Yerli otomobilin ilk görüntüleri! VEO

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu’nda yer alan beş ‘babayiğit’ten biri olan Zorlu Grubu, Vestel Elektronik aracılığıyla bir otomobil tasarımı için tescil başvurusu yaptı. “VEO” adı verilen Zorlu’nun otomobilinin görselleri de ilk kez ortaya çıktı.

yerli_otomobilin_ilk_goruntuleri_ortaya_cikti_1539257962_4799.Jpeg


Xtpkk_1539257884_5031.Jpeg


zudwx_1539257991_6221.Jpeg


oxRT8_1539258001_2069.Jpeg


Kaynak: http://otomobil.haber7.com/otomobil...mobilin-ilk-goruntuleri-ortaya-cikti/?detay=1

Ben yorum yapmak istemiyorum ya gerçekten. Uzun zamandır konuşulan bir proje için, böyle bir çalışma ile mi haberlerde yer alınıyor? Projeye herkesin inancı farklıdır. Adımlar atılmaya çalışılıyor olması bile güzel, ben bi ışık görüyorum ama bu gerçekten kabul edilebilir değil. Kamuoyuna böyle çıkılmamalıydı. Design Studio çalıştayları düzenlendiğinde tecrübesiz üniversite öğrencileri kat kat daha iyi şeyler çıkarıyor ortaya.
 
Şu projede çalışıp şu yorumları okusam yapacağım varsa bile uğraşmam.Belki beğenmemiş olabilirsiniz ama şu yerli otomobil olayı meydana çıktığından beridir yok hükümet göz boyuyor yok şöyle böyle diyen insanları görmekten gına geldi.Haklı çıkarlar çıkmazlar ileride belli olur da şu bizim halkımızdaki her şeyi kötüleme huyu ne olacak? Siz bir kendi malınızın arkasında durun önce be kardeşim.Yabancı markaların arabasının kusurlarını görmezden gelirsiniz,arabam şöyle iyi böyle iyi diye savunur laf ettirmezsiniz, yerli arabanız daha çıkmadan binbir türlü hakaret edersiniz.Ne körkütük milliyetçiyim ne de hükümetin destekçisiyim ama şu yerli otomobilin sürekli ve sadece siyasi malzeme olarak kullanılması ve konunun hep çizgisinden çıkarak buraya çekilmesinden artık gına geldi.Bu araba bir şeye benzemesede beğeneceğiz,alacağız kardeşim başka yolu yok.Biz alacağız ki araba gelişsin.Gelişsin ki başkalarına satalım.Satalım ki para kazanalım.Bizim burun kıvırdığımız malı başkası ne diye alsın?Herkes dış bağımlılıktan şikayetçi.E bir izin verin bir şans verin bakalım ne olacak görelim.Oylamaya baktım 9 kişi vasat 5 kişi idare eder vermiş.Biz kendi malımızı böyle aşağılarsak clioyu 140 a aldığımız zamanlara bile(bu zamanlar) şükür edecek oluruz açıkçası.Hepimiz aynı vatanın evlatlarıyız ,aynı geminin yolcusuyuz.Hepimizin amacı ülkemizi daha iyi yerlerde görmek,daha refah bir toplum olmak.Hal böyleyken zaten çok büyük bir handikap sahibiyiz rakiplerimiz 100. yaşlarını kutluyor biz 0 dan başlıyoruz bunun bilincinde olmamız gerekirken şu tavırları sergilememiz ayıp.Çoğul konuşuyorum çünkü ben kendi adıma utanıyorum böyle konuşan insanlardan.Birçok kez denk geldim bu muhabbetlere ama artık kendimi tutamadım kimseyi kırmak istemem,kimseye şahsi bir lafta söylemiyorum hele siyasi bir mevzu açılması olmasını istediğim en son şey olur.Ben sadece şu çuvaldızı biraz kendimize batırsak mı diyorum.Zaten konsept yani bu tasarımdan çok farklı bir şey de çıkabilir adı üstünde konsept. 2000li yılların başında nissanın gtr R35 için yaptığı konsept tasarımı çok mu iyiydi? Şahsi fikrim hayır. Ama piyasa sürüldüğü yıl ki tasarımı hala favori araçlarımdan biridir. Dediğim gibi beğenmemiş olabilirsiniz amenna bende arka kısmını beğenmedim ama bu kadar tabiri caizse itin biryerlerine sokulması gerektiği düşüncesinde de değilim.Umarım dediklerimde anlaşılmışımdır tekrar söylüyorum hiçkimseye şahsi saldırı değil amacım lütfen bu cevabıma ben şöyle yorumda bulunmuştum sen bana böyle mi dersin gibi cevaplar gelmesin sadece bir öneri de bulunmak istedim nasıl düşünmeliyiz gibisinden.İsteyen kulak asar istemeyenin umrunda bile olmaz sen kimsin kardeşim bak işine der böyle düşünmeye devam eder problem yok.Dediğim gibi öneri. Forumda belli süredir takıldığımdan dediklerimi ters anlayacak biri olmadığını gördüğüm içinde yazdım aslında bu yorumu.Yukarıda yorum yapmış kişilerin çoğuyla farklı konularda fikir ortaklığı-çatışması yaşamışlığımız ve sonunda uzlaştığımız,dolayısıyla muhabbetimiz oldu.Çokta uzatmayayım konu sapmasın.Sinan koçun deyimiyle hepinizi seviyorum,öpüyorum.
Ati alanin uskudari gecmesinden ben kendi adima sinirliyim. Yaklasik 6 7 senedir ha urettik ha uretecez yapiyoruz diye halki galyana getiriyorlar. Millet marsa gitme planlarini bir bir aciklarken bizim uzaya cikaracak insanlari secmemiz 20 seneyi bulacak bu gidisle. Ha sanki ulkedeki geri kalan hersey yerli mali ki yol yaptik diye ovundukleri yollari yabancilar yapiyor. Yerli mali telefon dedikleri vestel birlestirilme haric yerli degil. Elimizde tuttugumuz defter bile artik turk mali degil cunku ataturk un actigi fabrikayi daha yeni kapattilar fiyatlar ondan uctu.geri kalan herseyimiz bir otursun araba araba diye sonra bagiralim
 
