bu şartı kafadan silin derimHocam oluyor öyle trafik.,
Çekilmez mi, tabiki çekilir menul o trafikte de... ama yani aracın o zaman bambaşka bir avantajının olması lazım ki fedakarlık etmeme değecek.. mesela cidden az yakabilecek bir turbo benzinli olur, bastınmı zıpkın gibi gidip, güzel dönüp, tümseklerden pamuk gibi geçen... o zaman katlanılır .. abartmış olabilirim ama siz anladınız
Aslında kiralama en mantıklı iş...
Her test sürüşünden sonra kendi kendime sorduğum sorudur bu... niye kiralayıp bu 10dk da aracın herşeyini anlmaya kasıyorum diye..
Dediğinizi yapıcam, 1 serisi için 1-2 günlük kiralama deneyeceğim, herşey o şekilde belli olur..
Bir bakayım haftasonu genel ergonomim nasıl olacak kabinde ..makul gibi olursa bakıcam kiralıklara
Yanlış yazmışım... makul yakabilecek diyelimbu şartı kafadan silin derim![]()
Doktor gel 10kmlik yolu yeri gelsin 1 saatte git, o zaman yine yaz arabayla arandaki bağ diye.Evde hem manuel hem otomatik araba var.Manuel arabayı tek geçerim.Arabayla arandaki bağı servotronic miş oymuş buymuştan önce hissiyat aranıyorsa manuel tercih edilmeli bana kalırsa
+1Doktor gel 10kmlik yolu yeri gelsin 1 saatte git, o zaman yine yaz arabayla arandaki bağ diye.
İstanbul gibi yerde, hemde yılda 40 bin km falan... Maceraya gerek yok bence.
Bostancı'ya gittiğimde neredeyse devamlı İDO'yla gidiyorum (bayadır gitmedim, kâr etmiyor diye günde 4 sefere düşürmüşler. Ulaşımı özele verirsen böyle istediği gibi at koştururlar işte... neyse onun yeri burası değil) ama, arabayla gittiğimde Bostancı'dan Bakırköy'e e5'ten birinci köprüden 3 saatte geldiğim oluyor, 35 km yol. Ne bağı Allah aşkına?![]()
Dediğim gibi hocam golf'ten sonra beklentilerinizi karşılayacak araç c+ veya d segment olur. 1 serisini test edip düşünmelisiniz. Dizelin 5,5 yaktığı yerde tfsi 150'liğin 7 yakması pek mümkün değil. En iyisi 1 serisi için test sürüşü yapmayı deneyin, olmadı kiralayın. Zaten 1 serisi haricinde d segment çıkmadığınız sürece de golf'ü satmanıza gerek yok.Yani aslında C segmenti olupta bu kriterlerin hepsini birden daha yukarı çıkacak bir araç yok gibi... o yüzden birşeylerden vazgeçmekte lazım diye düşünüyorum artık .. ama yani gün içinde 3 saat hem trafik hem otoban sürüşündeyim.. neredeyse 185km yok yapıyorum her gün ... konfor, izloasyon desem, o otobanda o da lazım .. performans desen, o Golf kadar olması en azından şart.. belklentim daha fazla ama Astra olmadıktan sonra onda da yol almak zor... koltuğu, süspansiyonun da düzgün olması şart ki yine mesafe uzun ve yani dAha düşmenin anlamı yok ...
O temizlikte.Mondeo bulmak zor olabilir.,,zaten 2nci elde de fazla yok... ama takip edicem ...
Haftasonu Borusan Avcılar a gidip, bir bakayım 1 lere...
Benim ortalama tüketimim 5.5 civarı ...şehir içi kullanım ve otobanda 130 sabit.. ara sıra biraz üstüne çıkıp inmeyele aldığım değerler.. bu koşullar 150lik Tfsi ların 7 yakacağını bilsem, A3 bakarım aslında ama emin olamıyorum ..
