Yol Tutuş ve Sürüş Hissiyatı: Ford Focus mu BMW 1 Serisi mi?

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
20 yıl önce 1 diye bir seri de yoktu. Günler geçiyor, şirketler değişiklikler yapıyor. :D
Yılların Eclipse'i Eclipse Cross oldu, Puma neydi ne oldu. RWD'yken FWD olmuş ne olacak, başarılıysa sorun yok.

Yani evet, 1 serisi yoktu da 3er Compact vardı, ondan önceleri de 1802 serisi vardı, bir şekilde vardı yani ardılı. Neyse lafı uzatmak istemiyorum, mevzu fwd-rwd'ye dönmesin tepki çekiyorum başka bir şey değil.

Ben her halükarda yazacağım yine SUV vb gibi konularda 1 kişi okuyup zevkli renkli bir araç alsa kar kar.Mesele fwd-rwd değil yani ikisi de fwd olan araçtan Focus mantıklı gelirdi diyorum, BMW 1 premium olarak Focus'un üstüne ne katabilir?Belki bir iki kaliteli deri hissiyatı, bir iki eğlenceli oyuncak, salt sürüş hissiyatı adına ne katabilir?4WS gibi bir sistem var mı?Ya da önlerde ciddi bir kilitli diferansiyel? Tam otomatik olan ZF'i bile kaldırmışlar, savunulacak neyi var diye bakıyorum bakıyorum ama bulamıyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Güncel piyasada bmw 1 serisi hala arkadan tahrikli olarak üretilmeye devam etseydi onu potansiyel 2 son beklerdi; ya rakiplerinden geri kaldığı için üretimi artık durdurulurdu ki c ligi için bu mümkün değil, ya da bu nesilde değil ama bir sonraki nesilde mecburen önden tahrikliye geçerdi. Bu değişimin tercihini emin ol bmw yetkilileri yapmıyor. Burada önemli olan tüm değişim geçiren otomobiller içinde hala onların arasından sıyrılıp sürüş adına iyi bir şeyler sunabilen modellerin olması.

Son paragrafınıza katılıyorum, muhtemelen üretilmeye devam etse dediğiniz şeyler gerçekleşecekti, BMW yetkilileri de bu samimiyetsiz ve low cost yaklaşımın mimarı olmak istemiyorlardır, tabii ki.

Ha son cümlenizdeki bir tık daha dinamik oluşu premiumlar arasında tercih edilebilir kılabilir, belki BMW oluşunu da destekleyebilir.Fakat o bir tık fazlalık eğer premium olmayan halk markası Focus'tan ayırt edilemeyecek seviyede ise burada BMW'liğinin hakkını vermemiş olur diye düşünüyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Son paragrafınıza katılıyorum, muhtemelen üretilmeye devam etse dediğiniz şeyler gerçekleşecekti, BMW yetkilileri de bu samimiyetsiz ve low cost yaklaşımın mimarı olmak istemiyorlardır, tabii ki.

Ha son cümlenizdeki bir tık daha dinamik oluşu premiumlar arasında tercih edilebilir kılabilir, belki BMW oluşunu da destekleyebilir.Fakat o bir tık fazlalık eğer premium olmayan halk markası Focus'tan ayırt edilemeyecek seviyede ise burada BMW'liğinin hakkını vermemiş olur diye düşünüyorum.
İşte otomobiller arasındaki bu farkın artık kapanıyor olması, sürüşleri adına farklılıkların azalıyor olması genel otomotiv piyasasının dinamiklerinin bu yönde değişiyor olmasından kaynaklı. Bak, sürüşe dair bir iddiası olmayan mercedes bile en sade, basit ve az gelişmiş altyapısal kurulumlara dönüyor. Tabi bu dönüşüm daha çok maliyetleriyle ön plana çıkan segmentlerde gerçekleşiyor. Aynı gerilemeyi bunların bir üst segmenti olan 3 serisinde, C serisinde söyleyebiliyor muyuz ? Hayır. Yeni 3 serisi, F30'dan daha güzel sürüşe sahip olduğu gibi ondan daha ileri bir konforu da birleştirebiliyor. Keza makyajlı C serisinin sürüşünü de oldukça övüyorlar. Bununla birlikte makyaj öncesi konfor sıkıntısını da hallettiler. Yani sheer driving pleasure artık bazı özel modellere ya da üst segmentlere ait bir motto. Bu bütün markalar için böyle. Biz özel markayız, biz niş markayız diyen ve satış adetleri sınırlı olan Mazda bile rekabetin çok olduğu C segmentte torsiyona geçti. Bununla birlikte biz dizel motor üretmeyiz dedi üretmeye başladı hatta geliştiriyor bile.

