F20 ikaz

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Arkadaslar hepinize merhaba, 2013 model 116i 32.000 km de aracim var. Bugun ikaz isigi yakti arac kullanilabilir fakat tam darp gücü mümkün değildir diye. 1-2 k ve 2-3 k rpm arasında araçta ciddi bir tekleme oluyor, ben yaptığım araştırmalar ve tecrübeme dayanarak bobin diyorum ama bunu yaşamış F20 sahipleri varsa aramızda paylaşırsa çok sevinirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
İki bakımda bir buji değişiyor değişti mi? Bende bu ikaz daha farklı meydana geldi hava filtresinden çıkan hortuma bağlanan soketin orda yırtılma vardı ve rölantide devir oynuyordu. Yanlışım yoksa ateşleme ikazini motor tahrik hatası olarak vermesi lazım
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Bujideyse eğer sorun bobinle beraber değişir. Buji elektriği boşaltamadığı için bobinde yanar. Zamanında fiyatları 4 buji 300 küsür liraydı bobini sorduğumda 900 liraymış oda. 2 sene öncesi borusan fiyatı. Buji de rölantide hissedersiniz çünkü bujısı yanan silindir çalışmaz bu da silkeleme yapar
 

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Parca konusunda sikintim yok cok sukur, dediginiz gibi motor tahrik uyarisi veriyor ayrica onu es gectim az once. F20 nin motorlarindan herkes cok sikayetci youtube da ne videolar izledim beynim yandi
 

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Toyota dan da şikayetçi olan var honda danda... Onları izleyip arabadan soğutmayın kendinizi. Yağını sık sık kontrol edin (haftada 1 felan). Zaten sizin aracınız 2013 çıkışlıysa idrive dan yağ kontrolü vardır. Thp motorda kurum bağlama sorunu var (borusanda n13 te üst kapak farklı deselerde inanmadım) onun için temiz kaliteli benzin kullanın. Ustanız düzgün olsun çünkü kasnaklarda sorun olabiliyor. Ve son olarak eğer aracınız revize gormeyen modellerden ise kaputu açıp yağa baktığınızda suya da bakın. Yoğuşma tası çatlayabilir :D
 

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
Bence bi kaputu aç ayrıntılı bak, herhangi bi yerden sıvı kaçağı var mı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Toyota dan da şikayetçi olan var honda danda... Onları izleyip arabadan soğutmayın kendinizi. Yağını sık sık kontrol edin (haftada 1 felan). Zaten sizin aracınız 2013 çıkışlıysa idrive dan yağ kontrolü vardır. Thp motorda kurum bağlama sorunu var (borusanda n13 te üst kapak farklı deselerde inanmadım) onun için temiz kaliteli benzin kullanın. Ustanız düzgün olsun çünkü kasnaklarda sorun olabiliyor. Ve son olarak eğer aracınız revize gormeyen modellerden ise kaputu açıp yağa baktığınızda suya da bakın. Yoğuşma tası çatlayabilir :D
Toyotanin veya hondanin motorlari genelde omurluktur hocam .guclu gucsuz tartisilir o bambaska bir mecra ama sorunsuzluk dendiginde motorda her zaman japon . Haftada bir yag demissiniz de bende de japon var senede bir bakiyorum ben. Bazen onuda unuttugum oluyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: mburakozgen