Hocam ido muhabbeti farkli konu. Peder 10 senenin ustunde orada calisti. Devlete gectikten sonra hep kendi adamlarini koydular sonra kazalar meydana geldi iste. En son satildimi noldu bilmiyorum artik bela heriflerDoktor gel 10kmlik yolu yeri gelsin 1 saatte git, o zaman yine yaz arabayla arandaki bağ diye.
İstanbul gibi yerde, hemde yılda 40 bin km falan... Maceraya gerek yok bence.
Bostancı'ya gittiğimde neredeyse devamlı İDO'yla gidiyorum (bayadır gitmedim, kâr etmiyor diye günde 4 sefere düşürmüşler. Ulaşımı özele verirsen böyle istediği gibi at koştururlar işte... neyse onun yeri burası değil) ama, arabayla gittiğimde Bostancı'dan Bakırköy'e e5'ten birinci köprüden 3 saatte geldiğim oluyor, 35 km yol. Ne bağı Allah aşkına?![]()
Doktor gel 10kmlik yolu yeri gelsin 1 saatte git, o zaman yine yaz arabayla arandaki bağ diye.
İstanbul gibi yerde, hemde yılda 40 bin km falan... Maceraya gerek yok bence.
Bostancı'ya gittiğimde neredeyse devamlı İDO'yla gidiyorum (bayadır gitmedim, kâr etmiyor diye günde 4 sefere düşürmüşler. Ulaşımı özele verirsen böyle istediği gibi at koştururlar işte... neyse onun yeri burası değil) ama, arabayla gittiğimde Bostancı'dan Bakırköy'e e5'ten birinci köprüden 3 saatte geldiğim oluyor, 35 km yol. Ne bağı Allah aşkına?![]()
Haklısınız da abi 18 km lik yolu 2 saatte gittiğim oldu yine de aramadım.Haa bu sürekli olsa koyardı haklısınız.40 bin km görmemişim o kadar km için otomatik ş içi için hayat kurtarıcıdır haklısınız+1
Aydınevler-Merter arası 1. köprüden 3,5 saatimi bilirim. Trafikte arabadan inip ayaklarımı açtığım olurdu. Sabah Aydınevler-Libadiye arasını 1 saatte gidip, aynı yolu gece 6dk.da döndüğümü biliyorum.Şu anda Kocaeli'de otomatik vitese hiç ihtiyaç duymuyorum ama İstanbul'daki trafik yoğunluğu gerçekten tat kaçırıyor. O yüzden ben de autohold'lu bir otm. vites önerdim.
Dediğim gibi hocam golf'ten sonra beklentilerinizi karşılayacak araç c+ veya d segment olur. 1 serisini test edip düşünmelisiniz. Dizelin 5,5 yaktığı yerde tfsi 150'liğin 7 yakması pek mümkün değil. En iyisi 1 serisi için test sürüşü yapmayı deneyin, olmadı kiralayın. Zaten 1 serisi haricinde d segment çıkmadığınız sürece de golf'ü satmanıza gerek yok.
Öyle tabii.. Gönül ister ki 3.20 dizel düşürüp kafamız rahat olsun ama onların fiyatları yüksek. 1 serisini bir dene hocam sen. Baktın ki seni etkilemedi, sarmadı, alma isteği uyandırmadı ona göre zaten tekrar bir yol çizilir.Hocam işte olay kaşıntıdan çok arabanın KM sinin biraz ileri gitmesi .. 100k dan sonra ben bunu satarken zorlanacaksam diye korkmuyor değilim... 1 deneyeceğim... olmadı çok alakasız gibi görünebilir ama bizi sanırım yine Passat veya Superb paklayacak, malum uzun süre kullanmayabiliyorum arabayı, 2.0 Mondeo yu denk düşürmek lazım ki kolay olmayabilir.. ... D segmentinde dizel otomatik daha bir kıt gerçekten ... düzgün f30 320d bulmak içinde sanırımım minimum 140 lara çıkmak lazım
Manuel hastası biriyim, kötü bi araba bile olsa manuel kullanınca mutlu oluyorum vites atmak, debriyaj ayarlamak çok hoşuma gidiyor ama istanbula gelince dedim ki "iyiki otomatik almışız"Yılda o kadar km boyunca istanbul trafiğinde manuelle ben bile uğraşmazdım ama çift kavramayı düşünmekten de trafikte otomatiğin rahatını süremiyorum o da ayrı mevzu
benim merak ettiğim bi şey var hocam. Yanlış anlamadıysam golfünüz 90k kmye gelmiş ve trafikte kullanıyorsunhz, dsg'de sıkıntı oldu mu hiç kavrama vs?
Hergün o kadar km ve üstüne 3.kopru kullanımı bunlar çok büyük maliyetler Allah daha çok versin hocam senin ilacın otomatik dizel şirket aracı + haftasonu için benzinli manuel oda seçeneklerde yok. Dediğin gibi passat yada daha düşük kmli modelli bir golfe geçilebilir
En güzel araç şirket aracıdırÜstat şirket karşılamasa ... giderim o yoldansen anladın
Şirket araç vermiyor... bir şekilde amortismanlı km hesabı yapıyor. Ama tabi araç eskiyor... Keşke araç verse de, "en güzel araç, şirket aracıdır" desem burada..![]()
Evet durum otomatikten vaz geçmemek yönünde artık lakin ondan fedakarlık etmeme neden olacak bir araç yok gibi ..
Konu hazır aktif ken günlük BMW 1 kiralayabileceğim bir yer biliyor musunuz ezbere..
Yoyo dışında...
Abi ben senin yerinde olsam Lan acaba otomatikten devam mı etseydim,ayağım çok yorulur mu,çok stres yaşar mıyım gibi sorulardan kafayı yerdim.Yerinde olsam kullandığım arabadan devam ederdim.İlla değiştireceksen de model yükseltmeye bak.İnan İstanbula doktor için gittiğimizde babam 40 yıllık şöfor hayatta en nefret ettiği şey otomatik vitestir,1 saat trafiğe dayanamadı manuel vites arabayla keşke otomatik olsaydı diye söylenmeye başladı.Tabi gene de sen bilirsin de bu kadar trafiğe gireceksen otomatikten devam et bence.Arkadaşlar,
Belki bir kaç ay içerisinde bir araç değişikliğine gidebilirim..
Hoş aracımdan memnun olmadığım bir nokta pek yok (performansını pek beğenemiyorum sadece) ... ama KM si ilerliyor.. yılda 45km civarındayım .. belki 90k olmadan elden çıkartabilirim.
Sorum şu, aslında ilk otomatik aracımdan bu yana (Fluance) hissettiğim, zaman içinde de otomatik kullanmaya alışmış olmama rağmen bu hissiyattan kurtalamadım bir konu var ki bu araçların bana biraz "otonom" hissettirmesi... ilk kez bu hissi fren yapmak istediğimde hissetmiştim.. Manuel den sonra vites küçültmeye çalışmamam, yeri geldiğinde bazı manevralarda (dar alan geri manevralar gibi) yarım debriyaj ile kontrol sağlayamamam gibi bazı konularda beni otomatik araçlar pek tatmin etmiyor...
Kesinlikle büyük kolaylık, diyecek birşey yok .. ancak her üreticinin her modelinde bulunmayışı, otomatik seçeneği olanlarda üreticiden üreticiye çok farklı teknolojiler ile (CVT, çift kavrama, tam otomatik, tek kavrama robotize gibi) geliyor olmaları biraz can da sıkıyor..
Sorum şu.. Şimdi otomatik bir araçtan, tekrar manuel bir araca dönersem kaybedeceğim bu rahatlık bana "hay allah kahretmesin, kafama.... " gibi birşeyler dermiyim emin olamıyorum ..
Siz ne dersiniz, böyle bir tecrübe yaşayan oldu mu ?