Yerli otomobilin ilk görüntüleri! VEO

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu’nda yer alan beş ‘babayiğit’ten biri olan Zorlu Grubu, Vestel Elektronik aracılığıyla bir otomobil tasarımı için tescil başvurusu yaptı. “VEO” adı verilen Zorlu’nun otomobilinin görselleri de ilk kez ortaya çıktı.

yerli_otomobilin_ilk_goruntuleri_ortaya_cikti_1539257962_4799.Jpeg


Xtpkk_1539257884_5031.Jpeg


zudwx_1539257991_6221.Jpeg


oxRT8_1539258001_2069.Jpeg


Kaynak: http://otomobil.haber7.com/otomobil...mobilin-ilk-goruntuleri-ortaya-cikti/?detay=1

Ben yorum yapmak istemiyorum ya gerçekten. Uzun zamandır konuşulan bir proje için, böyle bir çalışma ile mi haberlerde yer alınıyor? Projeye herkesin inancı farklıdır. Adımlar atılmaya çalışılıyor olması bile güzel, ben bi ışık görüyorum ama bu gerçekten kabul edilebilir değil. Kamuoyuna böyle çıkılmamalıydı. Design Studio çalıştayları düzenlendiğinde tecrübesiz üniversite öğrencileri kat kat daha iyi şeyler çıkarıyor ortaya.
 
Türk mühendislerimiz aracı üretmekle kalmayıp araç için muazzam teknolojileri de geliştirmişler. Özellikle akıllı telefon üzerinden çekicide kontrol edilebilenler, denetlenebilenler gerçekten saygı uyandırıcı. Üstelik akıllı telefon üzerinden kullanılacak uygulama bile Türk mühendislerinin yapımı. Eee birileri yerli otomobil diyordu ? Var arkadaşım var, yetenekli, işini bilen ve yapmak isteyen güzel mühendislerimiz var. Gerçekten yerli bir otomobil üretme planı varsa, siyasi malzemeden öte temiz bir amaç varsa nasıl olacak, nasıl yapılacak, kim yapacak v.s sorularını bu insanlarımızla iş birliği yaparak çözmek gerek. Cidden gurur duydum.
 
Son düzenleme:
Abi en kötüsünden DMA yıllardır Toyota modellerini elektrikli motor ile revize ediyor. Devlet bunlara destek mi sağlıyor da bu adamların hiç bir yerde satış ilanı yok. Adam Toyota corolla modeline 200 bin lira fiyat biçiyor. Neden ? Destek veren kimsesi yok, kendi kendine mühendis çalıştıran bir firma nereden para kazanacak? Ürününü satmalı ki para kazanabilsin. Devlet teknolojik 1 adım dahi atmıyor. Anca siyaset konuşsunlar.
 
Türk mühendislerimiz aracı üretmekle kalmayıp araç için muazzam teknolojileri de geliştirmişler. Özellikle akıllı telefon üzerinden çekicide kontrol edilebilenler, denetlenebilenler gerçekten saygı uyandırıcı. Üstelik akıllı telefon üzerinden kullanılacak uygulama bile Türk mühendislerinin yapımı. Eee birileri yerli otomobil diyordu ? Var arkadaşım var, yetenekli, işini bilen ve yapmak isteyen güzel mühendislerimiz var. Gerçekten yerli bir otomobil üretme planı varsa, siyasi malzemeden öte temiz bir amaç varsa nasıl olacak, nasıl yapılacak, kim yapacak v.s sorularını bu insanlarımızla iş birliği yaparak çözmek gerek. Cidden gurur duydum.

YAV O YERLİYSE ADI NEDEN FORT AMARİGA MARGASI
:P
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
YAV O YERLİYSE ADI NEDEN FORT AMARİGA MARGASI
:p
Sorma youtube yorumlarinda resmen kafayi yedim :D Yepyeni bir marka, yeni kurulan uretim tesisi, dunyanin 50 kusur ulkesine altyapi tesisi kurmanin kac milyar euro maliyeti olacagini hesaplayamayip sacma sapan yorumlar yapanlar mevcut. Sanki dunden bugune olacak isti kendi markanla urun cikarmak. Senin muhendislerin %90'i yerli bir arac cikariyor bunu konussana once.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
simdiye kadar proje hesabi devletin kasasindan yani bizim vergilerimizden ne kadar harcandi sizce bir grup araba diye deli para caliyor su an herseyde oldugu gibi doymadilar calmaya
 
Ülkede TEMSA'nın ve Karsan'ın metrobüsleri, otobüsleri var. Neden gidip Özel Halk Otobüsleri Mercedes-Benz oluyor ya? Neden!?

