Yazılımlar Zarar Veriyor Mu ?

Biz çok kullandık yazılımlı.Zarari vardır tabide öyle çok bi Zarari olmaz. Fabrika yapardı biraz saçma geldi :) modifiye sonuçta fabrika daha fazla güç yapıpda satabilir oda maliyet demek.
 
Fabrikada neden bu idlemi yapmiyor cunku cogu avrupa ulkelerinde araclar emisyona gore vergilendiriliyor yazilim emisyonu artiricagindan dolayi ust vergindilimine girmesi onun icin satilmama sevebidir
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist
Fabrikada neden bu idlemi yapmiyor cunku cogu avrupa ulkelerinde araclar emisyona gore vergilendiriliyor yazilim emisyonu artiricagindan dolayi ust vergindilimine girmesi onun icin satilmama sevebidir
arkadaşın söylediklerine ek olarak ekonomi yazılımı yapıldığında öyle çok ta zarar vermez. emisyondan dolayı kısılan motor gücünü ortaya çıkarmak çok sorun teşkil etmez. her şeyin aşırısı zarar. tadında bırakmak gerek
 
arkadaşın söylediklerine ek olarak ekonomi yazılımı yapıldığında öyle çok ta zarar vermez. emisyondan dolayı kısılan motor gücünü ortaya çıkarmak çok sorun teşkil etmez. her şeyin aşırısı zarar. tadında bırakmak gerek
Tabi tadinda birakmak gerek ama bizde 2014 toyota corolla 90 bg otomatik var cekisi artirmak icin yapmak zorundayi hissediyoruz babama danistam yapicaksan yaptiralim ama birsey olursa mahvederim dedim bisey diyemedim daha
 
Tabi tadinda birakmak gerek ama bizde 2014 toyota corolla 90 bg otomatik var cekisi artirmak icin yapmak zorundayi hissediyoruz babama danistam yapicaksan yaptiralim ama birsey olursa mahvederim dedim bisey diyemedim daha
o da biraz risk almak biraz şans işi. ben de yaptıracağım kendi aracıma ama garanti süresinin bitmesini bekliyorum.
 
Yazılımın espirisi turbo basıncı ve yakıt beslemesinin yeniden programlanmasıdır. Günümüzdeki turbo beslemeli araçların turboları %30 ile %60 arasında bir verimle çalışması için programlanmıştır bunun sebebi turbo ömrünü uzun tutmak. Turbo nun basıncı ve yakıt besleme oranlarının arttırılması beygir ve tork elde getiriyor ve götürdüğü şeyler de bir hayli var. Mesela turbo ömrü yukarıda bahsettiğim ortalama %40-50 verimle çalışan turbo %80-90-100 verimle çalışmaya başlıyor ve turbo ömrü kullanıma bağlı olarak azalıyor basınç arttığından motor hortumları manifold vs. orjinal basınçlara göre tasarlandığından bu parçalarda da ömür kısalıyor ani bozulmalar meydana gelebiliyor.
 
ahahah sana niye yürüyeyim kanka sen baştan girdin işe benim hedefimde pistonun nasıl bir şey olduğunu bilmediği halde yılların motorcusu gibi yazılım atıp triplere girenler var, sen yüklü 1.7 ye radyatör takıp roll a gönderen adamsın yerim seni
intercoolerla radyatör patladı dönüşte
 
turbo basıncını arttırıyor hem aşınma hem yakıt odasındaki yanma sıcaklığı artıyor siz düşünün zarar veriyor mu diye?
 
Bence verir sonuçta aracın tüm mekanik aksamı o ısıya basınca ve dirence göre ayarlanmıs sen yazılım atıp yüksek beygir alınca motor parçaları daha yüksek dirence maruz kalacak uzun vadede (100k ve üzeri km) sıkıntı çıkarabilir ve büyük masraflarla uğraşabilirsiniz motor bitirme gibi
 
Bazen fabrikada aynı motoru düşük beygir ve torkla çıkarıyorlar.

Örneğin BMW 116d ile 118d (E87) aynı, sadece yazılım farklı. Bu durumda sonradan 116d yi 115 beygirden 143 beygiri getirmek zararsız.

Tabi üreticilerin koyduğu sınırları aşanlar bunun bedelini ödemek zorunda kalabilirler. Özellikle debriyaj, vites, turbo, vs.

Bu sebepten dolayı 100.000 km üstünde araçlarda çip satıcıları garanti vermez.
 
Ama birsürü yazılımlı araç var adamlar herkesi tokatlıyo yazılımın keyfi bambaşka 2.0 focus ile evoque tokatladığımı bilirim tabi o zamanlar yazılım vardı ama ne yazıkki babam serviste söktürmüş yazılımı ve 136 hp olarak devam ediyoruz araçta 94 binde
 
@kerpetenemir evet aynen dediğim gibi babam servise gitmiş ve ordaki ustalar bunun yanlış olduğunu söylemişler babamda onlara güvenip hiç haberimiz olmadan eskiye çevirmiş yani söktürmekten kastım araca bir kücük çip yerleştirmişlerdi onu söktürmüş kodlamayıda eskiye çevirdiler orjinal olana maliyetide 265 tl tuttu kdv dahil :)
 
Bazen fabrikada aynı motoru düşük beygir ve torkla çıkarıyorlar.

Örneğin BMW 116d ile 118d (E87) aynı, sadece yazılım farklı. Bu durumda sonradan 116d yi 115 beygirden 143 beygiri getirmek zararsız.

Tabi üreticilerin koyduğu sınırları aşanlar bunun bedelini ödemek zorunda kalabilirler. Özellikle debriyaj, vites, turbo, vs.

Bu sebepten dolayı 100.000 km üstünde araçlarda çip satıcıları garanti vermez.
2motorda da farklı parçalar vardır 115hp olan arabaya 143lüğün parçasını kullanmazlar bunlar maliyet.
Aslında demek istediğiniz bazı ülkelerde sınırlamalardan dolayı üreticiler yazılım ile motoru kısıtlıyorlar onu açıyorlar o ayrı bir konu Amerikadaki modeller halen farklı güç değerleri ile satılmaktadır.
 
2motorda da farklı parçalar vardır 115hp olan arabaya 143lüğün parçasını kullanmazlar bunlar maliyet.
Aslında demek istediğiniz bazı ülkelerde sınırlamalardan dolayı üreticiler yazılım ile motoru kısıtlıyorlar onu açıyorlar o ayrı bir konu Amerikadaki modeller halen farklı güç değerleri ile satılmaktadır.
E87 deki 116d ile 118d turbosuna kadar aynı motor. Bunu her BMW seven veya bilen kişi teyit eder.
 
valla hala şöyle konuları gördükçe gülüyorum, cevaplar %90 şöyle olur orjinalciler hız vs. tutkusu olmayanlar Yazılım aroboyo çoh buyuk zoror verür oda neymüş ne gerok var. Sevenlerde ya veriyoda işte şöyle böyle. Ya veriyor tabiki vermemesi hata ancak tabiki herkesin kendi zevki, doğru düzgün iyi biyerde yaptırılırsa bilinçlide kullanılırsa güzel sonuçlar alınır. Her halukarda zararı vardır ancak alınan keyfe zevke değer kişiden kişiye değişir, ama yok gerek yok felan yazmış birileri yani sizene arkadaşım araç adamın değilmi istediğini yaptırır demek gerek bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kagan
E87 deki 116d ile 118d turbosuna kadar aynı motor. Bunu her BMW seven veya bilen kişi teyit eder.
Aynı olay F20 ve F30 serilerinde de var. Makyaj öncesi 116i ve 118i nin, 316i ve 320ied nin tüm motor parçaları aynı. Tek farkları 18i ve 20ied nin downpipeları bir tık daha büyük diğerlerine göre.
 
:)zararlıdır zararlı olmaması için malzemeleri (pistonları süspansiyonları falan) değiştirirsek zararlı olmayabilir