mburakozgen

Profesör
19 Mar 2017
294
364
1,395
Toyotanin veya hondanin motorlari genelde omurluktur hocam .guclu gucsuz tartisilir o bambaska bir mecra ama sorunsuzluk dendiginde motorda her zaman japon . Haftada bir yag demissiniz de bende de japon var senede bir bakiyorum ben. Bazen onuda unuttugum oluyor :D
Tabi orası öyle de mesela kırk yılda bir olacak iş adamın başına gelmiş adam yardırmış markaya. Veya adam ufak bi sorun yaşamış yine yardırmış. Ama o mecralarda kimse memnuniyetinden veya sorunun çözümünden bahsetmiyor. Herkes japon sağlamlığında hem fikir ama bahsettiğim durumlara baktığımızda şikayetvar a girerseniz kendi aracınız için büyük ihtimalle 'acaba buna başka bi şey mi sattılar' dersiniz :D arkadaşımızın aracından soğumaması için verdiğim bi örnekti yoksa karşılaştırma değil :) bir de yataktan yağ kaçağı olduğundan değil motor blogunun aşırı sıcaklığı yağ yaktırıyor bu merete. Lafı açılmışken belirteyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Buji degismedi ya benimde kafama o takildi acaba buji de olabilir mi
Ben bujiyi 60binde değiştirmiştim, bakım paketi olunca 4. bakımda değiştiler, o zamana kadar bir sıkıntı da yaşamamıştım açıkçası. O yüzden buji veya bobin değildir diye düşünüyorum. 2014 öncesinde kaput altı plastik parçalarda çatlama sızdırma oluyor diye biliyorum, benimki revizyonlu motordu, @Ozgur Gunes görürse daha detaylı bilgi verebilir. Belli başlı sıkıntılı parçalar vardı çözümü kolay olan, hatırlayamıyorum ama şu anda hangileri olduğunu ne yazık ki.
 

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Herhangi bir sekilde sivi kacagi yok ona iyice baktim zaten, bence olay bobin yada buji gaza bastigimda alt devirde tekleme yaptigi icin bobin alt devirlerde calistigi icin tekleme yapiyor. Ekranda kullanmakta sikinti yok yaziyor ama ben yinede kullanmama taraftariyim araci en kotu sanayiye kadar giderim o kadar. Yarin e34 u cikartiyim en iyisi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
Bakım paketi süresince gittim en son bakımı kendi ustam yaptı.

Anladım, öncelikle anladığım kadarı ile aracınızı az kullanıyorsunuz. Eğer sürekli 2-3 km lik mesafeler gidiyorsanız yağ bakım aralığını iyice kısaltın, öyleyse açıklamayı yapacağım.

Tahrik uyarısının en temel sebebi missfiredır(ateşleme), genelde de buji-bobin ikilisi gider. Aracınız stock ise bobin veya bujinin bozulduğunu hiç zannetmiyorum. Öncelikle bujiyi değiştirerek başlayın. Orijinal buji markası Beru. NGK veya Bosch’da kullanabilirsiniz. Ayrıca bilgisayar ile bağlanıp asıl sorunun ne olduğuna bir bakın. Hata neymiş diye. P0304 tarzı bir şey ise buji-bobindir, basınç ile ilgilisi ise dumpvalvedir. Başka neyden tahrik verir şimdilik aklıma gelmiyor. Hatayı detaylı okumak şart, ota püsürüğe tahrik yakıyor çünkü.
 

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
Anladım, öncelikle anladığım kadarı ile aracınızı az kullanıyorsunuz. Eğer sürekli 2-3 km lik mesafeler gidiyorsanız yağ bakım aralığını iyice kısaltın, öyleyse açıklamayı yapacağım.

Tahrik uyarısının en temel sebebi missfiredır(ateşleme), genelde de buji-bobin ikilisi gider. Aracınız stock ise bobin veya bujinin bozulduğunu hiç zannetmiyorum. Öncelikle bujiyi değiştirerek başlayın. Orijinal buji markası Beru. NGK veya Bosch’da kullanabilirsiniz. Ayrıca bilgisayar ile bağlanıp asıl sorunun ne olduğuna bir bakın. Hata neymiş diye. P0304 tarzı bir şey ise buji-bobindir, basınç ile ilgilisi ise dumpvalvedir. Başka neyden tahrik verir şimdilik aklıma gelmiyor. Hatayı detaylı okumak şart, ota püsürüğe tahrik yakıyor çünkü.
Birebir bütün hepsi aklımdan geçenlerdi zaten teşekkür ederim :) Yağ bakımı zaten Borusan'ın önerdiği km bazında değil aşağı yukarı her 6k km de yağ değiştiririm ben mesela benim z4 için her 4.000 mile da yağ değişirdim. Makinaya bağlamadan bu iş anlaşılmayacak, makinaya bağlayıp hepinizi bilgilendireceğim :)
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
öncelikle geçmiş olsun. tahrik hatasının sebebi genelde bobindir ancak tek sebebi budur elbette diyemeyiz. siz aracı makinaya bir bağlayın. ayrıca aracınız 2014 öncesi olduğu için tüm soğutma ve yağ borularını kontrol ettirmenizde fayda var. bu araçlarda pek çok sızıntı olabiliyor. allah korusun takip edilmez ise ciddi sorunlara sebep olabilir. detaylıca baktırın gerekirse revize ettirin. biz 2013 model n13'ü 42000km de aldık. soğutma sıvısı borularda kaçaklar vardı. hepsini komple yenilettik yanlış hatırlamıyorsan 3000 3500 civarı bir para tuttu. motor sağlam hiç korkmayın birşey olmaz ancak derdini tasasını iyi anlayıp zamanında müdahale etmek gerekir

bu motorlar da yüksek sıkıştırmalı olduğunda diğer yüksek sıkıştırmalılar gibi (mercedes'in 1.6'sı,2.0 tsi,1.8 tsi, 1.4 tsi turbo/kompressor vs vs) yağ eksiltme/buharlaşma/yakma durumu sık sık yaşanabiliyor. babamın stok 170'lik n13'ü bile her bakıma götürüldüğümde aşağı yukarı 500ml eksikle lifte çıkıyor. yazılımlı olunca da en fazla 1lt eksiltme oluyor zaten.biliyorsunuz kullanıcı ile baya alakalı bir durum bu. fazla sıkıştırılan arabanın yağı da fazla eksiliyor.

tekrar geçmiş olsun ben ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. haber verirsiniz bize de @CaliKaan
 
Son düzenleme:

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
604
1,463
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
öncelikle geçmiş olsun. tahrik hatasının sebebi genelde bobindir ancak tek sebebi budur elbette diyemeyiz. siz aracı makinaya bir bağlayın. ayrıca aracınız 2014 öncesi olduğu için tüm soğutma ve yağ borularını kontrol ettirmenizde fayda var. bu araçlarda pek çok sızıntı olabiliyor. allah korusun takip edilmez ise ciddi sorunlara sebep olabilir. detaylıca baktırın gerekirse revize ettirin. biz 2013 model n13'ü 42000km de aldık. soğutma sıvısı borularda kaçaklar vardı. hepsini komple yenilettik yanlış hatırlamıyorsan 3000 3500 civarı bir para tuttu. motor sağlam hiç korkmayın birşey olmaz ancak derdini tasasını iyi anlayıp zamanında müdahale etmek gerekir

bu motorlar da yüksek sıkıştırmalı olduğunda diğer yüksek sıkıştırmalılar gibi (mercedes'in 1.6'sı,2.0 tsi,1.8 tsi, 1.4 tsi turbo/kompressor vs vs) yağ eksiltme/buharlaşma/yakma durumu sık sık yaşanabiliyor. babamın stok 170'lik n13'ü bile her bakıma götürüldüğümde aşağı yukarı 500ml eksikle lifte çıkıyor. yazılımlı olunca da en fazla 1lt eksiltme oluyor zaten.biliyorsunuz kullanıcı ile baya alakalı bir durum bu. fazla sıkıştırılan arabanın yağı da fazla eksiliyor.

tekrar geçmiş olsun ben ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. haber verirsiniz bize de @CaliKaan
Tesekkur ederim, bende cok ciddi bir problem oldugunu dusunmuyorum. Dediginiz gibi yag eksiltmesi cok normal surekli yag kontrolunu yaparim zaten mars yap yola cik mantigina hic sahip olamadim malum baba dan oyle gorduk:) bakalim arabaya mars yaptim gayet saglikli calisiyor ne bir titreme ne baska bir sey. Hatta videosu var da telefondan atamadim suanda. Tabi yola cikartmadim ne olur ne olmaz ufak olan problemi buyutmeyelim yok yere en dogru sonucu saniyorum arac obd ye baglandiktan sonra alicaz gibi
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım