Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Baya değişik bir araba geliyor bu yüzden bir şey ön görmek biraz zor.
8 ileri şanzımanlar sanırım psa ve opel in kullandığı aisinler ve bildiğim kadarıyla onlar 2.0 motora göre uyumlu. Eğer kendi şanzımanları ise bilemem.


Cenk abi açıklamış herşeyi sadece şuraya katılmıyor.

Egea için durum ne bilmiyorum ama bu kullanılan altyapı modüler bir altyapı mı? Evetse c segmenti denilebilir ama değilse o zaman direk b.
bildiğim kadarıyla Egea'da mqb'ye benzer şekilde revize edilerek büyütülmüş bir altyapı olması lazım. Ama emin değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
bildiğim kadarıyla o şanzıman 2.0 ve üstü motorlar için. Ne psa ne de opel o şanzımanı daha küçük hacimli motorlarında kullanmadı
İşte dişli sayısını azaltıp bu şanzımanı focus ve mondeo'da da kullanma fikrinde ford.

Mesela en büyük örnek MQB. Bu şasi golf ile çıktı ama superb,tiguan,kodiaq,passat gibi üst sınıf arabalarda da kullanılıyor.
Yok durum o şekilde değil hocam. Egea'da kullanılan platform sadece Fiat'ın küçük otomobilleri için kullanılıyor. Genişletip, daraltıp farklı modellere yayıyorlar ama hep b segmentlerde kullanılıyor. Şöyle şurada daha açık;

Fiat, Eylül 2015’te üretimine başlanan Egea’nın kasasını 356 olarak kodlamış. Fiat Egea, Fiat’ın B segmenti otomobilleri için kullandığı Fiat Small Platform üzerinde üretilen bir otomobil. Bu platformun 4 değişik türevi bulunuyor: Fiat Punto ve Opel Corsa gibi küçük otomobillerde kullanılan Fiat Small Platform, Fiat Linea ve Fiat Doblo gibi uzun aks mesafesine sahip sedan ve ticari araçlarda Fiat Small LWB Platform, Egea’da kullanılan biraz daha genişletilmiş Fiat Small Wide LWB Platformve 4 tekerlekten çekiş altyapısına imkan verecek şekilde SUV Crossover araçlar için geliştirilen Fiat Small Wide 4×4 Platform (LWB Long Wheel Base anlamına geliyor)

Egea da hala Linea gibi B segmenti küçük Fiat’lar ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Yani Audi A3 ile Volkswagen Golf ya da Volvo V40 ile Ford Focus arasındaki platform ortaklığı Fiat’ın kompaktları için geçerli değil; Alfa Romeo Giulietta ile Fiat Egea arasında şasi bakımından bir bağ yok.
 
bildiğim kadarıyla Egea'da mqb'ye benzer şekilde revize edilerek büyütülmüş bir altyapı olması lazım. Ama emin değilim.
Şimdi baktım. Fiatta durumlar biraz farklı altyapı isimleri Gm-fiat small platform üretiliyor. Bu platform aslında b platformu ama sadece cenk abinin dediği gibi uzatılıp genişletiliyor ama fiat grubunun c sınıfı arabalarında kullanılmıyor.

Aslında egea dediğimiz araba opel corsa ile bağlantılıymış :P
 
İşte dişli sayısını azaltıp bu şanzımanı focus ve mondeo'da da kullanma fikrinde ford.


Yok durum o şekilde değil hocam. Egea'da kullanılan platform sadece Fiat'ın küçük otomobilleri için kullanılıyor. Genişletip, daraltıp farklı modellere yayıyorlar ama hep b segmentlerde kullanılıyor. Şöyle şurada daha açık;

Fiat, Eylül 2015’te üretimine başlanan Egea’nın kasasını 356 olarak kodlamış. Fiat Egea, Fiat’ın B segmenti otomobilleri için kullandığı Fiat Small Platform üzerinde üretilen bir otomobil. Bu platformun 4 değişik türevi bulunuyor: Fiat Punto ve Opel Corsa gibi küçük otomobillerde kullanılan Fiat Small Platform, Fiat Linea ve Fiat Doblo gibi uzun aks mesafesine sahip sedan ve ticari araçlarda Fiat Small LWB Platform, Egea’da kullanılan biraz daha genişletilmiş Fiat Small Wide LWB Platformve 4 tekerlekten çekiş altyapısına imkan verecek şekilde SUV Crossover araçlar için geliştirilen Fiat Small Wide 4×4 Platform (LWB Long Wheel Base anlamına geliyor)

Egea da hala Linea gibi B segmenti küçük Fiat’lar ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Yani Audi A3 ile Volkswagen Golf ya da Volvo V40 ile Ford Focus arasındaki platform ortaklığı Fiat’ın kompaktları için geçerli değil; Alfa Romeo Giulietta ile Fiat Egea arasında şasi bakımından bir bağ yok.
Şimdi bende baktım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Şimdi baktım. Fiatta durumlar biraz farklı altyapı isimleri Gm-fiat small platform üretiliyor. Bu platform aslında b platformu ama sadece cenk abinin dediği gibi uzatılıp genişletiliyor ama fiat grubunun c sınıfı arabalarında kullanılmıyor.

Aslında egea dediğimiz araba opel corsa ile bağlantılıymış :p
Bir bakıma öyle :D Platformdaki ' wide ' ekini görmezsek altyapısı benzer :D
 
Bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu :) Tabii small platform'un wide versiyonunda üretildiği için insanlar boyutlarından ötürü Egea'ya bildiğin c segment muamelesi yapıyor. Özellikle Egea sahipleri bu mevzuya çok sinirleniyor.
Fiat: Fiorino,egea,toro,argo,doblo,500l,500x
Opel: Combo,corsa,adam
Jeep: renegade,compass
Alfa: Mito

14 demiştim 13 müş pardon :) geçen rio sedanı inceledik. Arabanın arkası acayip geniş herhalde mondeo seviyesinde var. Oturup D mi diyelim şimdi :) Ben egea yı baya beğenmiştim yalnız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Fiat: Fiorino,egea,toro,argo,doblo,500l,500x
Opel: Combo,corsa,adam
Jeep: renegade,compass
Alfa: Mito

14 demiştim 13 müş pardon :) geçen rio sedanı inceledik. Arabanın arkası acayip geniş herhalde mondeo seviyesinde var. Oturup D mi diyelim şimdi :) Ben egea yı baya beğenmiştim yalnız :)
Bayağı model varmış gerçekten.. Aynen sırf hacim olarak bakmamak lazım. Öyle bakarsak keza fluence'da dağlar kadar diz mesafesi ve bagaj hacmi sunuyor. Ama d segment değil.

Ben de egea'yı beğenmiştim fakat yarı deri koltuktaki deri kısım ufacık bir tırnak hamlesiyle bile çizilmişti. Uzun vadede iş açar o koltuklar başa. Bir de ızgara tarafındaki birleşimler oynuyordu. Bu da ses yapacaktır ama neticede dediğimiz gibi b segment bir araba için kabul edilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Bayağı model varmış gerçekten.. Aynen sırf hacim olarak bakmamak lazım. Öyle bakarsak keza fluence'da dağlar kadar diz mesafesi ve bagaj hacmi sunuyor. Ama d segment değil.

Ben de egea'yı beğenmiştim fakat yarı deri koltuktaki deri kısım ufacık bir tırnak hamlesiyle bile çizilmişti. Uzun vadede iş açar o koltuklar başa. Bir de ızgara tarafındaki birleşimler oynuyordu. Bu da ses yapacaktır ama neticede dediğimiz gibi b segment bir araba için kabul edilebilir.
Aynen öyle ama dediğiniz gibi b sınıfı için normal.
Bu arada fordun 8 ileri şanzımanını atlamışım. Biraz araştırma yaptım. Bu şanzıman aynı zamanda aisin ortaklığı ile üretiliyor ve ilk olarak 2013 lexus rx de sonra volvo (S60,V60,S90,V90) ve bmwlerde (X1,2 grand tourer,mini clupman) yer almış. Şuanda da opel e de var yavaş yavaş yayılıyor. Teknik olarak c,d sınıfı arabalara premium bir şanzıman geliyor eğer ford bunu 1.5-1.6 motorlarında kullanırsa dediğin gibi baya pahalı olur.

Edit: 480 tork kadar dayanıklıymış. Şimdi bu veriyi görünce 300 civarında tork üreten bir dizel motora bu şanzıman biraz fazla gibi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen öyle ama dediğiniz gibi b sınıfı için normal.
Bu arada fordun 8 ileri şanzımanını atlamışım. Biraz araştırma yaptım. Bu şanzıman aynı zamanda aisin ortaklığı ile üretiliyor ve ilk olarak 2013 lexus rx de sonra volvo (S60,V60,S90,V90) ve bmwlerde (X1,2 grand tourer,mini clupman) yer almış. Şuanda da opel e de var yavaş yavaş yayılıyor. Teknik olarak c,d sınıfı arabalara premium bir şanzıman geliyor eğer ford bunu 1.5-1.6 motorlarında kullanırsa dediğin gibi baya pahalı olur.
Doğrudur ben o kadar derin araştırmamıştım. Okuduğum değerlendirmelerde 10 ileri şanzımanın türevi olarak gösteriliyordu. Hatta biz 6 ileri şekliyle sunulur diye düşünmüştük ama 8 ileri olacakmış. Tabii karar değiştirmezlerse. Bu şanzımanın 10 ileri versiyonu yabancı testerlar tarafından oldukça beğenilmişti.

150 ve 200 hp'lik ecoboost motorlarla birlikte bu şanzıman gelecek. Bu motorlar da Türkiye'de satışa sunulacak. Ama dizel versiyona ne koyarlar onu bilemiyorum işte. Bildiğim kadarıyla Ford, powershift'ten vazgeçmek istiyor.
 
Bende şimdi baktım da hiç öyle bir şey yazmıyor. Belki de insignia da kullanılan ile alakasız bir şanzımandır.
Ben bu 10 ileri şanzımanın türevi olarak üretilecek olan 8 ileri şanzımanın bilgisini focusclubtr'den almıştım. Oradaki yöneticinin Ford'un içinde tanıdıkları var tahminimce. Bütün haber siteleri ve forumlardan önce focus haberleri bu siteye düşüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Ben bu 10 ileri şanzımanın türevi olarak üretilecek olan 8 ileri şanzımanın bilgisini focusclubtr'den almıştım. Oradaki yöneticinin Ford'un içinde tanıdıkları var tahminimce. Bütün haber siteleri ve forumlardan önce focus haberleri bu siteye düşüyor.
Doğrudur hocam o zaman insignia daki ile pek alakası yoktur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Doğrudur hocam o zaman insignia daki ile pek alakası yoktur :)
Çıktıktan sonra anlaşılır zannımca. Mesela focusclubtr'de verilen bilgilerden bir kaçı şu şekilde;

-Benzinli modellerde (1.5 ve 2.0) 8 ileri otomatik şanzıman olacak.
-Yeni 3 silindirli motor gelecek. (2018 sonu gibi, haberimiz var sitede)
-Mevcuda göre daha agresif tamponlar gelecek.
-Farlar çok benzer olacak ama ızgara biraz değişecek ve ışıkları daha belirgin olacak.
-Kabin şimdiki Mondeo gibi olacak, düz-doğrusal tasarım.
-A3 benzeri 8'' ekran olacak.
-Elektromekanik el freni olacak.
-Makyajlı Mondeo gibi vites kolu yerine, yuvarlak kumanda gelecek.



Şu yazılanları da destekler şekilde, yüksek makamdan bir ağabey
default_biggrin.png
F4'e binmiş. 'Mondeo gibi iç tasarım ve genişlik bizi bekliyor'
İçerdeki ekstra genişlik için (ilk sayfalarda da yazan) koltukların inceltilmesi de unutulmamış.
Merakla bekliyoruz, ne diyelim
default_smile.png


Özet: Karbon fiber motor (parçaları),silindir kapama ve elektrik destekli turbo benzinli motorlar. (2020'ye kadar)

Ödüllü 3 silindirli Ecoboost için;
Karter ve yağ deposu gibi yerlerde kullandıkları enjeksiyonla kalıplanmış karbon fiber parçalar ile 13kg hafifletmişler. (%15.5 hafiflik)
Silindir kafası 7.7 kg'dan 6.5 kg'a düşürülmüş (%15 hafiflik)
Motor blokları 23.5 kg'dan 14 kg'a düşürülmüş. (%40 hafiflik)
Bunlarla birlikte yakıt ve emisyon %4,5 düşermiş.

Bu bilgiler focusclubtr'den alınma. Tabii içlerinde güncellenen, değişenler olabilir. Ama anlayabildiğim kadarıyla içeriden tanıdığı kişiler var. Bunların çoğu yazmaz haber sitelerinde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...