Direksiyon tutuşuyla ilgili olan video hangisiydi? :)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Vücuttaki uzuvların direksiyon ve pedallara uzanma, doğru hareket ettirebilme noktasında yapılması gereken kriterler bellidir burası doğru. Fakat herhangi bir otomobilin içine geçip, ' böyle olması gerek ' diye video çekip koymak saçma. Böyle olması gerek diye gösterilen hareketlerin her otomobili kapsayan bir genel geçer yanı yok ki. Adam spor koltuklu, spor sürüşe odaklı, ideal sürüş pozisyonunu ayarlamada çok rahat hareket edebileceğin otomobil dünyasının en pahalı markalarından biri olan Porsche'nin içine geçmiş, böyle ayarlarsanız ideal olur diyor. Hadi bunun aynısını direksiyonunda derinlik yükseklik ayarı olmayan yahut olsa da koltuk ayarlamasında sıkıntı olan sıradan bir b segmentin içine geçip uygulayalım. Aynı sonucu alacağımıza kaç kişi inanıyor ?

Bu hususta olması gereken kriter belli olsa da iş pratiğe döküldüğünde işler öyle gerçekleşmiyor her markada. Eski aracım c4'ün koltuk yükseklik ayarı hiç yeterli değildi ve kamyoncu gibi yukarıda gidiyordum en aşağı indirsem bile. Bu beni virajlarda çok fazla sallıyor, direksiyon hakimiyetimi kuramıyordum. Mecburen sırtlığı geriye indiriyordum. Aynı ayarı focus'a geçince yaptığımda ise fazla geliyordu. Sırtlığı daha dik ayarlıyorum. Yani kriter belli olsa da pratikte ayarlamalar öyle olmuyor. Bazen uygun direksiyon hakimiyetini yakalamak için daha farklı kombinasyonlar denenmek zorunda kalınabiliyor.
 
Son düzenleme:
Kusura bakma hocam başlık biraz kirlendi.. Sinan hangi testte bunu anlattı hatırlayamadım açıkçası. En iyisi kendisini etiketlemek. Görünce kendisi de hatırlıyorsa cevap verecektir @sinan

Estağfirullah :) benimki latife :)
En baştaki video gayet yeterli zaten de Sinan abinin videoyu bulamazsam çatlarım artık :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Estağfirullah :) benimki latife :)
En baştaki video gayet yeterli zaten de Sinan abinin videoyu bulamazsam çatlarım artık :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hatırlayamadığım için bende merak ettim. Bakalım, kendisi görürse ve hatırlarsa söyler diye tahmin ediyorum :)
 
İdeal sürüş pozisyonu insandan insana değişmiyor aslında sadece direksiyonun yüksekliği yakınlığı ve koltuk ayarı değişiyor.Optimum bir sürüş için nasıl ki arabaların optimum verimli olduğu aralık belliyse insan vücudunun da öyle.

Kendinizi rahat ettiğiniz pozisyon değil genel geçer dirsek,diz,boyun açısının olduğu kullanış doğru aslında.Yani kolunuzun rahat dizinizin rahat olduğunu hissettiğiniz pozisyon aslında yanlış ve uzun süreli kullanımda rahatsızlık verici olabilir.O pozisyona alıştığımız için bünyeniz farketmeyebilir ama ileride çıkacak rahatsızlıklara zemin hazırlar.
Dolmuşçuların sağ omzunun sol omzundan daha aşağıda durması, taksicilerde sağ dirsek kireçlenmesi ve iki omuzun deformasyonu gibi klasik örnekler verilebilir.
Hocam sürücü oturuş pozisyonunda genel kıstas hareketlerin kısıtlanmaması zaten. Her yarış sürücüsünün bile oturuş pozisyonu farklı, kimi pedalları totosundan yukarda konumlattırıyor, kimi taburede oturur gibi oturuyor. Ben demiyorum ki E46cı dayılar gibi koltuğu en arkaya alıyorum, sırtı yatırıyorum, elim direksiyonun üstünde, dirseğim de ortadaki kolçağa dayalı diye. Genel geçer kurallar var, bu doğru, ama herkese aynı, tek bir kural yok. Demek istediğim bu. Yoksa dediklerinde haklısın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Arkadaşlar temel oturma pozisyonu @DouglasAdams ın dediği gibi standarttır. Günümüz araçları ekstra olarak bize yukarıda veya aşağıda oturarak görüş açıları vb. konularda daha iyi yardımcı oluyor o kadar. Eski arabalarda direksiyon ayarı yoktu ve koltuklar da sadece ileri ve geri gidiyordu. Sırt ayarı bile daha sonra geldi. Yükselik olarak ise orta karar bir seviyeye getirdiklerinde herkes için geçerli oluyordu. Kişisel tercihlere göre sürüş pozisyonu alçak veya yüksek olabiliyor, o rahatlık var şimdiki araçlarda.

Birkaç örnek verecek olursam:
Ben de arabayı ideal dedikleri şekilde dik kullananlardanım. Arabaya daha iyi hakim oluyorum. Ama kilo sebebiyle direksiyonu çok aşağı indirirsem hakimiyet sorunları yaşatıyor, o yüzden çoğu arabada en yukarıda oluyor direksiyonum. Gel gelelim benim arabada direksiyon ayarı yok :D Ama koltuk yükseklik ayarı var. İdeal sürüşümü bulabilmem için koltuğu bayağı bir yukarı kaldırmam gerekiyor. Araba içerisinde savrulma pahasına bunu yapmak durumunda kalıyorum.
Babam ise eskiden koltuğu dik ayarlardı. Yaş ilerledi ve farklı farklı bel ve sırt hassasiyetleri nedeniyle şimdi koltuğu neredeyse yatar konuma getiriyor ve öyle rahat ettiğini söylüyor. İdeal olmadığını kendi de biliyor ama direksiyonun yükseklik ve derinlik ayarlarıyla bir derece durumu kurtarıyor.
Yine kendimden örnek vereyim. Yıllarca dik ve düz konumda araba kullandığımı zanediyordum. Ta ki İngiltere'ye gidene kadar. Sağdan direksiyonlu bir arabaya geçip kapıyı kapattığımda resmen arabanın içinde sıkıştım. Meğer en başından beri çok hafif sola kaykılarak araba kullanıyormuşum da haberim yokmuş :)

Şimdiki çoğu araçta herkesin küçük detaylarla kendine göre ideal pozisyonu bulma imkanı var. Ama nizami olarak nitelendirilen pozisyonda dikkat edilmesi hususlara herkesin dikkat edip kendini alıştırmasını ben de tavsiye ederim. Özellikle direksiyonu ani olarak sağa sola döndürebiliyor ve bu sırada sırtımızla koltuktan destek alabiliyor olmalıyız, pedallara koltukta hafifçe kaykılmaya gerek kalmadan basabilmeliyiz. Kolları bacaklarına göre çok daha uzun olan biri, koltuk yatıkken bu şekilde hakim olabiliyorsa, buyursun yatırsın koltuğunu ona bir şey diyemeyiz :D
 
Burak Ertemin videosu bayağı bilgilendirici cidden doğru olması gereken o ama ben de tam olarak o pozisyonda kullanamayanlardanım. Dizlerim o kadar kırık olmuyor, koltuğum o kadar dik değil daha hafif yatar vaziyette, koltuk en altta ama bileklerim direksiyonun üstünde buluşuyor ve sırtım koltukta destek alıyor. Ben böyle rahat ediyorum, gazlarken veya ani direksiyon hareketinde şu ana kadar hiç sıkıntı yaşamadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bende bi türlü dizlerimi kiramiyorum. Sanirim yillardir aliskanlik oldugu icindir..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...