Hocam yalnız otobüs piyasasında Almanlar'ın yerlilik oranı bizim yerli üreticilerden daha fazla. O sektörde çok ince detaylar var fakat kesin olan bir şey varsa o da yerli üretici diyebilmemiz için bizim üreticilerimizin karosercilikten sıyrılıp motor şanzıman üretimi yapmalarının gerektiği.

Bu yüzdendir ki yerli araç etiketiyle bize sunulan araçların dışında değil içinde ne olduğuna önem vermeliyiz diye düşünüyorum ben. İçi bizim olsunda dışı çirkin olsa da olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Hocam yalnız otobüs piyasasında Almanlar'ın yerlilik oranı bizim yerli üreticilerden daha fazla. O sektörde çok ince detaylar var fakat kesin olan bir şey varsa o da yerli üretici diyebilmemiz için bizim üreticilerimizin karosercilikten sıyrılıp motor şanzıman üretimi yapmalarının gerektiği.

Bu yüzdendir ki yerli araç etiketiyle bize sunulan araçların dışında değil içinde ne olduğuna önem vermeliyiz diye düşünüyorum ben. İçi bizim olsunda dışı çirkin olsa da olur.
Çok çok yanlış bir bakış açısı.
Belki bir örneğimle biraz daha netleşebilir bu:

İç mimarsınız, bir evi tasarlayacaksınız. Yaptığınız evi çizdiniz, planları hazırladınız. Şimdi gidip Pimapen pencere taktığınız için ev pimapen yapımı mı oluyor? Veya aldığınız koltuk IKEA olduğu için evi İşveç'liler mi yapmış oluyor?

Platform bizim, süspansiyon sistemi bizim, güvenlik optimizasyonu bizim, analizleri bizim, bütün mühendisliği bizim. Sadece motor şanzıman bizim değil. Onları da eminim ki optimize ediyorlardır.

Bizim mühendislerimiz istemez mi motor üretip, yaptıkları otomobile kendi motorlarını koymak? Bence isterler. Para yok para. Bu sebeple gidip en iyi alternatiflerden yararlanıyorlar. Kocaman markalar gidip birlikte platform üretiyor, kocaman markalar gidip ortak motor kullanıyor. Şimdi Mercedes-Benz A serisinin motorları Renault grubuyla ortak kullanılıyor. Bazı optimizasyonlar dışında motor aynı. A serisi Mercedes-Benz değil mi yani? Renault mu?

Almanların yerlilik olanı bizimkilerden daha fazla değil asla. Temsa ve Karsan'ın yaptığı otobüsler daha yerli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Almanların yerlilik olanı bizimkilerden daha fazla değil asla. Temsa ve Karsan'ın yaptığı otobüsler daha yerli.

Bende isterim bu topraklardan çıkan markalar %100 yerli üretim yapsın, tartışmak istediğim bu değil zaten. Anlatmak istediğim Man Türkiye ve Mercedes Benz Türk' ün de bizden üreticiler olduğu. Ayrıca motor şanzıman ikilisi önemli faktörler, bizim mühendisler gibi motor şanzıman içinde emek harcayan mühendisler var önemsizleştirmek yanlış olur.
Ayrıca ulaşım sektöründe çalışmış biri olarak söylemek isterimki Temsa marka değeri olarak hâlâ çok zayıf, maliyet etkisi olmasa satışların sanmıyorum bu kadar olacağını. Esnaf arasında hâlâ yıldızcılık var ama para olmadığı için alamıyorlar.

Alman Üreticiler Yerlilik Oranı ile Adeta Rakiplerini Kıskandırıyorlar
Man Türkiye ve Mercedes-Benz Türk ikisi de bu topraklarda üretim yapan Türk işçisinin, Türk mühendisinin emeğini ve başarısını tüm dünyaya bu topraklardan gönderen artık bizden, içimizden olmuş iki firma.

Ankara ve İstanbul’da ürettikleri otobüslerde kullandıkları ‘Yerli Muhteva Oranları’da adeta bunun kanıtı.

T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın sitesinde yer alan ‘Türkiye’de Üretilen Motorlu Araç Yerli Katkı Oranları’ verilerine bakıldığında ilk gözümüze çarpan bu iki firmanın ürettiği otobüslerdeki bu oranın yüksekliği gözümüze çarptı.

