan'ı, Otokar'ı veya BMC'yi filan da projeye dahil ederse o zaman daha gerçekçi ve satış sonrası altyapısı daha sağlam bir proje haline gelir.

Çünkü çalışmalar henüz gerçekçi tasarıma kadar ilerleyememiştir de ondan. :D Büyük ihtimalle bilemeyeceğimiz bir sebepten "bakın biz ciddi ciddi otomobil üretimi için çalışmalar yürütüyoruz" minvalinde bir çıkış yapma gereksinimi duymuşlardır. Bu konsept tasarım, final ürün tasarımına kabaca bir referans olur ancak. :)
Evet katılıyorum abi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Beyaz eşya, TV vb. aletlerde Vestel'i tercih etmiyoruz, araba mı alacağız yahu. :D
Bu tip tasarımlar şahsen hoşuma gitmiyor, genelde de konsept olarak kalıyorlar.

@OzanDnz hocam anketteki vasat (ortalama), idare eder aynı şık gibi olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Konsept çizgiler kullanmalarını yadırgayamam ancak ön taraf daha yüksek, kaslı dururken üstüne daha yuvarlak hatlara sahipken arka tarafın bu kadar düz olması çokta hoşuma gitmedi. Ancak bunun daha ilk tasarımlardan biri olduğunu varsayıp daha da gelişeceğini düşünürsek umut verici.

Genel itibarıyla bakacak olursak yerli otomobil konusunda en büyük ve gerçekçi atılım Zorlu'dan gelmişti Çinliler ile pil fabrikası için ortaklık kurarak. Bu tasarımında gelmesiyle Zorlu'nun bu iş konusunda çalıştığını gösteriyor. Millet unutmaya yüz tutmuşken bu projeyi tekrar alevlendirdiler ortalığı. Birkaç ay daha yetecek malzeme çıktı yeni sızıntılar haberler gelene kadar. Eninde sonunda ortaya bir şey çıkacak ama hayırlısı. Konsorsiyumdaki diğer firmalardan da böyle patent, sızıntı ve haberler bekliyoruz.
Bir şirketin sadece şu çıkışı yapması bile borsada hisse değerlerini arttırabilir.
Öncelikle marka ismini çok iddiasız buldum. VEstel Otomobil manasına geliyor sanırım. Zihinde modern bir cihaz algısı bırakıyor ancak ağırlığı yok. Fazla dişi. İsim konusunda sağlam bir ajansla görüşmelerini beklerdim.
Öndeki amblemi de bir şeye benzetebildiğimi söyleyemeyeceğim. İsim ve amblemle genel olarak Çin otomobil fuarlarındaki küçük Çinli markaları anımsatıyor.
Tasarıma gelirsek B Sedan olacak herhalde. Kaputta da bagaj olacağı için elektrikli araç için ideal bir boy bence. Cam genişliğinde Tesla'dan esinlenilmiş. Bunlar haricinde zaten konsept olduğu için pek bir şey söylemek mümkün değil ancak konsept için bile kötü bir tasarım. Önü arkası Faraday Future tarzı desenler döşenmiş. Bunlara gerek yok...

Yapmış olmak için yapılmış diye düşünüyorum. Umarım öyle değildir.
Konsept tasarımın ayaklarının yere basmasına veya gerçekçi olmasına gerek yok. Konsept tasarımı berbat gözüküp seri üretimde adı ve formları değiştiğinde ağzımızın sularını akıtan bir sürü araba vardır. :)
 
Şunun için belki 1 milyon dolar bütçe ayırmışlardır
 
Konseptten bir şey çıkarmak güç. Ama bunları görmek bile güzel bir şey. Arkadaşlar bu kadar negatif olmaya gerek yok. Tamam çıkarmıyoruz boşverdik bu projeyi deseler mutlu mu olacağız. Tipsiz de olsa saçma da olsa inşallah çıkar. Elin oğlu sığır bir linea çıkarıyor da ülkenin her yerinde satmış. Bu mu satmayacak
 
İşte bu cümleye katılıyorum.o_OBizi sığır Linea'lara bırakmayacak araçlar gerek.
Hocam dünyada da satar neden satmasın. Biz o kadar da basiretsiz millet değiliz. ASELSAN, tai gibi markalarımız gerçekten dünya çapında. Yani soruyorum size über ötesi tipsiz prius abd de doğru pazarlamayla yok satıyor. Hyundai nin 10 yılda geldiği nokta ortada. Biz de önce bir çıkaralım. Sonra arkası gelecek elbet. Tesla bu kadar rağbet görüyor da hepi topu kaç yıllık marka sanki. Biz de inşallah iyi bir noktaya geleceğiz
 