Velhasıl sheer driving pleasure hala devam ediyor. Sadece senin bahsettiğin anlamda bu motto artık daha üst segmentlere veya özel modellere kaydırıldı. Durum tüm markalar için bundan ibaret.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: 2jzihtiyar

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
İşte otomobiller arasındaki bu farkın artık kapanıyor olması, sürüşleri adına farklılıkların azalıyor olması genel otomotiv piyasasının dinamiklerinin bu yönde değişiyor olmasından kaynaklı. Bak, sürüşe dair bir iddiası olmayan mercedes bile en sade, basit ve az gelişmiş altyapısal kurulumlara dönüyor. Tabi bu dönüşüm daha çok maliyetleriyle ön plana çıkan segmentlerde gerçekleşiyor. Aynı gerilemeyi bunların bir üst segmenti olan 3 serisinde, C serisinde söyleyebiliyor muyuz ? Hayır. Yeni 3 serisi, F30'dan daha güzel sürüşe sahip olduğu gibi ondan daha ileri bir konforu da birleştirebiliyor. Keza makyajlı C serisinin sürüşünü de oldukça övüyorlar. Bununla birlikte makyaj öncesi konfor sıkıntısını da hallettiler. Yani sheer driving pleasure artık bazı özel modellere ya da üst segmentlere ait bir motto. Bu bütün markalar için böyle. Biz özel markayız, biz niş markayız diyen ve satış adetleri sınırlı olan Mazda bile rekabetin çok olduğu C segmentte torsiyona geçti. Bununla birlikte biz dizel motor üretmeyiz dedi üretmeye başladı hatta geliştiriyor bile.

Velhasıl sheer driving pleasure hala devam ediyor. Sadece senin bahsettiğin anlamda bu motto artık daha üst segmentlere veya özel modellere kaydırıldı. Durum tüm markalar için bundan ibaret.

Farklar kapanıyor doğrudur ama bu farkları açabilecek tek bir koz elinde varken neden kozunu harcıyor ki? Zaman gösterecek tabii ki ileri de ne olacağını ama madem farklar kapanıyor, daha önceden de oluşmuş farklı konumunu sürdürmeye çalışmaz mı? Zaman gösterecek tabii, satış adetleri, F20 ile kıyaslandığında kim bilir nasıl olacak?
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Biz özel markayız, biz niş markayız diyen ve satış adetleri sınırlı olan Mazda bile rekabetin çok olduğu C segmentte torsiyona geçti. Bununla birlikte biz dizel motor üretmeyiz dedi üretmeye başladı hatta geliştiriyor bile.
Yeni gelecek Mazda6 ve CX-5'de rwd ve I6 gelecek deniyor. Adım adım premium'a dönüşüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Farklar kapanıyor doğrudur ama bu farkları açabilecek tek bir koz elinde varken neden kozunu harcıyor ki? Zaman gösterecek tabii ki ileri de ne olacağını ama madem farklar kapanıyor, daha önceden de oluşmuş farklı konumunu sürdürmeye çalışmaz mı? Zaman gösterecek tabii, satış adetleri, F20 ile kıyaslandığında kim bilir nasıl olacak?
Tüketicilerin %90'ından daha azına hitap edebilecek bir koz olduğu için o kozunu korumadı. Diğer markalar da bu değişime zorladı. 100 kişiden ancak çok düşük bir kısmı üretim maliyetinden dolayı rakiplerinden daha pahalı ama daha az donanımlı, arkasına sığamadığı, bagajına sığamadığı aracı tercih eder. Bu konularda rakipleriyle baş edemezse de ya modeli piyasadan çeker ya da rakiplerine benzer güncellemeler geçirir. Şu arabacı tayfa dediğimiz forumda bile kaç kişi bahsettiğin kozdan dolayı daha pahalı, daha az donanımlı, daha az işlevsel, daha küçük bir kompakt aracı satın alır orası da ayrı bir soru.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yeni gelecek Mazda6 ve CX-5'de rwd ve I6 gelecek deniyor. Adım adım premium'a dönüşüyor.
Daha üst yorumlarda bahsettiğim gibi maliyetli kurulumlar artık üst segmentlere kaydırılıyor. Ekonomik olması planlanan segmentler ise ona göre üretiliyor. Doğal bir durum denebilir Mazda adına. Biz boşuna araba dediğin D segmentten başlar demiyoruz :D
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Tüketicilerin %90'ından daha azına hitap edebilecek bir koz olduğu için o kozunu korumadı. Diğer markalar da bu değişime zorladı. 100 kişiden ancak çok düşük bir kısmı üretim maliyetinden dolayı rakiplerinden daha pahalı ama daha az donanımlı, arkasına sığamadığı, bagajına sığamadığı aracı tercih eder. Bu konularda rakipleriyle baş edemezse de ya modeli piyasadan çeker ya da rakiplerine benzer güncellemeler geçirir. Şu arabacı tayfa dediğimiz forumda bile kaç kişi bahsettiğin kozdan dolayı daha pahalı, daha az donanımlı, daha az işlevsel, daha küçük bir kompakt aracı satın alır orası da ayrı bir soru.
Yani bir anket yapıldığından bahsedilmişti, eğer hatırlarsanız.1 serisi kullanıcıların çoğunun tahriğinin yönünü bilmediği konusunda doğru mu yanlış mı, tartışılır ama ben bu bahsedilen anketin algı manipülasyonu olduğunu düşünüyorum. Haydi pratikliği, hacimi, anketi bir şekilde yuttuk veya kabul ettik diyelim, ZF-DCT değişimi dahi çok manidar.

