Yerli ve milli otomobilde kandırılıyoruz!

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,527
2,696
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Fatih Altaylı, “Yerli otomobilin hayal evreni” başlıklı bir yazı kaleme aldı. Altaylı yazısında, yerli otomobili irdeledi.

Habertürk yazarı Fatih Altaylı, “Yerli otomobilin hayal evreni” başlıklı bir yazı kaleme aldı.

Altaylı yazısında, yerli otomobili irdeledi.

“Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum” ifadelerini kullanan Altaylı yazısını şöyle sürdürdü:

“Bosch’tan bulduğumuz CEO’dan tık yok.

Arasın, bilgi versin demiyorum.

Ama en azından varsa bir basın bürosu falan ya da bir sekretaryası ya yanıldığımı söylesin bilgi versin ya da uyardığım konular ile ilgili, planları ile ilgili iki not paylaşsınlar da biz de kamuoyuna bilgi verelim.

Yok böyle bir şey.
Hadi belli ki, bana gıcıksın. Yahu Türkiye’nin otomobil ile ilgilenen, otomotiv gazetecisi dediğin tüm adamları soru soruyor, birine bile yanıt yok.
Çünkü adamın umurunda değil. İki senenin sonunda ortaya yerli ve milli bir otomobil koyamazsa ne olacak ki! Aldı zaten transfer parasını, maaş da iyidir. Çeker gider.
Ondan ses yok ama babayiğitlerden yani taşın altında gerçekten eli olanlardan, parayı, sermayeyi koyanlardan ve koyacak olanlardan ses de geliyor bilgi paylaşıyoruz.”
“GRUBUN CEO’SU OLACAK BEY ‘PİL’İ ÖNEMSEMİYOR AMA…”

Fatih Altaylı yazısını şöyle sürdürdü:
“Gelelim Bosch’çu Gürcan Karakaş’ın pek de önemsemediği ve günü geldiğinde hallederiz dediği pil meselesini biraz açmaya.
Benim de, babayiğitlerin işi biraz bilenlerinin de elinde kesin bir bilgi var.
O da şu:
‘Litium İon pil talebi ve üretimi 2019’dan 2030’a kadar yani 10 yıllık bir sürede 10 katına çıkacak.’
Bunun en büyük nedeni ise ‘EV’ denilen elektrikli araçların giderek artacak olması.
2030 yılında tüm otomobil arzının yüzde 30’u ile yüzde 35’i arasındaki bir bölümünün elektrikli araçlar olacağı öngörülüyor.
Bu araçların en önemli ihtiyacı ise pil.
Bizim yerli ve milli otomobilimizi üretecek grubun CEO’su olacak bey ‘Pil’i önemsemiyor ama bakın dünyadaki en önemli pil üreticileri hangileri:
1.jpg

Tesla ile Panasonic’in pil konusunda ortaklık kurduğunu da aktarayım.
Tesla, ABD’de dünyanın en büyük pil fabrikasını kurdu. Gigafactoruy diye bilinen bu fabrikanın bir eşini de Çin’de kuruyor.
Bir tane de Almanya’ya kuracak gibi görünüyor.
Bizdeki CEO’nun önemsemediği pili, şu anda dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi olan Tesla bu kadar önemsiyor.”
“PİLİ BAŞKASINDAN ALALIM İSTİYOR NİYE DİYE MERAK EDİYOR İNSAN”
“Peki tüm bu fabrikaları niye kuruyor Tesla ve diğerleri?”
diye soran Altaylı yazısında ayrıca şunları kaydetti:
“Yanıt artacak olan talep.
Bakın yıllara göre lityum ion pil talebi nasıl ve hangi amaçla artacak:
2.jpg

Bizim Almanya kökenli CEO’muza göre pil önemsiz ve ‘Bir yerden alırız’ diyor ya...
İşte pilin önemsizliği burada. Elektrikli otomobil demek pil demek ve biz orada yokuz.
Yani elektrikli otomobil konusunda da bugün patlamalı motorlarda ne ise öyle kalmamızı istiyor Bosch’tan gelen CEO.
Pili başkasından alalım istiyor... Niye diye merak ediyor insan.
Pili de TOGG yapsın demiyorum ama en azından önemsizleştirmesinler bunu.
Israrla vurgulasınlar önemini.
‘Acele etme Fatih olacaktır elbette’ diyorsanız durum pek öyle göstermiyor diye yanıt vereyim.
Bakın önümüzdeki dönemde pil üretiminde kimler olacak, 2028’e kadar pil üretimi nasıl ve kimlerin elinde şekillenecek:
3.jpg

Şimdi ben bunları söyleyince CEO çıkıp bu işten anlamayanların karşısında ‘Biz fikri mülkiyete yoğunlaşıyoruz. Motor, pil bunları herkes üretecek. Biz yazılım mazılım zart zurt’ falan diyecektir.”
“BU BİLE SANA GÜVENMEMEM İÇİN YETERLİ”
Fatih Altaylı yazısını şöyle noktaladı:
“Bak Gürcan Karakaş Beyefendi.
Şimdiye kadar yaptığın tek şey Pininfarina’nın garajından bir araç seçmek oldu.
Onu da büyük bir marifet yapmış gibi videolarla falan anlatıyorsun.
Bu bile sana güvenmemem için yeterli.
Çünkü kandırmanın küçüğü büyüğü olmaz.
Bir kez kandırmaya başladın mı bunun sonu gelmez.
Şimdi sağa sola ‘Bir evren kuruyoruz’ falan diyeceksin.
Bana sorarsan o bir ‘Hayal evreni’.”


Kaynak: OdaTV
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,527
2,696
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Günahım kadar sevmediğim bir karakter Fatih Altaylı ancak ülkemizde gazetecilik o kadar ayaklar altında ki bu adamdan(?) başka doğru dürüst manşet olan otomobil haberleri göremiyoruz.

Özellikle yazısının sonunda ki,
"Şimdiye kadar yaptığın tek şey Pininfarina’nın garajından bir araç seçmek oldu.
Onu da büyük bir marifet yapmış gibi videolarla falan anlatıyorsun." kısmını bu yerli araç muhabbetlerinin en civcivli zamanında dahi söyleyen biri olarak, Otopark.com dahil tüm sosyal medya hesaplarının balıklama atlamasına etrafa haddinden fazla şişirilmiş balon bir modelle doldurulmasına hiçbir anlam verememiştim. "Keşke" iki yıl sonra bu otomobile binecek olsak ancak benim bu ülke insanı ve yöneticileri okumamdan böyle bir başarı çıkacağına dair zerre ümidim yok. Umarım yanılırım da özür dilerim 2 yıl sonra.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
"Bosch'tan bulduğumuz Ceo'dan tık yok ." a kadar okudum .

topçu hakkında konuşurken bile " liverpooldan bulduğumuz " demezsin transfer ettiğimiz dersin , başka birşey dersin .
Şimdi diyeceksiniz ki bulmadıkta ne yaptık , bence öyle değil . Bu deyimi kullanmasını pekte masum göremedim ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,527
2,696
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
"Bosch'tan bulduğumuz Ceo'dan tık yok ." a kadar okudum .

topçu hakkında konuşurken bile " liverpooldan bulduğumuz " demezsin transfer ettiğimiz dersin , başka birşey dersin .
Şimdi diyeceksiniz ki bulmadıkta ne yaptık , bence öyle değil . Bu deyimi kullanmasını pekte masum göremedim ...

Yazıdan da belli zaten Ceo Fatih'i adam yerine koymamış, bu da belli gocunmuş :)
 
Son düzenleme:

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,527
2,696
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Kandırılıyoruz veya kandırılmıyoruz. Onu bekleyip göreceğiz gibi geliyor bana.

Fakat asıl olay, Fatih Altaylı ne zamandan beri otomobil otoritesi kesildi başımıza ? Hangi yetkinliği sayesinde yargıda bulunabiliyor ?

Fatih Altaylı kadar saray erkanına yakın her kim olursa olsun her yerde adam yerine konur, her yerde ahkam keser. Böyle konularda içeriden(5 babayiğitten) bilgi almak için önemli olan konuya hakimiyet değil iktidara yakınlık olduğu için senin vasfın ne diye sormuyorlar bile..
 

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Dünyadaki her şeyden haberdar spordan bilime, siyasetten otomobile kadar her konuda üstün fikirlerini (!) bizden esirgemeyen böyle gazeteciler sayesinde olayları öğrenmek ne kadar güzel.
Sağdan soldan aldığı 2 3 grafikle sözde bi' yazı yazmış. Pil üretecek miyiz, pil üretecek miyiz? Önce kendi cevabımı vereyim, HAYIR bir süre daha kendi 'pilimizi' üretemeyeceğiz. Kolay bir iş değil bir anda olacak bir işte değil. Yatırım var mı? Evet, var. Eğer google amcaya bakılırsa Zorlu Holding'in Çinli GSR Capital ile 4.5 milyar dolarlık yatırım anlaşması görülebilir. Öncelikle pillerin bu alanda iyi bir firmadan temin edilip, bizim batarya paketlerini oluşturmamız söz konusu ki bunu Tesla dediğimiz şirkette yaptı.
Prototip Pininfarina'dan alındı gibi abes söylemlere imza atmak bilemiyorum cevap bile yazmam bu konuda.
Son olarak Gürcan Karakaş'ı falan eleştirmiş yok maaş yok transfer parası aldı diye. Aynen adam başarılı kariyerini elinde hiç olmayan (!) para gibi bir nedenden dolayı kenara bırakıp buraya geldi. 4-5 sene sonunda büyük başarısızlıkla ve cebinde milyonlarla köyüne dönecek.
Proje ilerler ilerlemez bunları bize zaman gösterecek ancak ciddi anlamda saçma şekilde bu projeyi eleştirip altı boş söylemlerle milleti gaza getirmekte kabul edilebilecek bir şey değil. Devrim arabalarından sonra elimizdeki en tutarlı proje bu. Bu projeyi de Devrim arabalarının sonunu getiren o aptal medyacıların eline bırakmayalım.
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,486
1
4,751
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Bir yerden başlamak lazım. Her şeye rağmen herkese rağmen başlamak lazım. 2 sene sonra olmasın yavaş olsun ama 5 sene sonra olsun yeter ki olsun. Bunca curcuna ve tanıtım üzerine bu işin rafa kaldırılması ciddi infiale yol açar bence. Bu seferki projeye de şahsen hiç olmadığım kadar inanıyorum. Zira togg un sosyal medya hesapları da aktif gibi görünüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Elektrikli otomobolin en önemli parcasinin batarya olduğunu ilk kendisi keşfetmiş gibi yazmış Fatih. Tam şovmen ya.
Demiyorum elestirilmesin de kullandığı tabirler de tam sokak ağzı, ayıptır.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,185
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Yerli otomobil meselesinde Türk tasarımcılara ve mühendislere aracın oluşturulması kısmında güvenim sonsuz. Endüstri mühendislerimize ve işletmecilerimize de üretim, satış ve servis ağı konusunda güvenim tam. Sonuçta Amerika'yı yeniden keşfetmeyecekler. Ama ülke ekonomisi düşünüldüğünde çok büyük ölçekte yatırım gerektiren böyle bir girişim için devletin çeşitli şekillerde destek vermesi gerekiyor. Piyasa koşulları vb etkenlerin çok stabil olması gerekiyor. Yatırımcılar üreticiler haklı olarak eşeği sağlam kazığa bağlamak isteyecekler. Bu, sadece satış teminatı gibi şeylerle sağlanmaz. Maalesef benim bütün güvenimi kıran bölüm bu oluyor. Aracın bataryası bilmemnesi değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,055
3
15,290
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Kandırılıyoruz veya kandırılmıyoruz. Onu bekleyip göreceğiz gibi geliyor bana.