Son düzenleme:
Şu projede çalışıp şu yorumları okusam yapacağım varsa bile uğraşmam.Belki beğenmemiş olabilirsiniz ama şu yerli otomobil olayı meydana çıktığından beridir yok hükümet göz boyuyor yok şöyle böyle diyen insanları görmekten gına geldi.Haklı çıkarlar çıkmazlar ileride belli olur da şu bizim halkımızdaki her şeyi kötüleme huyu ne olacak? Siz bir kendi malınızın arkasında durun önce be kardeşim.Yabancı markaların arabasının kusurlarını görmezden gelirsiniz,arabam şöyle iyi böyle iyi diye savunur laf ettirmezsiniz, yerli arabanız daha çıkmadan binbir türlü hakaret edersiniz.Ne körkütük milliyetçiyim ne de hükümetin destekçisiyim ama şu yerli otomobilin sürekli ve sadece siyasi malzeme olarak kullanılması ve konunun hep çizgisinden çıkarak buraya çekilmesinden artık gına geldi.Bu araba bir şeye benzemesede beğeneceğiz,alacağız kardeşim başka yolu yok.Biz alacağız ki araba gelişsin.Gelişsin ki başkalarına satalım.Satalım ki para kazanalım.Bizim burun kıvırdığımız malı başkası ne diye alsın?Herkes dış bağımlılıktan şikayetçi.E bir izin verin bir şans verin bakalım ne olacak görelim.Oylamaya baktım 9 kişi vasat 5 kişi idare eder vermiş.Biz kendi malımızı böyle aşağılarsak clioyu 140 a aldığımız zamanlara bile(bu zamanlar) şükür edecek oluruz açıkçası.Hepimiz aynı vatanın evlatlarıyız ,aynı geminin yolcusuyuz.Hepimizin amacı ülkemizi daha iyi yerlerde görmek,daha refah bir toplum olmak.Hal böyleyken zaten çok büyük bir handikap sahibiyiz rakiplerimiz 100. yaşlarını kutluyor biz 0 dan başlıyoruz bunun bilincinde olmamız gerekirken şu tavırları sergilememiz ayıp.Çoğul konuşuyorum çünkü ben kendi adıma utanıyorum böyle konuşan insanlardan.Birçok kez denk geldim bu muhabbetlere ama artık kendimi tutamadım kimseyi kırmak istemem,kimseye şahsi bir lafta söylemiyorum hele siyasi bir mevzu açılması olmasını istediğim en son şey olur.Ben sadece şu çuvaldızı biraz kendimize batırsak mı diyorum.Zaten konsept yani bu tasarımdan çok farklı bir şey de çıkabilir adı üstünde konsept. 2000li yılların başında nissanın gtr R35 için yaptığı konsept tasarımı çok mu iyiydi? Şahsi fikrim hayır. Ama piyasa sürüldüğü yıl ki tasarımı hala favori araçlarımdan biridir. Dediğim gibi beğenmemiş olabilirsiniz amenna bende arka kısmını beğenmedim ama bu kadar tabiri caizse itin biryerlerine sokulması gerektiği düşüncesinde de değilim.Umarım dediklerimde anlaşılmışımdır tekrar söylüyorum hiçkimseye şahsi saldırı değil amacım lütfen bu cevabıma ben şöyle yorumda bulunmuştum sen bana böyle mi dersin gibi cevaplar gelmesin sadece bir öneri de bulunmak istedim nasıl düşünmeliyiz gibisinden.İsteyen kulak asar istemeyenin umrunda bile olmaz sen kimsin kardeşim bak işine der böyle düşünmeye devam eder problem yok.Dediğim gibi öneri. Forumda belli süredir takıldığımdan dediklerimi ters anlayacak biri olmadığını gördüğüm içinde yazdım aslında bu yorumu.Yukarıda yorum yapmış kişilerin çoğuyla farklı konularda fikir ortaklığı-çatışması yaşamışlığımız ve sonunda uzlaştığımız,dolayısıyla muhabbetimiz oldu.Çokta uzatmayayım konu sapmasın.Sinan koçun deyimiyle hepinizi seviyorum,öpüyorum.