Akşam akşam baş ağrıtmayayım, haydin iyi geceler. Üzülüyorum sadece çeşitli araçlar yok, tek düze, tek tip. Birbirine çok yakın araçlardan gına geldi, gerek tasarım, gerek tahrik yönü, gerek ortak platformlar gerek... diye uzar gider.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yani bir anket yapıldığından bahsedilmişti, eğer hatırlarsanız.1 serisi kullanıcıların çoğunun tahriğinin yönünü bilmediği konusunda doğru mu yanlış mı, tartışılır ama ben bu bahsedilen anketin algı manipülasyonu olduğunu düşünüyorum. Haydi pratikliği, hacimi, anketi bir şekilde yuttuk veya kabul ettik diyelim, ZF-DCT değişimi dahi çok manidar.

Akşam akşam baş ağrıtmayayım, haydin iyi geceler. Üzülüyorum sadece çeşitli araçlar yok, tek düze, tek tip. Birbirine çok yakın araçlardan gına geldi, gerek tasarım, gerek tahrik yönü, gerek ortak platformlar gerek... diye uzar gider.
Estagfurullah, baş ağrıtma diye bir durum olamaz. Neticede tam da otomobil forumunda olması beklenen sohbetler bunlar :D

Şanzıman tercihi de yine muhtemelen kurulumdan ve maliyetten kaynaklı. Bmw'de ki şanzımanı yeni Ford araçlarında, hatta Puma'da görüyoruz. Bildiğim kadarıyla Nissan, Mercedes, Renault falan da bu şanzımanı kullanıyor. Getrag üretimli yeni nesil ıslak kavramalı bir şanzıman. Tahminimce emisyon - maliyet dengesinde bir tercih yapılmış durumda.

Aslen ülkemizde C segment bir araca 300-400 bin liralar istenmiyor olsaydı, fiyatlar makul seviyelerde olsaydı bunları pek konuşmuyor olabilirdik. Bizim için teoride en ulaşılabilir modeller, dünya otomotiv piyasasında giriş seviyesi veya yakını modeller olduğundan beklentiler de hayli yüksek oluyor.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Aslen ülkemizde C segment bir araca 300-400 bin liralar istenmiyor olsaydı, fiyatlar makul seviyelerde olsaydı bunları pek konuşmuyor olabilirdik. Bizim için teoride en ulaşılabilir modeller, dünya otomotiv piyasasında giriş seviyesi veya yakını modeller olduğundan beklentiler de hayli yüksek oluyor.
Maalesef, Türkiye koşulları için ağır bir konu 😅Türkiye'de bu piyasada konuşup tartışılacak en iyi konu sıfır B segmenti mi ikinci el C segmenti mi? Veya dolu B segmenti mi boş C segmenti araç mı konusundan öteye gidemiyor.Ya da bir başka sık karşılaşılan 10 yıllık premium mu sıfır mı diye :D bunları konuşmak TR'de mantıklı.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,633
1
5,130
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Önden çekere gelince hemen tü kaka yapmaya gerek yok. Bmw bu işe yeni başlamadı, yıllardır sürüş kalitesiyle ve dinamikleriyle otomobil endüstrisinde çığır açan MINI'lerde imzaları var. 1 serisi arkadan itişken segmentinde hem sayı olarak hem de sürüş kalitesi olarak tekti. Şu an güncel üretilen 1 serileri önden çeker olmasına rağmen fizik kuralları çevresinde dinamikleri oldukça başarılı otomobiller. Kaldı ki bmw önden çekere geçmesinin bu kadar eleştirilmesini anlayamıyorum cidden. En iddalı rakiplerinden A serisi c premium olmasına rağmen torsiyona geçmişken üstelik o kadar albenili çizgilere sahip muazzam bir otomobil üretmelerine rağmen tabir caizse "symbol" motoru koyarak sokaktan geçerken bana göre tüm o beyaz atlı prens balkabağına dönüşüyor.
Çok basit.