Fikir vermesi açısından bazı dikkatimiz çeken örnekleri sunuyoruz;

– Man Lion’s Coach L (R09) %61,75
– Man Lion’s City GL (A40) %52,25
– Mercedes-Benz Conecto %53,02
– Mercedes-Benz Travego %51,12
– Neoplan Skyliner (P06) %58,76


Listenin tamamını T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın sitesinden inceleyebilirsiniz.

Listede dikkatimizi çeken Temsa’nın verilerinin olmamasıydı. Fakat bazı yerli firmaların ihraç edilen ürünlerine göz atarsak;

– Güleryüz Cobra 272 LF %46,87
– Otokar Kent %66,00
– Otokar Doruk %62
– Anadolu Isuzu Citiport %55,10
– Anadolu Isuzu Visigo %53,70


Temsa’nın verilerinin de elimize ulaşması halinde memnuniyetle yayınlayacağımızı belirtmek isteriz.

Tüm üreticilerimizin yerlilik oranlarını daha da yükselterek ülkemize daha fazla katma değer katmalarını gönülden dileriz.


http://haber.magazinulasim.com/alman-ureticilerin-yerlilik-orani-4295.html
 
Son düzenleme:
Ayrıca motor şanzıman ikilisi önemli faktörler, bizim mühendisler gibi motor şanzıman içinde emek harcayan mühendisler var önemsizleştirmek yanlış olur.
Önemsizleştirmiyorum, sadece aracın ''yerli'' olması için motorunun şanzımanının yerli olmasına gerek yok diyorum. Dünyada bunu yapan bir sürü otomobil firması var. BMW, Peugeot, Citroen, Mercedes-Benz vs.vs.vs.
Motor şanzıman üretemiyor olsak, anlayacağım dediğinizi. Fakat üretebiliyoruz. Tamamen yerli markalarımızın bunlara üretecek mali gücü yok sadece. Devlet tutuyor mu ellerinden? Sanmıyorum. Onların ellerinden tutmayan devlet, yerli otomobil projesine ne kadar yardım eder ki? Amaç üretim yapıp ihracat yapmak olsa emin olun ki motorunu da şanzımanını da Türkiye'de üretiriz.

Hatta motoru şanzımanı üretebildiğimizin en sıcak kanıtı: Ford F-Max.

Yerlilik oranında ise benim verdiğim iki markanın rakamları olmadan karşılaştırmak çok doğru olmaz bence. Bilmiyorum rakamları fakat daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
 
Önemsizleştirmiyorum, sadece aracın ''yerli'' olması için motorunun şanzımanının yerli olmasına gerek yok diyorum. Dünyada bunu yapan bir sürü otomobil firması var. BMW, Peugeot, Citroen, Mercedes-Benz vs.vs.vs.
Motor şanzıman üretemiyor olsak, anlayacağım dediğinizi. Fakat üretebiliyoruz. Tamamen yerli markalarımızın bunlara üretecek mali gücü yok sadece. Devlet tutuyor mu ellerinden? Sanmıyorum. Onların ellerinden tutmayan devlet, yerli otomobil projesine ne kadar yardım eder ki? Amaç üretim yapıp ihracat yapmak olsa emin olun ki motorunu da şanzımanını da Türkiye'de üretiriz.

Hatta motoru şanzımanı üretebildiğimizin en sıcak kanıtı: Ford F-Max.

Yerlilik oranında ise benim verdiğim iki markanın rakamları olmadan karşılaştırmak çok doğru olmaz bence. Bilmiyorum rakamları fakat daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
Paraları yok kısmına ben katılmıyorum. Ülkeye yıllarca para aktı, ucuz kredi yağdı. En basiti yerli otonun müellif/ortaklarından biri olan Vestel yani Zorlu Holding gitti parayı Zorlu Center'a gömdü çünkü hem devlet bunu destekledi hem de inşaatla para kazanmak ar-ge den, marka üretmekten, motor yapmaktan daha kolaydı. PSA Opel'i 1.3 milyar euroya aldı. Eminim Zorlu Center'a akıtılan para bundan çok daha fazladır. Çinliler paraları yardımıyla Volvo'yu nereye getirdi. Ha keza Hintliler de Range Rover- Jaguar'ı uçurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Paraları yok kısmına ben katılmıyorum. Ülkeye yıllarca para aktı, ucuz kredi yağdı. En basiti yerli otonun müellif/ortaklarından biri olan Vestel yani Zorlu Holding gitti parayı Zorlu Center'a gömdü çünkü hem devlet bunu destekledi hem de inşaatla para kazanmak ar-ge den, marka üretmekten, motor yapmaktan daha kolaydı. PSA Opel'i 1.3 milyar euroya aldı. Eminim Zorlu Center'a akıtılan para bundan çok daha fazladır. Çinliler paraları yardımıyla Volvo'yu nereye getirdi. Ha keza Hintliler de Range Rover- Jaguar'ı uçurdu.
Otokar, TEMSA, Karsan, Güleryüz ve biraz da olsa ISUZU'dan bahsediyoruz hocam. Bu markaların hepsinin bir motor üretim fabrikası açması için parası olsaydı, sizce yapmazlar mıydı? Dışarıdan motor almak daha ucuz olduğu için dışarıdan alıyorlar tabii ki, eğer kendileri üretebilseler neden üretmesinler ki?
 