Şu projede çalışıp şu yorumları okusam yapacağım varsa bile uğraşmam.Belki beğenmemiş olabilirsiniz ama şu yerli otomobil olayı meydana çıktığından beridir yok hükümet göz boyuyor yok şöyle böyle diyen insanları görmekten gına geldi.Haklı çıkarlar çıkmazlar ileride belli olur da şu bizim halkımızdaki her şeyi kötüleme huyu ne olacak? Siz bir kendi malınızın arkasında durun önce be kardeşim.Yabancı markaların arabasının kusurlarını görmezden gelirsiniz,arabam şöyle iyi böyle iyi diye savunur laf ettirmezsiniz, yerli arabanız daha çıkmadan binbir türlü hakaret edersiniz.Ne körkütük milliyetçiyim ne de hükümetin destekçisiyim ama şu yerli otomobilin sürekli ve sadece siyasi malzeme olarak kullanılması ve konunun hep çizgisinden çıkarak buraya çekilmesinden artık gına geldi.Bu araba bir şeye benzemesede beğeneceğiz,alacağız kardeşim başka yolu yok.Biz alacağız ki araba gelişsin.Gelişsin ki başkalarına satalım.Satalım ki para kazanalım.Bizim burun kıvırdığımız malı başkası ne diye alsın?Herkes dış bağımlılıktan şikayetçi.E bir izin verin bir şans verin bakalım ne olacak görelim.Oylamaya baktım 9 kişi vasat 5 kişi idare eder vermiş.Biz kendi malımızı böyle aşağılarsak clioyu 140 a aldığımız zamanlara bile(bu zamanlar) şükür edecek oluruz açıkçası.Hepimiz aynı vatanın evlatlarıyız ,aynı geminin yolcusuyuz.Hepimizin amacı ülkemizi daha iyi yerlerde görmek,daha refah bir toplum olmak.Hal böyleyken zaten çok büyük bir handikap sahibiyiz rakiplerimiz 100. yaşlarını kutluyor biz 0 dan başlıyoruz bunun bilincinde olmamız gerekirken şu tavırları sergilememiz ayıp.Çoğul konuşuyorum çünkü ben kendi adıma utanıyorum böyle konuşan insanlardan.Birçok kez denk geldim bu muhabbetlere ama artık kendimi tutamadım kimseyi kırmak istemem,kimseye şahsi bir lafta söylemiyorum hele siyasi bir mevzu açılması olmasını istediğim en son şey olur.Ben sadece şu çuvaldızı biraz kendimize batırsak mı diyorum.Zaten konsept yani bu tasarımdan çok farklı bir şey de çıkabilir adı üstünde konsept. 2000li yılların başında nissanın gtr R35 için yaptığı konsept tasarımı çok mu iyiydi? Şahsi fikrim hayır. Ama piyasa sürüldüğü yıl ki tasarımı hala favori araçlarımdan biridir. Dediğim gibi beğenmemiş olabilirsiniz amenna bende arka kısmını beğenmedim ama bu kadar tabiri caizse itin biryerlerine sokulması gerektiği düşüncesinde de değilim.Umarım dediklerimde anlaşılmışımdır tekrar söylüyorum hiçkimseye şahsi saldırı değil amacım lütfen bu cevabıma ben şöyle yorumda bulunmuştum sen bana böyle mi dersin gibi cevaplar gelmesin sadece bir öneri de bulunmak istedim nasıl düşünmeliyiz gibisinden.İsteyen kulak asar istemeyenin umrunda bile olmaz sen kimsin kardeşim bak işine der böyle düşünmeye devam eder problem yok.Dediğim gibi öneri. Forumda belli süredir takıldığımdan dediklerimi ters anlayacak biri olmadığını gördüğüm içinde yazdım aslında bu yorumu.Yukarıda yorum yapmış kişilerin çoğuyla farklı konularda fikir ortaklığı-çatışması yaşamışlığımız ve sonunda uzlaştığımız,dolayısıyla muhabbetimiz oldu.Çokta uzatmayayım konu sapmasın.Sinan koçun deyimiyle hepinizi seviyorum,öpüyorum.

