F20 Project

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benden eski sahibi 5000 km önce 5-30 koymuş onun yerine 0-40 mobil koyacağım heralde,bide würth temizleme koyup yenilemek daha iyimiki sanki rolantide 15 dakka çalıştırıp yağı bu ürünle boşaltmak.
2018-03-10_14-02-06.jpg
 
bizim arabaların kataloğunda(n13 )bu değerler arasında geziyor,bide tabiki markaya göre sertifikadan bahsediliyor.şehire ülkeye göre tercih değişken tabi,anladığım okuduklarım bu şekilde yanlışım varsa düzeltirsiniz.
2018-03-10_14-18-08.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
2cr engine flush videosunu izliyordum burdada dizel için 0-40 mobil benzinli bizim tarz araçlardada motul 300v tropy resmi var bunu önermişler,kafalar genekarışıyor:(
 
2018-03-10_15-42-25.jpg
Bu yağ konusunu 2CR'den Mert Hamut'la konuştum; Ferhat usta yakın zamanda açtığı bir motoru görünce şoka uğradığını hayatında gördüğü en temiz motor olduğunu söylemiş, araç sahibi aldığından beri Mobil 1 Esp serisini kullanıyormuş.
Mert Hamut da Motul kullandığını ve her yağ değişiminde engine flush yaptığını söyledi. Mobil kullanılan motoru söktükten sonra temizlemek için sadece benzin akıttıklarını, Motul kullanılan motoru temizlemek için fırça kullandıklarını söyledi. Açıkçası iki markayı da kullanmış biri olarak şaşırmadım. Ben esp 0w40 tercih ediyorum, 5w30 da iyidir farketmez.
demek 2cr da motoru görünce motuldan mobile geçiş oldu,gerçi video yeni ocak ayı aslında
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 11898
demek 2cr da motoru görünce motuldan mobile geçiş oldu,gerçi video yeni ocak ayı aslında
Hocam iki marka da iyi dediğim gibi biri diğerinde daha iyi diyemeyiz ama ben mobil tercih ediyorum. Bu arada 300v serisi pist veya roll araçları için sürekli zor şartlarda çalışan motorlar için günlük kullanımda arada gazlamalarda falan gereksiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman ve Renard
Araştırmalarıma göre bu yağ olaylarında net bilgi yok sürekli değişiyor,bazen en iyi yağ motul bazen mobil,castrol edge seven var,demin araç servis kayıtlarına baktım,2014 de kosifler servis 0-30 castrol koymuş başka bir kayıt özel servis marka belli değil 5-30 koymuş,o zaman şöyle sorayım araştırıyorum gerçi net bilen varsa yüksek ısıya dayanan yağ hangi değere göre ölçülüyorki 5-30 a göre 0-40 dahamı dayanıklı ısıya göre 40 değerinden dolayı yoksa visko.. değerimi önemli,amaç benim için ilk çalışma değilde 230 240 lı hızlara çıkıldığında,sıcak aylarda yağ sıcaklığı en düşük nasıl seyredebilir.
 
Böyle bir bilgi buldum;araç yazılımlı olunca bu değerler daha çok önem taşıyor benim için,insan en doğrusunu kullanmak istiyor.
İlk sayı (örneğimizdeki 5) yağın soğuktaki akışkanlığını tanımlar. Yani düşük sıcaklıklar altındaki yağın akışkanlığını temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar akışkan ve ince olacaktır.

İkinci Sayının Anlamı: W'den sonra gelen ikinci sayı, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ akışkanlığını temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın ve az akışkan olacaktır.

5W40 ile 5W30 Yağın Karşılaştırması: Yukarıdaki bilgilere göre karşılaştıracak olsak 5W40 yağ, 5W30 yağ ile soğuk havalardaki akışkanlık performansında aynı olacakken sıcak havalarda 5W30 yağa göre daha yüksek derecelere kadar akışkanlığını koruyabilecektir. Aynı şekilde 0W20 yağ da 5W30 yağa göre daha ince olacaktır.

Piyasada genelde ince yağların daha iyi olduğu söylentisi dolaşır bu yanlıştır. Yüksek performanslı birçok araç da 10W60 gibi kalın bir yağ kullanılmaktadır. Piyasadaki en iyi yağın arabanız için uygun viskozitedeki yağ olduğunu unutmayın. Motoru yıpranmış ve 10 yaşına yaklaşmış bir araca 10W40 yağ kullanılması gerekebilirken yeni model partikül filtreli dizel bir araca partiküllü 5W30 motor yağı kullanılası güzel bir örnek olabilir.
 