Otokar, TEMSA, Karsan, Güleryüz ve biraz da olsa ISUZU'dan bahsediyoruz hocam. Bu markaların hepsinin bir motor üretim fabrikası açması için parası olsaydı, sizce yapmazlar mıydı? Dışarıdan motor almak daha ucuz olduğu için dışarıdan alıyorlar tabii ki, eğer kendileri üretebilseler neden üretmesinler ki?
Ben hepsi her şeyi yapsın hepsi motor üretsin demiyorum zaten.Dışarıdan almak daha ucuzsa alacak tabi ki adam, sonuçta bunlar ticari işletmeler.
Ancak otomobili üretmek bir dert edinmektir. Meraktır, risk almaktır. Kültürdür, mühendisliktir yani bilgi birikimidir hatta önce o bilgiyi üretmektir. Bu motoru üretmek muhabbetine de anlam veremiyorum. Bugün x verimlisini üretirsin, yarın 2x verimlisini üretirsin. Ancak biz o bilgiyi/mühendisliği kurumsal bir çerçevede üretebilen, adam gibi "bilgi üretim kültürü" olan bir ülke değiliz. Veya dersin ki ben en iyi pil üreticisi ülke olacağım, en iyi otomobil yazılımı yapan ülke olacağım. Biz sınırlı kaynağımızla her şeyi yapmaya çalışıyoruz.

İstisnalar harici konuşuyorum gençlerinin ve beyaz yakalarının en büyük hayali kurumsal işi bırakıp bilmem kaçıncı nesil kahveci açmak olan, başka bir kısmın da hayali inşaat yapıp da kısa yoldan zengin olmak olan bireylerin ülkesinde, günümüzde yaptığımız üretim de bir başarıdır bana göre o ayrı mesele.
 
:D
Zorlu Holding’den yerli otomobil VEO hakkında açıklama!
Günceleme: Bugün Vestel otomobil projesine gelen tepkilerin ardından Zorlu Holding tarafından önemli bir açıklama yayınlandı. Zorlu Holding ise yapmış olduğu açıklamada;

”Bugün medyaya yansıyan “Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nda yer alan Zorlu Grubu’nun, Vestel Elektronik aracılığıyla otomobil tasarımı ile tescil başvurusu yaptığına yönelik” haberlerdeki bazı ifadeler gerçeği yansıtmamaktadır.Vestel’in geleceğin elektrikli otomobil dünyasına kendi markası ile otomobil üretmek gibi bir planı bulunmamaktadır.

Haberlerde bahsi geçen VEO; 1600 kişiyi aşkın Ar‑Ge ekibi ile 8 Ar‑Ge merkezinde yürütülen kokpit tasarımları, şarj istasyonu tasarımları gibi otomobil elektroniğinin de içinde yer aldığı konsept çalışmalar sırasında ortaya çıkarak, başvurusu yapılmış bağımsız bir tasarım çalışmasıdır.

Bilindiği üzere Vestel, 2017 yılında yaptığı 408 patent başvurusu ile Avrupa Patent Ofisi’ne (European Patent Office) en çok patent başvurusu yapan ilk 100 şirket sıralamasındaki tek Türk şirketidir. Vestel olarak ilgi alanımızın sadece otomobil elektroniği olduğunun altını çizer, haberlerde bahsi geçen konunun Türkiye’nin yerli otomobil çalışmalarıyla hiçbir bağlantısı bulunmadığını kamuoyunun bilgisine sunarız.” ifadelerine yer verdi.