Kendi adıma yorumum, ben her çeşit üründe yerli üretim almak isteyen, eğer yabancının muadili olan yerli üretim varsa onu tercih eden biriyim.

Ama binlerce lira vereceği üründe insanlar güven bekler, düzgün muhatap bekler. Vestel hali hazırda onu tahsis edebilmiş bir firma değil (ürünlerinde yaşanan sorunlar ve müşteri ilişkilerindeki başarıları(!) ortada). Sorun her malda olabilir, ama sorunu kabul etmemek, yokuşa sürmek, tüketiciye yıkmaya kalkışmak benim kabul edebildiğim bir şey değil.

Umarım 4 kapılı, günlük kullanıma uygun, sorunsuz bir araba ve satış sonrası hizmetleriyle örnek gösterilecek bir yapının oluştuğunu görürüz...
 
Ati alanin uskudari gecmesinden ben kendi adima sinirliyim. Yaklasik 6 7 senedir ha urettik ha uretecez yapiyoruz diye halki galyana getiriyorlar. Millet marsa gitme planlarini bir bir aciklarken bizim uzaya cikaracak insanlari secmemiz 20 seneyi bulacak bu gidisle. Ha sanki ulkedeki geri kalan hersey yerli mali ki yol yaptik diye ovundukleri yollari yabancilar yapiyor. Yerli mali telefon dedikleri vestel birlestirilme haric yerli degil. Elimizde tuttugumuz defter bile artik turk mali degil cunku ataturk un actigi fabrikayi daha yeni kapattilar fiyatlar ondan uctu.geri kalan herseyimiz bir otursun araba araba diye sonra bagiralim
Hocam benim birçok yerde hükümete açıkça dokundurduğumu belki görmüşsünüzdür. Dediğiniz de yüzde yüz doğru ama güzel bir firma öyle ya da böyle ihaleyi almış. İnşallah iyi olur demek de bu kadar zor olmamalı. Yani bir sürü fabrika sattı bu şerefsizler diye araba da yapmayalım mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Hocam benim birçok yerde hükümete açıkça dokundurduğumu belki görmüşsünüzdür. Dediğiniz de yüzde yüz doğru ama güzel bir firma öyle ya da böyle ihaleyi almış. İnşallah iyi olur demek de bu kadar zor olmamalı. Yani bir sürü fabrika sattı bu şerefsizler diye araba da yapmayalım mı?
Araba yapınca ne değişecek?
 
