Yoütüb’de geçildik

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan eemfatih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Daha önce farklı bir başlıkta da söz etmiştim. Bu durumun önlenmesi için diğerlerinden farklı bir şeyler yapmak gerekiyor. Şu anda bu işi yapanların hepsinde yöntem ve içerik aynı, sadece tarz farklı. Keşke Sinan biraz daha teknik detaylardan, incelediği aracın mühendisliğinden de bahsetse. Sadece aracın görünen yerlerinden değil görünmeyen yerlerinden de bahsedilse mesela aracın altını, süspansiyon sistemini, bağlantı noktalarını incelemek gibi. Mesela Sinan'ın ağabeyi (adını unuttum) birlikte çektikleri videolarda tasarımla ilgili çok iyi yorumlarda bulunuyor ve onun olduğu videoları özellikle ve dikkatle izliyorum. Bu bile benim için bu kadar fark yaratmışken daha köklü değişiklikler izlenme sayıları açısından rakiplere karşı tartışmasız üstünlük getirecektir.
 
Olay abone ile bitmiyor. Abone olanın izlemeside lazım ..

Mesela Fahir : 51.343.375
Doğan : 19.536.123
Otopark : 54.548.064
Otomobil dünyam : 66.416.287
Yani Doğan kabak üyesi bol olabilir ama kim izlemiş... Şu an en çok izlenen kişi abone sayısı az olan Otomobil dünyam, Oda 66 milyon izlenmiş..

Birde şu var. İzleyen kişinin izleme süresi. Sallıyorum Fahir 1 milyonluk mercedes videosu .. Adam başlığa bakıp giriyor, olayı idarak edip çıkıyor. Viodenun izlenmes süresi 15 saniye ise işe yaramaz.

Bakın Tesla şampiyonu Bjorn Nyland 63 bin abonesi var izlenme süresi Doğan Kabakdan fazla : 28.155.320 .

Arkadaşlar Youtube abone sayısı kriter olmakdan çıktı..
 
Abone kasma taktikleri:
Başlık: Mercedes S incelemesi ---- 1.5 Milyonluk İnanılmaz Mercedes S inceledik Ferrari Testi --- Ferrari ile caddede gazladık millet nasıl bakıyor

Çekiliş: Bu çekilişe katılmak için bütün hesapları takip edip her yerde paylaşın 88 arkadaşınızı etiketleyin...

Farklı içerikler: Şahin mi Bugatti mi?
300K abone olursak video gelir...
 
Son düzenleme:
Buda 4 kanalın istatistikleri..
Ben 4 dünede üyeyim. 4 dünüde severim. Bir haftada Otoparkın yayınladığı iki video kesmez. Böyle yerli yabancı 30 otomobil kanalına üyeyim ben. Ama bu rakamlar önemli. Neden çünkü lansmana adam çağırmıyorlar sonra. Volvo Lansmanına Otopark gidemiyor sonra.
https://socialblade.com/youtube/user/otoparkcom
https://socialblade.com/youtube/user/dodoeskabak
https://socialblade.com/youtube/user/otomobildunyam34
https://socialblade.com/youtube/user/carviser
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Daha önce farklı bir başlıkta da söz etmiştim. Bu durumun önlenmesi için diğerlerinden farklı bir şeyler yapmak gerekiyor. Şu anda bu işi yapanların hepsinde yöntem ve içerik aynı, sadece tarz farklı. Keşke Sinan biraz daha teknik detaylardan, incelediği aracın mühendisliğinden de bahsetse. Sadece aracın görünen yerlerinden değil görünmeyen yerlerinden de bahsedilse mesela aracın altını, süspansiyon sistemini, bağlantı noktalarını incelemek gibi. Mesela Sinan'ın ağabeyi (adını unuttum) birlikte çektikleri videolarda tasarımla ilgili çok iyi yorumlarda bulunuyor ve onun olduğu videoları özellikle ve dikkatle izliyorum. Bu bile benim için bu kadar fark yaratmışken daha köklü değişiklikler izlenme sayıları açısından rakiplere karşı tartışmasız üstünlük getirecektir.
Bunu da benzin tv yapıyor
 
