Yüksek hızdan dolayı kazaları önlemek amaçlı olduğu da söylenmiş açıklamada. Bu mantıkla bakarsak Almanya'da ki otobanda her gün bir kaç kişinin ölmesi gerekiyordu. Kaç tane otomobil otobanda 120'nin üzerine çıktı, kaza yaptı ve bu kazalarda kaç kişi öldü şunun istatistiğini bir verseler belki anlayacağım bu sistemin oluşturulma gerekçesini.
Düzce-İstanbul arasındaki otoban yaklaşık 200 km'ye yakın. Yıllardır gidip gelirim ve berbat bir asfalt kalitesiyle beraber yolun bazı kısımları 2 şerite düştüğü gibi izmit taraflarında 2 şeritten bozma 3 şerite çıkarılan kısımlar bile var. Özellikle tünellerin orada. Bir aracı geçerken sağa sola yaklaşamıyorsun refüjle aranda 1 metre bile kalmıyor. Emniyet şeridi falan zaten hak götüre. Lastiğim patlasa duracak yerim yok üzerimden geçecekler. Sen otobanı adam gibi standartlara getirmiyorsun, sonra hem otoban parası alıyorsun hem de hız yaparsan ceza keserim diyorsun.