A serisi denen araba, ilk çıktığı zamanlarda geyik testinde takla atmasıyla biliniyordu. Kimse ondan bir sürüş dinamiği falan beklemedi yani. Zamanla bunu bir "C premium" a evirmeye kalktılar ama çok başarılı olduğu da söylenemez. Taş gibi AMG süspansiyonlarıyla da çok eleştiriliyordu.

1 serisi ise segmentinde TEKti arkadan çeker konusunda. Böyle bir kazanımı varken heba edip "herkes gibi" olduğu için tü kaka edilmesi gayet mantıklı. Aracın tüm özgünlüğünü yitirdiler. Zaten Bmw grup altında mini gibi bir marka da varken, bir C segmenti fwd araç daha yapmanın da maliyet dışında hiçbir faydası olduğunu düşünmüyorum.

Zaten günün sonunda Bmw'nin "sürüş keyfiymiş, özgünlükmüş" falan bunları salladığını da düşünmüyorum artık. Maliyet ve piyasa odaklılar. Aksini iddia eden ve "petrolhead" bir marka olduklarını iddia edecek arkadaşlar da bana şunu izah etsinler, sonra konuşuruz : https://www.caranddriver.com/news/a33545274/bmw-electric-m5-sedan-rumor/

Son tahmin. Bir , bilemedin iki jenerasyon sonra 3 serisi de FWD olacak mı olmayacak mı izleyelim görelim.
 
Son düzenleme:

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
hangi kriterlere gore hangi donanim versiyonlari karsilastiracagimiza gore degisir, para sorun degil diyorsaniz 140i Xdrive tercih ederim, elimde bir miktar nakit var o paraya bos bmw mi ST line focus mu alayim derseniz, ST line tercih ederim.
Ikinci el araclar konusulacaksa, bmw'nin ikinci eline kesinlikle bulasmam oyumu focustan yana kullanirim. Bmw serviste cok uzebilir ayrica bmwnin geneli ikinci elde hor kullanilmis araclardir.
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
fiyat olarak aralarında bi uçurum yok ingiltere fiyatı üzerinden karşılaştırırsak focus 1.0 ecoboost st-line 25bin £, bmw 118i m-sport 28bin £. bmw opsiyonsuz haliyle bile donanım olarak zengin deri koltuk vs.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
fiyat olarak aralarında bi uçurum yok ingiltere fiyatı üzerinden karşılaştırırsak focus 1.0 ecoboost st-line 25bin £, bmw 118i m-sport 28bin £. bmw opsiyonsuz haliyle bile donanım olarak zengin deri koltuk vs.
Eğer aralarıdaki makas bu kadar darsa tercih edilebilir yanları olabilir.Focus tam otomatiğe geçmiş miydi? Tam hatırlamıyorum, eğer tam otomatikse yine bu fiyatlarda bile bir tık daha tercih edilesi olabilir kendi adıma.
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,391
2
3,017
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Teknoloji ilerledikçe makaslar ciddi daraldı ve daralmaya da devam edecek gibi. Ben bu karşılaştırmaları biraz iOS vs. Android'e benzetiyorum :D. iOS hep premium, hep daha pahalı ancak daha stabil, daha prestijli, daha iyi malzeme kalitesiyle üretiliyor. İçinde çalışan her şey daha sorunsuz ya da daha olması gerektiği gibi çalışıyor. Günün sonunda iki telefon da yeterli kamera, hız vs. sunuyor ancak. Hatta Android'ler daha esnek şeyler sunuyor. Apple'da ya ekstra alman lazım ya da hiç yok. (Carplay'in tüm araçlarda olup BMW ve Mercedes'te opsiyon olması gibi. Android'de hafıza kartı takabilirken iPhone'da takılmaması gibi.) Eskiden makas çok açıktı şimdi ise çok yakınlaştılar. Aynen ilk 4-5 nesil iPhone'ların Android'den kat kat üstün olması gibi. 90'ların Mercedes'leri BMW'leri premium sınıf haricindekilerden çok ilerdeydi.

Soruya gelirsek BMW 1'in de Focus'ûn yenisini de kullanmadım ama daha önce 2 nesil (2001 ve 2017) Focus kullanmış biri olarak Ford'a çok soğuğum. BMW'yi her türlü tercih ederdim. Ancak bu tercihim yol tutuş ve sürüş hissiyatından ziyade genel kaliteyle alakalı olurdu. BMW'nin yine de bir tık Ford'dan iyi bir sürüş sunacağını düşünüyorum. Bu konuda çok övülüyor yeni 1.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
fiyat olarak aralarında bi uçurum yok ingiltere fiyatı üzerinden karşılaştırırsak focus 1.0 ecoboost st-line 25bin £, bmw 118i m-sport 28bin £. bmw opsiyonsuz haliyle bile donanım olarak zengin deri koltuk vs.
arada fiyat farki azsa premium ve daha buyuk motor olmasi sebebiyle bmw tercih ederim
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Yeni ford focus ve yeni bmw1'i kıyaslarsak, yol tutuş ve sürüş hissiyatı açısından hangisi daha iyi ?
İkisini de henüz kullanmadım fakat mekanik tasarımlarını düşünecek olursam ikisini de tercih etmezdim. Yol tutuş ve sürüş hissiyatı arıyorsam Civic veya Corolla bakardım. Hatta denk bütçeye yeni 508 bile bakılabilir.
Önden çekere gelince hemen tü kaka yapmaya gerek yok. Bmw bu işe yeni başlamadı, yıllardır sürüş kalitesiyle ve dinamikleriyle otomobil endüstrisinde çığır açan MINI'lerde imzaları var. 1 serisi arkadan itişken segmentinde hem sayı olarak hem de sürüş kalitesi olarak tekti. Şu an güncel üretilen 1 serileri önden çeker olmasına rağmen fizik kuralları çevresinde dinamikleri oldukça başarılı otomobiller. Kaldı ki bmw önden çekere geçmesinin bu kadar eleştirilmesini anlayamıyorum cidden. En iddalı rakiplerinden A serisi c premium olmasına rağmen torsiyona geçmişken üstelik o kadar albenili çizgilere sahip muazzam bir otomobil üretmelerine rağmen tabir caizse "symbol" motoru koyarak sokaktan geçerken bana göre tüm o beyaz atlı prens balkabağına dönüşüyor.
Eleştiriyi şöyle anlatayım: Rakipsiz oldukları bir konuda artık rakiplerin arasına karışıp kaynayıp gitmeyi tercih ettiler. Önden çekişli 1 serisine baktığında Mini gibi bir sürüşü olabileceğine inanıyor musun? Mini önden çeker ama bambaşka bir DNA'ya sahip, kısacık dingil mesafesiyle go-kart hisli bir hothatch. PSA ile ortak kullanılan motorlarını filan sorun etmiyorum, geçmişteki gibi tahrik hatası vermesin yeter diyorum =).
En iddialı rakibi A serisine gelirsek o da önden çekişe taklalar atarak başladı. Yıllardır üzerinde çalışıyorlar, bence hala kusursuza erişmediler ama bayağı ilerlediler. İlerleyip ilerleyip en son onlar da maliyet kaygısını öne koyup torsiyona geçtiler ve iç mekan kaltesini detaylarda yerlere indirdiler. Yani şahsen yeni A serisini de hiç ama hiç sevmiyorum. Symbol motoru ise Mercedes için bir kayıp değil, Renault için bir kazanımdır =)
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,921
2
24,229
5,320
İzmir
Marka
Toyota
YENİ BMW 1 SERİSİ | Arkadan Çekişe Veda | OTOPARK | TEST
Yeni BMW 2 Serisi Gran Coupé | TEST
Motorlar BMW'nin değil, şanzıman çok övülen ZF-BMW ikilisi değil, Çekiş sistemi BMW nin övülen ve fark yaratan arkadan itiş sistemi değil. Neyine Bmw alınsın şimdi büyüyen böbreklere ve parmakla sesi açıp kapamaya mı... Eğer bunlara gidecek olursan rakiplerinde çok daha iyi malzeme kalitesi ve tasarımlar var..

Koç çalışanı da değilseniz Ford almak için de bir sebebiniz yok.Fiyatlarına karşın verdikleri çok tartışılası.
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım