Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Beyler tam 33km lik ufak bir hypermiling yaptım. Beni hayatımda bu kadar çok araba geçmemişti. 2 kişi+klima bırakın bütün elektronik her şeyi kapattım kadranın ışığını bile kıstım o derece. 2000 deviri geçmedim bu da beni zaten 95km de limitledi. Ortalama hızım 61 di. Sonuç aşağıdaki gibi :) . araba 2009 model c4 picasso 109bg 240 tork 6 ileri tek kavrama mcp var ve boş ağırlık 1550 kilo gözüküyor. Ben 108 arkadaşım 83 kilo ıvır zıvırlarla +200 kilo denebilir. Lastik 215-55-16 conti premium contact 2. Valla geri dönüşte bu yavaşlığa dayanamadım ve normal 120 civarı ile döndüm orada bide üstüne arkadaşı evine bırakmak için merkeze girdim ve ortalama 4.7 lt çıktı :( . Beyler siz siz olun hypermiling yapmayın dünyanın en sıkıcı olayı :(


Ekli dosyayı görüntüle 88064

Topu topu 33 km yol hypermiling yapmışın, oda sıkıcımı geldi. Yeni gençlerimiz çok sabırsız. :)
 
Bu araba ile gazlayınca maximum 7.5 gördüm. Bununla gazlamak pek koymuyor açıkcası :)
Onu zaten yapıyorum :)

Öyle ara ara bir kez ikikez yaparak belli olmuyor. Arabanın normal şehir içi 9 litre ortalaması var. Benim 7,2 litre . 27000 km de bu 1250 lira tasaruf demek. Bir çep telefonu parası ..

Ayrıca, bunun debriyajı , freni, lastiği var. Motorun 4000 devirden sonra 8 kat yaşlanıyor. Aynı şekilde, lastikler 120 de 4 kat çabuk eskiyor.

Ben bitik bir debriyajı 20000 km dir kullanıyorum. debriyaj bitik olmasına rağmen sağlıklı kullanabiliyorum. 1200 lira tasaruf yaptım debriyajdan.
 
Son düzenleme:
Öyle ara ara bir kez ikikez yaparak belli olmuyor. Arabanın normal şehir içi 9 litre ortalaması var. Benim 7,2 litre . 27000 km de bu 1250 lira tasaruf demek. Bir çep telefonu parası ..

Ayrıca, bunun debriyajı , freni, lastiği var. Motorun 4000 devirden sonra 8 kat yaşlanıyor. Aynı şekilde, lastikler 120 de 4 kat çabuk eskiyor.

Ben bitik bir debriyajı 20000 km dir kullanıyorum. debriyaj bitik olmasına rağmen sağlıklı kullanabiliyorum. 1200 lira tasaruf yaptım debriyajdan.
Aslında herkes için tasarruf iyi bir şeymiş anlamına gelmiyor.Keyfi gazlamak isteyen adam bunları biliyor.Hobilerde maliyet göz önünde tutulmaz bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
Yıllarca yollarda gördüğümüz arabaların, motorlarını açıp, tüm çıplaklığı ile gösteren bir kanal buldum. Motorları incelemek için güzel bir kanal. Tavsiye ederim. LPG tarafından eritilen pistonlardan, ilkez kapak açılmış 2000 model Honda ya kadar her şey var. Hele o 1,4 ies conta yakan araba yokmu. Su kanalları kirecten tıkanmış.
https://www.youtube.com/channel/UC_U8k7S7aR0bKZZGYarQvgw
 
Öyle ara ara bir kez ikikez yaparak belli olmuyor. Arabanın normal şehir içi 9 litre ortalaması var. Benim 7,2 litre . 27000 km de bu 1250 lira tasaruf demek. Bir çep telefonu parası ..

Ayrıca, bunun debriyajı , freni, lastiği var. Motorun 4000 devirden sonra 8 kat yaşlanıyor. Aynı şekilde, lastikler 120 de 4 kat çabuk eskiyor.

Ben bitik bir debriyajı 20000 km dir kullanıyorum. debriyaj bitik olmasına rağmen sağlıklı kullanabiliyorum. 1200 lira tasaruf yaptım debriyajdan.
Gazladığına değdikten sonra o kadar da olsun artık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yıllarca yollarda gördüğümüz arabaların, motorlarını açıp, tüm çıplaklığı ile gösteren bir kanal buldum. Motorları incelemek için güzel bir kanal. Tavsiye ederim. LPG tarafından eritilen pistonlardan, ilkez kapak açılmış 2000 model Honda ya kadar her şey var. Hele o 1,4 ies conta yakan araba yokmu. Su kanalları kirecten tıkanmış.
https://www.youtube.com/channel/UC_U8k7S7aR0bKZZGYarQvgw
Çok güzel kanala benziyor abi iyi oldu paylaştığın
 
GM'de satış adeti ve karlılığı açısından başarısız olduğu düşünülerek PSA grubuna satılan Opel'in zaten satılır satılmaz lüks segmente adım atması ticari açıdan büyük hata olurdu. Böyle bir pazarlama ve üretim anlayışı yok zaten.. Belirtildiği gibi önce kısa vadede orta sınıf olarak belirlenen modellerin üretimine ağırlık verilip imaj ve karlılık toparlandıktan sonra böyle girişimler yapılır. Yürümeye başlamadan koşmaya çalışmak olmaz.
Psa; halk arabası bandından kendini çıkaran Vw nin pazar payını opelle kendine çekebilir(alman mühendisliğinde üretilen ulaşılabilir halk arabası).Sorunlu-zarar eden marka imajını toparlaması ancak böyle olabilir gibi geliyor bana.Skoda-Seat klasmanında araba üreten Psa markası olarak yoluna devam edebilir mesela
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Psa; halk arabası bandından kendini çıkaran Vw nin pazar payını opelle kendine çekebilir(alman mühendisliğinde üretilen ulaşılabilir halk arabası).Sorunlu-zarar eden marka imajını toparlaması ancak böyle olabilir gibi geliyor bana.Skoda-Seat klasmanında araba üreten Psa markası olarak yoluna devam edebilir mesela
Kesinlikle.. Ama ben opel'in skoda ve seat'tan daha ustun modeller urettigine inaniyorum. En azindan altyapisal olarak ve uyguladiklari bazi teknolojiler acisindan. Eger psa, opel'e gerekli ozeni gosterirse vw'den bile basarili olabilme ihtimali var diye dusunuyorum. Ama bunun icin cok calismalari lazim oyle 3-4 senede olacak is degil bu.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...