Böyle bir bilgi buldum;araç yazılımlı olunca bu değerler daha çok önem taşıyor benim için,insan en doğrusunu kullanmak istiyor.
İlk sayı (örneğimizdeki 5) yağın soğuktaki akışkanlığını tanımlar. Yani düşük sıcaklıklar altındaki yağın akışkanlığını temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar akışkan ve ince olacaktır.

İkinci Sayının Anlamı: W'den sonra gelen ikinci sayı, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ akışkanlığını temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın ve az akışkan olacaktır.

5W40 ile 5W30 Yağın Karşılaştırması: Yukarıdaki bilgilere göre karşılaştıracak olsak 5W40 yağ, 5W30 yağ ile soğuk havalardaki akışkanlık performansında aynı olacakken sıcak havalarda 5W30 yağa göre daha yüksek derecelere kadar akışkanlığını koruyabilecektir. Aynı şekilde 0W20 yağ da 5W30 yağa göre daha ince olacaktır.

Piyasada genelde ince yağların daha iyi olduğu söylentisi dolaşır bu yanlıştır. Yüksek performanslı birçok araç da 10W60 gibi kalın bir yağ kullanılmaktadır. Piyasadaki en iyi yağın arabanız için uygun viskozitedeki yağ olduğunu unutmayın. Motoru yıpranmış ve 10 yaşına yaklaşmış bir araca 10W40 yağ kullanılması gerekebilirken yeni model partikül filtreli dizel bir araca partiküllü 5W30 motor yağı kullanılası güzel bir örnek olabilir.

Hocam, çok takma kafaya sen, mobil 1 5w30 veya 0w40 al geç, o an canın hangisini çekerse onu al, pişman olmazsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman
güzel yazıyormuşsun yaz dedim. seversin dedi yazdı. kameralara oynamayı sevmediğini bilirim ondan yüzünü almadım :)

flu fotoda log için kucağına laptop iliştirilmiş arabanın sahibini görüyorsunuz:D sağ koltukta olmak heyecanlıydı

Şuan peak 1.2 basıyor. log'da neredeyse tüm devir aralıklarında 1.1 gördük. gayet lineer bir hızlanma var.
kağıt üstünde ne aldık merak edeneniz var ise;
200hp 320nm request ettik. ne kadarı tekerdedir bilemeyiz. bunu ancak dyno söyleyebilir lakin dyno'lara çok güvenmediğimden çıkarma hevesim yok.

20180310_152444_resized.jpg IMG-20180310-WA0004.jpeg
 
Son düzenleme:
Hemen eco proya almışsın, yakıt canını yakmaya başlamış :D keşke DS de deneseydin, erken atmış araba sanki vitesleri. Bir de yolu görmediğim için bir şey diyemeyeceğim ama 100-200 30 saniyeden kötüdür diye düşünüyorum bu arabanın. Hayırlı olsun.

Edit: yav şimdi çıkıp denicem, bu araba bu kadar erken mi vites atıyordu yav. 19 saniye iyi olmuş, şu an tam 200 hp sin diyebilirim. Benim 18 falandı 210 hp iken.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by
Hemen eco proya almışsın, yakıt canını yakmaya başlamış :D keşke DS de deneseydin, erken atmış araba sanki vitesleri. Bir de yolu görmediğim için bir şey diyemeyeceğim ama 100-200 30 saniyeden kötüdür diye düşünüyorum bu arabanın. Hayırlı olsun.

Edit: yav şimdi çıkıp denicem, bu araba bu kadar erken mi vites atıyordu yav. 19 saniye iyi olmuş, şu an tam 200 hp sin diyebilirim. Benim 18 falandı 210 hp iken.
stok olarak otomatikte denemiştim. aynı şartlarda olsun istedim. 19sn altına inilebilir. 5800de vites attı genelde. aslında 6500 çevirebiliyor. yolda eğim çok çok az. 200km'yi geçtikten sonra aşağı eğim biraz biraz başlıyor. hava şartları aynıydı. sadece 2 derece var arada. ben aynı kilodayım. depomda aynı miktarda yakıt vardı. herşeyi benzer yaptım diyebilirim. ah bir vbox olsa..

aracı %80 eco proda kullanıyorum. diğer modlarda çok fazla vites değiştirdiği için şehiriçinde beni rahatsız ediyor. otoban sürüşlerinde comfort'da kullanıyorum. gazlayacaksam sport+ en ideali.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman ve RYAN7R