Arkadaşlar Google sineğin yağını sıkıyor, denetleme mekanizmaları çok gelişti artık. İçerik kalitesi önemli, abone olmak iş değil ki. Abone sayısına odaklanıyorsanız hitap etmeniz gereken kitle belli zaten, Enes Batur bu işin en bariz örneği. Sinan canlı yayında söylemişti, biz araba sattırıyoruz diye. Otomobil yayıncılığında bence kriter budur. İnsanlar senin kanalına gelip bir otomobil ile alakalı fikir sahibi olup, satın almaya karar veriyorsa işini başarıyla yapıyorsun demektir.

"Gece kulübüne önce Tofaş'la, sonra Maserati'yle gittik" videosunun bence ne firmalara bir yararı var, ne sektöre, ne de son kullanıcıya. Ama Karsan Jest videosu direk satışa etki eder.

Tabi değişik içerikler gelebilir, gelmeli de. Keşke Tuğberk ayrılmamış olsaydı da, Ne Nedir köşesi de Otopark için üretilseydi. Bence çok özgün içerikler üretiyorlar, takip ediyorum sürekli.
 
Açıkçası bu işi yapanlar dahilinde arkadaşların da yorumlarında katıldığım bir husus var ki o da ' otomobil sattırabilmeyi başarmak ' mevzusu. Yaptığı her karşılaştırmada Leon'u yükseltip, bildiği tek kelime olan ' ben bir problemle karşılaşmadım ' lafıyla ne Eren Tekin'in, ne her yaptığı testte katalog özelliklerini anlatır gibi otomobili tanıtıp potansiyel müşteride hala soru işaretleri bırakan Fahir Bey'in, ne de işi zaten baştan beri şov amaçlı içerik üretmek olan Doğan Kabak'ın otomobil sattırabilmek adına içerik ürettikleri, müşteriyi ikna ettikleri falan yok. Sıradan tüketiciler olarak biz bile hangisinin otomobil sattırabilme potansiyelinin yüksek olduğunu anlayabiliyorsak bunca otomobil firması da anlıyordur muhakkak.
 
İlginç istatistikler var. 500 bin ve üzeri izlenmiş videoların tamamında And var
Scirocco Sinan ve And'ın birlikte çektiği 503 bin izlenen tek video. Tabi bu videolar oldukça eski (1 yıl - 3 yıl arası), belli verilere ulaşmak ve daha detaylı analiz edebilmek için gereken detaylar elimizde mevcut değil. Bounce rate vb..
Ayrıca ulaşılabilir otomobiller süper sport ve egzotik otomobillere kıyasla çok daha fazla izlenmiş. En çok izlenen video Bajaj quote (681 bin)
Doğan Kabak'ın çektiği lüks otomobil videoları çok daha fazla izlenmiş. Honda NSX en fazla izlenen videosu (1 milyon 72 bin) Ki içeriği çok zengin değil
Otopark'ın çektiği NSX video'su ise 78 bin izlenmiş. Tag ve başlık bile bir çok şeyi tek başına etkiliyor
Otopark çok daha özgün içerik üretiyor, kullanıcıya daha yararlı bilgiler aktarıyor. Ancak Doğan Kabak daha fazla para kazanıyor :)
Doğan Kabak işin şov kısmında ki insanların ilgisini çeken de bu.
 
Son düzenleme:
diğer youtube kanallarını kötülemek istemem ama çoğu, youtube tabiri ile 'primcilik' yapıyor. örneğin '1 MİLYONLUK BMW ALDIM YANLADIM (PATLADIM) :(:( o_Oo_O' gibi... otopark.com bunu yapmıyor.
başka bir hususta diğer kanal sahipleri, lansmanda 10km bile kullanmadığı aracı test başlığında paylaşıyor. ama otopark.com bunu da yapmıyor. o vidyoyu ilk sürüş diye lanse ediyor ki doğru olanı da budur.
böyle böyle sıralanır. Fahir beyin en çok abone kastığı (youtube tabiri buda) vidyo 1 milyon dolara araba aldım vidyosudur halbuki alakası yok. youtube için başlık çok önemli. sen öyle saçma sapan başlıklar koymazsan, Türk youtube kitlesi maalesef o vidyoyu açmıyor. tıpkı teknoseyir-webtekno gibi. oysa teknoseyir çok çok daha iyi bir kanal. ama yıllardır bi yükselemediler. otopark.com'da aynı kaliteye sahip bir kanal. biz bozulmasını yada diğerleri gibi olmasını isteimyoruz. Sinan Abi'de bizimle aynı fikirdedir diye umuyorum.

ancak doğan abinin yaptığı gibi işin biraz şov kısmı da lazım. arada sırada izlerim doğan abiyi hakkını yememek lazım. yalnız fahir bey kesinlikle bana hitap etmiyor.
benzin tv ve otopark'ı tek geçerim.
 
Buda 4 kanalın istatistikleri..
Ben 4 dünede üyeyim. 4 dünüde severim. Bir haftada Otoparkın yayınladığı iki video kesmez. Böyle yerli yabancı 30 otomobil kanalına üyeyim ben. Ama bu rakamlar önemli. Neden çünkü lansmana adam çağırmıyorlar sonra. Volvo Lansmanına Otopark gidemiyor sonra.
https://socialblade.com/youtube/user/otoparkcom
https://socialblade.com/youtube/user/dodoeskabak
https://socialblade.com/youtube/user/otomobildunyam34
https://socialblade.com/youtube/user/carviser
4 dünüde değil 4'ünü de
 
Doğan'ın filmlerini Otopark'tayken de beğeniyordum. Hala keyifle izlenir içerikler üretiyor. Fahir'in sunumu da fena sayılmaz ama tık-tuzağı başlıklarından iyice tiksinmeye başladım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
@fatih yavuz 'un dediği gibi. Kaliteli içerikler az izleniyor.

TeknoSeyir-webtekno örneği oldukça uygun. TeknoSeyir gayet kaliteli yayınlar yaparken, diğerleri çakma iphone alıp çiğköfte sürmeli telefon parçalama keyfi diye videolar yapıyordu. İzlenmeye bakarsak o parçalama videoları çok daha fazla izleniyordu.
TeknoSeyir'in otomobil ayağı OtoSeyir'de bilgi içerikli ama işin teknik boyutuyla ilgilenen kısma hitap eder ancak.
Milyonluk araba aldım, makas atarken gitar çaldım, yanlama çelınc yaptım gibi abuk subuk içerikler Türkiye'nin youtube kitlesine hitap ediyor.

Gündelik araçların daha çok izlenmesi şaşılacak bir şey değil.
Alfa Romeo 4c ile Toyota Corolla videosu yakın zamanda yayımlanmıştı otopark'ta (4c daha önceydi), Corolla çok kısa sürede geçti, ki Corolla testi cidden kötü bir testti, izleyememiştim. Supersportları, egzotik araçları izleyecek kişiler ya bu kanalların daimi takipçileri yada o araçlara özel ilgisi olan kişiler oluyor. Ama Corolladır, Meganedır vs.dir videolarını hem bu üstte saydıklarım izliyor hemde o aracı almayı düşünenler izliyor.

Youtube trendlere takıp Türkiye kitlesinin ne hâlde olduğu, hangi yaş seviyesinde olduğu tahmin edilebiliyor.
 
Akşam bunun için başlık açılmıştı, uçmuş. @Berkin ?

OTOPARK'ın bunun gibi bir şey için konu sileceğini düşünüyor musunuz gerçekten?

Konu yanlış yere açılmıştır, o yüzden uçmuş olabilir. Benim bilgim yok.

Birde, yukarıda zaten yeterince yazılmış. Abonelik sayısının OTOPARK'ın büyüklüğünü gösterme gibi bir imkanı yok. Aylık olarak sitemizde sahip olduğumuz milyon sayfa gösterimleri, tüketicide oluşturduğumuz güven olarak diğerlerinden farklıyız.

Yoksa biz bilmiyor muyuz gidip izlenmeleri katlamayı, clickbait başlıklar atmayı :)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar,
Gereksiz yere üzmeyin kendinizi, burada bu işi yapan 4 5 mecrayız . Herkesin tarzları farklı, izlenme süreleri, kitlesi farklı. Ortak kitle tabi ki çok var ama markalar sadece aboneye bakmıyor. Biz Motulla yol hikayesi yapıyorsak bizde başka bir hava buldukları için yapıyorlar. Devlet meselesi haline getirmeye gerek yok. Çekeriz youtuber bebeyle bir video olur biter :)))
siz 1 ocakta gelecek videoya odaklanın :D:D
 
İlginç istatistikler var. 500 bin ve üzeri izlenmiş videoların tamamında And var
Scirocco Sinan ve And'ın birlikte çektiği 503 bin izlenen tek video. Tabi bu videolar oldukça eski (1 yıl - 3 yıl arası), belli verilere ulaşmak ve daha detaylı analiz edebilmek için gereken detaylar elimizde mevcut değil. Bounce rate vb..
Ayrıca ulaşılabilir otomobiller süper sport ve egzotik otomobillere kıyasla çok daha fazla izlenmiş. En çok izlenen video Bajaj quote (681 bin)
Doğan Kabak'ın çektiği lüks otomobil videoları çok daha fazla izlenmiş. Honda NSX en fazla izlenen videosu (1 milyon 72 bin) Ki içeriği çok zengin değil
Otopark'ın çektiği NSX video'su ise 78 bin izlenmiş. Tag ve başlık bile bir çok şeyi tek başına etkiliyor
Otopark çok daha özgün içerik üretiyor, kullanıcıya daha yararlı bilgiler aktarıyor. Ancak Doğan Kabak daha fazla para kazanıyor :)
Doğan Kabak işin şov kısmında ki insanların ilgisini çeken de bu.

Doğan abinin kanal çok yeni tabi ama şuan gelirimiz ondan yüksek
 
Doğan abinin kanal çok yeni tabi ama şuan gelirimiz ondan yüksek

Video başına görüntülenmeye bakarak yazmıştım ancak izlenme süresini atlamışım. Bu durumda Otopark'ın gelirleri daha yüksek. Doğan Kabak'ta video başına görüntülenme rakamları çok yüksek ancak belli ki hemen çıkma oranı da çok yüksek :)
Doğan : 19.536.123
Otopark : 54.548.064
 
OTOPARK'ın bunun gibi bir şey için konu sileceğini düşünüyor musunuz gerçekten?

Konu yanlış yere açılmıştır, o yüzden uçmuş olabilir. Benim bilgim yok.

Birde, yukarıda zaten yeterince yazılmış. Abonelik sayısının OTOPARK'ın büyüklüğünü gösterme gibi bir imkanı yok. Aylık olarak sitemizde sahip olduğumuz milyon sayfa gösterimleri, tüketicide oluşturduğumuz güven olarak diğerlerinden farklıyız.

Yoksa biz bilmiyor muyuz gidip izlenmeleri katlamayı, clickbait başlıklar atmayı :)
Daha önceden konular habersiz
silindiği için düşünmüyorum diyemem. Konu yanlış yere açılmışsa bile, @alfhonso öncekilerde olduğu gibi konunun yanlış yere açıldığını, doğru yere taşındığını belirtirdi sanıyorum.
 
Entertainment için diğer youtube kanalları izlenebilir ancak ne zaman ki yıllarca emek verip çalıştığın parayla bir araba almaya karar verirsin o zaman aklında soru işareti bırakmayan bir inceleme ararsın, 2 seferdir otopark'ın incelemesini baz alarak araba aldık ve hiç pişman olmadık.Önemli olan otopark'ın araba aldırabilmesi ve bence firmalarda bunu anlıyor artık.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...