Araba yapınca ne değişecek?
Hocam otomotiv endüstrisinin bütün AR-GE si baştan aşağı bütün sanayi kollarında kullanılır. Bu bile onun ne kadar önemli bir endüstri olmasının başlı başına bir sebebi. E hiçbir şey değişmeyecek diye 3. Havaalanı da yapılmasın, araba markası yapılmasın. Mesela Koç holding tası tarağı toplayıp gitsin. Biz de oturalım
 
Hocam otomotiv endüstrisinin bütün AR-GE si baştan aşağı bütün sanayi kollarında kullanılır. Bu bile onun ne kadar önemli bir endüstri olmasının başlı başına bir sebebi. E hiçbir şey değişmeyecek diye 3. Havaalanı da yapılmasın, araba markası yapılmasın. Mesela Koç holding tası tarağı toplayıp gitsin. Biz de oturalım
Ne değişecek derken ben otomobili yeteri kadar satabileceklerini düşünmüyorum. Bugünkü 3. Köprüden yeteri kadr geçilmemesi gibi bir şey olcak büyük ihtimal yani.
 
Ne değişecek derken ben otomobili yeteri kadar satabileceklerini düşünmüyorum. Bugünkü 3. Köprüden yeteri kadr geçilmemesi gibi bir şey olcak büyük ihtimal yani.
Hocam o endişe bende de var. Ama başlangıç için 3. Dünya ülkelerine bile satsak kardır. Afganistan gibi öküz bir memlekette Toyota dan başka araç yok. Adamlar orayı bile kendine mesken tutmuş. Biz de Hindistan a bile satsak kardır. Bu kadar da negatif olmaya gerek yok. İyi kötü işi bilebilecek firmalar da bu işe el atmış. İnşallah iyi olur. Sadece Berkay ın dediği gibi bu saab işi ne oldu vs gibi doğru sorular sorulmalı. Ama hükümete tepki vereceğiz diye de bu iş olmasın istemek doğru olmaz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: At
Hocam o endişe bende de var. Ama başlangıç için 3. Dünya ülkelerine bile satsak kardır. Afganistan gibi öküz bir memlekette Toyota dan başka araç yok. Adamlar orayı bile kendine mesken tutmuş. Biz de Hindistan a bile satsak kardır. Bu kadar da negatif olmaya gerek yok. İyi kötü işi bilebilecek firmalar da bu işe el atmış. İnşallah iyi olur. Sadece Berkay ın dediği gibi bu saab işi ne oldu vs gibi doğru sorular sorulmalı. Ama hükümete tepki vereceğiz diye de bu iş olmasın istemek doğru olmaz.
Son cümlenizi sildim, kimsenin zarara uğramasını istemiyoruz :)
 