Fakat asıl olay, Fatih Altaylı ne zamandan beri otomobil otoritesi kesildi başımıza ? Hangi yetkinliği sayesinde yargıda bulunabiliyor ?
O öyle hemen en uzmanı olur herhangi bir işin :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,650
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Fatih Altayli pil konusuna takilmis. Pil konusu haricinde iller arasi altyapi calismalari, servis aglari gibi konular da henuz soru isareti. Ama bunlardan piller dahil otomobilin uretimi konusunda potansiyel musteri olarak benim umurumda olan herhangi bir sey yok. Vatandas olarak bu benim konum degil. Onu babayigitler ve muhendisler dusunsun.

Potansiyel alici olara benim asil beklentim, alinmaya deger kalitede urun ve alinabilirlik dengesinin saglanabilmesidir. Projeye inancin varsa bastirir parasini pili de disaridan alirsin. Pilsiz kalmazsin. Ama bunlarin hepsi maliyet yukseltecek adimlar. Sonuc odakli bakiyorsak ortaya elbet bir otomobil cikar ama vatandas olarak son fiyatinin alinabilir seviyelerde olmamasi durumunda hem proje hem biz zarar goruruz. Bence bu projede aslolan buyuk oranda yerlilik oranini arttirip maliyetleri dusurup mumkun oldugunca cok kesime hitap edebilmek.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
"Bosch'tan bulduğumuz Ceo'dan tık yok ." a kadar okudum .
Ben de aynı şekilde oraya kadar okudum, çünkü bahsedilen kişi dünyadaki en başarılı CEO’lardan biri ve bu tescillinmiş durumda. Birazdan atacağım videoda da bahsedilmişti hatta.


Gerekli açıklamalar gerekli taraflarca gerekli kişilere zamanında davet verilecek yapıldı ve gayet de açık bir şekilde yapıldı.
Otomotiv basınından, normal basından belki de yüzlerce gazeteci, editör davet edildi.
Gerekli yatırımlar gerekli zamanda ve doğal olarak doğal işleyen bir süreç sonunda yapılacaktır, aksi taktirde hüsranla sonuçlanacaktır.

Halit Bolkan ve Turgut Bey (soyadını hatırlayamadığım için özür dileyerek böyle yazıyorum) üstadlarımızın hazırladığı çok güzel bir video var. İzlemenizi tavsiye ederim, yerli otomobil hakkında her şeyi gayet güzel bir biçimde açıklamışlar.
Halit üstadımız özellikle otomotiv basınında gayet tanınan ve ismi gayet fazla anılan biri, videoyu izlerseniz anlarsınız zaten, verdiği bilgileri başka yerde kolay kolay bulamazsınız özellikle de yerli otomobil konusundaki.
Edit: video ekledim ancak görünmüyor, YouTube’a da nedense giremiyorum. Autoclub YouTube sayfasında yerli otomobil ile ilgili video
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,131
1
3,131
3,770
İstanbul
Marka
Skoda


Bizim ülkece en büyük sorunumuz itidaldir. Sürekli ifrat ile tefrit arasında gidip geliyoruz, dijital sinyal gibi ya 1 ya 0, ortası yok. Bir şeyi ne övüp göklere çıkaralım, ne vurup yerin dibine sokalım. Oturup şapkamızı önümüze koyup düşünelim. Ama yok, bir konu varsa ülke gündeminde ya iktidar mezesi olacak ya da muhalefet malzemesi. Valla kimsenin ülke yararını falan düşündüğü yok. Ben hala o "babayiğit"lerin babalarının hayrına yaptıklarına inanamıyorum bu işi.

Ülkenin istisnasız her ferdi "yapamazlar" diye üzerlerine gelirken, sadece aylar içinde ortaya özgün bir iş çıkaran şu mühendislerin özverisini bu projede hissedemiyorum. Ülkenin her ferdi desteklerken üstelik, "garp kafasıyla" otomobil üretip; sorulan sorulara "şark kafasıyla" yaparız yahu diye geçiştirmeci cevaplar verilmesini hazmedemiyorum.

Kafamda bir türlü dolmayan koca koca boşluklar var bu proje ile alakalı. 5 yıldır kapıma tırışkadan bir fiber kablo döşeyemeyen sistem, daha birkaç yıl önce komple elektrik ağı çöken bir sistem, 2 yılda bu talebi karşılayacak konuma nasıl gelecek, akıl erdiremiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c., bt ve Sirius
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım