Sürekli Devirli Kullanmak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Liqui moly diesel systempflege ürününü kullan abi. Elle tutulur bi sonuç aldığım 2 katkıdan biri. Temizleyici olarak geçmiyo ama temizleyici ve yağlayıcı özelliği var yakıtın kalitesini artırıyor özellikle setan sayısını artırdığı için mazot daha kolay yanıyor gaz pedalına daha az basıyosun en son depoya koyup uzun yol yaptığımda 0.3-0.4 litreye kadar tasarruf sağladı ciddi ciddi.
Nasıl kullanıyorsun bu ürünü ? Mesela tam dolu bir depoya ne kadar ve hangi sıklıkla koyuyorsun ?
 
Nasıl kullanıyorsun bu ürünü ? Mesela tam dolu bir depoya ne kadar ve hangi sıklıkla koyuyorsun ?
Abi ben yarısını koyup üzerine yarım depo doldurdum param yoktu yarısı bagajda duruyo. Bugün yarın onu da koycam yarım depo yapcam tekrar. Uygulamanın püf noktası önce katkı, sonra mazot, amaç katkının homojen olarak karışması
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Abi ben yarısını koyup üzerine yarım depo doldurdum param yoktu yarısı bagajda duruyo. Bugün yarın onu da koycam yarım depo yapcam tekrar. Uygulamanın püf noktası önce katkı, sonra mazot, amaç katkının homojen olarak karışması
Yarım depoya yarısıysa tam depoya hepsini koymak gerek o zaman. Yakıt almadan önce, yakıt azaldığı vakit depoya doldurup sonra üstüne yakıtı alacağım anladım kardeşim eyvallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Dostlar dunyada sadece 3.dunya ulkelerinde arabayi olene kadar kullaniyorlar yani bu bizde de gecerli.aslinda en ideali 5 yil yada 120.000km kullanip yeni araca gecmek ama imkanlar el vermeyincr en ideal sekilde kullanmaya calisiyoruz.aman az yaksin masrafta cikarmasin diye diye zevkle kullanamaz olduk.oyuzden normal devrinde kullanip gecmek lazim.ben bile 320.000e gelmis arabamda guc dusmemeli diye direttim ustama istemsizce :D cunku ilk sahibiyiz ve ne bakimini eksilttik nede masraftan kactik.her 5000de yag ve filitreler degisimi her 10.000de buji degisimi 60.000de tum sivilarin degisimi 300.000de motordaki tum keçelerin degisimini yaptik yani her zaman bakimli olmasina ragmen ufak guc dusmelerini normal karsiliyorum.buarada eskiyen egzozdan yuruyen aksama kadar hepsi elden gecen bir araba.
Bunu uzun yazma sebebi araba drdigin makinedir kullan gitsin.eksigi varsa yaptir devam et :D tabi nekadar ozenirsen okadar keyif alirsin o kisimlara girmiyorum sadece standart mekaniginden bahsediyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yarım depoya yarısıysa tam depoya hepsini koymak gerek o zaman. Yakıt almadan önce, yakıt azaldığı vakit depoya doldurup sonra üstüne yakıtı alacağım anladım kardeşim eyvallah.
İnternetten araştırdım 75lt ye 250ml şeklinde uygulanır yazıyor her okuduğum kaynakta. Benim depom 45lt yani 150ml dökmem gerekiyor. En yakın zamanda bende alıp deneyeceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
İnternetten araştırdım 75lt ye 250ml şeklinde uygulanır yazıyor her okuduğum kaynakta. Benim depom 45lt yani 150ml dökmem gerekiyor. En yakın zamanda bende alıp deneyeceğim.
Benim depoda 53 litre ve yanlış hesaplamadıysam 176 ml civarı bir şey ediyor kabaca. Artık uygulamaya karar verirsem ona göre bir litre ölçer ile koyarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tyln ve petrich
Abi motoru, turboyu kalp, egsozu damar gibi düşünürsen, az hareket edersen damarların, kalbin yağ toplar. Arabada da yakıt artığı birikiyor. Dizelin paradoksu bu maalesef. Ekonomi için aldığın arabayı ekonomik sürersen sistemde atık birikiyor. Ara ara gazı köklemek lazım.
 
araba dediğin km yapacak, öyle 200 300 bin km çok değil arabaya. Sorun yakıt parasında. 2500 liraya 10 bin km lpg ile zar zor yapıyorsun. Piyasadaki arabaların yüksek km yapamıyor olmasının tek sebebi bu. Millet 3 sene sonra sıkılıyor arabadan değiştiriyor. Taksici arabaların bakın 650 bin km yapmış albea gördüm ben.
 
Yaklaşık 3 yıla yakın bir süredir aracımı uzun yolda kullanıyorum. Herhalde 3 yılda max 3-4 kere dpf temizliği yaptığına şahit oldum. Araç o kadar şehir dışına alışmış ki son 1 aydır sadece şehir içi çok kısa mesafe git gel yaptım. Performans düşüşü hissediliyordu. 1 ay aradan sonra bir uzun yol yaptım, yine kendine geldi :D Araçları şehir içinde hapsetmemek lazım. Fırsatını buldukça açık yollarda gazlamakta fayda var :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?, tyln ve Cenk
Selam arkadaşlar,

Bi arkadaşta 2012 Kangoo var 105 beygir 1.5 dci bende de 2011 Kangoo var.
O aracı çok devirli kullanıyor. Dizel araç bu arada. Mesela 3 bin devirden aşağı vites atmaz genelde ve 2.5-2.7 bin devir aralığında uzun mesafeler gidiyor.

Ben ise 2-2.5 arasında vites atıyorum ve 2 bin devir civarında tutuyorum yol katederken.

Sorum şu:

Onun aracı kullanırken sanki daha farklı bir motor kullanıyor gibi daha hızlı daha atik. Bu devirli kullanma ile alakalı mı? Zarar vermez mi yani devirli kullanmak bu kadar?

İkinci sorum ise, benim aracın 130 km/h'de direksiyonu titremeye başlıyor yani 140 km/h hızla 10 dk gidersen araba bağırmaktan patlayacak gibi. Ama arkadaşın aracında da 130km/h yaptım direksiyonda en ufak bir titreme yoktu. Bu devirli kullanmaktan mı kaynaklanıyor?

Şu arabayı devirli kullanarak açma muhabbeti gerçek mi rodaj süresinden sonra? Cevap evet ise; ben 130.000 km'den sonra aracı o hale getirebilir miyim?
devirli kullanmak aracın ömrünü ozatır ama bir şart la. ERKEN ****************** YAĞ DEĞİŞİMİ. eğer yağ değişm periot larınızı max5bin km de bir yaparsanız ve devirli kullanırsanız motorunuz sürekli temiz kalacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
5k çok erken bence
Bence gayet yeterli. Corolla'yı insanı kullanımda 7-8k km de yağın özelliğinin kaybolduğunu anlayabiliyorsun Yağ çubuğundaki yağa bakınca sudan farkı yok. Hiç bir özelliği kalmamis oluyor. Yaşadığım yerde trafik neredeyse sıfır aracın tek zorlandığı yer en iyi ihtimalle 2 haftada bir köy yoluna çıkarken yokuş yukarı o yol da çok az
 
  • Beğeni
Tepkiler: ali_tremonti
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...