Haberi okudum. Bir an şu ülkede güzel bir şey belki olur diye ümitlenmiştim. Sağolsun uzun sürmedi. Helal olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Şu projede çalışıp şu yorumları okusam yapacağım varsa bile uğraşmam.Belki beğenmemiş olabilirsiniz ama şu yerli otomobil olayı meydana çıktığından beridir yok hükümet göz boyuyor yok şöyle böyle diyen insanları görmekten gına geldi.Haklı çıkarlar çıkmazlar ileride belli olur da şu bizim halkımızdaki her şeyi kötüleme huyu ne olacak? Siz bir kendi malınızın arkasında durun önce be kardeşim.Yabancı markaların arabasının kusurlarını görmezden gelirsiniz,arabam şöyle iyi böyle iyi diye savunur laf ettirmezsiniz, yerli arabanız daha çıkmadan binbir türlü hakaret edersiniz.Ne körkütük milliyetçiyim ne de hükümetin destekçisiyim ama şu yerli otomobilin sürekli ve sadece siyasi malzeme olarak kullanılması ve konunun hep çizgisinden çıkarak buraya çekilmesinden artık gına geldi.Bu araba bir şeye benzemesede beğeneceğiz,alacağız kardeşim başka yolu yok.Biz alacağız ki araba gelişsin.Gelişsin ki başkalarına satalım.Satalım ki para kazanalım.Bizim burun kıvırdığımız malı başkası ne diye alsın?Herkes dış bağımlılıktan şikayetçi.E bir izin verin bir şans verin bakalım ne olacak görelim.Oylamaya baktım 9 kişi vasat 5 kişi idare eder vermiş.Biz kendi malımızı böyle aşağılarsak clioyu 140 a aldığımız zamanlara bile(bu zamanlar) şükür edecek oluruz açıkçası.Hepimiz aynı vatanın evlatlarıyız ,aynı geminin yolcusuyuz.Hepimizin amacı ülkemizi daha iyi yerlerde görmek,daha refah bir toplum olmak.Hal böyleyken zaten çok büyük bir handikap sahibiyiz rakiplerimiz 100. yaşlarını kutluyor biz 0 dan başlıyoruz bunun bilincinde olmamız gerekirken şu tavırları sergilememiz ayıp.Çoğul konuşuyorum çünkü ben kendi adıma utanıyorum böyle konuşan insanlardan.Birçok kez denk geldim bu muhabbetlere ama artık kendimi tutamadım kimseyi kırmak istemem,kimseye şahsi bir lafta söylemiyorum hele siyasi bir mevzu açılması olmasını istediğim en son şey olur.Ben sadece şu çuvaldızı biraz kendimize batırsak mı diyorum.Zaten konsept yani bu tasarımdan çok farklı bir şey de çıkabilir adı üstünde konsept. 2000li yılların başında nissanın gtr R35 için yaptığı konsept tasarımı çok mu iyiydi? Şahsi fikrim hayır. Ama piyasa sürüldüğü yıl ki tasarımı hala favori araçlarımdan biridir. Dediğim gibi beğenmemiş olabilirsiniz amenna bende arka kısmını beğenmedim ama bu kadar tabiri caizse itin biryerlerine sokulması gerektiği düşüncesinde de değilim.Umarım dediklerimde anlaşılmışımdır tekrar söylüyorum hiçkimseye şahsi saldırı değil amacım lütfen bu cevabıma ben şöyle yorumda bulunmuştum sen bana böyle mi dersin gibi cevaplar gelmesin sadece bir öneri de bulunmak istedim nasıl düşünmeliyiz gibisinden.İsteyen kulak asar istemeyenin umrunda bile olmaz sen kimsin kardeşim bak işine der böyle düşünmeye devam eder problem yok.Dediğim gibi öneri. Forumda belli süredir takıldığımdan dediklerimi ters anlayacak biri olmadığını gördüğüm içinde yazdım aslında bu yorumu.Yukarıda yorum yapmış kişilerin çoğuyla farklı konularda fikir ortaklığı-çatışması yaşamışlığımız ve sonunda uzlaştığımız,dolayısıyla muhabbetimiz oldu.Çokta uzatmayayım konu sapmasın.Sinan koçun deyimiyle hepinizi seviyorum,öpüyorum.
Şimdi siyaset kısımlarına cevap vermeyeceğim, o topa hiç girmeyeceğim, zaten istediğimiz bir branş değil. Tasarımı bağımsız bir gözle değerlendirdim ve idare eder dedim. Sizin yerli otomobilimiz olsun destekleyelim diye isyankâr duruşunuz var da, birazcık uyansanız da piyasaya baksanız bunun ne kadar boş olduğunu göreceksiniz. Üreticilere veya tüketicilere Türkiye'de üretilen araçlar için en ufak bir teşvik var mı? Devletin çok mu umurunda? Kesinlikle HAYIR. Geçenlerde bir kez daha yüzleştiğim bir gerçeği paylaşayım: Kia Rio'yu inceledim. Malum, Hyundai i20 ile aynı platform. Motorlar ve şanzımanlar aynı. Donanımlar da 3 aşağı 5 yukarı birbirine denk sayılır. Eşitlemek için full donanımları da karşılaştırsak, baz donanımları da karşılaştırsak, yerli i20 ithal Rio'dan daha pahalıya satılıyor. Çok affedersiniz ama başlarım böyle işe. i10'a bakalım o da yerli, sınıfının belki en pahalı modelidir. Fiat Egea diyoruz, fiyatı 170 bin lirayı gördü. Renault Megane Sedan ve Clio'nun fiyatları da sınıflarında zirveye oynuyor.

Özetle, biz yerli arabanın bir faydasını görmüyoruz. Devletin herhangi bir teşviği olmadığı için yerli üretim de global pazara dahil oluyor. Ben de bu konsept araca Vietnam'ın VinFast markası gibi bağımsız bir gözle baktım inceledim. Yapılması gerekenin de bu olduğunu düşünüyorum. Vestel veya hangi şirket üretecekse artık, piyasaya rekabetçi bir giriş yapacaksa fiyat, yürütme giderleri, tasarım, kalite, satış sonrası vb. konularda diğer markalar gibi tüketiciye cazip olmak zorunda. Emin olun iş cepteki parayı yatırıp satın almaya geldiğinde, sıfırdan başlaması veya 100 yıllık otomotiv üreticisi olması, beni ve diğer müşterileri zerre kadar ilgilendirmeyecektir. Milliyetçi duygular o anda tamamen kaybolacaktır :)

Not: Yerli araçlardan i20 ve Egea'yı çok beğenirim. Egea'yı hb ve sw modellerindeki amortisörleri ve dayanıklı hissettiren altyapısından ötürü, i20'yi de iç&dış genel kalitesi, başarılı yürüyen aksamı, tasarımı, benzinli mpi motoru ve satış sonrasındaki ekonomik yürütme maliyetlerinden ötürü beğeniyorum. Yerli olmaları beni hiç ilgilendirmiyor =)
 
Hocam o endişe bende de var. Ama başlangıç için 3. Dünya ülkelerine bile satsak kardır. Afganistan gibi öküz bir memlekette Toyota dan başka araç yok. Adamlar orayı bile kendine mesken tutmuş. Biz de Hindistan a bile satsak kardır. Bu kadar da negatif olmaya gerek yok. İyi kötü işi bilebilecek firmalar da bu işe el atmış. İnşallah iyi olur. Sadece Berkay ın dediği gibi bu saab işi ne oldu vs gibi doğru sorular sorulmalı. Ama hükümete tepki vereceğiz diye de bu iş olmasın istemek doğru olmaz.

Toyota ve Casio'nun bulunmadığı bir ülke olduğunu zannetmiyorum. :) Muhtemelen dünyanın neresine gidersek gidelim Toyota'nın belli başlı modelleri için parça buluruz. 3.dünya ülkeleri dediğimiz yerlerde hep hurda görünümlü Toyotaları görürüz. Bunun bir çok nedeni vardır (aklıma gelen muhtemel nedenler ulaşılabilirlik, sorunsuzluk, dayanıklılık vb.). Oralarda elektrikli araba satmak zaten imkansız gibi bir şey, Afganistan'a gitsek doğru düzgün elektrik ağı olmadığını göreceğimizi tahmin edebiliyorum.
Hindistan desek kendine ait araçları var. Yine Japon markası Suzuki'nin direkt o pazar için yaptığı -Maruti- araçlar var (eminim ki sadece Suzuki yapmıyordur bunu, o pazara özel çalışan firmalar illa ki vardır). Zaten Hindistan'da da milyonlarca insan doğru düzgün altyapısı olmayan yerlerde yaşıyor. Elektrikli araç meselesi şuan için ve kısa vadede baktığımızda Avrupa dışında dünyanın bir çok yerinde kullanılması zorlayıcı olacak bir şey (ABD, Avustralya, Kanada gibi ülkeleri değil, genel olarak kıtaları düşünerek yazıyorum bunu, bu saydığım 3 ülkede de mesafeler çok uzun, şehir insanı dışında elektrikli araç şuan için oralarda da zorlayıcı olabilir, detaylı bilgim yok).

Yani dünden bugüne, bugünden yarına olacak bir şey değil bu. Ve olursa da öncelikli olarak ülkemizde tutulması gerekmekte. Bunun içinde teşvik vb. bir çok şey olmalı. İnsan istediği kadar milliyetçi olsun. Önceki mesajımda dediğim gibi, ben her fırsatta yerli malını kollayan biriyim. Ama yerli üretim elektrikli bir araba üretilirse, aynı zamanda güvendiğim bir marka elektrikli araba üretip satmaya başlarsa ve fiyatları aynı olursa kimse kusura bakmasın ben gidip güvendiğim markayı alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve spartacus
Toyota ve Casio'nun bulunmadığı bir ülke olduğunu zannetmiyorum. :) Muhtemelen dünyanın neresine gidersek gidelim Toyota'nın belli başlı modelleri için parça buluruz. 3.dünya ülkeleri dediğimiz yerlerde hep hurda görünümlü Toyotaları görürüz. Bunun bir çok nedeni vardır (aklıma gelen muhtemel nedenler ulaşılabilirlik, sorunsuzluk, dayanıklılık vb.). Oralarda elektrikli araba satmak zaten imkansız gibi bir şey, Afganistan'a gitsek doğru düzgün elektrik ağı olmadığını göreceğimizi tahmin edebiliyorum.
Hindistan desek kendine ait araçları var. Yine Japon markası Suzuki'nin direkt o pazar için yaptığı -Maruti- araçlar var (eminim ki sadece Suzuki yapmıyordur bunu, o pazara özel çalışan firmalar illa ki vardır). Zaten Hindistan'da da milyonlarca insan doğru düzgün altyapısı olmayan yerlerde yaşıyor. Elektrikli araç meselesi şuan için ve kısa vadede baktığımızda Avrupa dışında dünyanın bir çok yerinde kullanılması zorlayıcı olacak bir şey (ABD, Avustralya, Kanada gibi ülkeleri değil, genel olarak kıtaları düşünerek yazıyorum bunu, bu saydığım 3 ülkede de mesafeler çok uzun, şehir insanı dışında elektrikli araç şuan için oralarda da zorlayıcı olabilir, detaylı bilgim yok).

Yani dünden bugüne, bugünden yarına olacak bir şey değil bu. Ve olursa da öncelikli olarak ülkemizde tutulması gerekmekte. Bunun içinde teşvik vb. bir çok şey olmalı. İnsan istediği kadar milliyetçi olsun. Önceki mesajımda dediğim gibi, ben her fırsatta yerli malını kollayan biriyim. Ama yerli üretim elektrikli bir araba üretilirse, aynı zamanda güvendiğim bir marka elektrikli araba üretip satmaya başlarsa ve fiyatları aynı olursa kimse kusura bakmasın ben gidip güvendiğim markayı alırım.
Hocam söylediklerinize katılıyorum. Benim eleştirdiğim nokta sizin gibi endişeleri belirtip yapıcı yorumda bulunmaktan ziyade olmaz olamaz demeye gelen negatif yorumlar oldu. Yoksa tabiki birçok sorunun üstesinden gelmek gerek. ( öncelikle En baştaki adamın zihniyeti gibi)
 
Bu Vestel'in bir tasarımı, yerli otomobil projesiyle alakası yok bunun.

Bunun dışında, kimse kusura bakmasın ama:
Bu ülke gitti taksi üretti, Amerika'da ihaleye girdi neredeyse kazanıyordu. Karsan'a vermemek için kazandırmadılar, açık ara en iyi projeydi. Ne oldu Karsan V1? Yok. Neden yok? Çünkü devletten destek yok.
Bu ülke Onuk Sazan yaptı, devlet elinden tutsa belki Rimac olabilecek bir firma, ne oldu? Devlet desteği gelmedi, sayılı adetlerle satılıyor.
Bu ülke Egea yaptı, vergi indirimi olmadı.
Bu ülke Hyundai'leri yıllardır yapıyor, vergi desteği yok.
Bu ülke yıllardır Megane üretiyor, vergi desteği yok.

Bu ülke neden otomobil üretsin ki? Hali hazırda üretilen otomobillere bile destek çıkmadı bu ülke. O kadar emekçi işçi, ürettiği arabayı hayatında alamaz hale geldi. Şimdi ben bu projeye neden inanayım? Hadi diyelim yabancı firmalar vs. Karsan neden olmadı kardeşim? Ülkede TEMSA'nın ve Karsan'ın metrobüsleri, otobüsleri var. Neden gidip Özel Halk Otobüsleri Mercedes-Benz oluyor ya? Neden!?

Bu ülkenin mühendisleri ne üretse, sürekli emekleri boşa çıktı. Sürekli yalnız bırakıldılar. Şimdi yıllardır konuşulan yerli otomobil projesinin daha çizimlerini görmedik, CEO'ları bile ortaklıktan 1 sene sonra atandı bu projenin. Tübitak yapacak dediler, pil üretiyoruz dediler, ECU üretiyoruz dediler. Ne oldu? Cadillac BLS, Saab 9-3 ve 9-7'nin kamuflajlanmış halleriyle bize sundular. Ne oldu NEVS'ten aldığımız platform? Bilen yok. Ne oldu projenin ilerleyişi, bilen yok. Hadi diyelim otomobili yaptık, kaça satacağız? Bilen yok. Hadi diyelim fiyat belirlendi, doviz arttıkça bu fiyat artacak mı artmayacak mı? Bilen yok.

Ben bu projeyi desteklemek isterim tabii, çok isterim hem de. Fakat kimse geç kalındığını konuşmuyor, kimse yıllardır konuşulan projenin detaylarını bilmiyor. Hiç bir basın açıklaması yok. Nasıl destekleyeyim?
Bu ülkede heba edilen yerli otomobilleri gördükçe, üretilenlere baktıkça bu proje daha da altı boş hal alıyor. Dünya çapında taksiler, dünya çapında yarış otomobilleri üretsek de destek vermeyen devlet, gerçekten otomobil yapmak isteseydi çoktan yapardı.

Son olarak da ekleyeyim: İnşallah mosmor olurum. İnşallah yüzüm kızarır, inşallah göz bebeğimiz gibi bakıp koruyacağımız teknolojik, güvenli otomobiller üretebiliriz.
 
Bu Vestel'in bir tasarımı, yerli otomobil projesiyle alakası yok bunun.

Bunun dışında, kimse kusura bakmasın ama:
Bu ülke gitti taksi üretti, Amerika'da ihaleye girdi neredeyse kazanıyordu. Karsan'a vermemek için kazandırmadılar, açık ara en iyi projeydi. Ne oldu Karsan V1? Yok. Neden yok? Çünkü devletten destek yok.
Bu ülke Onuk Sazan yaptı, devlet elinden tutsa belki Rimac olabilecek bir firma, ne oldu? Devlet desteği gelmedi, sayılı adetlerle satılıyor.
Bu ülke Egea yaptı, vergi indirimi olmadı.
Bu ülke Hyundai'leri yıllardır yapıyor, vergi desteği yok.
Bu ülke yıllardır Megane üretiyor, vergi desteği yok.

Bu ülke neden otomobil üretsin ki? Hali hazırda üretilen otomobillere bile destek çıkmadı bu ülke. O kadar emekçi işçi, ürettiği arabayı hayatında alamaz hale geldi. Şimdi ben bu projeye neden inanayım? Hadi diyelim yabancı firmalar vs. Karsan neden olmadı kardeşim? Ülkede TEMSA'nın ve Karsan'ın metrobüsleri, otobüsleri var. Neden gidip Özel Halk Otobüsleri Mercedes-Benz oluyor ya? Neden!?

Bu ülkenin mühendisleri ne üretse, sürekli emekleri boşa çıktı. Sürekli yalnız bırakıldılar. Şimdi yıllardır konuşulan yerli otomobil projesinin daha çizimlerini görmedik, CEO'ları bile ortaklıktan 1 sene sonra atandı bu projenin. Tübitak yapacak dediler, pil üretiyoruz dediler, ECU üretiyoruz dediler. Ne oldu? Cadillac BLS, Saab 9-3 ve 9-7'nin kamuflajlanmış halleriyle bize sundular. Ne oldu NEVS'ten aldığımız platform? Bilen yok. Ne oldu projenin ilerleyişi, bilen yok. Hadi diyelim otomobili yaptık, kaça satacağız? Bilen yok. Hadi diyelim fiyat belirlendi, doviz arttıkça bu fiyat artacak mı artmayacak mı? Bilen yok.

Ben bu projeyi desteklemek isterim tabii, çok isterim hem de. Fakat kimse geç kalındığını konuşmuyor, kimse yıllardır konuşulan projenin detaylarını bilmiyor. Hiç bir basın açıklaması yok. Nasıl destekleyeyim?
Bu ülkede heba edilen yerli otomobilleri gördükçe, üretilenlere baktıkça bu proje daha da altı boş hal alıyor. Dünya çapında taksiler, dünya çapında yarış otomobilleri üretsek de destek vermeyen devlet, gerçekten otomobil yapmak isteseydi çoktan yapardı.

Son olarak da ekleyeyim: İnşallah mosmor olurum. İnşallah yüzüm kızarır, inşallah göz bebeğimiz gibi bakıp koruyacağımız teknolojik, güvenli otomobiller üretebiliriz.
Yazdıklarınızın altına imzamı atıyorum. Bu habere inananlar olmuş :D
Kendinizi boşuna tüketmeyin, “inş cnm yha” deyip geçiyorum ben.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer ve bt